جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

جاسوسی از طریق شبکه های اجتماعی

پنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۰۷:۳۰
کد مطلب: 110293
گسترش شبكه‌هاي اجتماعي در اينترنت موجب شده تا بسياري از اعضاي اين شبكه‌ها به دلايل مختلف از جمله سهل‌انگاري و ناآگاهي، برخي اطلاعات خصوصي خود را در ارتباط با ديگر اعضا مطرح مي‌كنند كه اين امر بستر مناسبي براي سازمان‌هاي اطلاعاتي و جاسوسي فراهم آورده است.
به گزارش "جوان آنلاين"يكي از اين شبكه‌هاي اجتماعي پربازديد در سطح جهان سايت «فيس بوك» است كه از جمله بزرگ‌ترين شبكه هاي اجتماعي در دنيا محسوب مي‌شود. اين شبكه به عنوان يكي از مهم ترين وسايل جمعي در ايران به ويژه جوانان نقش مهمي را در سوءاستفاده سازمان‌هاي اطلاعاتي و جاسوسي ويژه رژيم صهيونيستي فراهم کرده است.
در همين رابطه «رونن برگمن» كارشناس اسرائيلي امورد اطلاعات و نويسنده كتاب «جنگ مخفي اسرائيل در ايران» درگفت‌وگو با بي‌بي‌سي گفت: «زير نظر داشتن شبكه هاي اجتماعي در اينترنت‌،‌ حداقل چيزي است كه بايد از سرويس‌هاي اطلاعاتي هر كشور انتظار داشت.»
وي تأكيد كرد: اسرائيل از اطلاعات شخصي كه به ميزان زيادي در اينترنت يافت مي‌شود براي شناسايي افرادي كه احتمال دارد به اين رژيم كمك كنند، استفاده مي‌كند.
ذکر اين نکته ضروري است که بسياري از مردم متوجه مسائل امنيتي نيستند و آنها با مراجعه به اينترنت درباره مشكلات شخصي و حتي در مورد همسر و خانواده خود حرف مي‌زنند در حالي كه ممكن است همين اطلاعات عليه آنها به كار گرفته شود. در همين خصوص شنيده‌ها حاكي از آن است كه رسانه ملي جمهوري اسلامي قصد دارد با صرف بودجه‌اي مناسب شبكه‌اي ايراني با نام فيس‌بوك ايراني راه‌اندازي كند كه اين امر مي تواند از بروز بسياري خطرات جلوگيري به عمل آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *