جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱۳
ما و سکوت جریان موازی دیپلماسی؛

در مقابل خیزش های اخیر اسلامی هستیم یا ایرانی...!؟

دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 159092
در مقابل خیزش های اخیر اسلامی هستیم یا ایرانی...!؟
سرویس سیاسی جهان-مسعود یارضوی:خیزشی بزرگ کشورهای اسلامی را در بر گرفته است و در این میان نگاه دنیا به دو سوی ایران و آمریکا دوخته شده است. آمریکایی که با نیرنگ مشغول موج سواریست و ایرانی که حامی اصلی اسلام اما نظاره گر انفعال بی موقع برخی مسئولان خویش است. 

امروز دیگر کمتر کسی در دنیا وجود دارد که با اطلاع از عمق مفهومی خیزش های صورت گرفته در کشورهای مسلمان خاورمیانه و شمال آفریقا، بخواهد ماهیت اسلامی این حرکت ها را انکار کند. 

اسلامی که همواره به پیروانش می آموزد، سر خم کردن در مقابل ستمکاران و پذیرفتن ظلم نامعقول است و ظلم ستیزی و خواست مساوات و عدالت، روح این دین الهی است. 

خیزش های رخ داده اخیر را پیش از این نیز بزرگانی همچون امام روح الله(ر) و تنی چند از چهره های نواندیش دینی ایرانی و عربی پیش بینی کرده بودند و در واقع جان کلام این متفکران بزرگ در یک عبارت خلاصه می شد و آن "بیداری اسلامی" بود. 

همان بیت الغزلی که اینک استکبار و ایادی آن به سرکردگی آمریکا، تمام قد در مقابل آن ایستاده اند و قصد انکار و اضمحلالش را دارند.
از ابتدای وقوع خیزش مردم در کشور تونس و سپس سرایت آن به مصر، تلاش آشکار کشورهای امپریالیستی در دو جبهه کاملا مشهود بود. ۱_ انکار ماهیت اسلامی این انقلاب ها و ۲_ تلاش برای راهبری آنها. 

دشمن در جبهه اول با طرح دوباره مسائلی همچون دموکراسی، حقوق بشر و دیکتاتوری در لابه لای حرف های رسانه هایش، اینگونه جلوه داد که خواست مردم انقلابی همین مقولات است و نه اسلام؛ و در جبهه دوم نیز با طرح مقولاتی مثل نقش پر رنگ رسانه های اجتماعی همچون فیس بوک، این طور جلوه داد که تمام هماهنگی های معترضین توسط همین رسانه ها صورت می گیرد و در ادامه نیز وقیحانه از انقلاب فیس بوکی در منطقه نام برد. 

البته تمام این اقدامات که به صورت مجمل از آنها نام بردیم، در لابه لای پیام های اوباما، صحبت های کلینتون و سایر همتایان اروپایی اش، مقالات و گزارش های خبرگزاری ها و شبکه های خبری صهیونیستی و عکس های منتشره خود را استتار کرده بودند. 

در مقابل آمریکا نیز این ایران بود که با مواضع صریح رهبر معظم انقلاب و فعالان سیاسی و مردم، قاطعانه کمر به حمایت از انقلاب های اسلامی منطقه بست و این صدای رسای رهبر جمهوری اسلامی ایران بود که در میدان التحریر مصر به عنوان نقطه کانونی انقلاب مصر پخش شد و انقلابیون را جانی تازه بخشید. 

در این میان البته شاهد سکوتی تلخ از جانب اندکی از مدیران و مسئولین وابسته به جریان موازی دستگاه دیپلماسی پیرامون انقلاب های مردم در مصر و لیبی و بحرین و... هستیم. 

در واقع باید گفت که محکوم کردن صرف کشتارها در کشورهای خیزش کرده، به هیچ وجه اقدامی کافی نیست.
دشمن با وقاحت تمام از انقلاب مصر به عنوان انقلاب فیس بوکی یاد می کند و یا در جایی دیگر، از یک مشت رایانه به عنوان مغز متفکر انقلاب لیبی نام می برد اما در کشور بجز صدای آحاد مردم ورهبری انقلاب و خواص تیزهوش، مسئولین دستگاه دیپلماسی و جریان موازی آن در سکوت منفعالانه بسر می برند. 

به نظر می رسد ماجرای دو روزنامه نگار آلمانی یا مباحثی از این دست بیش از روند رو به رشد خیزش در کشورهای مسلمان، دستگاه دیپلماسی ما را به خود مشغول کرده است.
مسئولان وزارتخانه خارجه ما و سایر مقامات ذیربط در دولت آیا هنوز مشغول تفکر و تدبیر پیرامون انقلاب های صورت گرفته هستند یا اینکه سکوت و انفعال آنها معنای دیگری دارد؟ 

فرستادگان رئیس جمهور که قبل از انقلاب های اخیر به چند کشور دنیا سفر کردند اکنون کجا هستند و به کجاها می روند؟! چرا اعلام موضع نمی کنند...؟! 

نظر آقایان در مورد مردمی که در لیبی بر روی کفن شهدایشان واژه شهید می نویسند و راهپیمایی می کنند، چیست؟! 

ندای مادران و پدران شهدای مصر را کسی از سکوت کنندگان آیا می شنود...؟!
و همینطور در بحرین و مراکش و یمن و غیره... 

ما امت واحده اسلام هستیم. اینکه به بهانه ایرانی بودن، خود را تافته ای جدا بافته از روند خیزش ها و بیداری اسلامی نضج گرفته بدانیم، حتما ما را از اسلام ناب جدا خواهد کرد.
چه اینکه ما عاشورائیانی هستیم که قرار است لشکر اعتقادی امام روح الله باشیم که به سرتاسر جهان گسیل می شود و هر روز برایش عاشوراست و تمام زمین ها و ارض ها برایش کربلا باشد. خواه این ارض کربلایی در شلمچه باشد، خواه در میدان التحریر مصر و خواه در خیابان های آغشته به خون بحرین.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شما نه میتونید ایرانی بودن رو از ما بگیرید نه میتونید اسلامی بودن رو از ما بگیرید.
Iran, Islamic Republic of
این را آقای مشایی تعیین می کند نه شما
Iran, Islamic Republic of
چرا برخی اصرار دارند كه ما يكي را انتخاب كنيم؟! نمي توان هم ايراني بود و هم مسلمان!؟
Iran, Islamic Republic of
كاش در ولايت مداري به جايي مي رسيديم كه خط رو از رهبر و ولي زمان مي گرفتيم نه از دیگران!!!!!!
در اين خيزش اسلامي، رهبر تنهاست.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه تاكيدتا بيش از حد و غير ضروري مسئولان ارشد دولت جمهوري اسلامي ايران بر ايرانيت و مكتب ايراني تا حدود زیادي سبب آسیب هایی شده است.
Iran, Islamic Republic of
کاش دوستان می فهمیدند که سیاست خارجی فعال ایران در چند سال اخیر تاثیر بسزایی در این موج اسلامی داشته
ظاهرا آقایون نگرفتند که سخنرانی هاشون توی سازمان ملل تاثیر داشته
Iran, Islamic Republic of
عزل تاسف بار آقاي متكي كه بازوي رهبري در وزارت خارجه بودند منشا اين خمودگي و رفتار غير انقلابي وزارت خارجه است . صالحي وقتي تجربه شاياني در وزارت خارجه ندارد معلوم است كه تحت تاثير القائات مشايي و تيمش قرار مي گيرد.
گويا قرار است بعد از سال جديد نيز كل وزارت خارجه را در راستا اهداف مشايي قلع و قمع كنند
Iran, Islamic Republic of
چه زمانی باید متوجه بشویم که فرهنگ ایرانی در مقابل اسلام یک صحبت و فکر انحرافیست؟
United Arab Emirates
من مسلمان ايراني هستم. مكتب ايراني به هيچ عنوان معنا و مفهوم ندارد. از جناب آقاي مشايي مي خواهيم فقط 2 ساعت در مورد پايه هاي فكري مكتب ايراني كه ساخته ايشان است صحبت كنند تا ببينيم حرف حسابشان چيست؟
Iran, Islamic Republic of
لطفا يك نفر در سايت جهان و يا در هر رسانه ديگري به ما بگويد الان وزير امور خارجه كيست؟
مشايي ، صالحي يا بقايي؟
این به نظر مقام معظم رهبری بستگی داره که ایشون چی امر کنند!! در ضمن ایا با دخالت ایران در این موقعیت نفعی برای مردم اونجا هست یا اینکه بیشتر در فشار قرار میگیرند؟ اونچیزی که مسلمه اینه اون مردم بیشتر در فشار و سختی قرار میگیرن پس همون بهتر که سکوت کنند و فشار بر مردم کمتر بشه و بهانه در اختیار دشمنان کمتر قرار بگیره و این دقیقا بر اساس مصلحت و حکمت و عزت اتخاذ شده.
دیگه خوهشا نظرات آب دوغ خیاری ندید
Iran, Islamic Republic of
این دوستمون که نظرات رو آب دوغ خیاری دونسته بودن و سطح ادبشونو به رخ بقیه کشیدن بهتره بدونن که رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز جمعه که مختص قیام مردم مسلمان آفریقا و عرب صحبت کرده بودن صراحتا این قیام ها رو اسلامی خوندن و عقبه این قیام ها رو به بزرگان مسلمان و آزاده پیشین همین ملت ها مثل مصر نسبت دادن
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا دستگاه دیپلماسی در این زمینه بر اساس اجتهاد آقای مشایی عمل میکند و ما تحرکی در راستای مواضع حکیمانه رهبر معظم انقلاب در این دستگاه شاهد نیستیم.
اساسا کنار گذاشتن آقای متکی و انتخاب بعدی در راستای تکمیل حلقه تابعان آقای مشایی است و از این حلقه انتظار دیگری نداریم.
باید به این آقایان گفت که لااقل تحرک دستگاه دیپلماسی استکبار را سرمشق قرار بدهید که با تمام توان در این حوزه وارد شده و از منافع نامشروع خود حراست میکنند.