کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعلام برائت موسوی و کروبی از شعار نه غزه و نه لبنان با یک سال تاخیر

11 شهريور 1389 ساعت 8:53

موسوی و کروبی در دیدار اخیر خود تاکید کردند که حمایت از مسلمانان و ملت های مظلوم بویژه ملت فلسطین همواره مورد توجه ملت بزرگ ایران و امام خمینی بوده است.


به گزارش جهان این دو که در میان مردم ایران به بازیگران فتنه شناخته می شوند بدون اشاره به حوادث سال گذشته در روز قدس و بی حرمتی عده ای فریب خورده و مغرض در منحرف کردن روز حمایت از مردم مظلوم فلسطین گفتند:روز قدس تبلور حمایت مردم آزاده از ملتی مظلوم است که از سرزمین مادری خود رانده شدند و در خلال این مدت رنج ها و مشقت های بسیاری را متحمل گردیدندحمایت از مسلمانان و ملت های مظلوم بویژه ملت فلسطین همواره مورد توجه ملت بزرگ ایران و امام خمینی بوده است.
 
موسوی و کروبی در این دیدار به صورت تلویحی و با تاخیر یک ساله از شعار نه غزه و نه لبنان اعلام برائت کردند و روز قدس را خواسته برحق مسلمین و حضرت امام دانستند:روز قدس تبلور حمایت مردم آزاده از ملتی مظلوم است که از سرزمین مادری خود رانده شدند و در خلال این مدت رنج ها و مشقت های بسیاری را متحمل گردیدند ملت مظلوم فلسطین علیرغم تصویب قطعنامه های متعدد از سوی سازمان ملل متحد و عدم تمکین رژیم اشغالگر هنوز نتوانسته حق طبیعی خود را کسب نماید. قانون اساسی در اصل ۱۵۴ استقلال و آزادی را حق همه مردم جهان میداند و در عین خودداری از هرگونه دخالت در امور داخلی ملت های دیگر، از مبارزات حق طلبانه ملت های مظلوم حمایت می کند. پرواضح است وضعیت های ایجاد شده در اثر تجاوز در دنیای امروز به رسمیت شناخته نشده و نخواهد شد. همانطور که مجمع عمومی سازمان ملل مطابق اصول اساسی حقوق بین الملل مکررا اعلام کرده است کسب اراضی با استفاده از زور مشروع نیست. لذا با تاکید بر اصل حق تعین سرنوشت از مبارزه حق طلبانه فلسطینیان و تمام تلاش های صادقانه ای که در جهت دستیابی و احیای حقوق این ملت صورت گیرد حمایت می کنیم و بر این باوریم که با ایجاد بستری مناسب و با مشارکت همه مردم فلسطین اعم از مسلمان، یهودی و مسیحی (حق رای برابر) در یک پروسه سالم و عادلانه می توان آینده این سرزمین کهن و تاریخی را تعین کنند و پیروان ادیان الهی در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند.


کد مطلب: 132446

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/132446/اعلام-برائت-موسوی-کروبی-شعار-نه-غزه-لبنان-یک-سال-تاخیر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com