جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۷۸

مشائی: باید "مکتب ایران" را معرفی کنیم نه "مکتب اسلام" را

چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 127811
رئيس دفتر رئيس‌جمهور با بيان اينكه برخي‌ها از من خرده مي‌گيرند كه چرا نمي‌گويي مكتب اسلام و مي‌گويي مكتب ايران، گفت: از مكتب اسلام دريافت‌هاي متنوعي وجود دارد اما دريافت ما از حقيقت ايران و حقيقت اسلام، مكتب ايران است و ما بايد از اين به بعد مكتب ايران را به دنيا معرفي كنيم.

به گزارش جهان به نقل از فارس، «رحيم مشايي» رئيس دفتر رئيس‌جمهور كه در مراسم اختتاميه همايش ايرانيان مقيم خارج از كشور سخن مي‌گفت، با بيان اينكه در ايران اختتاميه وجود ندارد،‌ گفت: براي ايران همه اختتاميه‌ها، ‌افتتاحيه و آغاز است. چرا كه اكنون موج بزرگي از انرژي در سرزمين ايران جاري است و هر كجا كه نام ايران باشد در آنجا باور و عشق انسان به خدا را مي‌رويد.

وي با بيان اينكه ايران جلوه عشق،‌ مهرباني و محبت است‌، ‌خطاب به ايرانيان مقيم خارج از كشور افزود: نه تنها به شما بلكه به همه ايرانيان سراسر جهان مي‌گويم و به اين گفته خود باور عميق دارم كه دوره بسيار بزرگي براي ايران آغاز شده است. ايران در فصل جديدي از حيات تاريخي خود قرار دارد و همه شواهد و قرائن بر اين نكته گواهي مي‌دهند.

مشايي با بيان اينكه شب سياهي در ايران به پايان رسيده است، گفت: اكنون ايرانيان بيدار شدند و مهمترين علامت اين بيداري به خود آمدن ايراني‌هاست. امروز ايرانيان از اينكه ايراني هستند، احساس عزت مي‌كنند.

عضو كميسيون اقتصادي دولت در ادامه گفت: هيچ كس بر اساس تصادف احساس عزت نمي‌كند، عزت محصول يك برآيند و درك است و البته بايد گفت كه احساس عزت ايراني‌ها از جنس ناشي از سلطه و قدرت نيست، چون قدرت و سلطه ممكن است غرور بياورد. اين احساس عزت به علت عزت مكتب ايران است و قاطبه ملت ايران اين مسئله را درك كرده‌اند. ما از اينكه سرزميني را به زير سلطه خود آورده باشيم احساس عزت نمي‌كنيم.

وي افزود: ما بايد فرصتي ايجاد كنيم تا نسل‌هاي نوي ايراني با درك عالمانه عزت،‌ فلسفه ايران را بفهمند، مكتب ايران را بفهمند. من بر مكتب ايران اصرار دارم.

* از مكتب اسلام دريافت‌هاي متنوعي وجود دارد و من بر مكتب ايران اصرار دارم

مشايي با بيان اينكه برخي‌ها از من خرده مي‌گيرند كه چرا نمي‌گويي مكتب اسلام و مي‌گويي مكتب ايران، متذكر شد از مكتب اسلام دريافت‌هاي متنوعي وجود دارد، اما دريافت ما از حقيقت ايران و حقيقت اسلام، مكتب ايران است و ما بايد از اين به بعد مكتب ايران را به دنيا معرفي كنيم.

* باور دارم واژه ايران ذكر است

رئيس شوراي هماهنگي مناطق آزاد ويژه اقتصادي، بابيان اينكه باور دارم واژه ايران ذكر است، در بيان چرايي اين گفته خود تأكيد كرد: شما در ذكر دنبال چه چيزي هستيد. ذكر واژه مرتبط با روح مؤمن است و به جهان درون باور كردن ارزش‌هاي متعالي انسان مرتبط است.

وي با ذكر اين بيت شعر كه «از ذكر چه مي‌جويند شاعران، همان را بجويند از ايران» گفت: ايران ذكر است و تاريخ ايران آكنده از ايمان است.

مگر مي‌شود ايمان را در جايي جست‌وجو كنيم كه علم و معرفت در آنجا نباشد، چرا كه حقيقت ايمان منوط به علم و معرفت است.

مشايي با بيان اينكه هر كجا زيبايي باشد آنجا گوهر ايران است، گفت: انديشه ايراني جوهر دارد و گوهر است. همه بروز و ظهور انديشه ايراني زيبايي است.

وي با بيان اينكه در دين خاك با خاك فرق مي‌كند و در منطق ديني محل دفن ظالمان با مشهد شهيدان فرق مي‌كند، گفت: ويژگي‌هاي ايران متعدد است. اگر مكتب ايران را بشناسيم شناخت جلوه‌هاي آن آسانتر خواهد شد. ايران محل تلاقي ارزش‌هاي آسمان و زمين است خداوند و انسان هر دو در ايران تعظيم شده‌اند.

* اگر يافتيد جايي را كه خدا تكريم شده اما انسان تكريم نشد،بدانيد آن خدا همان خدا نيست

جانشين رئيس‌جمهور در شوراي عالي ايرانيان مقيم خارج از كشور، در ادامه گفت: اگر يافتيد جايي را كه خدا تكريم شده اما انسان تكريم نشد، بدانيد آن خدا همان خدا نيست و به اين مسئله يقين داشته باشيد و ترديد نكنيد؛ اگر ديديد جايي انسان تكريم شده است و خداوند پيدا نيست، يقين بدانيد كه آنچه كه تكريم شده،‌ انسان نيست.

مشايي گفت: وقتي من مي‌گويم انسان، مي‌گويند مشايي اومانيسم است. اي كاش اين آقايان مي‌خواندند و حداقل اومانيسم را مي‌شناختند. آنها مي‌گويند من مثل فلان آقا هستم در حالي كه اينها حتي آن آقا را هم نمي‌شناسند كه مي‌گويند من مثل آنها هستم.

وي با بيان اينكه اگر كسي قدر آسمان را بشناسد بايد قدر انسان را بشناسد، گفت: اگر قدر انسان شناخته نشود، قدر خداوند شناخته نخواهد شد. اگر مي‌خواهيد خدا را معرفي كنيد، انسان را معرفي كنيد. چرا كه راه ديگري براي معرفي خدا وجود ندارد.

دبير كميسيون فرهنگي دولت با تأكيد بر اينكه ايران به اين جهت مهم است كه قدر انسان را مي‌شناسد به چالش‌هاي ايران با غرب اشاره كرد و گفت كه چالش ما با غرب مقوله‌اي ديگري است و هر چقدر كه غرب نسبت به شرق امروز بر انسان اهميت بيشتري قائل شده است، بايد در عمل از او بپذيريم. اگر جامعه‌اي منضبط است به اين دليل انضباط پيدا كرده كه به انسان اهميت داده چرا كه اهميت به انسان، جامعه را منضبط مي‌كند.

مشايي دفاع ايران از عشق، ‌مهرباني و محبت را ضروري و مهم توصيف كرد و افزود: هر كجا كه از عشق، محبت و مهرباني سخن گفته شده، ما دفاع مي‌كنيم. چون حقيقت ايران عشق است و چالش ما با غرب اين است كه همه حقيقت انسان در غرب عرضه نمي‌شود؛ سياستي كه بايد در خدمت انسان باشد، انسان در خدمت سياست است. اقتصادي كه بايد در خدمت انسان باشد انسان براي اقتصاد است و اين ماهيت يك بحران است.

* نفي انسان براي خدا غلط و نادرست بوده و در مكتب ايران وجود ندارد

وي نفي انسان را براي انسان و حتي نفي انسان را براي خدا غلط و نادرست دانست و افزود: در برخي جاها انسان براي خدا نفي مي‌شود كه به نظر من اين انحراف است و در مكتب ايران وجود دارد چرا كه در مكتب ايران انسان براي خدا هضم نمي‌شود.

رئيس كارگروه زيارت و فرهنگ رضوي، با بيان اينكه بسياري‌ها در غرب هوشيارند، گفت: منظور ما از غرب بايد تبيين شود. چرا كه غرب فرهنگ مصطلحي دارد كه حكمرانان آن از آن سخن مي‌گويند.

رئيس دفتر رئيس‌جمهور با اشاره به اعتقاد رئيس‌جمهور مبني بر حذف رژيم صهيونيستي از نقشه جغرافيايي گفت: انديشه آقاي احمدي‌نژاد حذف رژيم صهيونيستي از نقشه جغرافيايي نيست، بلكه ما معتقديم آمدن اسرائيل مبنا ندارد. اين رژيم زوركي آمده و موقت است.

مشايي افزود: آقاي احمدي‌نژاد بحث هولوكاست را مطرح كردند، اما به يك باره همه قدرت‌هاي سياسي برآشفتند و مدافع مظلومان شده‌اند كه سؤال من از آنها اين است كه چرا حادثه‌اي كه 60 سال پيش رخ داده است و اكنون مطرح مي‌شود، شما از آن احساس خطر مي‌كنيد و همچون انسان داغدار هستيد.

وي با تأكيد بر اينكه در غرب انسان در مظهر انديشه‌هاي انسان‌هاي جامعه غربي پيشقراول نظم جديد اجتماعي شده است، گفت: مشكل امروز غرب در اين است كه آنها حقيقت انسان را درنيافتند. 

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقای احمدی نژاد خودمون هم خسته شدیم اینقدر گفتیم . بابا مواظب باش اینا آدمای درستی نیستن دور خودت جمع کردی
Iran, Islamic Republic of
مكتب ايران نه مكتب اسلام : جالب است نه !!! در اوج اصولگرائي !!!!!!!!!! البته از نوع .................
دكتر يا با اوست است يا مخالف او ؟ . ولي چرا .............................................؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
ماشاء الله به این آقای مشائی با این همه فعالیت :
1- رئيس دفتر رئيس‌جمهور
2- عضو كميسيون اقتصادي دولت
3- رئيس شوراي هماهنگي مناطق آزاد ويژه اقتصادي
4- جانشين رئيس‌جمهور در شوراي عالي ايرانيان مقيم خارج از كشور
5- دبير كميسيون فرهنگي دولت
6- رئيس كارگروه زيارت و فرهنگ رضوي
Iran, Islamic Republic of
سلام
اين همه تاكيد بر ايران براي چه؟
جبهه ها در دفاع مقدس مملو از ذكر و ياد ايران بود يا حسين حسين؟
امام حسين با خدا معامله كردبر سر چه؟ سرزمين آبا واجدادي؟ يا عزيز ترين چيزها يعني همان دين خدا؟
Iran, Islamic Republic of
بله ايران الان عزت داره که محصول حرکت انقلابي و اسلامي امام خميني است و خون شهداي انقلاب و جنگ 8ساله اصل عزت ايران بخاطر اينه! من که 26 سال سن دارم و از اون دوران چيز زيادي يادم نيست به اين مطالب رسيدم که عزت ايران از کجاست اونوقت آقاي مشايي که سن باباي منو داره ...........................- جالبه و تاسف آور!
Iran, Islamic Republic of
البته بنده مخالف چنین گرهمایی هایی نیستم اما بایستی با رعایت حدود و شرایط اسلامی و صرفه جویی برگزار شود و با هدف نزدیک کردن دیدگاه های منتقدین و مخالفین به نظام اسلامی باشد. ما نفهمیدیم موضوع این همایش چه بوده که آقای مشایی فلسفی صحبت نموده است . باید خیلی مواظب و هشیار بود. دست پلید استعمار و آمریکا همواره از آستین اصلاح طلبان بیرون نمی آید اصول گرایان مواظب باشند . این حرکات مشکوک است.
Iran, Islamic Republic of
رئيس دفتر رئيس‌جمهور
عضو كميسيون اقتصادي دولت
رئيس شوراي هماهنگي مناطق آزاد ويژه اقتصادي
جانشين رئيس‌جمهور در شوراي عالي ايرانيان مقيم خارج از كشور
دبير كميسيون فرهنگي دولت
رئيس كارگروه زيارت و فرهنگ رضوي
.
.
دیگه پست و مقامی نیست بدیم آقای مشايي
Iran, Islamic Republic of
آقا ما نخوایم این آقای مشایی برامون نظریه پردازی کنه کیو باید ببنیم.
ای بابا .... دکترخستمون کردی با این مشایی...........
Iran, Islamic Republic of
اینقدر به حرفهاش بها ندین به کاراش دقت کنید!
این آدم در اعمالش باید نقد بشه
باید مراقبش بود
.........
Iran, Islamic Republic of
شغل هفتم استاد مشائی!!!!!!!!!: مسول راهیان نور
Iran, Islamic Republic of
چرا برخی تصور می کنند که رییس جمهور نمی داند رییس دفترش چه می گوید و چه می کند وخوب هم می داند و با سکوت و بعضا تایید حرفهایش از او حمایت می کنند.
Iran, Islamic Republic of
اعتبروا الصاحب بالصاحب
اعتبار افراد را با دوستانشان بسنجید(پیامبر اکرم-نهج الفصاحه)
در روایتی دیگر آمده است:هرکس را که می خواهی بشناسی ببین دوستانش چه کسانی هستند.
.................
Iran, Islamic Republic of
جناب مشایی این اسلام بود که به ایران آبرو داد حالا شما بی خیال اسلام شدید و به ایران چسبیدید.
Iran, Islamic Republic of
یکی به این رییس دفتر دولت بگوید حتی اگر یک رو.ز دین اسلام را از روی ایران برداریم نامی از ایران باقی نمی ماند که شما به آن افتخار کنید.
Iran, Islamic Republic of
حالا واقعا این حرکات رو که میبینم از خودم متاسف میشم که چه فکر میکردم و چه شد!!! از تفکر این گروه باید به خدا پناه برد.
Iran, Islamic Republic of
هر موقع که این شخص رو کنار رئیس جمهور میبینم لرزه به تنم میفته!!!
Iran, Islamic Republic of
وااسلاما
Iran, Islamic Republic of
چرافقط نظراتي كه موافق شمايند راچاب ميكنيد اگراين ده يا پانزده نفر(دوستان شما كه البته ثابت هم هستند)مخالف افكار آقاي مشايي هستند مطمئن باشيد خیلی از مردم موافق افكار آقاي مشايي هستند
از ویژگی های منافقان این است که چند
پهلو صحبت می کنند
اگر یک مذهبی به او بگوید که آقا این چه حرفی بود که زدی؟ مکتب ایران را در مقابل مکتب اسلام قرار دادی می گوید : منظور من همان بود ،من این ها را مقابل هم قرار ندادم
تمام این اظهارات را با اظهارات امام در خصوص رابطه بین اسلام و ایران مقایسه کنید: ایران فدای اسلام
می ترسم چند سال دیگه یک ..................
خدا عاقبت ما رو بخیر کنه
Iran, Islamic Republic of
بزارید خوش باشه
Iran, Islamic Republic of
اول يک مسلمان دو آتيشه هستيم و بعد يک ايراني دو آتيشه که تو دهن هرکسي که به اين مرز و بوم نگاه چپ بکنه ميزنيم.
Iran, Islamic Republic of
ببينيد كار ما به كجا رسيده كه براي يك همايش به اين بزرگي ومهمي بايد يه رئيس دفتر بره و سخنران اختتاميه باشه.
معمولا در اين سي سال اينجور رسم بوده كه در همايشهاي بزرگ كه افتتاح اون با يك رئيس قوه است اختتام اون هم با يك مسئول همطرازش انجام ميشه.
ولي ...
Iran, Islamic Republic of
کجای حرفای این بنده خدا ایراد داشت ؟ به نظر شما با این حرفا اسلام نفی می شه ؟ یا این حرفا با اصول انقلاب نا هماهنگ هست ؟ آیا نام این نظام جمهوری اسلامی ایران هست یا جمهوری اسلامی ؟
شما واقعا ایرانی هستید ؟ این همه اسلام به ایران خدمت کرد اجازه بدید کمی هم ایران به اسلام خدمت کنه .
Iran, Islamic Republic of
آقای مشایی تفکر ملی مذهبی ها
را ترویج می فرمایند!
Iran, Islamic Republic of
آقاي احمدي نژاد آيا هنوز حجت شرعي براي تغيير اين آدم نداريد؟ من يكي از طرفداران شما هستم . لطفا نگذاريد بيش از اين اعتقاداتمان زير سوال برود
Iran, Islamic Republic of
یک سوال ^ آیا مشایی پیامبری جدید است ؟
................................ زنده باد اسلام علی
Iran, Islamic Republic of
بسم الله
شایدنمی تونه منظورشو درست برسونه
Iran, Islamic Republic of
از مسئولین سایت جهان نیوز واقعا باید تشکر کرد که این چهره....را به مردم معرفی می نماید ...........
Iran, Islamic Republic of
عزیز من ملی مذهبی ها می گفتند ما مسلمانیم ولی اسلام از سیاست جداست و نباید اجازه داد اسلام وارد سیاست شود . افکار اونا چه ربطی به افکار اقای احمدی نژاد و مشایی داره ؟
این که اول ما یه مسلمان دو اتیشه هستیم بعدا یه ایرانی دو آتیشه درست ، این که اگر نامی از اسلام نبود تا الان نامی از ایران نبود هم درست . ولی من با این دو گزاره که دوستان عنایت فرمودن کار دارم بحث دارم . مگر این نیست که ایران مهد پرورش تفکر شیعی و اسلامی بوده ، مگر این نیست که ایران یا طبرستان پناهگاه فرزندان علی بوده مگر این نیست در طول تاریخ ایرانیان همواره مدافع اهل بیت بودن و از حریم اسلام و شیعه پاسداری می کردن مگر این نیست که از دل ایران اندیشمندان و متفکران بزرگی برای اسلام تربیت شدند در هر زمینه ی فکری و علمی ! مگه خواجه نصیر الدین طوسی نبود که وزیر هلاکوخان شد و از کشتار ایرانی ها و مسلمونا جلو گیری کرد ؟ به نظر شما اعراب ما ایرانی ها رو مسلمون کردن ؟ یا اینکه اصلا قضیه چیز دیگه ای بوده ؟ آیا اگر اعراب به ایران حمله نمی کردن ما الان زرتشی بودیم ؟ برین از یک عالم دینی از یک عالم ربانی که اشنا به سایر ادیان هست و از ایین زرتشت رو خوب می شناسه بپرسید که در میان ادیان کدوم دین به اسلام نزدیک تره ؟ نه عزیز من ما بدون حمله ی اعراب هم مسلمان می شدیم . تاریخ گواهی می ده که هم اسلام به ایران خدمت بزرگی کرده و هم ایران نوکری اسلام رو کرده ! الان اسلام ایرانی هست که دنیا ازش می ترسه نه اسلام سلفی .
سخنان آقای رحیم مشایی با هیچ کدوم از اصول اسلام تناقض یا رویارویی نداره ! بر اساس حب و بغض و کینه قضاوت نکنید ! مخالفت با مشایی کلاس نمیاره یا موجبات ورود به بهشت رو فراهم نمی کنه !
خیلی خوشحال می شم دوستان نظر بدن .
در نهایت ضمن تشکر از جهان خواهشمندم که نظر من رو قرار بدید !
یا علی
Latvia
عليرغم ميل شما جهان نيوزيهاي عزيز به جرات مي توان گفت آقاي مشايي در حال حاضر روشنفكرترين ، صادقترين ، مردمي ترين ، وطن دوست ترين و شفاف ترين سياست مدار ايراني است كه مورد احترام مشترك بخش وسيعي از طرفداران آقايان احمدي نژاد و موسوي مي باشد. تا جائيكه اگر در انتخابات بعدي محور باشد با استقبال خيره كننده راي دهندگان ايراني مواجه مي شود. اميدوارم از روي بغض و حسادت سانسور نكنيد.
Iran, Islamic Republic of
هر چند از مشايي خوشم نمياد اما اين حرفش رو دليل بر نادرستي نمي دونم به نظرم منشورش اينه كه اسلامي كه در ايرانه خوبه نه سعوديش
Iran, Islamic Republic of
ای بابا فقط مانده بنده.... بگه من رئیس جمهورم
Iran, Islamic Republic of
تازمانی که مثل کپک سرتون رو کرده اید تو برف و واقعیت های جامعه را نمی بینید و متحجرانه فکر می کنید وضع ما همین می ماند که هست
Iran, Islamic Republic of
درود بر مشایی و احمدی نژاد که یکی با گفتار و دیگری با حمایت از او دل تمامی مردم مومن و مجاهد را به درد آوردند واقعا تا به حال سرشکستگی برای این قشر جامعه به این حد به وجود نیامده بود که به مرحمت این دو عزیز ایجاد شده و ادامه خواهد داشت ... انشاالله
Iran, Islamic Republic of
ایشون دارای افکار بزرگی هستند خدا کنه منحرف نشن

به درد این مملکت میخوره خرابش نکنید
Iran, Islamic Republic of
بابا این شگرد مشایی است نا مطرح شود.
مطرح شدن به هر بهانه ای
.............
Iran, Islamic Republic of
سخنان اون دوستمون خیلی جالب بود . من می خوام یک نکته دیگه به اون اضافه کنم و اون اینکه جنگ ما با صدام ، جنگ ایران با عراق نبود بلکه جنگ دنیا با اسلام بود . درسته که ما با فریاد حسین حسین و روح تعالی بخش اسلامی و شیعی در جنگ پیروز شدیم و از این بابت مدیون اسلام هستین و خواهیم بود تا ابد ولی... ولی... این ایران هم بود که به اسلام خدمت کرد و و اسلام رو در برابر کفر یاری کرد . در حقیقت اسلامیت ما با ایرانیت ما هیچ گونه رویارویی نداره بلکه ترکیب این دو روح تبدیل به عصاره ی حیات بخشی برای ما ایرانی ها شده ! به نظر من هم این سخنان تضادی با اصول اسلامی و انقلابی ما نداره .
من از مسولین سایت جهان به خاطر انشار اخبار تشکر می کنم . من به تازگی با سایت شما آشنا شدم ولی این تصور در ذهن من به وجود اومده که به نوعی غرض ورزی داره صورت می گیره ! .........................................
باز هم از شما جهانی های عزیز سپاس گزارم . ان شا ا... که هم دیگه رو بیشتر ببینیم .
Iran, Islamic Republic of
انديشه هاي ايشان ارزشمند و قابل تامل است.
Iran, Islamic Republic of
حرفای قشنگی زد انصافا
Iran, Islamic Republic of
اول اسم اسلام رو از روی مکتب برمی دارند بعد از روی مملکت. بابا شاه ملعون و خاندان پهلوی و رضا شاه هم که همین مسلک رو داشتند!!!
باور كن نه خودت مي‌فهمي چي مي‌گي نه ما!
يك مشت الفاظ را سر هم مي‌كني، خدا خيرت بده با اين آسمون و ريسموني كه به هم مي‌بافي!!!!
Iran, Islamic Republic of
تیترتون گمراه کننده ست . منظور ایشون از مکتب ایران مکتب ناب محمدی ست نه اسلام آمریکایی
United Kingdom
اين يكی هم ياد گرفت چه جوری از عشق مردم به كشور سواستفاده كنه!!! ميگه فقط ايران نه اسلام،بعد ..............
Iran, Islamic Republic of
درود بر اندیشمند بزرگ اسفندیار رحیم مشایی
Iran, Islamic Republic of
ما سال هاست می خواهیم به اعراب بفهمانیم که امت اسلامی نه قوم و خلق عربی.حالا این بابا هم داره همه رشته ها رو پنبه می کنه که بگه ملت وفرهنگ ایرانی ومکتب ایرانی . این تحجر است و انحطاط.این همان ملی گرایی وناسیونالیسم است که حضرت امام شدیدا"با آن مخالف بودند وملی گرا ها را بی دین وملحد دانستند.
Iran, Islamic Republic of
باتشکر از نویسنده مقاله که شغلهای متعدد اسفندیارخان را در مقاله به ما فهمانده.محض رضای خدا دست از اظهار نظر در مورد خداشناسی و اسلام شناسی و مکتب شناسی بردار و بیش از این آبروی احمدی نژاد و اصولگرا ها را نبر.
انصافا دارید مغلطه می کنید. درست نیست به خاطر مخالفت با مشایی، به روش های ماکیاولیستی متوسل شوید. سایت الف هم که در تلاش برای بزرگنمایی این موضوع است واقعا در این مورد از حدود انصاف خارج شده. حتی یک دانش اموز دبیرستانی هم با خواندن این چند سطر می تواند مغلطه بودن تیتر را دریابد. کجای عبارت مشایی "نه مکتب اسلام را" می بینید. این جمله نشانه تاکید است.انصافا چنین است آیا؟ کاملا روشن است که مشایی "مکتب ایران"را بهترین نماینده ی "حقیقت اسلام" دانسته. این چه ربطی به صراطهای مستقیم دارد برادر؟!!!!!! حرفی کاملا اصولی و ساده است.از برادر بزرگوارمان زاکانی میخواهم اجازه ندهد که سایت جهان به سوی ماکیاولیسم حرکت کند.مشایی خواهد رفت بالاخره. ولی این جور قضاوت ها بی انصافی است.
Iran, Islamic Republic of
من نميدونم اين آقاي مشايي چه مهره ماري داره كه اين طور آقاي دكتر احمدي نژاد رو سحر خودش كرده و اين همه پست رو ايشون به اين آقاي واگذار كردند با اين همه پست و مشغله به كدوم يك از اين كارها ميرسند تو رو به خدا ديگه از اين آقا چيزي در سايتتون ننويسيد دارم از راي كه به آقاي احمدي نژاد دادم پشيمان ميشم !!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
خاتمي هم با همين القاب و الفاظ و اشعار تعدادي را دور خودش جمع كرد بعد هم از خانه مستر جورج
سر در آورد حالا اين يكي را خدا به خير بگذراند.
Iran, Islamic Republic of
الان کاملا معلوم است کفن پوشان دوره خاتمی به خاطر رضای خدا کفن نمی پوشیدند بلکه به خاطر منافع جناحی این کار را میکردند . این آقا همه نوع منصب دارد همه نوع حرف میزند و اصولگرایان هم نظاره گر او
Iran, Islamic Republic of
حرف بدی نزده. مکتب ایران آمیخته با مکتب اسلام است. ایران و اسلام،نامشان در سراسر گیتی آمیخته بهم است و هر کجا نامی از مکتب ایران بیاید،ارزشهای اسلامی نیز در ذهن تداعی می شود.
Iran, Islamic Republic of
باسلام به نظربنده بهتراست آقای مشایی مطالبی را که خارج از حوزه تخصصی ایشان است را ابتدا در محافل علمی و دینی وباحضور علما و نظریه پردازان دینی طرح نمایند وپس ازچکش کاری دربین مردم مطرح کنند والا درفرمایشات ایشان تناقض بوجود خواهد آمد آنجا که می گوید از مکتب اسلام دریافتهای متنوعی وجود دارد به طریق اولی ازمکتب ایران چنین دریافتهایی متنوع تر و جنجالی تر خواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام ببخشيد اين يعني چي ؟ (( در مكتب ايران انسان براي خدا هضم نمي‌شود.))
انصافا خوب گفته چون اسلام اصلی اسلامی است که امام خمینی در ایران بنا کردند. جهان هم خیلی شیطنت کرده این تیترو زده این بنده خدا منظورش یه چیز دیگه ای بوده.
Iran, Islamic Republic of
منظورش جمهوری ایرانی نیست؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
ایران بدون اسلام انسان بدون خدا هیچ است و هیچ ارزشی ندارد آقای مشائی این اسلام است که ایران را در جهان مطرح کرده
Iran, Islamic Republic of
سلام عليكم - به نظر من زمان ان رسيده است .... . والله اين اقا لياقت ندارد . چرا گزارش دقيق و سالم به رهبري نمي دهيد .اگر يكي از اصلاح طلبان در زمان مسئوليت اين حرفها رامي زد در اين مملكت قحطي كفن بود !!!
Iran, Islamic Republic of
جناب مشایی مکتب اسلام تمام ابعادش قابل دفاع عقلی است اما مکت ایران یعنی تمام اداب ورسوم و برداشتهای ایرانی از اسلام به اعتراف همه ایرانی ها دارای اشکالاتی است که انصافا قابل دفاع نیست . اقای مشایی ایا طرز رانندگی کردن ما , تعارفات دروغی , عدم صداقت ودورویی ,دروغگویی, بر امده از مکتب اسلام است یا مکتب ایران؟چه چیز را میخواهید بجای چه چیز ارایه کنید .شما این حرف را بدلیل احساساتی شدن وجو گیر شدن زدهاید یا اگر نه یک اهدافی دارید که خدا مارا از تمام شرور حفظ کند.
Iran, Islamic Republic of
چرا اينقدر كوركورانه افراد را تخريب مي كنيد؟ آيا مگر نمي گوئيد امام فرموده است مكتب ما مكتب اسلام است پس چه ترسي داريد از اينكه مكتب ايراني كه به گفته امام همان مكتب اسلام است معرفي شود؟ مكتب ايران علاوه بر آنچه كه در مكتب اسلام دارد سرشار از غناي فرهنگي است. مكتبي است كه اسلام را پذيرفت اما تحت تاثير آن زبان و گويش عربي نگرفت. مكتبي است كه در پيش از اسلام نيز كساني همچون كوروش كبير داشت كه منشور اخلاقي و انساني او جاودان باقي مانده است. اگر بتوانيم مكتب ايران را كه ممزوج به مكتب اسلام و فرهنگ ايراني است محل اشكال است؟
Iran, Islamic Republic of
دانشمندا،اديبا،استاد اساتيداو.......مستفيذ فرموديد
Iran, Islamic Republic of
از كرامات شيخ ما اين است
قند راخورد وگفت شيرين است
Iran, Islamic Republic of
اصلا این بابا کیه که هی حرفشو نقل میکنین
احمدی نژاد اگه یه لکه تو کارنامه اش باشه وجود همین بنده خداست گفته اند: اتقوا مواضع التهمه
بپرهیزید از مواضع تهمت خوردن
Iran, Islamic Republic of
مشایی در راستای اهداف اسراییل گام بر میدارد..
Iran, Islamic Republic of
اقعاً حرف درستي است چون مكتب ايران از مكتب اسلام وسنت پيامبر از زمين تا آسمان فاصله دارد ..
Iran, Islamic Republic of
نه غزه نه لبنان نه وسوريه نه روسيه نه چين نه ونزوئلا فقط و فقط ايران عزيز. بنا به فرموده پيامبربزرگمان دوست داشتن وطن ازايمان است .اول داخل خانه و بعدبيرون خانه .
Iran, Islamic Republic of
يا سلام
برخي‌ها از من خرده مي‌گيرند كه چرا نمي‌گويي مكتب اسلام و مي‌گويي مكتب ايران، گفت: از مكتب اسلام دريافت‌هاي متنوعي وجود دارد اما دريافت ما از حقيقت ايران و حقيقت اسلام، مكتب ايران است و ما بايد از اين به بعد مكتب ايران را به دنيا معرفي كنيم
و اما سوال اينه كه جون در بين ايرانيان صحبت ميكنيم بايد اسم مكتب رو عوض كنيم و بكيم مكتب ايران و بعد بكيم منظورمون همون مكتب اصيل اسلاميه
حالا اكه يه همايشه ديكه بود مثلا سران كشورهاي اسلامي،اون موقع براي اينكه به اونا بفهمونيم ما منظورمون از اسلام جيه و اونا بفهمن ،بايد اسم مكتب رو جي بزاريم،اسلام به اندازه كافي با فرقه هاي اسلامي و شيعه و حنبلي و حنفي..........تكه تكه شده،ديكه نيازي نداره توي جهان اسلام مكتب ايران و مكتب سعودي و مكتب ترك..........بوجود بياريم،مسلمونهاي دنيا هم تفاوت اسلام ايراني رو در شيعه بودن ما ميدونن نه محدوده جغرافي ايران.
United Kingdom
راست حسینی اگر یک آدم درست در کابینه دهم باشد همه جناب مشایی است
خدا این ایران دوستان را حفظ کند و دشمنان نام ایران را نبود، ..
Iran, Islamic Republic of
هر كسي را بهر كاري ساختند؛ مشايي جان! شما هم اگه توي همه حيطه ها سرك نكشي، باور كن زمين كه به آسمون نميرسه.
Iran, Islamic Republic of
جانم فدای امام که اسلام ناب محمدی رو به ما نشون داد
حالا یه عده دارن تبلیغ اسلام امریکایی میکنن
اين كه جهان نيوز با آقاي مشايي مشكل داره شكي توش نيست اصلا. اما اين كه جهان نيوز از سر دشمني با ايشون داره تمام اظهاراتش را منتشر مي كنه كمك خوبي مي كنه كه مردم هم بهتر بشناسن آقاي مشايي رو.
به نظرم آقايان جهان نيوز بايد بين مردم باشن تا بفهمن مردم چي رو مي پسندن چي رو نه.
به زودي بهتون ثابت مي شه
Iran, Islamic Republic of
آفرين به آقاي مشايي
ايشان نشان دادن ............................ما اگر مكتب ايران را معرفي كنيم . راستي صداقت اسلام پاك وناب محمدي را هم معرفي كرده ايم
چو ايران مباد تن من مباد
Iran, Islamic Republic of
اين آقا هنرش غوغا بپا كردن و منحرف كردن فكر مردم و مسئولينه فقط افكار رو از مسائل اصلي پرت ميكنه براي همين ميخوانش!!!
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ به اظهارات و اقدامات مشایی باید بگویم سخنان آیت الله خاتمی در خطبه های این هفته نماز جمعه کافی و مستدل و مشفقانه می دانم.
خوب است مشایی هم توجه کند و هر انتقاد دلسوزانه ای را پس نزند.
در ضمن برای مشایی که در صدد جلب توجه افکار عمومی است باید گفت سرنوشتی بهتر از جریان سبز که شکست خورد عایدش نمی شود چون واقعا متدینین هستندکه پای همه چیز می ایستند نه ملی گراها و ....
Iran, Islamic Republic of
ایران بدون اسلام چه معنایی به جز خرافه پرستی و بی بندوباری داره؟
Iran, Islamic Republic of
به ایشان حرجی نیست کسی حرفهایش را جدی نمی گیره بهرامی
دلم برا دوستان اصول گرای جهان نیوزی میسوزه هدفشون اینکه که هر طور شده به مردم بگن این مشایی خیلی خطرناکه!!
اما یادشون رفته که همه تریبون ها سال 76 گفتن خاتمی مثل یزید میونه و فلان و بهمان اما رای خیره کننده مردم 8 سال تریبون هارو خفه کرد!
در مورد مشایی هم این واقعه نزدیک خواهد بود
شایدم سیاست جهان همینه مطرح کردن مشایی!
این همان شعار جمهوری ایرانی نیست که توسط فتنه گران داده می شد.
Iran, Islamic Republic of
همین روزها کتاب هم می اورد و رسما خود را پیامبر می خواند!