کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به زعم رسانه های متوهم دروغ؛

علت نورانی بودن چهره رهبر انقلاب کشف شد!+ عکس

11 دی 1389 ساعت 20:22


"ثامن" در خصوص نورپردازی درون خودروی حامل رهبر انقلاب پرداخته و علت نور پردازی را تشریح كرده است:

نمازجمعه چهاردهم خردادماه هشتاد و نه، با اتفاقات حاشیه‌ای پشت و روی صحنه، در حرم امام خمینی(ه) برگزار شد. از این مراسم، عكسی در خبرگزاری فارس منتشر شده بود كه تحلیل‌گر و كارشناس شبكه خبری بی.بی.سی فارسی را به تحلیل وا داشت. تحلیلی كه با توجه عكس منتشر شده در سایت رهبری، به سرعت جای خود را در بین آن دسته از نوشته‌هایی كه اساس آن با «توهم» شكل گرفته‌اند، پیدا كرد.

اما ماجرای عكس زیر و نظرات كاربران سایت بالاترین درباره این عكس و استفاده از پروژكتور در خودروی حامل رهبر انقلاب در سفر به قم، مورد جدیدی از این نوع تحلیل‌هاست. آن‌ها معتقدند این پروژكتور برای نورانی جلوه دادن چهره ایشان است؛ آن دو سوراخی كه با دستمال پرشده، داخلش اسلحه آماده‌ی شلیك است؛ افراد پشت شیشه هم از آدم‌كش‌های حوادث بعد از انتخابند؛ آن ورق تعبیه شده‌ی روی سقف (رفلكتور)، یك وسیله‌ لامپ جدید است...!



درحالی كه هر آشنایی با نورپردازی و عكاسی می‌داند كه وقتی نور فضای خارج از ماشین، بیشتر از داخل ماشین باشد، برای تصویر برداری از سوژه داخل ماشین، (چه فیلم‌برادر یا عكاس، داخل ماشین باشد و چه از بیرون بخواهد تصویر بگیرد) بی‌شك دچار مشكل می‌شود. و بهترین راه برای برقراری تعادل نور داخل و خارج ماشین، استفاده از نورپردازی است. نورپردازی‌ای كه با استفاده از رفلكتور (ورق روی سقف) نور را به صورت متعادل و غیر موضعی به تمام سوژه می‌تاباند.

در جریان سفر ایشان به یزد در سال ۸۶ و سفر به شیراز در سال ۸۷ به دلیل اینكه هوای این شهرها در روز استقبال ابری بود و اختلاف نور فضای بیرون و داخل ماشین كم بود، در نتیجه تصاویر بهتری از این مراسم ثبت شد؛ عكس‌های بیرون ماشین، در این دو سفر، نسوخته و به اصطلاح، اُوِر (over) نشده است. ولی درباره قم كه آٰفتاب مستقیم می‌تابید، وضوح و كیفیت عكس‌ها پایین‌تر از دو سفر قبلی بود. و اگر نورپردازی داخل ماشین انجام نشده بود، كیفیت عكس و فیلم، از این هم بدتر می‌شد.



در ایام سفر رهبر به قم، با دیدن این عكس، خوشحال شدم كه به فكر حل مشكل نور افتاده‌اند و از پروژكتور و رفلكتور استفاده میشود و امیدوارم كه فكری هم برای نورپردازی مراسم‌های حسینیه امام خمینی(ره) شود تا دوربین‌ها، تصاویر ایشان را با تقریبی نزدیك به واقعیت ثبت كنند.


کد مطلب: 151211

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/151211/علت-نورانی-بودن-چهره-رهبر-انقلاب-کشف-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com