پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
منافع نفتی مانع نمایش ژستهای حقوق بشری آمریکا

فرمان حمله به لیبی، قتل عام شیعیان بحرین و حفظ منافع نفتی آمریکا

شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۲۰:۰۷
کد مطلب: 160495
خیزش انقلابی مردم کشورهای مختلف منطقه در مقابل سلطه گران و حاکمان دیکتاتور خود، مسئله ای است که نه تنها لرزه بر تن استعمارگران دنیا انداخته،بلکه منافع نفتی آنها در منطقه موجب شده تا ژست حقوق بشری را فراموش کرده و در کشتار مردم بیگناه نیز سهیم شوند.
فرمان حمله به لیبی، قتل عام شیعیان بحرین و حفظ منافع نفتی آمریکا
به گزارش جهان، این روزها در کنار خیزشهای انقلابی منطقه، کشتار در ۲ نقطه بیش از پیش نمود پیدا کرده است؛کشتاری که از منظر دیگری غیر از قتل عام بشریت و یا اقدام دموکراسی خواهانه مردم در سقوط حاکمان دیکتاتور قابل بررسی است.

بنابر این گزارش، سکوت در مقابل قتل عام مردم بحرین(از یک سو)، از سوی مجامع جهانی در حالی اتفاق می افتد که دولتمردان آمریکا برای به حاشیه راندن این قتل عام،حمله به لیبی(از سوی دیگر) را در دستور کار قرار داده اند.


هر چند سقوط دیکتاتوری چون معمر قذافی آرزوی قلبی همه مسلمانان است اما حمله به لیبی به دلایلی مهمتر از سقوط معمر قذافی برای آمریکا و هم پیمانانش اتفاق می افتد: منابع غني نفت بحرين و از آن مهم‌تر استقرار سرفرماندهي ناوگان پنجم دريايي امريكا در منطقه در اين كشور شرايطي را ايجاد كرده كه امريكايي‌ها به هيچ‌وجه حاضر نيستند، در بحرين مانند برخي ديگر از كشورها به دفاع از حقوق بشر بپردازند!

بنابر این تمام تلاش خود را به کار می بندد تا با اقدام نظامی علیه لیبی به بهانه سقوط دیکتاتور، کشتار شیعیان بحرین را در حاشیه قرار دهند؛ و حتی پا را فراتر نهاده و با کمک عمال سعودی خود، بر کشتار و قتل عام مردم بحرین پافشاری نیز می کنند، تا دیکتاتوری دیگر را این بار در بحرین تقویت کنند.

اما از سویی دیگر ترس آل سعود نیز از پیروزی شیعیان در سقوط دیکتاتور بحرین، باعث شده تا ضمن اعلام آمادگی برای کمک به آمریکا در حمله به لیبی خوش خدمتی خود به اربابان آمریکایی خود را ثابت کنند.

آل سعود می داند که خیزش در بحرین روانه عربستان هم خواهد شد و سرنگونی آل سعود نیز نزدیک است و آمریکا نیز به خوبی می داند که با سقوط آل سعود، پایگاه خود را از دست داده و تنگه هرمز را نیز به این واسطه از دست خواهند داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *