پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۴

لحظه انفجار بمب اتمی در اقیانوس +فیلم

يکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 770784
بمب اتمی Mark 7 که در سال ۱۹۵۲ رونمایی شد، یک بمب هسته ای تاکتیکال بود که برای حمل شدن توسط جنگنده ها و بمب افکن ها طراحی شده بود.
لحظه انفجار بمب اتمی در اقیانوس +فیلم
به گزارش جهان نيوز، قدرت انفجار این بمب ۹ کیلوتن بوده که حدود دو سوم قدرت بمب اتمی بود که در هیروشیما به کار گرفته شد، هر چند در مقایسه با بمب موسوم به «پسر کوچک» بسیار کوچکتر و کم حجم تر بود.

در لحظه انفجار، یک گنبد از ذرات آب تشکیل می شود که بعد از هفت ثانیه ارتفاعش به ۲۶۰ متر می رسد. شکل کلی این گنبد از ذرات آب شبیه مخروطی با شیب ۴۵ درجه در دو طرف است. قطر این گنبد در ثانیه ۲۰ پس از انفجار به تقریبا ۱۲۰۰ متر می رسد.
 

هدف این تست اتمی ظاهراً تشخیص موثر بودن آن در مقابله با کشتی های سطحی و همچنین زیردریایی هایی که به سطح آب می آمدند بوده است.

بمب Mark 7 خیلی زود در سایه بمب هایی قرار گرفت که بسیار قدرتمندتر بودند. بمب گرما هسته ای B53 که در سال ۱۹۶۱ معرفی شد قدرت انفجاری معادل ۹ مگا تن داشت که قدرتمندترین بمبی بود که وارد سرویس ارتش ایالات متحده می شد.
مرجع : روزیاتو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این وحوشی که برای یه سگ عزا میگیرن فکر ابزیان دریا نیستن اونا موجود زنده نیستن
آلودگی که در دریا ایجاد کرده در همه دنیا پخش شده؟ نباید به همه خسارت بدن؟
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم جامعه جهانی چرا اینجور جاها لال مادرزاد میشه؟؟
پس ابزیان چی میشن؟!!!