سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

واکنش رسانه های خارجی به پخش جزئیات یک جنایت در 20 و30

شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۶:۳۶
کد مطلب: 129242



پخش اعترافات يك جنايتكار از سيماي جمهوري اسلامي، وزارت خارجه انگليس را سراسيمه كرد.
 به گزارش جهان کیهان نوشت:اين وزارتخانه با مساعدت روزنامه گاردين و به همراه برخي محافل آمريكايي-صهيونيستي تلاش كرده بود ضمن سرپوش گذاشتن بر فساد اخلاقي و جنايت «س-م» در قتل همسر خود، چهره اي مظلوم براي وي بسازد و به بهانه وي، براي اتهام نقض حقوق بشر در ايران سند جعل كند. اما ابتكار سيماي جمهوري اسلامي در مصاحبه با اين جنايتكار و اعتراف صريح نامبرده به روابط نامشروع با مرد ديگر و تباني با وي براي قتل همسر خود با تزريق آمپول بي هوشي و سپس وصل جريان برق به قرباني، نشان داد كه پروژه مشترك گاردين و وزارت خارجه انگليس اقدامي رسوا و در عين حال ناشيانه بوده است.
به گزارش بي بي سي - شبكه جنجال ساز در اين ماجرا- وزارت خارجه انگليس در بيانيه اي به پخش اعترافات «س-م» واكنش نشان داد و نوشت: ما از پخش اين اعترافات نگران هستيم. اين بسيار ناخوشايند بود. وكيل او مي گويد اين اعترافات با شكنجه بوده و ما از اين جهت عميقاً نگران هستيم.
وكيل فرصت طلب مورد نظر بي بي سي پس از بازي در سناريويي انگليسي و آمريكايي، هم اكنون از كشور گريخته و از دولت نروژ پناهندگي گرفته است. گاردين هفته گذشته مدعي شد با «س-م» كه در زندان به سر مي برد مصاحبه گرفته است! اين اقدام آن قدر ناشيانه و رسوا بود كه حتي سايت ضد انقلابي گويانيوز را هم به اعتراض واداشت تا بنويسد «مخاطب با خواندن مطلب منتشره در گاردين با اين پرسش روبرو مي شود كه اين مصاحبه چگونه با نامبرده انجام شده است. اين وظيفه رسانه است كه به مخاطب خود اطمينان دهد آنچه را مي نويسد صحت دارد. در مطلب گاردين هيچ اطميناني براي صحت داشتن آن به مخاطب داده نشده است. رسانه ها قرار نيست اعتبار خود را با انتشار مطالب تأييد نشده به خطر اندازند و فضاي اجتماعي را به بيطرفي غلبه دهند.
اما سايت ضدانقلابي روزنت كه در جريان مصاحبه با سر كرده گروهك تروريست ريگي سابقه سياهي از خود برجاي گذاشت، از اينكه سيماي جمهوري اسلامي سراغ خانواده س-م رفته انتقاد كرد و نوشت: رفته اند سراغ خانواده وي كه افرادي به شدت مذهبي هستند و از چند نفر از آنها عليه او فيلم گرفته اند مبني بر اينكه وي مرتكب زنا شده و بايد مجازات شود. متاسفانه خانواده او مي گويند اين زن آبروي ما را برده و بايد اعدام شود. آنها فشار رواني شديدي ايجاد كرده اند اين كار خطرناك است(!)
رسانه هاي غربي همواره در راستاي سياه نمايي عليه جمهوري اسلامي، از متهمان و محكومان دادگاه هاي جنايي و كيفري- قاچاقچي ها، آدم كش ها، عناصر شرور و فاسدالاخلاق، تروريست ها و...- حمايت كرده اند بي آن كه ذره اي دلسوز اين مجرمان باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *