جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۶
۸

وقتی خود شهید سلیمانی روایت می‌کند/ حال و هوای «آقا» بعد از شنیدن خبر شهادت حاج قاسم +فیلم

دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب: 733680
وقتی مالک شهید شد و {امیرالمومنین}خبر مالک را شنید، فرمود: «هل موجود کمالک؟» می شود مثل او را پیدا کرد؟
وقتی خود شهید سلیمانی روایت می‌کند/ حال و هوای «آقا» بعد از شنیدن خبر شهادت حاج قاسم +فیلم
گروه فرهنگی جهان نيوز: فیلم کمتر دیده شده ای از حاج قاسم سلیمانی موجود است که سردار از حال امیرالمومنین(ع) و جملات حضرت به وقت دریافت خبر شهادت مالک اشتر روایت می کند. حاج قاسم سلیمانی هم به مالک اشتر سید علی معروف شده بود و حتما این انتصاب به درستی انجام گرفته است؛ چرا که در احوالات جناب مالک اشتر گفته اند که او به وقت دوری از امیرالمومنین دقیقا همان کاری را انجام میداد که خود حضرت به وقت حضور انجام می دادند.

به گزارش جهان نيوز، متن سخنان شهید سلیمانی و نماهنگ زیبای آن را در ادامه خواهید دید.

چرا وقتی یک شخصیتی مثل مالک شهید می شود، اینقدر امیرالمومنین متاثر می شود؟ وقتی مالک شهید شد و خبر مالک را شنید، فرمود: «هل موجود کمالک؟» می شود مثل او را پیدا کرد؟ «هل قامت النّساء عن مثل مالک؟» امکان دارد زنها کسی مثل مالک را متولد کنند؟ «و اللّه لیهدّنّ موتک عالما و لیفرحنّ عالما». به خدا قسم مرگ تو یک عالم را ویران کرد و یک عالم را خوشحال کرد. عالم علی را ویران کرد و عالم معاویه را خوشحال کرد. این تاثیر انسان های فداکار است. و وقتی که رفت و این انسان ها بروند آن وقت این علی تنها می شود این امام معصوم. نگاه می کند و متحیر می شود: «يَا أَشْبَاهَ الرِّجَالِ وَ لَا رِجَالَ، حُلُومُ الْأَطْفَالِ وَ عُقُولُ رَبَّاتِ الْحِجَالِ» اى نامردان مردنما، دارندگان رؤیاهاى کودکانه، و عقلهایى به اندازه عقل زنان حجله نشین، اى کاش شما را ندیده بودم و نمى شناختم».
گفتنی است از روز شهادت حاج قاسم سلیمانی، رهبرانقلاب در بسیاری از سخنرانی‌هایی که داشتند، از این شهید عزیز یاد کرده اند. روز گذشته هم، رهبرانقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس یازدهم بار دیگر یاد او را زنده کردند و فرمودند: « مردم در تجلیل از "مظهر اقتدار ملی و جهادی" ایرانیان یعنی شهید سلیمانی نشان دادند که به مبارزه و مقاومت در مقابل استکبار ایمان دارند و برای قهرمان ملی خود بالاترین ارزش‌ها را قائل هستند».


فیلم/یاد شهید سلیمانی در دیدار نمایندگان مجلس با رهبری

https://jahannews.com/vdcevx8f7jh8xpi.b9bj.html
jahannews.com/vdcevx8f7jh8xpi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
خداوند رحمت کند این ابر مرد را
راد
Iran, Islamic Republic of
یاد سردار عزیزمان تا ابد در دلهای تمام آزادیخواهان جهان خواهد ماند
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
حمله به عین العسد انتقامی نبود که ما منتظرش بودیم آمریکا وشخص ترامپ باید بابت شهادت سردار تاوان بیشتری بدن.
Iran, Islamic Republic of
اقا جان تو هرسخنرانی بعد شهادت یاد سردار می کنند
Iran, Islamic Republic of
ابر مردي كه سردار دل ها شد
United States
.....
منتظر
Iran, Islamic Republic of
حاج قاسم عزیز به خون تو قسم می خوریم که مانند کوفیان امام خامنه ای عزیز را تنها نگذاریم و با قطره قطره خونمان از این انقلاب و نهضت عزیز حمایت کنیم.
رسول
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
خدا قوت