شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۴۷

موسوی و همسرش:بیانیه تهران همان قرارداد ترکمانچای است

دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۶:۳۲
کد مطلب: 115600
 زهرا رهنورد و ميرحسين موسوي همسر وي بيانيه اخير تهران را با قرارداد تركمانچاي و گلستان تشبيه كردند. 
به گزارش جهان براساس موسوي و رهنورد در ديداري كه به بهانه سالگرد فتح خرمشهر انجام گرفت ادعا كردند بيانيه تهران بدتر از قراردادهاي تركمانچاي و گلستان است. 
موسوي خطاب به ملاقات كنندگان گفت «علي رغم كمك نظامي كشورهاي منطقه به رژيم صدام و حمايت صريح آمريكا و شوروي از وي، ملت از اين آزمايش بزرگ پيروز بيرون آمد». موسوي همچنین گفت «نتيجه اين تصور كه آمريكا آمده در عراق تا جلوي ظهور امام زمان(ع) را بگيرد همين وادادگي و قراردادهاي تركمانچاي است كه بايد از آن بترسيم.»
زهرا رهنورد هم در اين ملاقات گفت: بر تارك تماميت ارضي ما فتح خرمشهر و آبادان مي درخشد. وقتي بيشتر درخشش اين پيروزي ها درك خواهد شد كه آن را با برخي از توافقنامه هاي امروزي مقايسه كنيم. توافقنامه هايي كه از قراردادهاي ننگين تركمانچاي و گلستان بدتر است و آخرين نمونه اش همين معاهده هسته اي هفته گذشته است.
وي با يادآوري اين كه در زمان قاجار هم ما با اين معاهدات روبه رو بوديم، گفت: فقط شايد فرق آن قراردادها با الان اين باشد كه قاجارها وقتي اين شكست ها را خوردند شخصي مثل عباس ميرزا بود كه تمام دلايل شكست را احصا كرد و اقداماتي براي نوسازي كشور انجام داد.
رهنورد ادامه داد: شايد اگر حيات پربركت اميركبير ادامه مي يافت، نوسازي اي كه در زمان عباس ميرزا آغاز شد، خوب پيش مي رفت و كار به اينجا نمي رسيد كه بعد از 200سال يك تركمانچاي ديگر امضا كنيم و آن را فتح الفتوح و فتح المبين بگوييم.
اما کیهان هم در رابطه با اظهارات این دو نوشت:این اظهارات در حالي است كه هر دو آنها در برابر تعليق مطلق همه فعاليت هاي غني سازي و حتي مراحل قبل از آن در دولت خاتمي سكوت كردند و بعدها موسوي از انفعال هاي آن دوره به عنوان تدبير و موفقيت ياد كرده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با رفتار سخيف خود همه ارزشهاي فتح خرمشهر را زير سوال بردند و حالا از ان حرف ميزنند. واقعا صدرحمت به سنگ پاي قزوين.
0 بارها نوشتم و لي چاپ نكرديد من كه ميدانم...)))
Iran, Islamic Republic of
خام و آقا ، مطمئن باشيد اگر قرارداد تركمنچاي بود تا به حال اينقدر با اين بياننيه مخالفت نمي كردند ، البته نبايد ناراحت شد سواد شماها بيش از اين نيست.
Iran, Islamic Republic of
چرا كسي با اين افراد شناخته شده و خائن برخورد نميكند؟ آيا اين سخنان ضربه به اقتدار حاكميت نيست؟ پس معني معاندت با نظام چيست؟
Iran, Islamic Republic of
EEE پس سعدآباد زمان اصلاحات رو چی می‌نامند. آدمیزاد که پیر بشه بعد ملت هم سیلی محکم تو گوششون بزنه همین میشه دیگه اونیکی تروریست‌ها و یزیدیان روز عاشورا رو مردم خدا جو میخونه این یکی از قرآن ایراد میگره و دعای چهار خطی سال تحویل رو یکی شو جا میندازه باید منتظر او یکی هم بود منظوروم ک. هست ببینیم چی ....
Iran, Islamic Republic of

بنا بر اين است كه هر چه دولت قانوني فعلي بگويد يا انجام دهد اين جماعت مخالفت كنند. حتي اگر احمدي نژاد بيايد و تمام بيانيه هاي موسوي را تكرار كند و بر اساس آنها عمل كند باز هم نق زدن زوج موفق!!! ادامه دارد.

لن ترضي عنك اليهود و النصاري حتي تتبع ملتهم... (قرآن- سوره بقره)
Iran, Islamic Republic of
بابا رئیسشان آمریکا جهت گیری کرده اینها هم دنبال همان!
Iran, Islamic Republic of
اين سيلي محكمي را كه ملت توي گوش اين ها زده نبايد توقع داشت كه بتونند به اين زودي تعادل خودشان را حفظ كنند.
Iran, Islamic Republic of
بابا اين بنده خدا قاطي كرده چرااااااااااااااااا باورررررررررررررررر نميييييييييييي كنيددددددددددددددد.
Iran, Islamic Republic of
بايد براي جفتشون دوتا تخت كنار هم تو امين آباد بگيريم.
من نمي دونم چرا اين ا را محاكمه نمي كنند و راست راست راه مي روند و تند تند هم سخنراني مي كنن.
خيلي جالبه!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
آقا و خانم رهنورد !
شما بهتره به آبروی رفته خودتون فکر کنید و ذهن خودتونو با این افکار ثقیل آزار ندید،سنی از شما گذشته برای شما بده که به مغز کوچکتون فشار بیارین !!!
Iran, Islamic Republic of
چرا به جرايم سران فتنه و خصوصا اين .... و همسرش رسيدگي نمي شود؟
Iran, Islamic Republic of
اصلا حرف های این بنده خدا ها ارزش نداره که اینجا قرارش بدید...
ادم حرفی رو روش بحث می کنه که منطق داشته باشه....
چی کار دارید این پیر مرد ، پیر زن عاشق رو بزار به دردشون بسوزن و بسازن..
Latvia
زوج خوشبخت و روشنفكر آقاي موسوي و سركار خانم رهنورد! بركسي پوشيده نيست كه موضوع هسته اي كه شروع آن از دهه 60 و در زمان نخست وزيري شما بوده و در 16 سال رياست جمهوري دوستان جنبش سبز شما آقايان هاشمي و خاتمي ادامه يافت و در دوره دوم رياست جمهوري آقاي خاتمي افشا شد و بواسطه آن ايران در ليست محور شرارت قرار گرفت براي كشور و مردم ايران در تمام زمينه هاي سياسي ، اقتصادي ، توريسم ، تهديد نظامي و ... تاوان سنگيني داشته است كه همه اينها با تاييد و حمايت شما انجام شد. بزرگترين چالش آقاي احمدي نژاد يا هر رييس جمهور ديگر حل اين مشكل به ارث رسيده از طرف شما آقاي موسوي و هاشمي و خاتمي است كه با توجه به بي اعتمادي كشورهاي تاثير گذار بر معادلات جهاني كاري بسيار سختي بوده و در صورت حل آن بايد نام آقاي احمدي نژاد با تمام انتتقاداتي كه به عملكرد او وارد است بر تارك تاريخ ايران به نيكي بدرخشد.
Iran, Islamic Republic of
نمی دانم چرا عکس و مطا لب اینها را بیان می کنید اصلا ارزش بیان کردند ندارند . یه چیزی یک مطلبی بیان کنید که چیزی یاد گرفته باشیم نه اراجیف این.........ها
Iran, Islamic Republic of
اكثريت مطلق مردم ايران و آزاديخواهان دنيا جناب مهندس موسوي و كروبي رابه علت ايستادگيشان دربرابر كانونهاي قدرت و فسادوظلم دوست دارند واراد تمند ايشان هستند پس بيهوده تلاش نكنيدتا اين بزرگواران راتخريب نماييد كه مردم ايران دوستان و دشمنان خودرابهترازهركسي ميشناسند ونيازبه وكيل وقيم ندارند چون كبيرهستند نه صغير.
Iran, Islamic Republic of
اقای چیز ! پیش داوری نکن! عقل شما دوتا در مقایسه با خرد احمدی نژاد صفر است . پس فقط سرجایتان بنشینید و نظاره کنید که احمدی نژاد چه جوری آمریکا و اروپا را مات و مبهوت می کند.
Iran, Islamic Republic of
خیلی این قرار داد را خواندم ، بارها در باره مفاد آن با همین عقل ناقص خودم فکر کردم و بارها شک کردم . اما چیزی که قلب را به آرامش می رساند همین مخالفتها است. که هم اسرائیلیها ناراحت شده اند وهم نوکرانشان، ننگتان باد مزدوران خود فروخته ، ننگتان باد. با تشکر از جهان و خبر هایی که در این رابطه چاپ می کند
Iran, Islamic Republic of
يك كلام از مادر عروس
Iran, Islamic Republic of
این دو نفر به کلی قاطی کردن و صدا و سیما به جای برنامه طنز اظهارات این حضرات را نمایشنامه کنند
Iran, Islamic Republic of
اين آقا خودش را صاحب آزاد سازي و فتح خرمشهر مي داند چرا که در زمان دولت ايشان بوده و نقش سرداران بي ريا و رزمندگان جانبرکف و شهدا و امام شهدا که به يقين مي گويم که شهدا به عشق امام که کلام او از کلام خدا برگرفته مي شد بروي مين مي رفتند و سينه خود را براي گلوله هاي سرخ باز ميکرند را ناديده گرفته است ولي فراموش کرده اند که يادگاران هشت سال دفاع مقدس هنوز زنده اند و مي دانند که اگر حضرت امام نبود و دم مسيحاي ايشان به مردان غيور ايران دميده نمي شد جنابعالي مانند ساير ملي مذهبي ها که هواپيماهاي ايران را به امريکا برگردانند براي خوش خدمتي ، مملکت را به فنا مي داديد و معلوم نبود ايران اسلامي استان چندم عراق مي شد
Iran, Islamic Republic of
با این حساب پس بیانیه سعد آباد چی بود؟
Iran, Islamic Republic of
موسوي و رهنورد دارن به هر دري ميزنن كه حداقل براي يك روز هم كه شده دستگير و بازداشت بشن. ديگه از زير سؤال بردن احكام اسلام و حمايت از تروريست ها و نقد اينگونه پيروزي هسته اي ايران كاري شنيع تر وجود داره؟
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم هر چی باشه بهتر از قرارداد با سورس باشه
Iran, Islamic Republic of
لابداین راهم مثل نظرقبلیت درباره اعدام قاتلین وتروریستها ، ازخارج یادت داده اند !
Iran, Islamic Republic of
شما که اینقدر شجاع هستید و با دنیا معامله نمی کنید و به قول خودتان پای حق و حقوق خود هستید چرا در دستگیری و مجازات (به قول خودتان سران فتنه )اینقدر این دست و آن دست می کنید . اگه حق با شماست و مردم هم با شما هستند از چه می ترسید.
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا كاملا درست گفته اند اين امپراتور بي سرزمين و ملكه بي دربار ايران اين كاملا مثل قرارداد تركمانچاي هست فقط يه فرق خيلي كوچك داره كه اصلا مهم نيست اونم اينه كه در قرارداد تركمانچاي مثل قرارداد داوطلبانه تعليق رئيس جمهور خوش تيپ قبلي ما بوديم كه التماس ميكرديم و ذليل هم مي شديم ولي در اين قرارداد آمريكا و اسرائيل ذليل شدند و التماس ميكنند ، خوب حالا اگه اين آقا و ملكه محترمه را سخنگوي اوباما بشناسيم كه هستند و اونا را نگران منافع آمريكا بدانيم كه نگرانند ديگر جاي هيچ گونه اعتراضي نيست خوب اين بندگان خدا هم از حقوق ولي نعمتشان دفاع ميكنند از حقوق ملت مظلومشان
Iran, Islamic Republic of
یه چیز خیلی جالبه اینا هر چی زمان میگذره بهتر خودشونو نشون می دن

آخه یکی نیست بهشو ن بگه آخه 3 سال تعطیلی مطلق رو تو زمان دولت اصلاخات رو با چی توجیه می کنید؟
Iran, Islamic Republic of
سلام
چرا اونوقطی که 2سال فعالیت هامون تعلیق شد بعد از ما خواستن الحاقی ان پی تی رو قبول کنیم و ..... ترکمنچای و گلستان نبود حالا که با عزت و زیر فشار همه قدرتها به این فن اوری ها دست پیدا کردیم و قرار دادی که پیشنهاد خود آنها بود (دولتهای زوزگو) برای حفظ عزت مردم با یک کشور مسلمان بستیم قرارداد فلان شد نه آقا جون سرتو از برف بیرون بیار میبینی اوضاع چطوره فتنه فتنه فتنه فتنه فتنه
Iran, Islamic Republic of
یک کف مرتب برای این دو زوج خوشبخت
Iran, Islamic Republic of
ما یه ضرب المثل دایم که میگه:یک کلمه از ماشین عروس بی بیب
Iran, Islamic Republic of
شما كه بر خلاف امام خميني ميگين ما نبايد بخاطر فلسطين و لبنان و ملتهاي ستمديده ديگه با آمريكا و اسرائيل در بيفتيم !!! چون زورمون نميرسه و ...
شما كه ته بزدلها و ترسوها هستين
Iran, Islamic Republic of
بهترین موضع گیری رو کردند!!
فردا یه عده بی مغذ همین هارو تکرار میکنند!!!
Iran, Islamic Republic of
قبلا به مفاد و منافع این بیانیه شک داشتم. ولی الان با فرمایشات این دو بزرگوار خیانتکار به مملکت و خادم اسرائیل، پی بردم این بیانیه برای ملت ایران مفید بوده است.
Iran, Islamic Republic of
برای شناخت خط نفاق احتیاج به ابزار نیست و این جریان سودجو اگر در هر حاکمیتی (دینی و یا حتی غیر دینی) وجود داشته باشد آفت آن سیستم است -جریانی که برای اثبات بودن با همه چیز مخالف است با اعدام قاتلان جنایتکار- با بیانیه 3 جانبه - جریانی که امریکا و اسرائیل و بهائیت و گروهکهای محلد تحسینش می کنند و با رقاصان می رقصد- جریانی که 3 سال تعلیق فعالیتهای هسته ای نشان بی ارادگی و ضعف مردان آن بود جریانی که جام زهر "چشم پوشی از انرژی هسته ای "را به رهبری تعارف کرد( نماینگان مجلس ششم) - جریانی که کاندیدای ریاست جمهورش در سال 84 از تعلیق دائم از انرژی هسته ای دفاع کرد ( جناب معین)و....
ولی بدانید و بدانیم روزی همین استخوانهای سوخته بجا مانده در آفتاب گرم خوزستان از تک تک ما در خصوص تداوم راه مقدس شان سوال خواهند کرد و بابت نشستهایمان، موضع گیری ها ، لبخند، خشم مان و...باید پاسخ دهیم -آیا جوابی داریم؟
United Kingdom
بابا آره . باور کنید می دونیم شما ( میر حسین و رهنورد) هم هستید.
طفلکی ها عقده ای شده اند.
Iran, Islamic Republic of
ما كه دليل تركمنچاي بودن اين توافقنامه را از گفته اينهامتوجه نشديم.شايدبه خاطراين است كه اين دونفر خيال ميكنندخرمشهررا خودشان آزاد كردند
Iran, Islamic Republic of
پس حضرات وقتی بیانیه سعد آباد امضا می شد، چه می کردن؟
Iran, Islamic Republic of
وای بر ما که فرهیخته ترینمون اینان!
Iran, Islamic Republic of
دست قوه قضاییه درد نکند بیانیه های این زوج باعث انبساط خاطر مردم میشود
Iran, Islamic Republic of
لابد میخواد بگه آزادی خرمشهر در سایه تدبیر دولت ایشان بوده
Iran, Islamic Republic of
پس معلوم شد بیانیه برای ایران خیلی مفیده . خیالمون راحت شد .
Iran, Islamic Republic of
یک کلام هم از مادر عروس
Iran, Islamic Republic of
خانم رهنورد اصلا ميدونه ترکمن چاي را با چه "ت" اي مي نويسند!!چون اينطور که پيداست اصلا نميدونه قرارداد مذکور چيه ؟ که مقايسه جاهلانه اي کرده !! البته راستش همه هياهوگران بيسواد و پر مدعايند...!!
Iran, Islamic Republic of
آخه اگه حرف نزنه میگن لال است بیچاره هنوز از سیلی که مردم بهش زدن گیجه نمی دونه چی بگه داره هذیون میگه...
بیچاره اون بدبختهای که اطرفداری اینها را می کردن و برای اینا سینه می کوبیدن... خوب شد نگفت خرمشهر را من آزاد کردم..
Iran, Islamic Republic of
شما را بخدا اسم و عكس اينها را چاپ نكنيد از صد تا مشت و لگد براي آنها بدتر است. خانم مير حسين وعجوزه رهنورد مگر نشنیدید به فرموده آن رهبر فرزانه خرمشهر را خدا آزاد كرد قرارداد تركمنچاي هم از شاهكارهاي رهبران ذليل شماست ما هرچه ميكشيم از دست کسانی است كه فكر ميكنند روشنفكر هستند.
Iran, Islamic Republic of
بابا عیبی نداره که اینا هم حرفی بزنن چرا ناراحت میشین ازکی تا حالا انسانها از حرف اینها ناراحت میشدند
Iran, Islamic Republic of
زوجین شما که دوست آمریکا واسرائیل هستید به نفع شما که است