جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۴

پاسخ روحانی به سوال انتقادی مدیرعامل فارس

چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب: 738057
مدیرعامل خبرگزاری فارس خطاب به رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در هفت سال گذشته منتقدین دولت ایام سختی را داشتند، گفت: برخی کاندیداهای ریاست جمهوری با یک ادبیاتی به دنبال کسب اعتبار هستند البته به قیمت مشروعیت‌زدایی از انقلاب.
پاسخ روحانی به سوال انتقادی مدیرعامل فارس
به گزارش جهان نيوز،  پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس، در نشست مدیران ارشد رسانه‌ها با حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین علیه السلام و تشکر بابت تلاش‌های ۷ ساله دولت، گفت: یک سال مهم و حیاتی که  بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌های اصلی طبیعتاً در این مدت به سرانجام خواهد رسید را در پیش داریم.

وی با تاکید بر اینکه حیف است در این جلسه بخواهیم گله‌گذاری کنیم، ادامه داد: اما در حد همین یک جمله بدانید که در این هفت سال گذشته منتقدین شما ایام سختی را داشتند و تفصیل آن بماند در جلسات مختلف.

تیرانداز تصریح کرد: در شرایطی که امروز دوستان اصلاح طلب ما که حامیان اصلی دولت هستند مشغول فاصله گذاری سیاسی و اجتماعی با دولت هستند بدانید که رسانه‌ای های انقلابی نجیبانه درحال تبدیل گفتمان «خبر خوب» به گفتمان اصلی رسانه‌ای کشور هستند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس گفت: منظور از خبر خوب درست، زیبا و علمی دیدن وقایع و پدیده‌ها ولو مسائلی چون تحریم و کرونا است تا با نگاه فرصت محورانه و ناظر به حل مشکلات به آن نگاه کنیم. 

وی با بیان اینکه خبر خوب زیبا دیدن وقایع است که مورد غفلت قرار گرفته شده است، اضافه کرد: (رهبر انقلاب) فرمودند که سه صد روز فرصت داریم و شما هم (رئیس جمهور) بین مردم معروف شده‌اید که مشکلات را صد روزه حل می‌کنید لذا فرصت خیلی مناسبی است و من همین‌جا به نمایندگی از رسانه‌های جریان انقلابی به شما خداقوت می‌گویم و اطمینان می‌دهم که این زمان فرصت مناسبی برای تشریح و تبیین اتفاقات خوبی است که در یکسال آینده رقم خواهید زد.

تیرانداز با اشاره به فرهنگ ناصحیحی که در چهار الی پنج دوره گذشته در کارزار انتخابات با آن مواجه هستیم، بیان داشت: برخی از زحمت‌کشان که در مقام کاندیداتوری برای مناصب مختلف جمله ریاست جمهوری ورود پیدا می کنند با یک ادبیاتی به دنبال کسب اعتبار هستند البته به قیمت مشروعیت زدایی از انقلاب.
مدیرعامل خبرگزاری فارس گفت: سوال ما اینجا این است که چه باید کنیم و شما چه تصمیمی دارید که از این اتفاق که برخی در انتخابات حاضرند بسیاری از زحمات و زیرساخت‌ها را نابود کنند، تا بتوانند یک توفیق ظاهری در انتخابات بدست آورند را جلوگیری کنید؟

بنابر این گزارش، حسن روحانی در پاسخ اظهار داشت: گاهی گفته می‌شود که روحانی گفته من صد روزه مسایل را حل می‌کنم؛ این یکی از نکاتی بود که نادرست در برخی رسانه ها مطرح شد. همانطور که رهبری فرمودند رسم بر این است که بسیاری از دولت ها یک برنامه صد روزه و یک برنامه ۴ ساله برای خود اعلام می‌کنند.

وی افزود: من نیز قبل و بعد از پیروزی در انتخابات اعلام کردم که این دو برنامه را دارم؛ طبیعی است که همه مشکلات مردم در صد روز حل نمیشود اما میشود زمینه حل بسیاری از مشکلات را فراهم کرد. با این حال در صد روز نخست دولت یازدهم توافق موقت انجام شد و برنامه های اقتصادی در این صد روز طراحی شد.

رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه نباید بخاطر انتخابات یا پیروزی و موفقیت در انتخابات و جلب آرا و توجه افکار عمومی زمانی خلاف واقعیات را بیان کنیم، گفت: فرق ما با دنیا و همه افتخار ما در دنیا این است که رقابت‌های انتخاباتی ما باید کاملاً اخلاقی باشد. در رسانه ها هم گاهی اوقات مشاهده میشود که رسانه‌ای برای جذب مشتری و جذاب شدن خبر، تیتری متفاوت از متن انتخاب می‌کند؛ اگر کاندیدا هم بخواهد اینگونه رفتار کند، حتما به ضرر او خواهد بود.

وی به برگزاری انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری در سال آینده اشاره و خاطرنشان کرد: یک ماه آینده کشور به سمت فضای انتخاباتی حرکت خواهد کرد؛ باید همه کاندیداها توجه کنند که شرایط کشور ما بگونه ای است که هم در تحریم هستیم و هم کرونا است و هم مشکلاتی وجود دارد؛ در این شرایط نباید با عواطف احساسات و اعتقادات مردم بازی شود.

روحانی خاطر نشان کرد: در این شرایط رسانه ها به عنوان قوه چهارم باید وارد شوند و نگذارند کاندیداها از اخلاق خارج شوند و اگر کسی به هر بهانه ای خواست از اخلاق خارج شود، با روشن کردن واقعیات برای مردم، به گونه‌ای عمل کنند که آن فرد نیز احساس کند که حرف زدن غیر اخلاقی، به نفع او تمام نخواهد بود. آرزوی همه ما این است که انتخابات آتی هم پر رونق باشد و هم باشکوه باشد و شرکت کننده زیادی داشته باشد و همه کاندیداهای که وارد می‌شوند، مراعات اصول اخلاق را انجام دهند ان شاءالله پایان خوشی داشته باشیم و دولت سیزدهم با افتخار روی کار بیاید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
.....
Iran, Islamic Republic of
ایشان چرااین توصیه های اخلاقی را زمان تبلیغات انتخاباتی خودش نکرد ....
Iran, Islamic Republic of
ایشان اگر بازهم کاندیدشود...
Iran, Islamic Republic of
بازهم از رهبری مایه گذاشت .