جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

سقوط چنار قديمی خيابان وليعصر

سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب: 759209
معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۶ تهران از سقوط چنار ۶۰ ساله در خیابان ولیعصر در پی وزش باد خفیف خبر داد.
سقوط چنار قديمی خيابان وليعصر
به گزارش جهان نيوز، علیرضا علی بخشی معاون خدمات شهری  شهرداری منطقه ۶ تهران درباره سقوط یک اصله درخت چنار در حوالی پارک ساعی در خیابان ولیعصر گفت: علت سقوط این درخت پوسیدگی طوقه و ریشه آن بوده است. باد خفیفی در حال وزیدن بود و باعث شد تا پوسیدگی طوقه درخت باعث سقوط آن شود. 
او ادامه داد: محیط بن و وزن درخت زیاد بوده و در برابر باد تاب آوری نداشته است و به دلیل پوسیدگی موجود در آن سقوط کرده است. 

علی بخشی درباره علت پوسیدگی گفت: پوسیدگی امری طبیعی است و درختانی که قدمت زیاد و محیط بن زیادی دارند در اثر بیماری‌های قارچی به مرور زمان دچار پوسیدگی می‌شوند. البته با نگاه چشمی این موضوع قابل شناسایی نیست و در زیر زمین می‌افتد. 

او درباره عمر درخت گفت: محیط بن درخت نشان می‌دهد که حداقل ۵۰ تا ۶۰ سال سن داشته است. 
معاون خدمات شهری منطقه ۶ درباره وضعیت سایر درختان منطقه گفت: در حال پایش درختان هستیم و این قضیه باعث شد بررسی‌ها را دقیق‌تر انجام دهیم و پایش درختان خیابان ولیعصر را در دستور کار خود داریم تا از قارچ کش‌ها و سموم مناسب استفاده شود و باقی درختان دچار این مشکلات نباشند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در خصوص اظهار پوسیدگی این چنار بایستی دقت نمود محل قرار گرفتن این چنار" آیا مانع دید روی تابلو مغازه یا .... نبوده؟ "..