شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱۰
در گفت و گوی جهان با فرزند آیت الله بهجت مطرح شد:

همه چیز درباره شایعات مربوط به آیت الله بهجت

پنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب: 132505
حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی بهجت فرزند آیت الله بهجت از علت انجام این مصاحبه را اتمام حجت برای کسانی دانست که جواب شایعات را نمی دانند و هم چنین تاکید کرد که کسانی که دست به چنین سخنانی می زنند اگر دست برندارند، برای مردم پشت پرده این نسبت های خلاف را خواهم گفت.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی بهجت در گفت و گو با خبرنگار جهان گفت: در زمان آیت الله بهجت شایعاتی نسبت به ایشان روا شده است که ناحق بوده و ایشان همیشه توصیه می کردند که به این شایعات جواب ندهم. 

وی تصریح کرد: کسانی هستند که در ظاهر به ایشان تواضع می کنند ولی در باطن بزرگترین خنجرها را به ایشان می زنند که من می دانم این هاچه کسانی هستند.
 
وی در تکذیب اولین شایعه ابراز داشت: عده ای با ظرافت خاصی، روز جمعه ای را در تقویم مشخص کرده اند و آن روز در سال 1414 را روز ظهور امام زمان مشخص کرده اند. این افراد اول این مطلب را از قول آقای بهجت نقل و به ایشان منسوب کردند و بعد با تقویم ثابت کردند این تاریخ در روز جمعه قرار داشته و مخاطب هم این مطلب را به راحتی باور می کرد.
 
وی ادامه داد: شایعه دیگری که منتسب به ایشان کرده بودند، این بود که ایشان گفته است در کرمان بناست زلزله ای رخ دهد که در پی انتشار این شایعه تماس های مکرری گرفته می شد برای اطلاع یابی از صحت این خبر. 

وی افزود: این افراد در ساختن شایعات به اینجا هم بسنده نکردند و در ادامه گفتند که آقای بهجت رفتن به خیابان صفاییه را حرام اعلام کرده است. یک وقتی ایشان بعد از نماز با جوانی مواجه شدند و آن جوان گفت که آقا شما چرا رفتن به این خیابان را حرام اعلام کرده اید؟ آیت الله بهجت گفتند که من این را گفته ام؟  آن جوان گفت از قول شما گفته اند که در آن خیابان مغازه هایی وجود دارد که ویترین ها جالبی ندارد. 

وی ادامه داد: آیت الله بهجت در جواب این شخص گفت که حالا اگر همین مغازه ها در خیابان های دیگری وجود داشته باشد چه؟ باز هم رفتن به آن خیابان ها حرام است؟ این در صورتی است که منزل آیت الله بهجت در همین خیابان صفائیه قرار دارد. 

شیخ علی بهجت شایعه دیدن قاتل امام زمان(عج) و بیهوش شدن موقع گرفتن وضو را نیز تکذیب کرد.
وی افزود: بازهم شایعات را بردند بالا و به بحث های مالی رساندند و گفتند که آقای بهجت این قدر از وجوهات مردمی دریافت کرده است وقتی ما حساب کردیم در 15سال مرجعیت ایشان حتی نصف این مال را هم به ایشان به عنوان وجوهات از سوی مردم نداده اند.
 
وی شایعه ای که ایشان در نظرات فقهی شان است که باید در عصر غیبت خمس را در زیر خاک پنهان کرد تا خود امام زمان تشریف بیاورد را رد کرد و اظهارداشت: ایشان معتقد بودند که در زمان غیبت کار مسلمانان نباید لنگ بماند و اصل ولایت فقیه را قبول داشتند.
 
وی شایعه تعطیلی دفتر آیت الله بهجت را نیز از سوی دفتر مقام معظم رهبری تکذیب کرد و افزود عده ای با پخش این شایعه قصد ضربه زدن به ایشان را داشتند و مقام معظم رهبری نیز در این حادثه مظلوم واقع شد. 

وی در پاسخ به این سووال که می گویند ایشان دیانت را از سیاست جدا می دانست صحیح است یا خیر اظهار داشت: ایشان در سیاست کاملا صاحب نظر بود و نظرات را خود را هم اعلام می کرد، ولی به اهلش نه به رسانه ها و تلوزیون که به هیچ کاری نیاید. 

وی ادامه داد: این که می گویند ایشان در انتخابات شرکت نمی کرد نادرست است.آیت الله بهجت شرکت نکردن در انتخابات را حرام می دانست. ولی ازآنجایی که از دوربین ها فراری بود لذا در انظار عمومی رای نمی داد. 

وی بحث موت اختیاری را از آنجایی مورد تایید قرار داد که امام خمینی نقل کرده اند و افزود عارفی بود که می گفت که من 25 مقام از ایشان می شناسم که عهد کردم که به کسی نگویم.
 
وی کراماتی نظیر طی الارض و چشم بصیرت ایشان را نیز تایید کرد و افزود علاوه بر اینها دیدارهایی هم ایشان با امام زمان داشته اند که متاسفانه عده ای از صحت این رویداد ها سوء استفاده کردند. 

وی شایعه نماز خواندن پشت سر امام زمان را بی اطلاع دانست و ابراز کرد در تاریخ بودند کسانی که پشت سر امام زمان نماز خواندن ولی حداقل بنده اطلاع ندارم که ایشان نماز خوانده اند یانه؟ 

وی در پاسخ به این سووال که آیا آیت الله بهجت در مورد رییس جمهور و یا شخصیت های دیگر کشور اظهار نظری کرده بودند گفت: ایشان به هیچ عنوان در مورد اشخاص اظهار نظر نمی کرد. 

وی شایعات دیگری نظیر معتقد بودن ایشان به قمه زنی و رد نظریه ولایت فقیه و دیدن قاتل امام زمان هنگام وضو و بیهوش شدندش را نیز تکذیب کرد. 

وی ابراز داشت: در نقل و قول این شایعه ای که گفته شده است آیت الله بهجت از یکی از دوستانش در مورد ظهور می پرسد و او می گوید که امام زمان فرموده پیرمردها هم امید داشته باشند مقداری اشتباه صورت گرفته شده است و ایشان از کسی این سووال را نپرسیده بلکه درستش این است که آیت الله ناصری از آیت الله بهجت پرسیده آیا بشارتی از ظهور دارید که ایشان می گوید کسی بعد از نماز آمد کنار محراب و گفت امام زمان گفته است پیرمردتر از تو و آیت الله بهجت هم امید داشته باشند که ظهور را درک خواهند کرد.
 
دفتر آیت الله بهجت تاکید می کند که این شایعه متاسفانه این طور نبوده که آیت الله بهجت قصد انتشارش را داشته باشد و بعد از شنیدن این خبر هم ایشان بسیار ناراحت می شوند و می گویند که اگر می خواستم که کسی بداند می گفتم.
https://jahannews.com/vdcdzx0fkyt0sk6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdzx0fkyt0sk6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مداد العلما افضل من الدماء الشهدا.
خدا بیامرزدش.
Iran, Islamic Republic of
این همه شایعه...
چرا؟چرا طوری برخورد نشد تا این شایعات بوجود نیاید؟باور کنید من فکر می کردم ایشان با رهبری مشکل دارند.
چرا با قاطعیت مقابل این شایعات برخورد نشد؟
حاج علي آقا . تو رو خدا بگيد اين حرف كه آقا قبل از فتنه سران فتنه رو به بيتشون دعوت كردن و اونها رو از اين كار برحذر داشتن درسته؟
United Kingdom
چرا نظرم رو درج نمی کنید؟
با سلام خواهشمندم که این توضیحات را هرچند طولانی است، حتما درج کنید تا جلوی تهمت هایی که جدیدا برخی به آیت الله بهجت میزنند گرفته شود تا ریشه افکار این مارهای خوش خط خال که به تعبیر حضرت امام کمر رسول الله را شکسته اند خشکانده شود:
یکی از دوستانم از درس خارج خوان های آیت الله بهجت نقل کرد که آقای بهجت اصلا در انتخابات شرکت نمیکردند چون تا به حال ما ندیدیم که ایشان رای بدهند و شبهات بسیار زیاد دیگر از این جمله که:آقای بهجت روی تقیه کردن بسیار نظر داشته اند لذا اگر هم ایشان در تایید نظام حرفی زدن یا کاری کرده اند در راستای تقیه کردن بوده است که چون مخالف نظام هستند فرضا از جانب نظام تحت فشار نباشند نه بیان نظر واقعی خود که نظام رو قبول نداشته بودند.-اگر هم افرادی به توصیه ایشان وارد انقلاب شده اند(از جمله علامه استاد مصباح یزدی) از باب جلوگیری از ظلم بوده مثل شرکت حضرت سلمان در حکومت خلفا که به امر امیر المومنین صورت گرفته شده بود نه مشروع بودن حکومت.ایشان با نهضت امام مخالف بوده اند و...
در جواب اینگونه شبهات باید دانست که همیشه همینگونه بوده که منحرفین برای انحراف دیگران از متشبهات استفاده میکنند که در بحث آیت الله بهجت هم فرضا اگر متشابهی ایجاد شود با این محکماتی که بیان می شود راهی برای سوء استفاده و یا نیافتن حق نمی ماند:اولا فرضا که همه این کارها تقیه بوده باشد خوب ایشان این همه کاراز روی تقیه انجام دادند که تایید نظام تلقی میشد(مثل دیدار با رهبری و رییس جمهور و بیان راهکارهایی که نقل است ایشان به رهبری می گفتند، از جمله اینکه مردم بر رفع بلا زیاد صلوات بفرستند ) خوب یک رای الکی جلوی دوربینها تقیتا میدادند که از همه این کارها هم راحتتر بود و هم اینکه دیگر نیاز به هیچ تقیه ای باقی نمی ماند که مجبور شوند انجام دهند پس چرا به زعم شمااین کار را نکردند.دوما. اگر ایشان اینها را از روی تقیه انجام میدادند از کجا معلوم ما فی ضمیر ایشان آن چیزی است که شمامیگویید شاید ایشان عقاید شان در باب حکومت شدید تر از امام بوده است به طور مثال ایشان اصلا برای حکومت جمهوریتی قایل نبوده باشند و اعتقادشان آن باشد که باید مثل حکومت حضرت علی همه افراد را خود ولی فقیه انتخاب کند نه مردمیکه ممکن است انتخابشان فساد انگیز شود.سوما اینکه حضرت امام اوایل شروع نهضت (زمانی که حتی بعضی علما میگفتند شاه هم اگر بمونه اما مملکت اسلامی باشه مسئله ای نیست) وقتی با آقای بهجت دیدار داشتند ایشان گفته بودن که شما(امام) فقط راس هرم(شاه)رو در نظر بگیر و اون رو بزن .(به نقل از دکتر آقا تهرانی که ایشان گفتند که این داستان رو علی آقا پسر آقای بهجت نیزتایید کرده اند)خوب اون موقع که نه امام حکومتی داشته و نه قدرتی مجالی برای تقیه باقی نمی ماند پس به چه روی اینگونه به ایشان تهمت میزنید که با نهضت امام مخالف بودند و تقیه میکردند. در پایان به دیدار خودم با دکتر آقا تهرانی اشاره میکنم.که از ایشان در مورد همین شایعات پرسیدم ایشان گفتند که:"بنده(دکتر آقا تهرانی) برای نماینده شدن شک داشتم و تقریبا به این نتیجه رسیده بودم که همان کارهای خودم رو انجام بدهم و نماینده نشوم وقتی با ایشان مشورت کردم ایشان گفتند که برای دفاع از زعیم(رهبری) وظیفه است که به مجلس بروید" آقا تهرانی یک خاطره هم از خودش نقل کرد وگفت: "سال 65 یا 66 بود روز بعد از 22 بهمن پیش آقای بهجت بودم ایشان به من گفتند که فلانی دیروز چقدر جمعیت برای راهپیمایی آمده بودند گفتم که جمعیت زیادی آمده بودند.پرسیدند :آیا همه اینهایی که مي آیند راهپیمایی انقلابی هستند؟ گفتم همه اینها نه انقلابی نیستند . آقای بهجت دوباره پرسیدند که پس چرا می آیند؟ سپس خودشان جواب دادن این همان ولایتی است که حاج آقا روح اله داره .(که آدم ها رو به خیابان میکشاند) ." اما از همه جالبتر در حرفای آقا تهرانی که دیگر حجت رو بر انسانهای جویای حق تمام میکند این داستان است که برای خودم تعریف کرد. آقا تهرانی گفتند که:
"آقای بهجت و مقام معظم رهبری یک سری نامه نگاریهایی به یکدیگر داشته اند که نامه رسان هم علامه مصباح بودند در این نامه ها آقای بهجت حضرت آقا را به عنوان ولی فقیه خطاب میکردند " و ادامه دادند که"خود علامه مصباح برای دکتر آقا تهرانی تعریف کرده اند که یکبار مقام معظم رهبری به آقای مصباح گفته بودندکه:من ولایتم برای خودم مسجل نشده بود با اینکه مردم گروه گروه اعلام حمایت میکردند تا اینکه آیت الله بهجت آن را تایید کردند." خداوندهمه ما رو هدایت کند مخصوصا افرادیکه این چنین تهمتهایی رو به آن شخصیت عظیم میزنند. والسلام علیکم .طلبه ای از قم
Iran, Islamic Republic of
انشاءا... با انبیاء و اولیا محشور شوند و برای ما و مملکت ماهم دعا کنند که از شر هر چه فتنه و فتنه گری رها بشویم .
دعا میکنیم هرچه زودترامام زمان ظهور کنند تا بفهمیم حق و باطل کدامند.
Iran, Islamic Republic of
تشکر از اطلاع رسانی پسر محترم ایشون
Iran, Islamic Republic of
درود بر بهجت بزرگ كه هر كه با اوست با خداست و هر كه بر اوست بر خدا
Iran, Islamic Republic of
من در مورد عنایت ایشان به رهبری عزیز هیچ شکی نداشتم کما اینکه بارها شنیده بودم که ایشان به بیت رهبری پیام می دادند که فلان کار در فلان روز برای رفع بلا بشود و آقا هم دقیقا اقدام می کردند.
آیت الله بهجت پشتوانه انقلاب و از ستونهای نامرئی و حقیقی انقلاب و نظام بودند و مطمئن هستم روح ایشان هم همچون امام راحل حاضر و ناظر و پشتوانه نظامی است که امید دارند به دست امام زمان برسد.
Iran, Islamic Republic of
هرانسان مومن و مسلماني اگربخواهد دينش سالم بماند ودچارظلم به مردم و حق الناس نشودبايدازبازيهاي كثيف سياسي دوري گزيند و آلوده بازيهاي كثيف سياسي نشود چون الان زمان غيبت است وهيچ كس معصوم نيست وهمه انسانهاجايزالخطاهستند و برخي مسئولان هم دچارغروروتكبر وفرعونيت شده اند .
India
...