کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دروغگویی رسانه های غربی در مورد ماجرای قتل آلوده به فساد؛

ماجرای سکینه محمدی آشتیانی چیست؟

22 مرداد 1389 ساعت 0:01

سکینه محمدی آشتیانی مجرمی است که از سال 1384 در زندان تبریز است وی متهم به مشارکت در قتل همسرش و زنای محصنه است و به مجازات مشخص شده در قوانین محکوم شده است.


به گزارش سرویس زنان جهان؛ رسانه های غربی حدود دو هفته است که بر سر ماجرای خانمی به نام سکینه محمدی آشتیانی معرکه سیاسی گرفته اند و این مساله را نشان دهنده نقض بی سابقه حقوق بشر در ایران می دانند.
 
این موضوع تا جایی برای غربی ها اهمیت یافته که روز شنبه را روز بین المللی این زن ایرانی نامیده اند تا بدین وسیله بتوانند به اعمال فشارسیاسی خود درباره این پرونده به ایران ادامه دهند. 



نقض حقوق بشر در مورد این زن ایرانی آنقدر اهمیت پیدا می کند که رئیس جمهور برزیل، پيشنهاد اعطای پناهندگی به سکينه محمدی آشتيانی را می دهد!

کار به جایی رسیده که کمپین آزاد سازی سکینه محمدی آشتیانی شکل می گیرد. براستی این زن کیست؟



سکینه محمدی آشتیانی کیست؟
سکینه محمدی آشتیانی مجرمی است که هم اکنون در زندان تبریز است.وی در سال 84 با هم دستی پسر عمه شوهرش؛ همسرش را به طرز فجیعی به قتل می رساند.آشتیانی متهم به مشارکت در قتل و زنای محصنه (در زمان حیات و بعد از فوت شوهرش) است و به مجازات مشخص شده در قوانین  محکوم شده است. 

شریفی، رئیس دادگستری آذربایجان شرقی درباره این پرونده می گوید: سکینه محمدی آشتیانی با مردی رابطه برقرار کرده و با طراحی از قبل صحنه قتل؛ منزل را خلوت و آماده قتل کرده بودند و آشتیانی با آمپول بیهوشی شوهرش را بی هوش کرده و قاتل اصلی با چسباندن دو شاخه برق به گردن مقتول، او را به قتل رسانده است.

یکی از بستگان مقتول که صحنه قتل را دیده، می گوید: وقتی جنازه مقتول را در حمام دیدم شوکه شده بودم و گریه کردم، چرا که حمام پر از خون مقتول شده بود . صحنه وحشتناکی بود .  

هدف واقعی در جنجال رسانه های غربی چیست؟
رسانه های غربی سعی می کنند این را القا کنند که در ایران حقوق بشر نقض می شود و این پرونده را به نوعی با سه آمریکایی مرتبط کنند که به اتهام جاسوسی دستگیر شده اند.

 

اصل ماجرا چیست؟ و قضیه از چه قرار است؟

آیا حقیقتا دل مقامات و رسانه های اسرائیلی انگلیسی و آمریکایی و از جمله خانم کلینتون به حال این زن ( متهم به مشارکت در قتل همسرش و زنای محصنه) سوخته است که از نقض حقوق بشر در ایران می نالد.

این در حالیست که بحث حقوق بشرهمیشه به عنوان ابزار فشار در دستور کار رسانه ها و مقامات غربی بوده است اما علاوه بر این مساله،می توان از لابلای خبر ها و گزارش های رسانه های غربی در مورد موازی سازی ماجرای سکینه محمدی آشتیانی با سه متهم آمریکایی جاسوس در ایران،رد پای هدف سیاسی رسانه ای یعنی آزادی سه جاسوس آمریکایی را درک کرد. 



گاردین و بی بی سی از جمله رسانه هایی بودند که در این ماجرا به دروغ پردازی آشکار پرداختند.یکی از این دروغ ها؛ خبر مصاحبه با خانم آشتیانی در زندان است.

رسانه های دروغ پرداز غربی، اوضاع حقوق بشر را در ایران وخیم می دانند و می گویند ایران انتشار خبر را در مورد این زن ایرانی در رسانه ها ممنوع کرده است و این زن ایرانی می گوید مقامات ایرانی برای آن که او را پنهانی اعدام کنند اتهامات دروغین به وی بستند.

رسانه های غربی ادعا می کنند که اتهام قتل ، دروغ است و اگر این زن زنا کرده گناه بزرگی نیست قابل بخشش است! 

نکته جالب دیگر دراین رسانه ها این است که یکی از موارد نقض حقوق بشر در ایران را ماجرای خانم آشتیانی و سه جاسوس آمریکایی می دانند.

ماجرای وکیل فراری و جنجال برای گرفتن پناهندگی
ماجرای وکیل فراری خانم سکینه آشتیانی یکی دیگر از دروغ هایی است که رسانه های غربی در صدر اخبار خود قرار داده اند. محمدمصطفایی که ظاهرابا هدف گرفتن پناهندگی به رسانه های غربی برای این جنجال سیاسی کمک فراوانی کرده است.

 

این در حالیست که آشتیانی می گوید که حتی یکبار هم او را را ندیده است و این خانم به شدت از دست او شاکی است.
 
مصطفایی که به غرب فرار کرده این قدر انصاف نداشته است که راه های دیگری بجز بازی با این متهم برای گرفتن پناهندگی انتخاب کند. 
  
گفتنی است رسانه های غربی در حالی نقض حقوق بشر را در ایران به خاطر سکینه محمدی آشتیانی مطرح می کنند که در مقابل نسل کشی که در فلسطین و به خصوص غزه رخ می دهد سکوت اختیار کرده اند.


کد مطلب: 129193

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/129193/ماجرای-سکینه-محمدی-آشتیانی-چیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com