دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۰
۴

آیت الله مکارم شیرازی: آمارهای کاهش تورم صحت ندارد

جمعه ۱۹ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 133676
 مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از عدم تطابق آمارها با واقعیات از دولت خواست که از کنار بی حجابی ساده عبور نکند.
به گزارش جهان به نقل از  مهر ، آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح جمعه در خطبه های نماز عید سعید فطر که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد با بیان اینکه امیدوارم در کنار شعارها به واقعیات نیز اهمیت داده شود از دولتمردان خواست تا تکروی را رها کنند و به نصیحتهای رهبری توجه داشته باشند چرا که این مسئله موجب صدمات فراوانی برای جامعه و خود آنها خواهد شد.

آمارهای کاهش تورم صحت ندارد

آیت الله مکارم با انتقاد از عدم تطابق آمارها با واقعیات گفت: دائما آمارهای مربوط به کاهش تورم ارائه می شود اما این برخلاف چیزی است که مردم با چشم خود می بینند.

وی افزود: وقتی آمارها با واقعیات تطابق نداشته باشند مردم به واقعیت بدبین نمی شوند بلکه اعتماد خود را به آمارهای دولتی از دست می دهند.

آیت الله مکارم با بیان اینکه مشکل گرانی و بیکاری اسباب دردسر مردم شده است، گفت: بسیاری از جوانان با تحصیلات بالا به ما مراجعه می کنند و تقاضای شغل می کنند اما ما نمی توانیم برای آنها کاری انجام دهیم که این مسئله جای تاسف دارد.

دولت از کنار بی حجابی ساده عبور نکند

وی در ادامه به رعایت حجاب توصیه کرد و گفت: یکی از عوامل افزایش طلاق همین بی حجابی است که منجر به آسیبهای فراوان اجتماعی می شود.

آیت الله مکارم ابراز داشت: همه از دولت می خواهند از کنار این مسئله ساده عبور نکند چرا که موجب لطمات فراوانی به کیان اسلام و خانواده خواهد شد.

این مفسر قرآن کریم از آمار بالای پرونده های تشکیل شده در دادگستری ها انتقاد کرد و گفت: متاسفانه تعداد پرونده هایی که به دادگستری ها ارجاع می شوند بسیار بالاتر از متوسط جهانی است و بهتر است مردم اجازه ندهند مشکلات ساده به پرونده های قطور تبدیل شود.

وی از رسانه ها خواست تا مردم را به حل اختلافاتشان به صورت کدخدامنشانه ترغیب کنند وجوانان و خانواده ها را نیز به احترام بیشتر به یکدیگر دعوت نمایند.

دعوت به قرآن سوزی موجب شهرت بیشتر قرآن شده است

آیت الله مکارم با اشاره به دعوت کشیش انگلیکان یکی از کلیسای شهر فلوریدا برای سوزاندن قرآن در روز 11 سپتامبر گفت: البته تمام دنیا و مقامات کلیساها این عمل شنیع را محکوم و خود دعوت کنندگان نیز از موضع خود عقب نشینی کردند، اما این مسئله موجب بیشتر مطرح شدن قرآن در سطح جهان شد و اکنون بسیاری تمایل پیدا کردند که از ماهیت این کتاب آگاهی پیدا کنند و به این جهت باید گفت دشمن برای ما سبب خیر شده است.

وی با اشاره به نظر یک سیاستمدار قدیمی انگلیسی گفت: این سیاستمدار معتقد بود تا زمانی که مسلمانان قرآن می خوانند، هر ساله حج را برپا می کنند و محمد (ص) را بزرگ می دارند خطرات فراوانی از جانب آنها متوجه ماست که برای حذف آن باید این سه امر مقدس را از میان مسلمانان حذف کنیم.

آیت الله مکارم ادامه داد: اما امروز به کوری چشم آنها قرآن هر روز مطرح تر ، کعبه باشکوهتر می شود و نام پیامبر بیشترین نامی است که مردم جهان بر فرزندان خود می گذارند.

روز قدس جواب دندان شکنی به دشمنان بود

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به حضور حماسی مردم در روز قدس از طرح قرائت قرآن در این روز تجلیل کرد و گفت: حضور مردم جواب دندان شکنی بود به تمامی دشمنان و کسانی که ادعا می کردند دشمنان در میان شیعیان محجور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود همگان را به توجه بیشتر به پرهیزگاری دعوت کرد و گفت: تقوایی را که در ماه رمضان حاصل شده است را حفظ کنید چرا که فلسفه اصلی این ماه تقویت نفس و تقوای الهی بوده است .

آیت الله مکارم تقوا را بهترین ره توشه برای قیامت دانست و گفت: خداوند در ابتدای سوره شمس 11 قسم یاد می کند و می گوید وامانده و بدبخت کسی است که نفس خود را آلوده کند و در هیچ جای قرآن چنین قسم هایی ذکر نشده است و این مسئله حاکی از اهمیت حفاظت از سلامت نفس است.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان همه ما نفس خود را از انواع گناهها دور نگه می داشتیم که اکنون نیز لازم است این برنامه را ادامه دهیم تا مشمول رحمت پروردگار شویم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تا بحال می گفتیم که ما اشتباه می کنیم در مورد آمارهای دولت! آیا مراجع تقلید هم اشتباه می گویند؟
با سلام و ابراز ارادت به آیت الله العظمی مکارم شیرازی.
فقط یک انتقاد دلسوزانه به حاج آقا مکارم: "آقا: يكى از كارهائى كه دشمن ميكند، بى‌اعتماد كردن مردم نسبت به مسئولين است. ما بايد مواظب باشيم خودمان جورى حرف نزنيم كه مردم به مسئولين كشور، مسئولين دولتى، مسئولين قضائى، مسئولين قوه‌ى مقننه بى‌اعتماد بشوند؛...
Iran, Islamic Republic of
درود بر رییس جمهور محبوبم دکتر احمدی نژاد.
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم دوستدارن آقای رئیس جمهور محبوب از انتقادهای یک مرجع تقلید (مثل همیشه) برآشفته نشوند!!!جناب مکارم همانی را گفتند که پیش از آن در مناظره های تلوزیونی انتخابات ریاست جمهوری بارها و بارها توسط منتقدین اعلام شده بود . امیدوارم طرفدارن رئیس جمهور و خود ایشان این مساله را درک کنند که کشور با توجه به تحریمهای جدید به سمت بحران اقتصادی پیش می ورد ....