سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

اخبار فوتبال در جهان

پنجشنبه ۸ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب: 136890
چمپيونزليگ در هفته دوم؛ رئال، چلسي و بايرن پيروز شدند
در شب نخست از هفته دوم رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا رئال مادريد در زمين اوسر به يک پيروزي ارزشمند دست پيدا کرد.

تيم مورينيو با تک گل دقيقه 81 آنخل دي ماريا موفق شد اوسر فرانسه را شکست دهد و با کسب 6 امتياز در صدر جدول رده بندي گروه G قرار گيرد.
بايرن مونيخ ديگر تيمي بود که در ديدار با بازل سوئيس به يک پيروزي ارزشمند خارج از خانه دست پيدا کرد. بايرن با تک گل دقيقه 18 الکساندر فري از ميهمان خود عقب افتاد اما باستين شواين اشتايگر دو بار در دقايق 56 (پنالتي) و 89 براي اين تيم گلزني کرد و زمينه پيروزي 2 بريک شاگردان فن گال را فراهم آورد.

نتايج کامل بازيها:
گروه E :
* رم ايتاليا 2 - کلوج روماني يک
* بازل سوئيس يک - بايرن مونيخ آلمان 2
گروه F :
* چلسي انگلستان 2 - المپيک مارسي فرانسه صفر
* اسپارتاک مسکو روسيه 3 - زيلينا اسلواکي صفر
گروه G :
* آژاکس آمستردام هلند يک - ميلان ايتاليا يک
* اوسر فرانسه صفر - رئال مادريد اسپانيا يک
گروه H :
* پارتيزان بلگراد صربستان يک - آرسنال انگلستان 3
* براگا پرتغال صفر - شاختاردونتسک اوکراين 3


محروميت در انتظار بازيکنان فلسطين
محمد نوري بازيکن تيم ملي فوتبال ايران که در بازي برابر عمان کارت قرمز گرفت، چهارمين اخراجي ششمين دوره مسابقات غرب آسيا بود. محمد قابل از عراق، عبداللطيف البهداري و حسام وادي از فلسطين، بازيکناني بودند که قبل از محمد نوري با کارت قرمز داوران مسابقات غرب آسيا از ميدان اخراج شده بودند.
خبر ديگر اينکه، کميته برگزاري مسابقات فوتبال غرب آسيا ضمن تأييد تصميمات داور بازي يمن و فلسطين، از محروميت احتمالي دو بازيکن فلسطين براي دوره آينده اين رقابت ها خبر داد. درويش داور اردني مسابقه يمن و فلسطين در نيمه اول يک پنالتي براي يمن گرفت و عبداللطيف البهداري مهاجم فلسطين را براي يک خطاي ساده روي دروازه بان حريف از ميدان اخراج کرد.
اين داور همچنين در نيمه دوم نيز حسام وادي از تيم فلسطين را اخراج کرد تا بازي به جنجال کشيده شود. همزمان با سوت خاتمه مسابقه، بازيکنان ناراضي فلسطين به سمت داور رفتند اما دخالت نيروهاي ويژه پليس اردن مانع از آسيب رسيدن به داور هموطن آنان شد. اعضاي کميته برگزاري مسابقات فوتبال غرب آسيا اعلام کرد بازيکنان خاطي فلسطين را از حضور در دوره هاي بعدي محروم مي کنند.

کوتاه از تيم اميد در ويتنام
بازيکنان تيم فوتبال اميد بعد از بازي با سنگاپور به دليل برخورد هاي خشن تيم حريف دچار کوفتگي بدن شدند.شاگردان غلامحسين پيرواني ديروز بعد از ظهر يک جلسه تمريني ريکاوري را پشت سر گذاشتند تا خود را براي بازي امروز مقابل مالزي برگزار کنند. اين بازي به وقت محلي ساعت 16 برگزار مي شود.با توجه به اينکه داور بازي ايران و سنگاپور ويتنامي بود و اين داور در جريان اين مسابقه قضاوت جانبدارانه اي را داشت مسؤولان ايران به اين موضوع معترض شدند و مسؤولان برگزار کننده اين تورنمنت به کادرفني ايران اعلام کردند که براي بازي دوم مقابل مالزي از داور بين المللي استفاده مي شود.


تري گل خود را به يک دختر بچه هديه کرد
کاپيتان تيم فوتبال چلسي انگليس گل خود به المپيک مارسي را به دختربچه اي به نام رابي هديه کرد.به نقل از روزنامه ديلي استار، جان تري پس از موفقيت در ورزشگاه استمفوردبريج، اظهار داشت: اين گل اختصاص به کودکي دارد که با وجود کوچکي، شجاع است. کسي که تحت پوشش انجمن خيريه اي است که آرزوي قشنگي داشته است. انسان کم سن وسالي که دو هفته قبل چندين عمل جراحي داشت، اما با صبر و بردباري و با روحيه بالا، توانست از اين مرحله سخت عبورکند.وي ادامه داد: من با اين کودک زماني آشنا شدم که در سفر فلوريدا بوديم. او با مشارکت انجمن خيريه آرزو داشت بتواند بر مشکلات پزشکي غلبه کرده و ديسني لند را که فيلم هاي کارتون در آن ساخته مي شود، ببيند.


فيل بزرگ به آفريقا مي رود!
فدراسيون فوتبال غنا اعلام کرد، لوييس فيليپه اسکولاري مربي برزيلي از جمله نامزدهاي مربيگري تيم ملي اين کشور است و به احتمال بسيار زياد اين فدراسيون با وي همکاري خواهد کرد.
رايواچ که تيم ملي غنا را به مرحله يک چهارم نهايي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي هدايت کرد، از تمديد دو ساله قرارداد خود که ماه اوت به پايان رسيد، خودداري کرد.خوانده راموس اسپانيايي مربي سابق رئال مادريد، لوسين فاور سوييسي، حيان فرانکو زولا ايتاليايي، اومبرتو کوئليو پرتغالي و مارسل دزايي بازيکن سابق تيم ملي فوتبال فرانسه ازجمله رقباي اسکولاري براي هدايت تيم ملي غنا هستند. اما مسؤولان فدراسيون فوتبال غنا مدعي شدند، مذاکرات با اسکولاري جدي تر از ساير گزينه هاي ديگر است و اگر روال مذاکرات به همين شکل پيش برود، فيل بزرگ هدايت تيم ملي غنا را در دست خواهد گرفت.


دي ماريا: گلزني در ليگ قهرمانان لذت بخش است
مهاجم آرژانتيني تيم فوتبال رئال مادريد اسپانيا پس از درخشش برابر اوسر فرانسه گفت: گلزني در ليگ قهرمانان لذت بخش است. به نقل از آس، آنخل دي ماريا تصريح کرد: رئال مادريد اکنون در صدر جدول گروه است و بايد در بازي بسيار مهم خود برابر ميلان به پيروزي برسيم، در آن بازي است که برتري رئال مادريد برابر حريفان خود به اثبات خواهد رسيد. ما در گروه مرگ ليگ قهرمانان اروپا هستيم و البته در صدر جدول اين گروه و اين براي ما بسيار با ارزش است.


استقلال از سد حريفي دسته دومي گذشت
تيم فوتبال استقلال در آخرين روز اردوي آماده سازي خود در کردان کرج به مصاف تيم ماشين هاي صنعتي آتسو رفت و موفق شد اين تيم که در دسته دوم باشگاه هاي کشور بازي مي کند را با نتيجه 7 بر صفر از پيش رو بردارد.
براي تيم استقلال در اين ديدار دوستانه که در زمين چمن مجموعه کردان کرج برگزار شد، آرش برهاني ( 16 و 90 )، مهرشاد مومني ( 23 ، 39 و 60 )، پژمان منتظري ( 35 ) و سانتوس ( 88 ) گلزني کردند.
تيم فوتبال استقلال در حالي به مصاف تيم ماشين هاي صنعتي آتسو رفت که فرهاد مجيدي، مجتبي جباري، وحيد طالب لو، حنيف عمران زاده، فرزاد آشوبي، ايمان مبعلي و ميلاد ميداوودي را در ترکيب خود نداشت. مجيدي و جباري که آسيب ديده هستند، وحيد طالب لو در حال رتق و فتق امور مربوط به مراسم ازدواجش است و چهار بازيکن آخر تيم ملي را در سفر به امان همراهي مي کنند.


بازگشت قلعه نويي به تمرينات سپاهان

امير قلعه نويي سرمربي تيم فوتبال سپاهان پس از انجام عمل جراحي و بهبود وضعيت جسمي اش ديروز در تمرين زرد پوشان سپاهان حضور پيدا کرد.
وي اوايل هفته جاري به علت عمل مينيسک پايش در بيمارستان بستري شده بود.


رقابت هاي ليگ اروپا ؛ آتلتيکومادريد ميزبان لورکوزن

روز دوم از مرحله گروهي رقابت هاي فوتبال ليگ اروپا امشب با برگزاري 24 ديدار پيگيري مي شود که در يکي از مهم ترين ديدارها، آتلتيکومادريد، مدافع عنوان قهرماني با بايرلورکوزن ديدار مي کند. منچسترسيتي با مربيگري روبرتو مانچيني ايتاليايي، در گروه A رقابت ها در «ايستلندز» منچستر با يوونتوس ايتاليا ديدار خواهد کرد. «مانچو» پيش از آغاز رقابت هاي امسال گزينه مربيگري تيم فوتبال يوونتوس بود و حالا در رقابت هاي ليگ اروپا با اين تيم رو در رو مي شود.
برنامه کامل بازيهاي امشب:
گروه A :
* لخ پوزنان لهستان - سالزبورگ اتريش
* منچسترسيتي انگلستان - يوونتوس ايتاليا
گروه B :
* آتلتيکومادريد اسپانيا - بايرلورکوزن آلمان
* روزنبرگ نروژ - آريس سالونيکي يونان
گروه C :
* گنت بلژيک - ليل فرانسه
* اسپورتينگ پرتغال - لفسکي بلغارستان
گروه D :
* پائوک سالونيکي يونان - ديناموزاگرب کرواسي
* ويارئال اسپانيا - بروژ بلژيک
گروه E :
* باته بلاروس - آلکمار هلند
* شريف مولداوي - دينامو کي يف اوکراين
گروه F :
* زسکا مسکو روسيه - اسپارتاپراگ جمهوري چک
* پالرمو ايتاليا - لوزان سوييس
گروه G :
* هايدوک اشپليت کرواسي - اندرلشت بلژيک
* زنيت سنت پترزبورگ روسيه - آ ا ک آتن يونان
گروه H :
* اودنسه دانمارک - اشتوتگارت آلمان
* يانگ بويز سوييس - ختافه اسپانيا
گروه I :
* متاليست اوکراين - آيندهوون هلند
* سامپدوريا ايتاليا - دبرسن مجارستان
گروه J :
* دورتموند آلمان - سويا اسپانيا
* پاريسن ژرمن فرانسه - کارپاتي اوکراين
گروه K :
* اوترخت هلند - ليورپول انگلستان
* استوابخارست روماني - ناپولي ايتاليا
گروه L :
* زسکا صوفيه بلغارستان - پورتو پرتغال
* راپيد وين اتريش - بشيکتاش ترکيه


ستايش مولر از قدرت ذهني بايرن
توماس مولر، بازيکن تهاجمي بايرن مونيخ گفت، تيمش شايسته پيروزي دو بر يک مقابل بازل بوده است و از قدرت ذهني هم تيمي ها تمجيد کرد.
او گفت: «البته که سه امتياز بسيار مهم است، اما ما عقب بوديم و توانستيم بازي را برگردانيم. همه تلاش خود را انجام داديم. در يک چهارم پاياني ديدار سه موقعيت گل داشتيم. تيم نشان داده که از نظر ذهني قدرتمند است. در هر حال شايسته اين پيروزي بوديم.»

آنچلوتي: پيروزي مهمي به دست آورديم

کارلو آنچلوتي گفته از اينکه چلسي دو بر صفر مارسي را برد خوشحال است، اما از عملکرد تيم فرانسوي هم ستايش کرد.
پيش از ديدار دو تيم، اسپارتاک مسکو توانسته بود ژيلينا را سه بر صفر شکست دهد. آنچلوتي مي گويد: «نتيجه مهمي بود، چون حالا 6 امتياز داريم و احتمال زيادي وجود دارد که صدرنشين شويم. بازي آساني نبود. به نظرم مارسي، به ويژه در نيمه دوم عالي بازي کرد. ما در نيمه اول هم خيلي عالي بوديم و از تمام زمين براي حمله استفاده کرديم و موقعيت هاي فراواني ساختيم. مارسي در نيمه دوم بسيار ريسک کرد و ما را در زمين خود تحت فشار قرار داد، اما آنها فرصت بسياري براي ضدحمله در اختيار ما گذاشتند.»
https://jahannews.com/vdceop8z7jh8xvi.b9bj.html
jahannews.com/vdceop8z7jh8xvi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *