جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

زن جاسوس انگلیسی در گاندو ۲ کیست؟

سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب: 759257
‌رویداد۲۴ کایلی مورگیلبرت جاسوسی که در گاندو ۲ به عنوان افسر رابط شریف و دیگر جاسوسان انگلیس در ایران به تصویر کشیده شده است، همان جاسوسی است که با ۳ ایرانی زندانی در تایلند مبادله شد و لبخند عراقچی هنگام تبادلش سوژه رسانه‌ها شد.
زن جاسوس انگلیسی در گاندو ۲ کیست؟
به گزارش جهان نيوز،  جاسوس زن سریال گاندو واقعاً کیست؟

🔹 شارلوت لوپز وارونه والر، جاسوس انگلیسی است که در پوشش سفارت خانه انگلستان در سال ۱۳۹۵ حین مأموریت جاسوسی توسط نیرو‌های اطلاعات سپاه شناسایی شد.

🔹 شارلوت لوپز وارونه والر، زنی که یکی از جاسوسان رتبه بالا و فعال در حوزه ایران است که در قسمت پایانی سریال گاندو نیز با شال بنفش وارد خاک ایران شد، یک جاسوس واقعی است.

🔹 شارلوت لوپز وارونه والر، افسر رده بالای سازمان جاسوسی MI6 است که در سال ۱۳۹۵، حین جاسوسی از مراکز نظامی کردستان، به‌همراه یکی از اعضای سفارت فرانسه، توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متوقف و با آنها برخورد می‌شود.

🔹 این دو جاسوس، در حین تردد با خودروی دیپلماتیک در منطقه سقز توسط اطلاعات سپاه شناسایی می‌شوند و مورد رصد قرار می‌گیرند. زمانی که نیروهای سپاه برای دستگیری این افراد اقدام می‌کنند، این دو جاسوس نیز از منطقه می‌گریزند و پس از عبور از چند ایست و بازرسی در روستای ایرانخواه نزدیک سقز توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت می‌گردند.

🔹 نیروهای اطلاعات سپاه نیز پس بازرسی و تعیین هویت اشخاص، متوجه می‌شوند که حضور آن‌ها در کردستان غیرقانونی بوده و دوربین فیلمبرداری آن‌ها ضبط می‌شود.

🔹 گفتنی است برخی از رسانه‌ها به اشتباهی، این جاسوس را کایلی مورگیلبرت معرفی کردند، در حالی که کایلی مورگیلبرت جاسوس اسرائیل و شالوت لوپز جاسوسی انگلیسی است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *