سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۲
۸
روایت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح؛

آمریکا حاج قاسم را با چه بمبی ترور کرد؟ +فیلم

سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 755713
سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: بمبی که با آن سردار سلیمانی را زدند برای انهدام تجهیزات زرهی بود و تا ۳۰ سانتیمتر در فولاد فرو می‌رفت.
آمریکا حاج قاسم را با چه بمبی ترور کرد؟ +فیلم
به گزارش جهان نيوز، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز(سه‌شنبه) در همایش بین المللی مطالبات حقوقی-بین‌المللی دفاع مقدس که در باغ موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس و شهدای مقاومت  اظهار داشت: جهان باید بداند مردم ایران تحت چه ظلم و جنایتی قرار گرفتتند درحالی که مدعیان حقوق بشر در برابر این جنایت سکوت کردند و به جنایتکار کمک کردند تا بیش از توانی که داشت جنایت کند.

وی افزود: دفاع مقدس یک دفاع مشروع و بدون شبهه و ابهام و عنوان صحیحی برای یک جنگ تحمیلی است که دشمنان نظام و انقلاب اسلامی بر ملت ایران تحمیل کردند؛ یک‌طرف این جنگ، ملت ایران بودند که بعد از تحمل قرون متمادی ظلم و ستم پادشاهان، انقلاب اسلامی را رقم زدند و شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را سر دادند و با حوادثی در اوایل انقلاب مواجه شدند.
سرلشکر باقری ادامه داد: کشوری که بیش از ۲۰۰ سال هیچ‌گونه تهاجمی در کارنامه خود نداشت در آن دوران از سوی عراق که مجری و مباشر یک نبرد تجاوزکارانه ذیل صدام و حزب ظالم بعث بود با حمایت ۳۵ کشور و قدرت‌های بزرگ و اعضای شورای امنیت که حامی او بودند با ملت ایران وارد جنگ شد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به سکوت مرگبار شورای امنیت در برابر تجاوز‌های رژیم بعث عراق علیه ایران اظهار داشت: سازمان بین‌الملل صلیب سرخ بار‌ها تصدیق کرد و گزارش رسمی داد که رژیم بعث عراق بسیاری از اسیران جنگی ایرانی را ثبت نام نمی‌کند و اجازه نامه‌نگاری در خصوص آن‌ها را نمی‌دهد؛ همچنین تعدادی از اسیران جنگی ایرانی را در میدان تیرباران و تعدادی از مجروحان ایرانی را هم در میدان جنگ رها کرده‌اند. آن‌ها اسیران ایرانی را از سقف آویزان و از خدمات بهداشتی و درمانی نیز محروم کرده‌اند.

وی گفت: طبق کنوانسیون‌های بین‌المللی، نگه‌داشت و استفاده از سلاح‌های شیمیایی ممنوع است؛ با اتمام تجاوزگری رژیم بعث عراق در طول جنگ تحمیلی علیه ایران، نقض تمامیت ارضی و استقلال جمهوری اسلامی مورد سکوت و از طرف دیگر مورد حمایت سازمان ملل و قدرت‌های جهانی قرار گرفت.

سرلشکر باقری با اشاره به تهاجم و حملات هوایی گسترده ارتش بعثی عراق به شهرهای کشورمان در طول دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: صدام ۴۷۶۲ بار به غیرنظامیان ایران حمله و با موشک‌های دوربرد مردم ایران را در شهرها مورد حمله قرار داد که منجر به شهادت جمع زیادی از هموطنان‌مان شد؛ ۴۳۴ فروند موشک که هر موشک هزار کیلوگرم «تی ان تی» داشت و هر کدام برای نابودی بخشی از شهر کفایت می‌کرد. در تمامی حقوق بین‌الملل، مورد هدف قرار دادن غیرنظامیان مطلقاً ممنوع است.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: سازمان ملل از اول مهر ۱۳۵۹ تا زمان صدور «قطعنامه ۵۹۸» جمعاً هشت قطعنامه و ۱۳ بیانیه صادر کرد که در تمامی این‌ها بدون ذکر اینکه یک طرف متجاوز است، بدون اینکه او را متعهد به پاسخ‌گویی کنند و بدون اینکه به تمامیت ارضی و استقلال ایران احترام بگذارند، با کلمات کلی و مبهم حرف از خاتمه درگیری و بازگشت به مرز‌های بین‌المللی می‌زند.

وی با اشاره به قطعنامه‌های متعددی که از زمان آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران صادر شد، گفت: در نهایت به قطعنامه ۵۹۸ رسیدند که تا حدودی نسبت به قطعنامه‌های قبلی رجحان و برتری داشت. مهم‌تر اینکه همه این قطعنامه‌ها درست در مقطعی اتفاق افتاده است که رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل، پیروزی چشمگیری به دست می‌آوردند.

سرلشکر باقری با اشاره به عملیات ترور شهید حاج قاسم سلیمانی در عراق توسط نیروهای تروریست آمریکایی، عنوان کرد: یک مهمان خارجی در عراق حضور پیدا کرده است، او حامل پیامی بوده در پاسخ به پیغام و پیام عربستان سعودی به دعوت نخست وزیر عراق، با هواپیمای غیرنظامی مسافربری و یک سفر علنی مشخص داشته؛ او را مورد اصابت قرار دادند نه با بمب معمولی، با بمبی که تجهیزات زرهی را با آن می زنند، این بمبی که به خودرو سردار سلیمانی زدند،‌ تا ۳۰ سانتی‌متر در فولاد فرو می‌رود؛ این بمب را زدند تا بدن آنها را تکه تکه کنند، چنین جنایتی آنها کردند.

سردار سلیمانی با چه بمبی ترور شد؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


منتقم
Iran, Islamic Republic of
علی لعنت الله علی القوم الظالمین
Iran, Islamic Republic of
ما باید همانطور باشیم که در سال 57 بودیم تا مدد الهی همانطور که در طبس اتفاق افتاد و سایر خنثی شدن توطئه ها شامل حالمان شود .
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
با هر بمبی شهید کردند چه فایده شما انتقام خون ایشان و فخری زاده راه نگرفتید ؟!!
Iran, Islamic Republic of
انتقام سخت چی شد؟؟!! ترامپ که رفت!!!
Iran, Islamic Republic of
در عوض ما موشک زدیم سر چندتا از سربازاشون درد گرفت
Iran, Islamic Republic of
دو ترور شهید سلیمانی و شهید فخری زاده که علنا و عریان توسط آمریکا و اسرائیل انجام شد.عیار نیروهای اطلاعاتی و نظامی را کاملا مشخص کرد قابل توجه دوستانی که مدام حرف از جنگ و درگیری می زنند