پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۵۰

درباره شایعه عفو بهمن ورمزیار/ راه نجاتی به نام توبه

چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 605050
براساس قوانین، اگر فرد متهم قبل از اجرای حکم توبه کند، حد از آن ساقط می‌شود اما این به آن معنا نیست که دیگر هیچ مجازاتی برای فرد درنظر گرفته نمی‌شود، تنها حد از آن فرد ساقط می‌شود.
گروه جامعه جهان نيوز: روز دوشنبه ،27 فروردین 97، کلیپی در فضای مجازی (اینستاگرام) پخش شد که مادری از اعدام قریب‌الوقوع فرزند خود به نام بهمن ورمزیار خبر می‌داد و خانواده متهم از مسئولان تقاضای بخشش و عفو برای این جوان را داشت. «بهمن ورمزیار» بهمن ماه 1394 مرتکب جرم سرقت مسلحانه از مغازه طلافروشی می‌شود و بعد از گذشت چند روز از این موضوع، به‌صورت داوطلبانه به کلانتری مراجعه کرده و خود علاوه‌بر پذیرش جرم، اموال مسروقه را هم تحویل می‌دهد.

چند ساعت بعد از تقاضای کمک مادر و برادر «بهمن ورمزیار» در فضای مجازی، کلیپی در صفحه اینستاگرام برادر متهم پخش شد که در آن کلیپ مادر بهمن از مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه بابت تعویق حکم اعدام پسرش تشکر می‌کند و این مطلب در سایت‌های خبری و فضای مجازی به‌سرعت منتشر می‌شود.

با توجه به اینکه این خبر از هیچ‌کدام از رسانه‌های منتسب به دفتر مقام معظم رهبری اعلام نشده بود، خبرنگار «فرهیختگان» این ماجرا را از دادستان همدان پیگیری کرد.

کامران حمزه، دادستان همدان در گفت‌وگو با «فرهیختگان» با اشاره به اعلام خبر تعویق حکم اعدام «بهمن ورمزیار» اظهار کرد: «در این پرونده دو نفر اجرای حکم داشتند که در روند قضایی اجرای حکم یکی از آنها (که بهمن ورمزیار نبوده است) اشکال قضایی وجود داشت که باید برطرف می‌شد.»

وی افزود: «در‌نتیجه اجرای حکم به بعد موکول شد و همچنین موضوع عفو یا تعویق اعدام که در فضای مجازی و رسانه‌ها اعلام شد، به هیچ عنوان صحت ندارد.»

 هیچ پاسخی ندادند
به‌محض انتشار ویدئوی برادر این متهم در فضای مجازی، خبرنگار روزنامه «فرهیختگان» با شماره تلفنی که در زیر پست‌ها درج شده بود، تماس گرفت اما هیچ پاسخی دریافت نکرد و بعد از چندبار تماس گرفتن گوشی خاموش شد! این فرد که خود را برادر «بهمن ورمزیار» معرفی کرده است در پست‌های ابتدایی صفحه اینستاگرامش پاسخ افرادی که کامنت می‌گذاشتند و از چون و چرای ماجرا سوال می‌کردند را می‌داد اما در چند پست اخیر هیچ پاسخی برای هیچ‌کدام از کامنت‌ها داده نشده بود.

چندی بعد از خاموش شدن گوشی همراه برادر متهم، کلیپ جدیدی در این صفحه اینستاگرامی منتشر شد و مادر «بهمن ورمزیار» با لبی خندان از تمام مسئولان به‌ویژه مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه بابت تعویق حکم پسرش تشکر می‌کند. اما بعد از انتشار این کلیپ همچنان این خانواده پاسخگوی تلفن خود نبودند!

 اگر توبه کند حد ساقط می‌شود
مصطفی ترک‌همدانی، وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با «فرهیختگان» با اشاره به جرم سرقت مسلحانه و حکمی که برای این جرم در قانون در‌نظر گرفته شده است، اظهار کرد: «سرقت مسلحانه از اعمال مجرمانه‌ای است که به‌دلیل مطابقت با یکی از واژگان فقهی «بغی» تلقی  و موجب می‌شود که مردم دچار بیم و هراس و ترس شوند.»

وی افزود: «این نوع سرقت که به آن سرقت مسلحانه گفته می‌شود، حکمی برابر با حکم محاربه دارد و از‌جمله مجازاتی است که جزء حدود الهی است، البته سرقت عادی شامل این موارد نمی‌شود.»

این وکیل دادگستری با اشاره به روند قضایی پرونده «بهمن ورمزیار»، گفت: «با توجه به اینکه این متهم خود را تحویل داده و طلاها را بازگردانده و همچنین شاکی خصوصی هم نداشته است، اگر توبه کند می‌شود جلوی اجرای حد را گرفت.»

ترک‌همدانی ادامه داد: «براساس قوانین، اگر فرد متهم قبل از اجرای حکم توبه کند، حد از آن ساقط می‌شود اما این به آن معنا نیست که دیگر هیچ مجازاتی برای فرد درنظر گرفته نمی‌شود، تنها حد از آن فرد ساقط می‌شود.»

 توبه هم شرایطی دارد
رسول کوهپایه‌زاده، وکیل پایه‌یک دادگستری و حقوقدان در گفت‌وگو با «فرهیختگان» با اشاره به جرم سرقت و تعیین حکم و مجازات برای این جرم گفت: «اساسا جرم سرقت در حقوق اسلامی دارای ماهیت چندگانه است، یعنی در صورت تحقق و حصول همه شرایطی که در ماده ٢۶٨ قانون مجازات اسلامی احصا شده موجب مجازات حد است و در غیر این‌صورت مجازات تعزیری اعمال می‌شود. در مواردی که قانون مشخص کرده است سرقت مسلحانه واجد عنوان جرم محاربه می‌شود که مجازات آن نیز در زمره حدود الهی است.»

وی افزود: «طبق نظر قانونگذار سرقت ارتکابی باید دارای تمام 14 قید و شرط مندرج در ماده 268 قانون مجازات اسلامی باشد، تا مجازات اعمالی برای این جرم «حدی» محسوب گردد و اگر یکی از آن شروط را نداشته باشد دیگر جرم حدی محسوب نمی‌شود و در این صورت مجازات تعزیری اعمال می‌شود.»

این وکیل پایه یک دادگستری با اشاره به ماده 281 قانون مجازات اسلامی گفت: «طبق این قانون که می‌گوید راهزنان، سارقان و قاچاقچیانی که دست به سلاح ببرند و موجب سلب امنیت مردم و راه‌ها شوند محارب هستند، جرم سرقت مسلحانه با تحقق شروطی محاربه است، در این صورت دیگر بحث رضایت شاکی مهم نیست چراکه این حکم جزء حدود الهی است.»

کوهپایه‌زاده تصریح کرد: «ماده 219 قانون مجازات اسلامی می‌گوید که دادگاه نمی‌تواند کیفیت، نوع و میزان حدود شرعی را تغییر یا مجازات را تقلیل دهد یا تبدیل یا ساقط کند. این مجازات‌ها تنها از طریق توبه و عفو به کیفیت مقرر در این قانون قابل سقوط، تقلیل یا تبدیل است؛ البته در این مورد خاص (پرونده بهمن ورمزیار) نمی‌توانیم قاطع و دقیق صحبت کنیم چراکه به پرونده دسترسی نداریم و نمی‌دانیم دقیقا چه اتفاقاتی رخ داده است و تنها از موارد عنوان شده در رسانه‌ها و فضای مجازی حدس و گمان‌هایی می‌زنیم.»

این مدرس دانشگاه با اشاره به ماده 114 قانون مجازات اسلامی گفت: «در جرائم موجب حد به استثنای «قذف» و «محاربه» هرگاه متهم قبل از اثبات جرم، توبه کند و ندامت و اصلاح او برای قاضی محرز شود، حد از او ساقط می‌شود. همچنین اگر جرائم فوق غیر از قذف با اقرار ثابت شده باشد، در صورت توبه مرتکب حتی پس از اثبات جرم، دادگاه می‌تواند عفو مجرم را توسط رئیس قوه قضائیه از مقام رهبری درخواست کند. البته مطابق قواعد فقهی مربوطه و تبصره یک ماده ١١۴ قانون مجازات إسلامی، توبه محارب قبل از دستگیری یا تسلط بر او موجب سقوط مجازات حد است. باز هم براساس موارد عنوان شده این محکوم بعد از ارتکاب سرقت، خود را شخصا تحویل مراجع قضایی داده است و شاید بتوان به استناد همین موارد حد را از او ساقط کرد و توبه و ندامت او را پذیرفت.» وی ادامه داد: «تشخیص توبه به نظر قاضی و دادگاه بستگی دارد و تنها عنوان کردن توبه به تنهایی مقبول نیست و باید توبه در شخص هویدا و احراز شود که البته امری درونی و باطنی است و دارای تظاهرات و آثار بیرونی.»

 ایراد کار کجاست؟
«بهمن ورمزیار» جوان همدانی چهار سال قبل با دوستانش دست به سرقت مسلحانه از طلافروشی می‌زند، دوست او دستگیر می‌شود و به ادعای خانواده بهمن او هم دو هفته بعد خود را تسلیم پلیس می‌کند و طلا‌ها را پس می‌دهد و کم‌کم رضایت طلافروش را هم می‌گیرد.

قرار بود صبح سه‌شنبه به جرم محاربه اعدام شود ولی نزدیکان و مخصوصا برادر بهمن موضوع را رسانه‌ای و از کوچک و بزرگ مملکت تقاضای کمک کرده‌اند و بعد شایعه‌ای را منتشر کردند که مقام معظم رهبری دستور به تعلیق حکم داده است.

این خانواده مدعی هستند که از مراجع مختلف برای فرزندشان حکم تخفیف در مجازات شرعی گرفته‌اند ولی هیچ زمان این احکام را منتشر نکرده‌اند.

از جزئیات پرونده این متهم هیچ مطلبی در دست نیست و به همین دلیل هم نمی‌توان نظر قطعی داد یا اینکه دادگاه و دستگاه قضا را متهم کرد که برای یک جوان مجازات سنگینی در نظر گرفته شده است.

در نهایت صبح امروز، حکم اعدام بهمن ورمزیار در زندان همدان به اجرا گذاشته شد. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
باید امثال پرویز پرستویی ها رو بازخواست کرد تا هر ...رو مظلوم نمایی نکنند تا این حاشیه ها بوجود نیاید ...
Iran, Islamic Republic of
کلا ... دیگه مهر و محبت و صفا از بین مردم پر کشیده رفته همه تشنه انتقام و ریختن خون هم دیگر شده اند همه تشنه جنگ و آتش و کشتن و کشتار شده اند به عناوین مختلف از دفاع از کشور گرفته تا حمایت از مظلوم و مواد فروش و اختلاس گر و دزدی و دعوا گرفته همه دنبال بهانه ای برای کشته شدن دیگری هستند .عده ایی عاشق دیدن اعدام شدن شهروند دیگر در ملا عام هستند روح با صفای محبت و گذشت از میان ما پر کشیده است.براب هر اعدامی و کشتاری هزاران بهانه داریم.
Iran, Islamic Republic of
اجرای حد و حدود الهی نیاز به مهر و محبت و صفا و صمیمت ندارد. آنهایی که در باطن از کشته شدن احساس خوبی میکنند باید در وجودشان بازنگری کنند. آنهایی هم که عاشق دیدن اعدام هستند باید به روانپزشک مراجعه کنند.
اجرای حدود الهی نه متوقف میشود و نه میتوان در مقابل آن ایستاد.
حد و حدود الهی قابل مذاکره و تقلیل هم نیست. عربستان وهابی در مورد سرقت از ما مدعیان شیعه بهتر عمل کرد ، به راحتی قطع ید میکنند. هرچند شاه دزد دارند ولی دزد خورده پا خیلی کمتر از ما دارند. اینجا بشمار 3 دزدی میکنند. تا حرف از اسلام هم بزنیم یک لیست بلند بالا از دزدی های کلان و خورد جلو چشمت میکشند.
Iran, Islamic Republic of
راه حلش قطع کردند دست و پا نیست چون عربستان هم از اینکار خسته شده هر سال داره بیشتر دست قطع میکنه ولی تعداد دزدها هر سال داره بیشتر میش
مهدی
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
سلام بر برادر عزیز
شما که دم از اجرای حدود میزنید چرا آنرا در همه جا جاری نمیکنید .
چرا وقتی یکی از سیاسیون ترور شد قاضی با عنوان نداشتن شاکی خصوصی متهم را آزاد کرد ؟
همین سیاست های یک بام و دو هوای شما کار را خراب کرده میگویند ظلم بالسویه عدل هست چرا در مورد همه افراد حکم را اجرا نمیکنید؟
میخواستم از شما بپرسم کسی که پشیمان شده و طلاها را برگردانده و خود را معرفی کرده لایق بخشش و تخفیف در مجازات نبود .با این کار به افراد تبهکار پیغام دادید که راه برگشتی نیست در حالیکه خداوند راه توبه را هیچوقت نبسته با اینکار اگر واقعا به خدا اعتقاد دارید باید جوابگوی همان خدا باشید.
ضمنا نقش حکومت در ایجاد بیکاری و فقر و گرایش جوانان به کارهای خلاف برای گذران زندگی را چه میدانید؟
نقش سیاستهایی که یکشبه طیف وسیعی از مردم را به خاک سیاه مینشاند را چه میدانید.
در نهایت چرا خدایتان اینهمه سنگدل و بیرحم است که بندگانی مانند شمار دارد. رحم و شفقتتان کجا رفته
Iran, Islamic Republic of
دلیلش ساده است عزیز من چون حکومت ما خشونت را دوست داره . وقتی 24 ساعته تلویزیون از کشت و کشتار حرف میزنه . وقتی تو سریال کمدی ساده می خواهند از تبلیغات کشت و کشتار استفاده کنن و قتی شادی حرام میشه و جاش را به فقط سینه زنی میده توقع چی داری؟ وقتی بجای یادبود و زنده نگهداشتن نام با قمه و زنجیر به جون خودمون میوفتیم نشنه چیست ؟ وقتی داشتن ریش زیاد و جای مهر بر پیشانی میشه نشان انقلابی بودن خوب چی توقع داری ؟ شما برو تو اردرات یارو بزور ریش گذاشته تا اخر یقه را بسته و کاملا معلوم هست داره شو بازی می کنه و بابت این کارش پاداش می گیره . می خواهی خشن و پرخاشگر نباشیم ؟
Iran, Islamic Republic of
بازهم این کامنتهای نخ نما و تکراری!
Iran, Islamic Republic of
واقعا اینقدر بی ربط و چرت گفتن حیرت آوره
United States
اگه کسی مزاحم ناموست شد یا به عزیزانت ضربه ای وارد کرد و یا ضرر مالی بهت زد؛ ببینم چقدر طرفدار صلح و آرامش هستی؟
Iran, Islamic Republic of
حرفات مال عهد بوقه . بهونه جدید بتراش
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
سلام برادر عزیز
همواره انصاف ملاک قضاوت و موضع گیری باشد کاملا این پیام شما ریسمان و اسمان رو به هم وصل کرده بود قطعا توی کشور ما هم مشکلات زیاد است توی ادارات و غیره ... ولی حقا و انصافا اگر همین اقا به مغازه شما حمله می کرد و حتی اگر منجر به قتلی هم نمی شد خود شما تا اخر برای اجرای حکم نمی ایستادید؟ بحث اجرای حدود ربطی به کشور ما ندارد مربوط به اسلام است در ادیان دیگر هم مقرراتی را برای مجازات حتی در رابطه با متجاوزین به نوامیس دارند خداییش قیاس کردن ایران به عربستانی که سران ان ریشه در یهود دارند و صهیونیست درسته؟ ایران اسلامی کجا و سران عربستان جانی کجا؟ که توی یمن و سوریه هر چی که شد انجام دادند ولی از اول انقلاب کجا سراغ دارید که ایران به یک کشوری حمله بکنه و زن و بچه مردم رو با افتخار از بین ببره ؟؟؟
از طرفی هالیوود در تمام فیلمهاش از اعتقادات و باورهای خودشون حتی در فیلمهای طنزشون دفاع می کنه و فیلم خلاف معیارها و باورهای خودشون را اجازه ساخت نمی دهند حالا شما انتظار دارید که اگر فیلم طنزی هم ساخته می شود و یک نگاهی به بحث مدافعان حرم و اهل بیت دارد؟ این شد ماتم و ...
بله برنامه های صدا و سیما می تواند در مناسبتهای جشن همچون که در ایام شهادت ، برنامه های شادتر و نو تری روی انتن ببرد.
بحث قمه زنی هم که نه تنها رهبری بلکه مراجع مخالف ان هستند بله امثال شیعیان انگلیسی که نان خود را در این گونه برنامه ها دنبال می کنند طرفدار این گونه خشونت های بی پایه و اساس هستند که جز مخدوش کردن چهره اسلام چیز دیگری به دنبال ندارد ولی این را به پای نظام ریختن خلاف انصاف است.
ایا اگر عزیزی از عزیزان ما از دنیا برود براشون عزاداری نمی کنید ؟ سنیه زنی که نوعی عزاداری برای اهل بیت علیهم السلام هستش ،سیره علماء بوده و هست ولی قیاس سینه زنی به قمه زنی خلاف انصافه.
بگذریم : اسلام در عین حال که برخی از قوانین را دارد و در ظاهر از نظر برخی همچون نویسنده محترم خشونت است ولی نیست، اما دین سهله و سمحه است دین اسان گیری است اسلام برای مواردی از این دست بحث عفو را مطرح کرده است و این بر اساس موارد فرق می کند و با تشخیص دادگاه عادل می تواند مورد نظر قرار گیرد.
والسلام
Iran, Islamic Republic of
چرا دری وری میگی مرد حسابی؟! اگه کوچکترین اغماضی در اینگونه موارد رخ بده که دیگه سنگ رو سنگ بند نمیشه! اینطوری هرازچندگاهی باید منتظر باشیم گروهی بیان امنیت عمومی رو بهم بریزن و بعد توبه کنن و توقع عفو هم داشته باشن!!
ما از قوه قضاییه ممنونیم که قاطعانه برخورد کرد؛ با جو سازی که نمیشه مسیر قانون رو عوض کرد!
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
مسیر قانونت ما رو کشته!!!!!!!!!!!!
😂😂😂😂
Iran, Islamic Republic of
خب در مورد اون دسته مسئولین متخلفتون هم این حد و حدودها اجرایی میشه؟!🤔 جای سوال اینجاست..🤗

امیدوارم منتشر کنین سانسورچی ها
Iran, Islamic Republic of
یک بار با یک المانی در مورد قصاص صحبت می کردم و لذت بردم از استدلالش . ایشون می گفتن مگر ما خدا هستیم که حق حیات یا عدم حیات را به یک بشر بدیم ؟ شاید بشر در اثر اشتباه یا عصبانیت انی دست به قتل کسی هم بزنه میشه اون فرد را دوباره به چرخه جامعه برگردونند با کمک پزشک و اگر فردی هم با برنامه ریزی کاری را انجام بده باید سعی کنم با زندانهای طولانی مدت و در زمان بالاتری به جامعه برش گردونیم در ضمن در همون زندان میشه از این افراد برای تولید و کار استفاده کرد تا طرف بتونه هزینه ایی هم در امد داشته باشه . بعدش فهمیدم ما کجاییم و اون کافرهای بی دین کجان ............
مهندس
Iran, Islamic Republic of
کاش این المانی می گفت حق زندگی فرد کشته شده و حق داشتن پدر یا مادر برای فرزندان یتیم شده او و حق داشتن فرزند برای والدینش و...چه میشود؟؟
این همه سعی و کوشش و پزشک و درمان و....را که قرار است یرای درمان و به "چرخه جامعه" باز گرداندن قاتل و مجرم مصرف شود که تازه اگر جواب بدهد (که معمولا هم نمیدهد)یک نفر به چرخه جامعه بازگشته را میتوان برای زندگی بهتر و باسواد شدن و سلامت و بهداشت و......افراد معمولی جامعه صرف نمود... ول کنید این "مد روز" و ادای روشنفکری در مخالفت با اعدام را...
Iran, Islamic Republic of
مهندس جان این دل نگرانیهای شما کاملا در قوانینشان راه حلی براش اندیشیده شده
کورش
Belgium
در همین آلمان اگر کسی به هر دلیلی ( مثل بی حواسی، عصبانیت و حتی نداستند قوانین ) مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نکند چنان مجازات می شود که تا عمر دارد فراموش نمی کند. در همین اروپا کافیست شما به اشتباه یک بطری پلاستیکی را داخل کیسه زباله مربوط به پسماند غذایی بیاندازید، چندروز بعد قبض جریمه جلوی در صندوق پست است. اونوقت چطور ممکنه کسی را که شخص دیگری را کشته و یا سرقت مسلحانه کرده، مجازات نشود؟
مجید
Iran, Islamic Republic of
ما خدا نیستیم ولی مامور به اطاعت از اوامر الهی هستیم.
حدود و قصاص طبق دستور خداوند انجام می شود.
ط.ش
Iran, Islamic Republic of
«شاید بشر در اثر اشتباه یا عصبانیت انی دست به قتل کسی هم بزنه ....» عزیز من! مگه اونی که کشته می‌شه بشر نیست؟ ... مگر حقی نداره ... اگه کسی راه بیفته بیاد یک از خانوادت رو بکشه و یا بیاد تو روز روشن تو مغازه ات روت اسلحه بکشه باز هم همین رو می‌گی؟! ... پایه منطقت رو قوی تر کن عزیزم تا دیگه از این استدلال‌های آبکی لذت نبری ... اون آلمانی در مورد سلاح‌های شیمیایی کشورش که حق حیات رو از خیلی از بی‌گناه ها میگیره هم چیزی می‌گفت؟ ... بد نبود ازش می پرسیدی ...
نجمه
Iran, Islamic Republic of
ماشالله به شما. احسنت. ایشون بهتر بود از سلاح های شیمیایی آلمانی که در هشت سال دفاع مقدس سر بچه های ما می انداختند هم می پرسید.
Iran, Islamic Republic of
این آلمانی در رابطه با مقتول چه نظری داشت ؟
نگفت حق حیات از اون سلب شده چه جزایی باید در انتظار قاتل باشد؟
این آلمانی احساس خانواده مقتول و مصیبتی که بر خانواده مقتول رفته را حس میکرد؟
چرا مقتول باید تاوان دیوانگی آنی یک نفر دیگر را بدهد ؟ آن هم با جانش!
این آلمانی تظمین میکند جرم و جزا با هم برابر باشد؟
این آلمانی میداند احکام را خداوند بر ما نازل کرده ؟ نکنه این آلمانی معتقد به نقد خدا است؟ این روزها نقد باب شده.
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
گفتی با یک آلمانی در باره قصاص صحبت می کردی و او گفت مگر ما خدا هستیم که ...
گوش کن یاد بگیر دفعه بعد اگر با یک آلمانی صحبت کردی در جوابش بگو
در قرآن ما خود خدا امر به قصاص کرده و فرموده
وَ لَکُم فِی القِصاصِ حیات یا اولِی الاَلباب
یعنی ای خردمندان در قصاص کردن برای شما تامین حیات و امنیت جانی می باشد
چرا ؟چون وقتی کسی قصاص شد جان انسانهای دیگر حفظ می شود و کسی جرات نمی کند دست به جنایت بزند
علی
Iran, Islamic Republic of
ابلح این بدبخت کسی رو نکشته
United States
چه قدر هم که جنایت و قتل در ایران کمتر از کشورهای دیگه ای هست که اعدام ندارند! قاچاق مواد مخدر هم همینطور!
این بیچاره هم که دزدی کرده بود و خودش هم برگشته بود و همه چیز رو پس داده بود! کسی رو کشته بود که حالا همه فقیه شدید؟
این بیچاره اعدام شد اما سعید مرتضوی حتی پیدا هم نشد! اونم کسی که جرمش معاونت درقتل بوده! اموال میلیونها ایرانی رو به ناحق در تامین اجتماعی چوب حراج زد. خاوری رو وقتی یه سر قضیه اختلاس بود رفتن تا فرودگاه بدرقه کردن تا فرار کنه و همه چیز رو بندازن گردن زنجانی. اما بهمن ورمرزیار باید اعدام میشد.

میگن مردمی رو که خوابن رو میشه بیدار کرد نه مردمی رو که خودشون رو به خواب زدن! این حکایت شما مردمه
Iran, Islamic Republic of
بله افراد بی سواد معمولا به محض اینکه از یک نفر خصوصا این که خارجی یا غرب زده باشد یک حرف ظاهرا قشنگ ولی بی محتوا بشنوند فوری گل از گلشان شکفته می شود
ولی از دستور صریح قرآن در مورد قصاص بی خبرند
Iran, Islamic Republic of
یادمه قاضی پرونده اقای فروهر و همسر به دختر ایشون گفتن الان که این اتفاق برای عزیزانتون افتاده باز هم قصاص حکم بدیه که ایشون جوابی نداشتن.
Iran, Islamic Republic of
هنوز هم نفهمیدی کجایی. وقتی می فهمی که خدای ناکرده فرد شیادی یکی از عزیزانت را به قتل برساند. آنوقت است که مفهوم قصاص را درک خواهی کرد. عزیز من قصاص امر خداست و حکمت های بسیاری دارد که یکی از آنها همان بازدارنگی آن است و البته به اجر بخشش هم در اسلام بسیار سفارش شده است اما اگر کسی هم نباشد نباید مورد سرزنش قرار گیرد. البته این نظر صرفا در پاسخ موضوع اعدام و قصاص بوده و ربطی به اعدام جوان ندارد چون اطلاعی از این پرونده ندارم که بخواهم نظر بدهم.
Iran, Islamic Republic of
وقتی به قتل برساند این بیچاره کسی رو نکشت ابراز ندامت کرد مال مسروقه رو پس داد خودشم معرفی کرد نهایتش باید ۵ سال حبس بهش میخورد نه اعدام و اگر ایشون اعدام براش جایز بود پس محمود کریمی که هفت تیر کشی کرد و عذرخواهی هم نکرد هم باید اعدام میشد
Iran, Islamic Republic of
یه استدلال بهت یاد میدم که به آلمانی بگی و لذت ببری.
بگو مگه ما، خداییم که تصمیم گیری کنیم حکم الهی، خوبه یاد بد؟ بنده خدا، باید امر خدا را اجرا کند، نه اینکه خودش را در مقام خدایی، قرار دهد.
خدا فرموده قصاص درست است، پس درست است.
Iran, Islamic Republic of
...جان، همون خدا این حکم رو داده...یکم فکر کن اگه اهل مطالعه نیستی اخه
United States
به اون آلمانیه بگو به گفته همون خداست که هیچ بشری حق نداره حق حیات رو از بشر دیگه ای بگیره و برای همین مجازاتش مرگه!!
Iran, Islamic Republic of
ما در این موارد از قرآن و احکام الهی مشورت میگیریم نه یک فرد آلمانی ! ما خدا نیستیم ولی خداوند خودش فرموده که حکم اعدام و قصاص حقه . والبته بعدش هم توصیه به عفو و گذشت . که اولی حق و دومی در حد توصیه ست . ضمنا در این مورد قاضی و دادگاه تشخیص اعدام داده . این شلوغ بازی ها راه به جایی نمی بره . تبهکاران عزیز وقتی دارن اسلحه تهییه میکنن و نقشه میکشن برای سرقت باید به فکر این روزاش هم باشن .
Iran, Islamic Republic of
چی شد تا امروز عفو دادید . نمیدونم 100 تا معصوم سازی کردید . امروز عیبی نداره ................
Iran, Islamic Republic of
اینجا ایرانه، اگه اختلاس کنی میری کانادا ولی از روی بدبختی دزدی کنی حتی اگه پولم پس بدی بازم مجازاتت اعدامه
مجید
Iran, Islamic Republic of
واقعا ما از اصل ماجرا خبر نداریم و ممکن است کاملاً برابر با عدالت اعدام شده اند ولی وقتی مردم می بینند افرادی در این کشور دزدی هایی می کنند که امنیت کل کشور رو به خطر می اندازند و مجازاتی برابر با شخص محارب نمی شوند، در مقابل این قبیل مجازات ها عکس العمل نشان می دهند.
انشاء ا... که این بنده ی خدا توبه ی واقعی کرده باشند و با سختی اعدام همه ی گناهانش بخشیده شده باشد و آخرت خوبی داشته باشند. خداوند به خانواده اش و خصوصاً مادرش هم صبر عنایت فرمایند. خیلی سخته. درسته کار اشتباهی کرده و باید مجازات بشه ولی برای خانواده و خصوصاً مادر خیلی سخته.
امیدواریم که قاضی هم دچار اشتباه نشده باشد.
رضا
Iran, Islamic Republic of
رویه خوبی نیست...
United States
شایعه گاهی هم درست ازآب در نمیآید مادرم باید مقداری توجه میکردی که شایعه ؛ امور را که ممکن است جنبه ملی پیدا کند برای خاتمه زودتر انجام شود...
Iran, Islamic Republic of
یکی گوش پرویزپرستویی و باران کوثری را بپیچونه
فاصله طبقاتی
Denmark
سلبریتی ها با حمایت از اشراف و اشرافیگیری، عامل و حامی فاصله طبقاتی هستن . فاصله طبقاتی هم چنین نتایجی داره!
...
Iran, Islamic Republic of
هیچکس جز خدا نمیتونه جلوی مردن کسی را بگیره .رهبر هم بنده خداست
Iran, Islamic Republic of
خوب خدا چطوری جلوش رو میگرفت ؟ شما که وارد به کار خدایی بگو؟!!! البته اگه به جای بندگی خدا بندگی قدرت رو کرده بود الان مثل مرتضوی راست راست میچرخید و به ریش کل کائنات میخندید
محمد
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمت کنه اقا بهمن و پشیمون شد و جاش توی بهشت هست ولی عده ای با این قضیه اقا بهمن میخوان مشکلات کشور و منحرف کنن تا ذهن مردم منحرف بشه و مشکلات اصلی بازخواست نشه
Iran, Islamic Republic of
حکم بهشت را تو براش صادر کردی ؟ میخوای یک عنوان شهید را هم پشت اسمش بزار!!!!!
از کی تا حالا دزد مسلح و محارب جاش تو بهشت است ؟
اگر بهشت بر ایشان واجب بود که حکم اعدام نمیدادند!!!
چیزهایی آدم میشنود...یک نگاه کنین ببینید شاخ درآوردم یا نه ؟
Iran, Islamic Republic of
اگه خودش را معرفی کرده وطلا ها را هم پس داده اعدامش وجهه خوبی نداره کسی را هم که نکشته.
Iran, Islamic Republic of
و هنوز میر حسین موسوی و مهدی کروبی که "بغی" و "محاربه" شان محرز هست، محاکمه نشدند.

تازه حرف از رفع حصر می زنند.

اینگونه است که به عدالتتان شک می کنم
Iran, Islamic Republic of
نه عزیزم میرحسین کروبی که دزدی نکردن بیا برات اسم ببرم از مسولین اصلاح طلب و اصولگرا و ولایی که خوردند و بردند و نگاه می کنن . طرف اسمش رسما و فیلمش تو مجلس پخش میشه کسی جرات نداره بهش دست بزنه . اون یکی چون قائم مقام شهردار جهادی بوده میلیارد میلیارد بورده و اون یکی برادر رییسی جمهور و یا معاون اولش هست . متاسفانه می برند و می برند ما هم نگاه می کنیم و نگاه می کنیم .....
Iran, Islamic Republic of
راست میگه دزدی نکرده شهرام جزایری و امثالهم هم فقط سوء تفاهم بودند که احتمالا در اون دنیا رفع می شود.
Denmark
یه فیلم بازی میکنن 100 میلیون میگرن! این پول های قلمبه ای که سلبریتی ها از بیت المال برداشت میکنن فرقی داره با پولی که این جوان از حساب یه نفر دیگه برداشته ؟
محمد
United States
مادر بزرگم میگفت خون بیگناه یقه انسان را مبگیرد به حدی که طرف هزاران بار ارزوی مرگ کنه ....الان منتظرم ببینم خداوند درابنده با قاضی که حکم اعدام این پسر راداده چه میکند باز مادربزرگ میگفت خداوند به حرف من وتو این واون نیست هرقدرتی باشی چنان خواروذلیلت میکنه که.......