جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱۲
درخواست نمایندگان مجلس و شخصیت های سیاسی از دولت؛

شیعیان را به خاک و خون کشیدند؛ جشن نوروز را برگزار نکنید

پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۰۷:۵۹
کد مطلب: 160382
شیعیان را به خاک و خون کشیدند؛ جشن نوروز را برگزار نکنید
کشتار شیعیان بحرین و مردم لیبی در آستانه نوروز باستانی در شرایطی صورت می گیرد که برخی نزدیکان دولت در تدارک برگزاری جشن جهانی نوروز هستند. 

به گزارش جهان، جشن جهانی نوروز که بی شباهت با جشنهای ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی نیست در شرایطی قرار است برگزار شود که در آنسوی مرزها کشتار شیعیان در دستور کار دیکتاتورهای عرب قرار گرفته است.



بنابراین گزارش، همزمانی جشن جهانی نوروز! با کشتار شیعیان بحرین موجبات اعتراض برخی نمایندگان را نیز فراهم کرده است.
حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن اعتراض به برگزاری چنین جشنی همزمان با شیعیان بحرین می گوید: در برگزاری جشن نوروز به توقعات ملتهای ستم ‌دیده منطقه توجه شود. باید توجه داشت مردم مسلمان، ستمدیده و عزا دار منطقه از ما توقع دارند.


اما برخی معتقدند خیزش مردمی در منطقه که با کشتار شیعیان بحرین هم به منزله موج بیداری اسلامی و صدور انقلاب اسلامی است. 

حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، در همین زمینه و درباره همزمانی برگزاری جشن نوروز با این وقایع می گوید:در شرایط فعلی به دلیل کشتار عظیم مردم منطقه و موج بیداری اسلامی، برگزاری جشن نوروز مطلوب نیست. 


سالک همچنین در ادامه ضمن اعتراض شدید نسبت به ترویج مکتب ایرانی در جشن نوروز می گوید: عید نوروز با هدایت های اولیاء الهی سامان پیدا می کند ولی اینکه عده ای قصد دارند با خرج پول های سنگین و برگزاری جشن جهانی و حضور در کشور آمریکا به ترویج مکتب ایرانی بپردازند امر بسیار غلطی است و لذا در همین زمینه برخی مسئولان قصد داشتند پادشاه اردن را به تهران دعوت کنند که اگر این حضور صورت می گرفت مایه نکبت و بدبختی بود. 

بنابر این گزارش، برخی معتقدند برگزاری جشن نوروز همزمان با کشتار و قتل عام مسلمانان موجب تقویت روحی دیکتاتورها و آزردگی مسلمانان منطقه می شود.

محمود احمدی بیغش عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این زمینه و در بیان ارزیابی خود از جشن نوروز و همزمانی آن با انقلاب کشورهای منطقه گفت: به نظر می رسد به دلیل آنکه شاهد قتل عام مسلمانا ن به دست حاکمان دیکتاتور برگزاری جشن نوروز نه تنها قلب مسلمانان را آزار می دهد بلکه باعث تقویت روحیه این دیکتاتورها می شود
.
وی با تاکید بر اینکه جشن نوروز روحیه حاکمان بحرین ، لیبی ، مصر و تونس را تقویت می کند گفت: کشورهای مسلمان به امید حمایت مردمی از سوی ایران قیام کردند و اگر ما زمانی که آنان درگیر انقلاب هستند مشغول جشن و سرور باشیم ضربه روحی سختی به آنها وارد می شود..بنابراین گزارش، بسیاری نیز معتقدند برپایی جشن و سرور در چنین شرایطی می تواند بسیاری از دوستان مسلمان را از ایران بگیرد؛آنهم در شرایطی که چشمان بسیاری از مسلمانان در غیاب جامعه جهانی به ایران دوخته شده است. . نماینده مردم شازند در این زمینه می گوید: با جلوگیری از برپایی جشن نوروز از طرفی دیگر در مجامع جهانی تلاش کنیم تا از انقلابیون منطقه حمایت کنیم.
با بیان این که لغو این جشن می تواند تاثیر خوبی بر روی کشورهای منطقه بگذارد افزود: مردم انقلابی این کشورها با
شنیدن خبر جشن نوروز از این موضوع خرسند خواهند شد.


.
احمدی بیغش تاکید کرد: من جشن نوروز را واقع بیجا می دانم بویژه از اینکه از میهمانان خارجی دعوت شده است و این اقدام نوعی بدسلیقگی و تحمیل هزینه های بیخود است.

برگزاری جشن نوروز در شرایط کشتار شیعیان بحرین با اعتراض تشکل های دانشجویی نیز مواجه شده است.تشکل های دانشجویی معتقدند در شرایطی که شیعیان قتل عام می شوند قرار گرفتن جشن و سرور در اولویت مسائل کشور، چندان اقدام شایسته ای نیست.

مسعود براتی دبیرکل جنبش عدالتخواه دانشجویی معتقد است: برگزاری این چنین جشنها با توجه به کشتار عظیم مردم منطقه نباید در اولویت کشور ما قرار بگیرد و در شرایطی که نیاز است تا نهادهای کشورمان صدای مردم بحرین و لیبی را به گوش جهانیان برسانند اولویت اصلی کشورمان باید مسائل منطقه باشد و هرکاری که این موضوع را خدشه دار کند خطای استراتژیک است و باید جلوی آن گرفته شود.

اما جدای از اتفاقات منطقه، پیش بینی می شود این جشن هزینه بسیار زیاد مالی برای دولت به همراه داشته باشد؛آنهم در شرایطی که با توجه به اجرایی شده بحث هدفمندی یارانه ها، دولت به عنوان الگو می بایستی از هرگونه هزینه اضافی اجتناب کند.

غلامرضا مصباحی مقدم دیگر نماینده مجلس هم در روزهای اخیر نسبت به برگزاری این جشن همزمان با قتل عام شیعیان معترض شده و چنین گفته است:
هزینه کردن برای جشن نوروز فاقد مشروعیت است و از نظر سیاسی برای ایران قابل ‏قبول نیست.‏

غلامرضا مصباحی مقدم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی معتقد است: فارغ از حوادثی که ‏منطقه شاهد آن است، برپا کردن جشن نوروز و دعوت از سران سایر کشورها تداعی کننده جشن های دوران ‏شاهنشاهی است.‏

نماینده مردم تهران اظهار داشت: باتوجه به وقوع انقلاب های منطقه، ما باید از برگزاری چنین جشن هایی حذر ‏کنیم.‏
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ظاهرا برخی افراد در دولت فعلی اصرار دارند ضمن قطع کردن ارتباط مردم مسلمان ایران با دیگر مسلمین با این کارها دلهاشونو هم از اونها دور کنن
چطوره که در سایر حوزه ها حرف از برادری با مسلمینه ولی به هوا و هوس مسئولین در برگزاری این جشن های بی مورد که رسیده برادری سوت شده و ما باید کار خودمونو بکنیم انگار نمه انگار که شیعیان بحرین و مسلمین لیبی دارن تو خون خودشون می غلطن!
فرق ما که ساده از کنار این فجایع می گذریم با اونهایی کهاین فجایع رو درست می کنن واقعا چی؟!
اهل وجدان و ایمان به خودشون رجوع کنن چون بعضیا که غیرت و فروختن و ایمانشونو سلاخی کردن
Iran, Islamic Republic of
شعیان واقعی حضرت علی(ع) و کسانیکه ادعای انتظار منجی عالم بشریتو دارن نگفته به سوک این مردم شریف و آزاده نشستن
ای کاش موجباتی فراهم بشه تا مردم ایران و مشتاقان راه حسین(ع) خودشونو برای کمک به این مردم ستمدیده برسونن
Iran, Islamic Republic of
درود بر این نمایندگان ملت
ولی دولت راه خود را دارد کم کم از توده اصولگرایان جدا می کند و جای تعجب نخواهد بود که فتنه ی بعدی منصوب به همین اطرافیان احمدی نژاد باشد
Iran, Islamic Republic of
این همه خرج برای خوشی دل چند نفر انجام می شود؟
در صورتی که این مراسم علی رغم خواست مردم و نمایندگان برگزار شود، مسلماً گروهی از مسلمانان غیرتمند در بیرون سالن همایش اعتراضشان را به نمایش خواهند گذاشت.
لغو جشن جهانی نوروز انعکاس جهانی حمایت ایران از قیام برحق مردم بحرین است و تأثیر بسیار مثبتی بر این جنبش داشته و باعث توجه بیشتر جهانیان به جنایتهای خاندان آل خلیفه و وهابیان در بحرین می شود.
Iran, Islamic Republic of
برگزار نکردن جشن نوروز اقدام بسيارعاقلانه و هوشمندانه اي است .اين اقدام ميتواند اعتراض مناسبي باشد تا كشورهاي همسايه متوجه عمق فاجعه اي شوند كه برخي سرسپردگان استكبار بجاي دشمن صهيونيستي سينه جوانان مسلمان وسرمايه هاي جهان اسلام آماج گلوله هاي آمريكائي واسرائيلي كرده وآنان را براي خوش خدمتي درپاي شيطان بزرگ قرباني ميكنند.
Iran, Islamic Republic of
بیاد دارم حضرت امام خمینی(ره) بعد از حمله رژیم شاه ملعون به فیضیه وکشتار طلبه مظلوم نقل باین مضمون فرمودند: جوانان مارا کشتند جشن گرفتند چراغانی کردند ورقصیدند... کجاست حضرت امام تا ببیند درنظام مقدس جمهوری اسلامی این یادگار بحق ایشان و خونهای شهدا میخواهند جشنهای نوروز را به سبک شاهنشاهی برپا کنند آنهم بر روی خونهای ریخته شده مسلمین بویژه شیعیان برای اعتلاء اسلام عزیز بدست سفاکان صهیو نیسم و آمریکا و گماشتگانش
امت مسلم بخود آیید ! مسولین محترم بخود آیید! بخون شهدای اسلام در بحرین ،یمن ، عربستان ، لیبی ، مصر ، تونس و... که هنوز ندای الله اکبر شان طنین انداز است احترام بگذارید به روح امام وشهدای انقلاب اسلامی احترام بگذارید تا به غضب الهی گرفتار نشویم.
Iran, Islamic Republic of
جهت پیروزی شیعیان بحرین و همچنین نابودی قذافی صلوات صلوات صلوات
Iran, Islamic Republic of
سلام .

من با برگزاری این جشن و مراسم هایی از این قبیل مخالفم . به خدا ما آدم محتاج تو مملکت خیلی زیاد داریم که با پول این جشنها و همایشها میشه مشکلات خیلی هاشونو برطرف کرد.

ما ایرانیها هممون برای مردم بی پناه و خداجویی که زیر آتش توپ و گلوله شیاطین هستند خالصانه دعا میکنیم و از خدا میخواهیم که اونها رو به مقصود واقعیشون برسونه.
Iran, Islamic Republic of
جشن نوروز روز بیداری طبیعت و جانهاست
یا مقلب القلوب و البصار
نحوه برگزاری آن مهم است نه حذف آن
Iran, Islamic Republic of
به نظر من حذف این جشن در این شرایط نه تنها یک وظیفه ی دینی است بلکه موجی شادی و قوت قلب مومنان و آزادی خواهان در کشور های اسلامی حواهد شد و میتواند یک موج عظیم در گشور های منطقه ایجاد کند .
همچنین ما با حذف این جشن چیزی را از دست نمی دهیم اما در عوض یک برد سیاسی بزرگ در برابر جبهه ی استکبار بدست می اوریم. در ضمن این امر نشان میدهد ما تا چه حد حاضریم مظلومان را یاری کنیم.
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran, Islamic Republic of
بهتر نیست که مراسم جشن نوروز را با زرق و برق کمتری برگزار کرد و همزمان از آن به عنوان تریبونی برای موضع گیری قدرتمندانه تر و گروهی استفاده کرد؟