پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

نکاتی مهم در خرید وسایل ورزش بدمینتون

يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب: 756136
مروزه ورزش بدمینتون در بین بزرگسالان و کودکان محبوبیت خاصی داشته و جایگاه خود را پیدا کرده است.
نکاتی مهم در خرید وسایل ورزش بدمینتون
امروزه ورزش بدمینتون در بین بزرگسالان و کودکان محبوبیت خاصی داشته و جایگاه خود را پیدا کرده است. این ورزش باعث بالا رفتن تحرک و انتقال انرژی بالایی شده و اجرای بازی آسان است و به مهارت خاصی برای لذت بردن از آن احتیاج نیست. با داشتن وسایلی ارزان قیمت که به راحتی قابل تهیه است، می‌توانید به راحتی بدمینتون بازی کرده و از آن لذت ببرید.
در این بین برای خرید تجهیزات این ورزش که شامل توپ و راکت بدمینتون برای افرادی که به عنوان صرفا یک تفریح به این ورزش نگاه می‌کنند و راکت حرفه‌‌ای، کفش و توپ بدمینتون برای افراد حرفه‌ای، باید به نکاتی حتما توجه داشته باشید.
ما در این مقاله نکات مهم را که در هنگام خرید راکت، توپ وکفش بدمینتون باید به آن توجه کنید را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا خریدی آسان با قیمتی مناسب داشته باشید و در نهایت از ورزش بدمینتون لذت کافی را ببرید.

در خرید راکت بدمینتون چه مواردی مهم است؟

اگر قصد خرید راکت بدمینتون برای بازی حرفه‌ای و یا حتی تفریحی خود را دارید باید بدانید خرید آن بسیار راحت نبوده و اگر مواردی را در آن رعایت نکنید در میان انبوهی از راکت‌های موجود در بازار گیج شده و امکان انتخابی اشتباه وجود دارد.
در اینجا ما مواردی را ذکر می‌کنیم که اگر به هنگام خرید به آن‌ها توجه کنید هم آسان‌تر خرید کرده و هم از خرید خود راضی خواهید بود.
این موارد عبارت‌اند از:
  1. قیمت راکت بدمینتون اولین موردی است که توجه شما در هنگام خرید به آن جلب می‌شود. باید بگوییم اگر به فکر سلامتی خود هستید هیچوقت راکت ارزان قیمت تهیه نکنید! زیرا راکت‌های بدمینتون ارزان از موادی با کیفیت پایین ساخته شده که وزن آن را بالا برده است و شما برای حرکت راکت باید انرژی بیشتری صرف کرده و ممکن است مچ دستتان آسیب ببیند.
    وزن راکت در خرید آن بسیار مهم است، وزن راکت‌های بدمینتون معمولا بین 85-92 گرم بوده که راکت‌های سبک برای مبتدی‌ها مناسب‌تر و راکت‌های سنگین که وزنی حدود 92-100 گرم دارند برای بازیکنان حرفه‌ای بهتر خواهد بود، زیرا بازی با آن کمی دشوارتر است.
     جنس قاب و شفت راکت مورد دیگری است که باید حتما به آن توجه داشت. معمولا راکت‌هایی از جنس آلومينيوم يا آلومينيوم تقویت شده برای افراد مبتدی و تفریحی، راکت‌هایی که جنس شفت و فریم آن به ترتیب از کربن و آلومینیوم است برای افراد متوسط و روبه پیشرفت بوده و در آخر راکت‌ بدمینتون حرفه‌ای معمولا از جنس کربن بوده و برای افراد حرفه‌ای گزینه‌ی مناسب‌تری خواهند بود.
    بعضی از راکت‌های بدمینتون خود دارای زه بوده ولی اکثرا بدون زه هستند و به زه‌کشی نیاز دارند. نکته‌ای که درمورد زه راکت ‌بدمینتون بسیار هائز اهمیت است، مقدار کشش آن می‌باشد. به هنگام خرید کف دستتان را بر روی زه فشار دهید و ببینید تا چه اندازه فرو می‌رود. اگر حدود یک میلی‌متر جابه‌جا شود برای شما ایده‌آل خواهد بود. البته این موضوع بیشتر بستگی به مقدار کشش مورد نظر شما دارد.
 به هنگام خرید راکت بدمینتون حتما به برند آن توجه کنید. راکت‌ بدمینتون یونکس یکی از راکت‌های معروف و بسیار با کیفیت است. این برند سال‌هاست در زمینه تجهیزات بدمینتون فعالیت می‌کند و بهترین راکت‌ها را تا به حال تولید کرده است. از دیگر برند‌های معروف راکت می‌توان به فلای پاور، ونسون، ویش، مکس پاور و کاوازاکی اشاره کرد.
 
 

انواع توپ‌ بدمینتون

توپ‌های بدمینتون به دو دسته پری و پلاستیکی تقسیم می‌شود. برای خرید یک توپ مناسب باید با ویژگی‌های این دو نوع توپ به خوبی آشنا شده تا بتوانید انتخابی درست داشته باشید. قیمت توپ‌ بدمینتون نیز بستگی به نوع آن داشته و معمولا پری‌ها قیمت بالاتری نسبت به پلاستیکی‌ها دارند.
 

توپ‌ بدمینتون پری

توپ‌های بدمینتون پری از 16 پر طبیعی و یا مصنوعی ساخته شده است. توپ‌هایی که با پر‌های طبیعی (پرهای جناح چپ غاز) ساخته شده‌اند در حال حاضر بهترین توپ‌ها بوده و معمولا گرانتر و با کیفیت‌تر هستند.
این پر‌ها در چوب پنبه‌ای، که قسمت پایین توپ را تشکیل می‌دهد، فرو رفته و با نخ یا هرچیز دیگری محکم می‌شود. پرها باید تشکیل دایره‌ای به قطر 58 تا 68 میلی‌متر در بالای خود را دهند و وزن آن‌ها از چوب پنبه کمتر باشد.
با اینکه همه می‌دانند توپ‌های پری بهترین توپ‌ها برای بازی بدمینتون هستند ولی چرا توپ‌های پلاستیکی ساخته شدند؟ به این‌خاطر که با وجود سرعت بالایی که توپ‌های پری دارند ولی از دوام خوبی برخوردار نیستند و خیلی زود می‌شکنند.
بازیکنان حرفه‌ای برای جلوگیری از شکسته شدن پر‌ها و ایجاد مشکل در بازی‌هایشان همیشه قبل از مسابقه به مدت 4 ساعت پرها را در یک مرطوب کننده قرار می‌دهند. یا شما می‌توانید اسفنجی مرطوب در انتهای پرها قرار دهید تا مانع از شکستن سریع آن‌ها شوید.
 

توپ بدمینتون پلاستیکی

توپ‌های پلاستیکی به منظور دوام بیشتر ساخته شده‌اند و دربین عوام مردم برای بازی‌های تفریحی محبوبیت خاصی دارند. این توپ‌ها در قسمت سر به جای پر از پلاستیک ساخته شده ولی قسمت پایه توپ مانند همان توپ‌های پری می‌باشد. همچنین باید اندازه سر به همان اندازه پر‌ها باشد.
بعد از آشنا شدن با این دو نوع، نکته‌ای که در هنگام خرید توپ‌ بدمینتون باید به آن توجه داشته باشید رنگ نوار دور چوب پنبه‌ پایین توپ بوده که هرکدام مفهوم خاصی دارند.
توپ‌های بدمینتون دور آبی برد و سرعت خوبی داشته و برای آب و هوای نرمال مناسب است. توپ‌های دور سبز نیز دارای برد و سرعت مناسبی بوده ولی برای آب و هوای گرم توصیه می‌شود و در نهایت توپ‌های دور قرمز برای آب و هوای سرد مناسب‌تر است.

 


 

نکات مهم در خرید کفش بدمینتون

بعد از راکت و توپ (شاتل)، کفش بدمینتون مهم‌ترین جزء تجهیزات این ورزش را برای بازیکنان حرفه‌ای تشکیل می‌دهد.
ورزش بدمینتون از سری حرکات مختلف تشکیل شده و تحرک در ‌آن زیاد است، به همین خاطر کفش بدمینتون از اهمیت خاصی برخودار بوده و پاهای شما را از آسیب و صدمات جدی حفظ می‌کند و سرعت و امنیت بیشتری به شما حین بازی می‌دهد.

پس در هنگام خرید کفش بدمینتون نیز باید دقت لازم را داشته باشید تا به کیفیت بازی شما کمک کند. نکاتی که به هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید عبارت‌است از:
  1. ورزش بدمینتون یک ورزش پرتحرک و سریع بوده به همین خاطر کفش بدمینتون باید سبک باشد.
    کفش بدمینتون باید بسیار انعطاف‌پذیر باشد تا بتوانید تمام حرکات را به راحتی اجرا کنید و تغییر مسیر برای شما آسان‌تر شود.
    یکی از بزرگترین اشتباهاتی که ممکن است بازیکنان هنگام خرید کفش بدمینتون مرتکب شوند، خرید کفشی است که در آن مچ پا پوشیده باشد. هنگام بازی بدمینتون برای حرکت سریع و تغییر مسیر آسان باید مچ پاها آزاد باشد، ولی اگر کفشی داشته باشید که مچ پاهایتان را بپوشاند خطرات جدی در آینده برایتان به‌وجود می‌آورد.
    کفشی تهیه کنید که با فرم پاهای شما مطابقت داشته باشد. با اینکه هنگام ورزش بدمینتون باید مچ پاهایتان آزاد باشد، ولی کفش باید به خوبی بر پاها فیکس شده باشد تا راحت با آن حرکت کنید و از تاول و مشکلاتی از این قبیل جلوگیری کنید.
    کفش یا کتونی بدمینتون با کفی نازک گزینه‌ي مناسب‌تری است زیرا در کفش‌های بدمینتون سبکی و انعطاف‌پذیری حرف اول را می‌زند، ولی اگر زانو درد دارید ممکن است کفی‌های نازک برایتان آزاردهنده باشد. از این‌رو بهتر است کفی مناسب پاهای خودتان را استفاده کنید.
    جنس زیر کفش بدمینتون بهتر است از لاستیک باشد زیرا برای تغییر وضعیت ناگهانی به کشش بالا احتیاج دارید و تنها ماده‌ای که می‌تواند کشش لازم را به شما بدهد لاستیک است.
    در خرید کفش بدمینتون نکته‌ی دیگری که باید حتما به آن توجه کنید این است که کفش دارای جذب و کنترل رطوبت خوبی باشد تا پاها بعد از مدت طولانی بازی دچار تعرق و بوی نامطبوع نشوند.
    قیمت کفش بدمینتون به عوامل زیادی مانند برند سازنده، دوام آن، تنوع رنگ و... بستگی دارد. از برند‌های معروف در زمینه تولید کفش بدمینتون می‌توان به یونکس، لینینگ و کاوازاکی اشاره کرد که بخش عمده‌ای از فروش بازار را به خود اختصاص داده‌اند.
 

فروشگاه لوازم ورزشی لوزی

امروزه فروشگاه‌های اینترنتی در همه‌ی زمینه‌ها از جمله تجهیزات ورزش بدمینتون از بسیاری فروشگاه‌های حضوری پیشی گرفته‌اند. یکی از این فروشگاه‌ها که در زمینه فروش انواع تجهیزات بدمینتون از جمله راکت، توپ، ساک بدمینتون، کفش، کیف بدمینتون و... فعالیت دارد، فروشگاه لوازم ورزشی لوزی به نشانی lozi.shop می‌باشد.
فروشگاه لوزی تجهیزات ورزش‌های مختلف مانند پینگ پنگ، بدمینتون، تنیس، اسکیت و بیلیارد را با قیمت‌هایی مناسب و اطلاعاتی کامل به شما عرضه می‌کند. فروشگاه بدمینتون سایت لوزی همه‌ی وسایل مورد نیاز این ورزش را داشته و با اطلاعات کاملی که در اختیار شما قرار داده است، می‌توانید خریدی آسان و مطمئن داشته باشید.
فروشگاه اینترنتی بدمینتون لوزی، که به عنوان یکی از مراکز فروش معتبر اینترنتی بدمینتون در تهران شناخته شده است، آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است. تنها با مراجعه به سایت و انتخاب دسته‌بندی بدمینتون می‌توانید انواع خدمات و تجهیزات بدمینتون را دریافت کنید و اگر در هنگام خرید نیاز به راهنمایی و کمک داشتید می‌توانید با پشتیبانی فروشگاه لوازم ورزشی لوزی به شماره 09195123620 تماس حاصل فرمایید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *