جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۹

پریشان گویی عزت اله سحابی در مورد شهید بهشتی

چهارشنبه ۹ تير ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب: 122728
"عزت الله سحابی" در گفت وگوئی پیرامون حادثه ترور هفتم تیر در اظهاراتی مضحک مدعی شد که شهید "بهشتی" ولایت فقیه را قبول نداشته است.

به گزارش سرویس سیاسی جهان، وی در گفت وگویی که گفته می شود سال گذشته برای روزنامه اعتماد انجام شده و البته در آن روزنامه هم منتشر نشده است مدعی می شود: «سر بحث ولايت فقيه (اصل 4) صحبت‌هاي متعددي مطرح شد و ما آنجا اين بحث را نمي‌پذيرفتيم و معتقد بوديم ولايت فقيه عملي نيست و حاكميت كشور را دوگانه مي‌كند. در عالم طبيعت هم هر مجموعه‌يي كه دو نظام داشته باشد رو به فساد و انحطاط مي‌رود. همان زمان در مراسم شب هفت مرحوم طالقاني اين مباحث را مطرح كردم و فرداي آن روز كه به مجلس آمدم خيلي از روحانيون كه از دوستان ما بودند مرا مورد بي‌مهري خود قرار دادند تا جايي كه ترسيدم برايم مشكلي به وجود آيد ولي مرحوم بهشتي نيز در سالن با جمعي از جوانان مشغول صحبت كردن بودند من از كنار ايشان رد شدم و ايشان نيز به ناگاه مرا ديدند و سريع طرف من آمدند و مرا در آغوش گرفتند و با بنده ابراز همدردي كردند و گفتند بهتر است اين دردها را در سينه نگاه داريد. مرحوم بهشتي نيز با اين اصل موافق نبودند اما به من توصيه كردند الان شرايطي نيست بتوانيم اين مباحث را مطرح كنيم.»

پاسخ وی که احتمالاً کهولت سن باعث شده به خاطر نیاورد که کسی که او را در بغل گرفته، شهید بهشتی نبوده و احتمالاً کسی مثل "بنی صدر" بوده است، خود شهید بهشتی است که می فرماید: «آنهایی که ولایت فقیه را قبول ندارند در هر مقامی که باشند سرنگون خواهند شد. می گویند خودمان سرمان می شود و هرچه اینها می گویند به آنها احترام می گذاریم، ولی رهبری آنان را قبول نداریم. (سخنرانی ها و مصاحبه های آیت الله شهید دکتر سید محمد حسینی بهشتی،سرابندی،ج1،صص622-624)

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اينها هم مهم شدند!
Iran, Islamic Republic of
آقاي سحابي خيلي هنرمنده از قول اموات نقل قول ميکنه چون مي دونه نيستند که تکذيب کنند بعد از مدتي مي گويند امام ره نيز ولايت فقيه را قبول نداشت کي به کيه تاريکيه يه چيزي مي پرانيم تا ما را هم بازي بدن
Iran, Islamic Republic of
چطور دیگران از مرده ها نقل قول میکنن قبوله مال آقای سحابی رد میشه؟
Iran, Islamic Republic of
اللهم اشف کل مریض!
Iran, Islamic Republic of
آب که سر بالا بره قورباغه ابوعطا می خونه.
آقایون یادشون رفته 14 اسفند چه بلایی سر شهید مظلوممون آوردن.
Iran, Islamic Republic of
ملاک ما مردم درباره شهید بهشتی و سایربزرگان شهید فقط و فقط بیانات حضرت امام ( رحمه الله علیه ) و مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) درباره آن عزیزان می باشد نه هر بی سروپایی .
Iran, Islamic Republic of
ایشان مدتهاست که آلزایمر گرفته.
Iran, Islamic Republic of
واي بعد از كروبي نوبت اينه كه بهش بخنديم
Iran, Islamic Republic of
جناب عزت الله سحابی ! سلام !!!