جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
گزارش جهان از وضعیت جدید بازار

بازار رایانه بعد از هدفمندي یارانه

چهارشنبه ۱ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب: 149924
طی جلساتی با وارد کنندگان قطعات کامپیوتری قرار بر این شد که این وارد کنندگان هیچ گونه افزایش قیمتی تا آخر سال نداشته باشند.
سرویس اقتصادی جهان نيوز - رئیس اتحادیه فناوران داده: بازار رایانه و نوت بوک در طی این چند روز اخیر هیچ افزایش قیمتی را تجربه نکرده است و با هرگونه افزایش قیمت کاذب برخود جدی خواهد شد.

شهرام شیرمرد رئیس اتحادیه فناوران داده در گفتگو با خبرنگار اقتصادی جهان نيوز با بیان اینکه بازار کامپیوتر درطی چند روز اخیر با توجه به اجرای قانون هدفمندی یارانه ها هیچ تغییری نکرده است افزود:تغییرات قیمتی در بازار آی تی جهانی است و باتوجه به تغییرات لحظه ای که فناوری دنیا در آی تی به وجود می آورد بنابراین افزایش قیمت منتطقی یک امر طبیعی به شمار می رود.

وی ادامه داد: بازرسی در طی این چند روز اخیر از سوی اتحادیه افزایش یافته است و مسئولان با هر گونه افزایش قیمت کاذبی از طریق واسطه گری و دلالی در این اواخر برخود جدی خواهد شد..
شیرمرد با بیان اینکه جلسات اخیر با وارد کنندگان قطعات کامپیوتری قرار بر این شد که این وارد کنندگان هیچ گونه افزایش قیمتی تا آخر سال نداشته باشند.گفت: البته ارائه تسهیلات از سوی دولت نیز در این امر دخیل است ومانع از هر گونه افزایش قیمتی در طی این چند ماه اخیر خواهد شد.

رئیس اتحادیه فناوران داده خاطر نشان کرد: بازار کامپیوتر ایران با توجه به تحریم های که امسال از سوی سایر کشورها شده است رکود تلخی را تجربه کرده است وتمامی فروشندگان نه تنها افزایش قیمتی نداشته اند بلکه با کاهش قیمت سعی در فروختن اجناس خود را دارند.

وی در پایان با بیان بازار رایانه و نوت در طی این چند روز اخیر در آرامش به سر می برد به ذکر قیمت برخی از مدل های رایانه پرداخت.

بازار رايانه، با مارك Acer و گارانتي سازگار مدل: A۳۳۳"۹۰۱G۳۲,MNKK" ، پردازنده : ۲.۲GHZ، نمايشگر :۱۴ اينچ حافظه: "۴GB-DDX۳ كارت گرافيك: inTel GMA۴۵۰۰M ۵۰۵ پانصد و پنج هزار تومان.
مدل: ASPire۵۷۴۱G-۴۳۴G۶۴MN پردازنده: Ci۵۲.۲۶GHZ نمايشگر GT۳۲۰U هشتصد و نود هزار تومان
مدل: AS۵۷۳۸Z پرازنده : ۲.۲GHZ نمايشگر :۱۵.۶ اينچ حافظه ۲GB-DDR۳ كارت گرافيك: MHD۴۵۰۰ پانصد و هشت هزار تومان.
مدل ASPIRE ۴۸۲۰T-۳۳۴G۵۰MNKS پردازنده CI۳ ۲۱۳GHZ (ONE CPU نهصد و پنجاه هزار تومان.
مدل: EXtensa۵۶۳۵G۵۰پردازنده: ۲.۱GHZ نمايشگر:۱۵.۴ اينچ، حافظه: ۴GB-DDR۲ كارت گرافيك: Geforce G۱۰۵M هفتصد و سي هزار تومان.

مدل ASPIRE ONE پردازنده ۱.۶۶GHZ نمايشگر ۱۰ اينچ، حافظه يك گيگ DDR۲ كارت گرافيك MHD ۴۵۰۰ سيصد و پنجاه هزار تومان به فروش رسيد.
در اين بازار نوت بوك با مارك LONEOVO و گارانتي سازگار مدل IDEAPAS۱۰-۳پردازنده ۱.۶GHZ نمايشگر ۱۰.۱ اينچ حافظه ۲ گيگ DDR۳ كارت گرافيك INTEL GMA۳۱۵۰ چهارصد و نود هزار تومان.
مدل THINKPAD EDGE ۱۵۰۳۰۱-CQG پردازنده CI۳ ۲.۲۶GHZ هفتصد و ۶۰ هزار تومان.
مدل G۴۶۰ ۵۹-۰۵۰۳۲۱ پردازنده CI۳۲.۴ GHZ نمايشگر ۱۴ اينچ حافظه ۴ گيگ DDR۳ كارت گرافيك GEFORS ۳۱۰M هشتصد و ۵۵ هزار تومان می باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *