جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تحول در تولید با هدفمند شدن یارانه ها

يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب: 149228
قانون هدفمندی یارانه ها در بلند مدت موجب تخصیص بهینه منابع و افزایش بهره وری در تولید می شود.

سرویس اقتصادی جهان - اجرای قانون هدفمندی یارانه ها سبب تخصیص منابع قابل توجه به صنعت و معدن از محل هدفمند كردن یارانه‌ها می شود که این امرمنشاء تحولات بسیار بزرگی در بخش تولید كشور است.

محسن شرکاء دبیر کل خانه صنعت ومعدن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی جهان نيوز با بیان اینکه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بدون شک در هر حوزه مخصوصا در حوزه صنعت ومعدن سود آور است گفت: دولت قبل ازاجرای قانون هدفمندسازي يارانه‌ها با فراهم کردن زيرساخت‌هاي لازم وبا شناسايي واحدهاي صنعتي و معدني آسيب‌پذير نخستين گام درراستاي هدفمندسازي يارانه در بخش صنعت و معدن برداشته است.

وی ادامه داد: از اقدامات مهم صورت گرفته به منظور ایجاد بستری مناسب برای بهینه سازی مصرف انرژی واحدهای صنعتی، تدوین بسته حمایتی بخش صنعت است كه برای اجرای آن، تسهیلات 4500 میلیارد تومانی تخصیص داده شده است.

دبیر کل خانه صنعت ومعدن با اشاره به گستردگی تاثیر طرح تحول در حوزه صنعت و معدن گفت: وزریر صنایع ومعادن با تدبیرهای لازم ستادی تحت عنوان ستاد تحول صنایع ومعادن تشکیل داده است که به بررس آثار تحول و تهیه برنامه های مورد نیاز این بخش می پردازد.

شرکاء در خصوص آثار اصلی هدفمندی یارانه‌ها بر بخش صنعت و معدن اظهار کرد : ازآثار اصلی این طرح می توان به آزاد شدن منابع انرژی برای استفاده در بخش تولید، تغییر تقاضای محصولات، ایجاد تقاضا برای محصولاتی مؤثر در ارتقاء بهره‌وری انرژی از جمله آثار اصلی هدفمندسازی یارانه‌ها بر بخش صنعت و معدن است.

وی تصریح کرد: كاهش تقاضای خرید كالاهای پرمصرف و یا كم بازده به دلیل افزایش هزینه‌های بهره‌برداری، كاهش تقاضای خرید برخی محصولات به دلیل تغییر تركیب مصرف خانوار و افزایش بهره‌وری تولید از دیگر آثار و مزایای هدفمندی یارانه‌ها در بخش صنعت است.

دبیرکل خانه صنعت و معدن خاطر نشان کرد: با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها ،تخصیص منابع قابل توجه به صنعت و معدن از محل هدفمند كردن یارانه‌ها می‌تواند منشاء تحولات بسیار بزرگی در بخش تولید كشور شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *