جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

اختلاف بر سر اخذ مالیات از خانه‌های خالی

يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب: 127201
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از وجود اختلاف نظرهایی بر سر اخذ مالیات از واحدهای خالی از سکنه خبر داد وگفت: در قوانین جدید مالیاتی به دنبال تعریف پایه‌ای معتبرتر از مالیات بر سرمایه برای دریافت مالیات از واحدهای مسکونی خالی هستیم.
علی عسکری در گفتگو با مهر درباره آخرین اقدامات انجام شده برای دریافت مالیات از واحدهای مسکونی خالی از سکنه، با اعلام اینکه این مسئله در سال 81 از قانون مالیاتها حذف شده بود، گفت: هم اکنون در این رابطه اختلاف نظر وجود دارد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: در حال حاضر نیز در مورد دریافت مالیات از واحدهای مسکونی خالی از سکنه اختلاف نظر وجود دارد.

عسکری با بیان اینکه در قوانین جدید مالیاتی به دنبال تعریف پایه ای معتبرتر از مالیات بر سرمایه برای دریافت مالیات از واحدهای مسکونی خالی هستیم، گفت: این موضوع نیاز به کار کارشناسی بیشتری دارد.

وی همچنین از اتخاذ تدابیر و تمهیداتی برای انجام هماهنگی با گمرک و بانکها برای تسریع در دریافت اطلاعات اصناف خبر داد و گفت: در مورد اینکه شفاف سازی در وضعیت دریافت مالیات از اصناف انجام شود و دریافت مالیات به واقعیتها نزدیک شود، برآوردها و برنامه ریزی هایی برای شناسایی اصناف اجرا می شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه با هماهنگی ها و توافقاتی که با اصناف صورت گرفت، باز هم گروهی از اصناف اقدام به ارائه اظهارنامه مالیاتی نکرده اند، بیان داشت: در راستای برنامه های جدید سعی می کنیم تا ضمن سرعت بخشیدن به دریافت اطلاعات، حقوق شهروندان نیز رعایت شود.

عسکری افزود: در هر صورت هم اکنون نیز برخی از اصنافی ها با وجود فعال بودن اقدام به ارائه اظهار نامه مالیاتی نکرده اند ولی به صورت کلی بخش زیادی از آنها فرمهای مربوط به مالیات خود را تکمیل و ارائه کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *