دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۰
۴۰
پس از تردید آیت الله مکارم درباره کاهش نرخ تورم؛

انتقاد آیت الله امینی از غیرواقعی بودن آمار بیکاری

شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۰۷:۲۲
کد مطلب: 134642
پس از اینکه اخیرا آیت الله مکارم شیرازی نرخ تورم را واقعی ندانستند، این بار آیت الله امینی در خطبه های نماز جمعه، با انتقاد شدید از آمار بیکاری ارائه شده از سوی مسئولین دولتی ، این نرخ واقعی ندانست.
 
به گزارش جهان آیت الله ابراهیم امینی در خطبه های نمازجمعه قم، اظهار داشت: علل و عواملی که مانع از ازدواج جوانان می شود، بیکاری گسترده است. 

به گزارش ایلنا وی گفت: امروزه در کشور ما جوانانی که به سن ازدواج می رسند و میل به ازدواج پیدا می کنند، باید بتوانند هزینه زندگی خود و یک خانواده را تأمین کنند، که این مهم با بیکاری کاری بسیار دشوار است.

*بیکاری و تورم باعث شده جوانان به ازدواج تن ندهند
امام جمعه موقت قم، افزود: علاوه بر وجود مشکلات بیکاری، مشکلات دیگری مانند تورم و گرانی موجود باعث شده است که جوانان به ازدواج تن ندهند.
وی با یادآوری این که امروزه هر جوانی که برای ازدواج، در هر خانه ای را می زند، اولین سؤالی که پرسیده می شود، این است که شغل و در آمد او چیست؟، اظهار داشت: مشکل بیکاری یکی از مشکلات اساسی جوانان است و متأسفانه اکثر جوانان ایران با مشکل بیکاری مواجه اند.


*مسئولین در حل مشکل بیکاری موفق نبوده اند
آیت الله امینی، گفت: در عین حال که مسئولین نظام، برای مشکل بیکاری، تلاش هایی را کرده اند، اما باید گفت که در حل این مشکل موفق نبودند.


*آماری از بیکاری دارم که بهتر است به آن ها اشاره نکنم

وی تصریح کرد: آماری از بیکاری دارم که بهتر است به آن ها اشاره نکنم، چرا که ممکن است اسباب نگرانی مردم را به وجود آورد؛ البته باید گفت که این مشکل تنها اختصاص به جامعه ما ندارد و تمامی جوامع به نوعی درگیر آن هستند.
استاد حوزه علمیه قم، تأکید کرد: متأسفانه در زمینه وجود جوانان بیکار، وضع مطلوبی نداریم، حال آن که انتظار داشتیم که مشکلات حل شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خویش با تقسیم بیکاران جامعه به سه دسته گفت: دسته اول جوانانی هستند که به سن اشتغال رسیده اند و کاری برای آن ها پیدا نمی شود.


*مسئولین مشکل دارند و حرف من هم تأثیری در آن ها ندارد
آیت الله امینی افزود: عده ای از این جوانان، یا به صورت نامه و یا به صورت حضوری، از من می خواهند که به مسئولین توصیه کنم، تا کاری برای آن ها پیدا کنند، حال آن که من می دانم که مسئولین مشکل دارند و حرف من هم تأثیری در آن ها ندارد و به همین دلیل من شرمنده این جوانان جویای کار می شوم.


*مسئولین شاغلینی که بی کار شده اند را در آمار بیکاران محاسبه نمی کنند
وی در تشریح دسته دوم بیکاران هم گفت: دسته دوم بیکاران، افرادی هستند که در ادارات یا مؤسسات یا کارخانه ای مشغول به کار بودند، اما به دلیل این که آن مجموعه ها، نتوانستند به فعالیت خود ادامه دهند و یا تعطیل شده اند، به صورت اجباری بازخرید شدند؛ آمار این بیکاران در جامعه ما بسیار زیاد است، اما متأسفانه مسئولین این ها را جزء بیکاران به حساب نمی آورند.
امام جمعه موقت قم، خطاب به مسئولین گفت: باید پرسید که این بیکاران، باید به کجا پناه ببرند؟ متأسفانه جایی نیست که این ها مراجعه کنند و مایحتاج خود را تأمین کنند.
وی در تشریح دسته سوم بیکاران جامعه گفت: دسته سوم بیکاران ،فارغ التحصیلانی هستند که خانواده های آنان، با صدها مشکل، فرزندان خود را به دانشگاه فرستادند، تا تحصیلات عالیه پیدا کنند، اما متأسفانه بعد از تحصیل هر چه می گردند ،کاری برای خود پیدا نمی کنند.


*سه فوق لیسانس و یک فوق دیپلم، چهار برادر یک خانواده که بیکارند
آیت الله امینی گفت: برای نمونه یکی از نامه هایی که اخیرا، به دست من رسیده است، از پدری بود که گفته بود چهار پسر با تحصیلات عالیه دارم که همه آن ها بیکارند؛ باید پرسید که این ها باید به کجا پناه ببرند؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
... یادمون نرفته پارسال رهبر عزیزمون را در اوج فتنه چه جور تنها گذاشته شد حالا که رهبر می گه با دولت همکاری کنید گزک دست بیگانگان ندید،آقایان اقتصاد دان و وزیر کار شده اند.
کار زیاده یه سر برید شهرک صنعتی های اطراف تهران...
(امیدوارم این کامنت منو تایید کنید)
Iran, Islamic Republic of
تازه می خواهند یارانه هار را نیز حذف کنند
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا جاي اين بيكارها رو زنها و متاسفانه دخترها اشغال كرده اند.و با اين روند آينده بدتري پيش روي جوانان براي ازدواج هست دختري كه كار ميكنه نه فقط شغلي رواشغال ميكنه که كمتر به ازدواج باجواني فكر ميكنه كه شغلشو اشغال كرده
Iran, Islamic Republic of
اين آيات عظام نگفتن آمار دقيقشان را از کدام مرکز بدست آورده اند.
اگر دولت با آن همه عرض و طول نمي تواند آمار درست بدهد آيات عظام از کجا آمار درست در مي آورند.
United Kingdom
فوق ليسانسي كه نتونه كار پيدا كنه از بي عرضه گيه خودشه
Latvia
باسلام ، واقعيت اين است كه توي اين مملكت كار فراوان است البته براي كسي كه مهارت داشته باشد . مهارتهايي مانند ، رايانه ، زبان خارجي ، نرم افزار ، فني و حرفه ايي ، خلاقيت ، ارتباطات و ... مشكل اينجاست كه اكثر فارغ از تحصيلان فاقد مهارت كافي براي جذب در بازار رقابتي كار مي باشند . حتي اگر مدرك دكتري هم داشته باشند . مسلم بدانيد كسي كه مهارت كاربردي دارد به هيچ عنوان بيكار نمي ماند . بيكاري را به زمين و زمان و دولت و ... ربط ندهيد...
Iran, Islamic Republic of
برادر اميني پدر بزرگوار روحاني فخيم
فرض كنيم اظهارات حضرتعالي متين باشه
اما شما نخبه‌اي و بايد بصورتي كه در عين انتقاد سازنده جامعه رو بسوي ثبات برد، حركت نمود
باآرزوي توفيق حضرتعالي
Iran, Islamic Republic of
... هنوز دو روز نشده حضرت آقا گفتن در آمار های دولتی که مسئولین می دن ایجاد تردید نکنید.
مگه نگفتن به مردم امید بدید؟!
...
اون کسی که سه پسرش فوث لیسانس داره وبیکاره مشکل از نوع تربیت غلطی که کرده وگرنه دولت وظیفه نداره برای فوق لیسانس کار پیدا کنه بلکه کسی که تحصیلات تکمیلی داره باید خودش کار افرین باشه نه سربار جامعه .
متاسفانه چیزی که در کشور وجود داره کمبود کار نیست بکله تن پروری وعلاقه زیاد به کار اداری است که جوانان همه دنبال ان هستند نمونه ان تلاش شبانه روزی در شرکتهای هرمی که اگر بجای ان کارگری هم میکردند وضعشان بهتر از این بود.
...
Iran, Islamic Republic of
هیچ اشکالی نداره فردا دولت طی یک بیانیه میگه اشتباهی به عرض رسوندن.
Iran, Islamic Republic of
در این زمانه مردم خودشون یه پا کارشناسن و این تیپ اظهارات و صحبت کردن مردم رو از روحانیون دور میکنه
بعلاوه آقای امینی هم منبع فرمایششونو اعلام کنن
Iran, Islamic Republic of
یادم نمیاد آقای امینی در فتنه سال 88 موضع شفاف و خطابه دشمن کوبی گفته باشن . ایشان طی یکی دو سخنرانی در خطبه‌های نمازجمعه قم مواضع دو پهلوی مایل به سمت خاصی رو مطرح می‌کردند .
Iran, Islamic Republic of
یادمان نرود که رهبر انقلاب فرمودند که در آمارها تشکیک نکنید که مردم بی اعتماد شوند
Iran, Islamic Republic of
با سلام
با تمام احترامي كه براي بزرگاني همچون ايت الله اميني قائل هستم اما نميدانم چرا اين عزيزان زماني كه كليت نظام و اصل و اساس ان طي فتنه امركايي اسرائيلي مورد هجمه قرار گرفته بود نداي اين عمار مقام عظماي ولايت را نشنيده گرفتند وبراي حفظ نظام كه بقول امام عزيزمان از اوجب واجبات بود حتي خم به ابرو نياورده اند و اكنون بعد از سي سال كه از عمر انقلاب ميگذرد تازه به فكر آمار بيكاري آنهم در دولتي كه با توجه به بعضي ايرادات كه به آن وارد است دولت كار و خدمت است داد سخن سر ميدهند
Iran, Islamic Republic of
مقامات کشوری هم به این آمار اعتماد دارند.؟
الان که کامنت ها رو خوندم خیلی عجیب بود.مردم عادی انتقاد کنند هزار انگ میچسبونند.خواص انتقاد کنند دچار بی بصیرتی شدند.حالا مراجع و علما انتقاد میکنند با این کامنت ها جواب میدن.پس لطف کنید یه دستورالعمل بدید طبق اون حرف بزنند و با واقعیت هم کاری نداشته باشیم.
Iran, Islamic Republic of
خیلی کارتون جالبه تمام کامنت ها در محکومیت انتقاد یک فردی است که برای این مملکت و ایران دل می سوزونه ولی اون جوری که دل شما می خواهد حرف نزده. یعنی از نظر گردانندگان جهان بیکاری نداریم؟
Iran, Islamic Republic of
عدم باورپذیری نرخ تورم و سایر آمارها به تعریف آنها برمی گردد. تعریف بیکاری از نظر دستگاه آماری با برداشت مردم از بیکاری تفاوت دارد. همچنین آمار بیکاری ارائه شده متوسط کشوری است که ممکن است در یک استان خاص نرخ بیکاری دو برابر میانگین کشوری هم بیکار وجود داشته باشد. از سوی دیگر بعضی از شغل های با درآمد بالا نیز در افزایش بیکاری بی تاثیر نیست. بعضی از هنرپیشه ها و یا فوتبالیستها با در آمد های نجومی کمکی به توسعه اشتغال نخواهند کرد زیرا تفکر تولیدی ندارند بلکه به مصزف بیشتر تولیدات خارج از کشور و صرف پول در ممالک دیگر دامن می زنند و این یعنی واردات بیشتر و بیکاری افزونتر.
Iran, Islamic Republic of
ميشه بفرماييد اين امارو شما از كجا آوردي!!!

مگه همين ديروز مقام معظم رهبري به همين شما و در جمع خودتون نفرمودند اين حرفها رو نزنيد!!
Iran, Islamic Republic of
من خودم چندين سال شاگرد آيت الله مكارم بودم و به آقاي اميني ارادت دارم ولي نميتوانم انتقادي كه در حوزه تخصصي اين آقايان نيست را بپذيرم و اينگونه اظهارات را سازنده نميدانم و به شان اين آقايان لطمه ميزند همچنانكه اظهاراتي از نوع اظهارات آدم پر مشغله در امور دين را از اساس غلط ميدانم چون ايشان هم در حوزه خودش حرف نميزند و اصولا اينكه معتقد باشيم كه در كشور هر كس در هر زمينه اي خواست انتقاد كند اين جامعه را به يك هرج و مرجي دچار ميكند اميدوارم همه در حوزه تخصص خود صحبت كنند .
Iran, Islamic Republic of
آقای امینی اون موقع که مملکت امام زمان در بزرگترین فتنه ی عمر خودش درگیر بود شما پشت تریبون نبودید؟!
Iran, Islamic Republic of
چرا جهان دروغهای ممد سوروس را افشا نمی کند؟

عوض شدن معیار بیکاری و یکساعته شدن مقدار کار در دوماه آخر دولت ممد سوروس انجام شد نه در دولت احمدی نژاد چرا اطلاع رسانی نمی کنید!!
Iran, Islamic Republic of
جالبه! چشم ما به جمال ایشان دوباره روشن شد!!! در دوره فتنه تشریف نمی آوردند روشنگری کنند داشتیم نگران حالشان می شدیم. ظاهرا ایشان توصیه های امام خامنه ای را نشنیده اند. اگر بگویند این آمار دقیق را از کجا آورده اند بسیار ممنون می شویم. در ضمن خوشحالیم که ایشان فعلا از بیکاران جامعه نیستند. خدا رو هزار مرتبه شکر!!!
بعضی دوستان توجه ندارند که راجع به یک آیت الله مینویسند .
Iran, Islamic Republic of
حضرت آیت الله امینی سلام علیکم ؛
بنده جوانی هستم که هم تحصیل کرده ام هم دارای کار چند سئوال دارم لطفا بذل محبت نموده و پاسخ فرمایید:
1- در زمانی که مردم نیاز به انرژی مثبت برای ادامه زندگی هستند آیا گفتن هر مطلب درستی البته به این نوع درست هست ؟ اگر درست هست ما هم انتقاداتی به شما علما که در فتنه سال گذشته برخوردهای قابل تاملی را داشتید و مواضع روشنی از خود نشان ندادید خواهیم داشت البته انتقادات دیگری به شما علما و روحانیون هم می باشد مثل ارتباط ضعیف با همه اقشار مردمی شما فقط با عده ای خاص در حوزه علمیه و نهایت کمی آن طرف تر از حوزه سر و کار دارید به عنوان مثال تا الان با چند تا بد حجاب صحبت کردید تا بدانید چرا وضع ظاهری آنها به این شکل در آمده تا الان با چند تا جوانی که با دیدن شما روحانیون حالت خوبی به آنها دست نمی دهد صحبت کردید تا بدانید دلیل این بی اعتمادی ها به روحانیون چیست به نظر می آید البته درد و دل بسیار هست اما از آنجا که ما اعتقاد داریم هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد فعلا دهان می بندیم اما بعد ظاهرا به صواب نزدیکتر این هست شما روحانی معظم اول به فکر چالشهای به وجود آمده بین روحانیت و مردم باشید تا مسائلی که برای شما در اولیت نیست البته این که می گویم اولویت برای شما این هست به این جهت می باشد که شما در کار اجرایی فعالیت ندارید بلکه در حوزه دین ومذهب خدمت می کنید>
2- آیا خطاب مقام معظم رهبری برای اینکه تشکیک در آمارهای دولت جایز نیست فقط با عده ی خاصی می باشد یا با همه مردم که روحانیون معظم و علمای بزرگ هم بخشی از مردم می باشند؟
3- چرا در بیانات شما معایب با ذره بین بزرگ دیده می شود اما محاسن ریز دیده می شود؟ البته در برخی موارد اصلا دیده نمی شود
4- آیا می دانید اکثر قریب به اتفاق تحصیل کرده هایی که بی کارند یا دارای مهارت و سواد کافی در رشته تحصیلی خود نیستند یا انتظارات شغلیشان در ابتدای کار بسیار بالا می باشد ؟
Iran, Islamic Republic of
بالاخره یکی جرات کرد حرف بزنه.
Iran, Islamic Republic of
وقتی علما جایگاه خودشان را رعایت نمی کنند و حرف غیرتخصصی و بدون سند می زنند، چه می توان گفت؟!
Latvia
زير سوال بردن آمار مراكز رسمي كشور و دروغگو خواندن متوليان امور خطر بزرگي است. ضمن اينكه تورم فقط قيمت گوشت و مرغ نيست!
Iran, Islamic Republic of
مشکل از اونجاست که همه راحت دانشگاه قبول می شن و لیسانس و فوق لیسانس می گیرند تو مملکت کار هست ولی مثلا یک لیسانس حاضر نیست کار یک دیپلمو انجام بده حقم داره بنده خدا 4 سال تلاش کرده لیسانس گرفته اونوقت بره کار دیپلمه را انجام بده مشکل همون اول کاره که نباید کسی این قدر راحت بره دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
عده ای سازمان یافته به دفتر مراجع زنگ می زنند یا نامه می دن و درخواست کار میکنن تا اینجور بهشون القا بشه که کار نیست و اضاع مملکت خیلی خرابه
Iran, Islamic Republic of
نمی دانم چرا این عزیزان به جای اینکه از اصل موضوع تورم و بیکاری انتقاد کنند آمارها را زیر سوال می برند. اتفاقا به نظر من آمارها درست است اما مشکل اینجاست که برخی فکر میکنند این اعداد و ارقام به معنای ارزان شدن اجناس یا کار تمام وقت و پردرآمد است.
قطعا وضع موجود مطلوب نیست و باید تلاش بیشتری برای بهبود اوضاع انجام داد که البته این موضوع ربطی به اشتباه بودن آمار ندارد.
Iran, Islamic Republic of
بيكاري سند نميخواهد براي معلمي600000نفر داوطلب بود كه فقط.......نفر قبول شدند.
United States
بصیرت ایشون را در فتنه سال گذشته دیدیم

مواضع دو پهلو و متمایلشون به سبزها را از یادمان نمیره

حالا هم که از رییس جمهور مهر ورز انتقاد میکنن
...
Iran, Islamic Republic of
علما فكر نكنند معصوم هستند. اگر عالمي با اين تصور غلط، و بر اساس ظن و گمان خود به ديگران تهمت بزند، آنوقت از مردم عادي چه توقعي بايد داشت! البته اينگونه اتهام زني ها، نشان مي دهد كه همانگونه كه قرآن عزيز مي فرمايد، ملاك برتري انسان ها تقواست و بس.
Iran, Islamic Republic of
اين آقايان چطور در دفاع از حريم ولايت سكوت اختيار كرده بودند و حالا مدعي العموم شدند. موقعي كه اغتشاش گران مردم كوچه و بازار را ضرب و شتم مي كردند صدايي از ايشان به گوش نمی رسید...
Iran, Islamic Republic of
آقای امینی ان شا الله عزیز:
اگر خود را مدافع ولایت می دانی کجای حرف شما نتقاد سازنده بوده است و کجای آن القای ناامیدی در بین مردم نمی کند؟بهتر کمی هم صحبت های آقا را در بین اعضای خبرگان مرور کنید
ضمنا مگر بیکاری فقط در این دوره بوده که این قدر الحمد الله زبان انتقاد شما فصیح شده است؟
امام جمعه گرامی
دفاع از ولایت بیاموز
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
در تاييد فرمايشات حضرت ايت الله اميني عرض ميكنم كه خودم حداقل دهها ليسانس مهندس فوق ليسانس و دكتر و دكتراي تخصصي ميشناسم كه در چند جا تقاضاي كار داده و ماهها منتظرند و بيكار و از جيب پدر بازنشسته ساده پيرشان ارتزاق ميكنند و به جان مسئولين امار كشور دعا ميكنند ...
Iran, Islamic Republic of
ایشان نباید در تریبون عمومی حرفی می زدند که باعث یاس شود.بیکاری هست اما دقت شود آن آقایی که می گوید با لیسانس برای من کار نیست دنبال کار پشت میز می گردد.
همسر بنده با مدرک لیسانس شیمی دفتر دار مدرسه است(که البته عنوان خدمتگذار خورده است)-قبلاً هم در کارخانه با هم کار می کردیم کاری بسیار طاقت فرسا.
در کارخانجات کار هست اما کارش سخته.
سوال اینجاست آقای امینی چرا از درصد فساد و فحشا در جامعه حرفی نمی زنند؟انقلاب کردیم تا حوزه فعال شود تا اسلام حکومت کند نه بی بندوباری.
Iran, Islamic Republic of
با نظر معظم له تا حدود زيادي موافقم. بايد به ايشان احترام گذاشت اما در اين شرايط حساس بهتر بود لحن ديگري داشته باشند.
Iran, Islamic Republic of
شاید امار به اون دقت که دوستان انقلاب انتظار دارن نباشه ولی از حضرت اقای امینی بعیده که اینطور در علن دولت اسلامی رو بکوبه و زیر سئوال ببره و تلویحا انگ دروغگویی بزنه
ساحت ایشون اجل از این نوع برخورد هاست وقتی ایشون به دولت دسترسی دارن و مورد وثوق دولت و حکومتن دیگه جایی برای این نوع اختلاف افکنی ها نمی مونه مستقیما با خودشون صحبت کنن ...