جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۵

وزیر اطلاعات خبر آیت الله جنتی درباره سران فتنه را تائید کرد

یک ميليارد دلار بخشی از کمک كشورها به سران فتنه است
پنجشنبه ۴ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب: 131394
وزیر اطلاعات خبر آیت الله جنتی درباره سران فتنه را تائید کرد
 وزير اطلاعات درخصوص كمك يك ميليارد دلاري به سران فتنه از سوي برخي كشورها گفت: اين موضوع واقعيت دارد بلكه مي‌توانيد بالاتر از آن را نيز حساب كنيد.

به گزارش جهان به نقل از  فارس، حجت الاسلام حيدر مصلحي وزير اطلاعات پس از اتمام جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  مي‌خواهيم در وزارت اطلاعات حركتي هجومي داشته باشيم به همين دليل از حالت انفعال بيرون آمده و حالت هجومي پيدا كنيم كه در همين زمينه و اولين گام دستگيري ريگي بود كه اين اقدام در دنيا بي‌سابقه بود.

وي در خصوص جزئيات دستگيري ريگي ادامه داد: در اين اقدام جداي از موفقيت‌هاي دستگيري ريگي، دستگاه‌ها و سرويس‌هاي اطلاعاتي بيگانه را نيز فريب داديم.

وزير اطلاعات با طرح سوالي مبني بر اينكه اگر سرويس‌هاي اطلاعاتي كشورهاي ديگر با سابقه‌تر و قوي‌‌تر هستند چرا اين گونه فريب خورده‌اند؟ ادامه داد: در بسياري از كارهايي كه سرويس‌هاي اطلاعاتي كشورهاي بيگانه كه براي مبارزه تروريسم دنيا را به آشوب و كشورهاي مانند افغانستان عراق، مردم آن كشورها را به خاك و خون كشيده‌اند بايد مبارزه با تروريسم را از ايران ياد بگيرند چرا كه تمام جنبه‌هاي انساني رعايت مي‌شود.

مصلحي با اشاره به بازگشت عطار زاده به كشورمان با بيان اينكه سرويس‌هاي اطلاعاتي با بازگشت وي رو دست جدي خوردند، تصريح كرد: در بحث فتنه 88 يكي از موفقيت‌هاي بزرگ ما مقابله با اين فتنه بود كه با توجه به ملاحظات مد نظر بسياري از مباحث را مطرح نمي‌كنيم اما در اين زمينه از جمله شبكه مجازي فعاليت‌ گسترده‌اي را انجام داده‌ايم.

وي در خصوص گزارش اوباما در زمينه شبكه هاي مجازي خاطرنشان كرد: در گزارش اوباما و كنگره آنها اذعان كردند كه جمهوري اسلامي در شبكه مجازي در طول اين مدت توانسته به هر اقدامي كه آنها انجام داده‌اند رو دست بزند و ما توانستيم جلوي اقدامات آنها را بگيريم.

وزير اطلاعات با تاكيد بر اينكه شبكه مجازي از ساخته‌هاي سرويس‌هاي اطلاعاتي كشورهاي بيگانه است، گفت: بحمد الله با عشقي كه در مجموعه وزارت اطلاعات و سيستم اطلاعاتي كشور است توانستيم از فتنه بزرگ كه با هزينه‌هاي سنگين كشورهاي آمريكايي موساد و انگليس و غيره پشتيباني شد جلوگيري كنيم.

مصلحي ادامه داد: در حال حاضر كه فرصت بيشتري پيدا كرديم پشتيباني‌هاي خارجي كه از بحث فتنه و سران فتنه انجام شده‌است يك به يك روشن و به نتيجه مي‌رسد. براي نمونه فردي كه پشتيباني خبري براي سران فتنه داشته چندي قبل دستگير شد و به كمك‌هاي سرويس‌هاي اطلاعاتي سيا كه در اختيار وي قرار مي‌داد اعتراف كرده‌است. همچنين فردي كه از كشور فرار كرده و بيانيه‌هاي سران فتنه را تدوين مي‌كرد از حمايت‌هاي سرويس‌هاي اطلاعاتي خبر داده‌است.

وي ادامه داد: در بحث فتنه بدين شكل نبود كه يك حركت دروني فقط توسط مجموعه‌اي صورت بگيرد بلكه مانند دوران دفاع مقدس همه مجموعه‌هاي ضد انقلاب داخلي و كشورهاي مختلف حامي اين جريان بودند و براي براندازي نظام و حكومت حمايت مي‌كردند كه با تدابير و برنامه‌ريزي‌هاي خود كشور موجب شد نيروهاي امنيتي به موقع عمل كنند و فتنه‌ها نقش بر آب شود.

وزير اطلاعات در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه بحث يك ميليارد دلاري كمك به سران فتنه توسط برخي كشورها واقعيت دارد؟ گفت: بله اين موضوع واقعيت دارد بلكه شما مي‌توانيد بالاتر از آن را نيز حساب كنيد.

مصلحي همچنين در خصوص دستگيري مهدي هاشمي توسط اينترپل گفت: نيازي به اينترپل نيست چرا كه توسط موضوع ديگري دستگير خواهد شد.

وزير اطلاعات در خصوص دستگيري شركت هرمي اوريف‌ليم اظهار داشت: اين شركت‌ها با پشتوانه‌هاي بيروني با توجه به اينكه به هيچ وجه موضوع اقتصادي را دنبال نمي‌كنند، تحت هدايت و حمايت سرويس‌ها قرار دارند كه ما بلافاصله پس از آنكه متوجه شوند و بخواهند حركت‌هايي را انجام دهند با آنها برخورد مي‌كنيم.

وزير اطلاعات در خصوص حسين موسويان اعضاي تيم هسته‌اي دولت اصلاحات كه به جاسوسي متهم بود، اظهار داشت: آنچه در خصوص جاسوس بودن موسويان مي‌گوييم بر اساس اسناد و اطلاعات است به همين دليل بر اساس تعاريف وزارت اطلاعات از جاسوس اطلاعيه وزارت اطلاعات مبني بر جاسوس بودن وي درست است.

وزير اطلاعات با بيان اينكه ما نمي‌خواهيم دستگاه قضا را زيرسؤال ببريم، افزود: قوه قضاييه ممكن است بر اساس قوانين خود كه ممكن است ضعف يا مشكلي نيز در آن‌ها وجود داشته باشد عمل كرده باشد بنابراين تبرئه وي توسط دستگاه قضا بيانگر آن نيست كه جاسوس نباشد؛ چرا كه بر اساس اسناد ما ايشان جاسوس محسوب مي‌شود.
وي از ارسال اسناد و مدارك در اين رابطه به دستگاه قضايي خبر داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
از اونجا که گرفتن این پول قطعی است نیاز به هیچ گونه محاکمه و یا اینکه این افراد هم اجازه دفاع از خودشان داشته باشند نیست و از همین الان اعلام میکنم همه سران فتنه محکوند.به به به این عدالت
Iran, Islamic Republic of
خوب نتيجه اين چيزها كه جرم نيست فوقش هم يه زندان سوري(هتل) مثل تاج زاده
Iran, Islamic Republic of
چطور در برابر دریافت پول هیچ کاری نمی کنید ... این جرمش سنگین است اگر پول ها نتیجه میداد و نظام سرنگون میشد چه ؟ این پول گرفتن برای بستنی خریدن که نیست برای براندازی است .............................
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای وزیر ، ا سلام
اگه اجازه بدهید ما رو 2 میلیارد دلار حساب باز کنیم . حالا که اتهامها زده می شود و لی قوه قضائیه هیچ واکنشی نشون نمیدهد ، تکلیف مردم هنگام شنیدن اینگونه اظهار نظر ها چیست ؟
Iran, Islamic Republic of
هر دم از این باغ بری می رسد .هی ما بگیم این قوه قضائیه ارکان نظامه و تضعیفش نکنیم .اگه از دستگیری سران فتنه بگذریم از این تبرئه ی موسویان نمیشه گذشت . جدا جای سوال داره. اگه قرار باشه با همه مسائل امنیتی مملکت اینجوری مثل بوق برخورد بشه واقعا نظام تضعیف میشه نه با یکی دوتا انتقاد دانشجویی از قوه قضائییه .