کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معصومه ابتکار با کدام پیام مردم در ۹ دی مخالف است؟

12 دی 1389 ساعت 13:52

از نظر فعالان سیاسی مخالفت معصومه ابتکار، با نامگذاری یکی از میادین شهر به نام ۹ دی چندان عجیب نیست. زیرا وی سال گذشته تلویحاً مانند موسوی هتاکان عاشورای ۸۸ را مردان خداجو نامیده بود و نه تنها از آنان تبری نجست، بلکه در اعتراض به سخنرانان ۹ دی مطالب تندی ایراد کرد.



به گزارش سرویس زنان جهان؛ در این شکی نیست که معصومه ابتکار یا به قول دوستان خارجی‌اش مری یکی از مدافعین سرسخت میرحسین موسوی در زمان انتخابات و از زنان فعال جنبش سبز در حوادث پس از انتخابات بوده است، که همواره با لحن کنایی خود از این فتنه حمایت کرده و به نظر می‌رسد به دلیل منتسب بودن به این جریان و علائق شخصی نتوانسته با پیام مردم در ۹ دی تعاملی برقرار نماید.

معصومه ابتکار که به دلیل تعامل با خبرنگاران خارجی در زمان تسخیر لانه جاسوسی به دلیل تسلط به زبان انگلیسی مری نام گرفته، اگر چه روزی با خط امام راحل همراهی داشته است ولی از دید تحلیل‌گران سیاسی حشر و نشر بسیار نزدیک وی با دگر اندیشان و به ویژه گروه‌های دوم خردادی - و در عین حال رسیدن به مناصب قدرت در سایه الطاف همین مجموعه سیاسی - به نوعی وامدار این طیف شده و دیگر کمتر بر تفکر حضرت امام و اعتقادات سال ۵۷ و ۵۸ خود تأکید دارد.

منتقدان سیاسی وی می‌گویند ابتکار اگر چه سعی می‌کند که خود را هم چنان طرفدار نظام فکری دینی و اسلامی برخواسته از نقطه نظرات امام راحل نشان دهد، اما تنها گذری به مباحثی که در وبلاگ شخصی خود منتشر می‌کند نشان می‌دهد که با وجود سابقه فعال خود در جمهوری اسلامی، تا چه حد دچار تغییر نگرش شده است و این موضوعی نیست که هیچ نگاه منصفی بتواند از آن بگذرد.

لازم به توضیح است که در جلسه گذشته شورای شهر تهران معصومه ابتکار در برابر پیشنهاد اعضا برای نامگذاری یکی از میادین تهران به نام ۹ دی که حماسه اعتراض مردمی به هتاکی فتنه‌گران در روز عاشورا را یادآوری می‌کرد به مقابله برخاست و به این تصمیم رأی منفی داد، تا با این رفتار معنادار بار دیگر مهر تأییدی بر آرای منتقدان خود بزند.


کد مطلب: 151311

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/151311/معصومه-ابتکار-کدام-پیام-مردم-۹-دی-مخالف

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com