پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۲۲

روحانی: ما چیزی بنام قرنطینه اصلا نداریم

يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب: 721879
روحانی خطاب به مردم گفت: ما چیزی بنام قرنطینه اصلا نداریم، که در تهران و بعضی شهرها شایع شده است.
روحانی: ما چیزی بنام قرنطینه اصلا نداریم
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جلسه مشترک ستاد اقتصادی دولت و نمایندگان فعالان اقتصادی گفت: تصمیم بر این بود و بر این تاکید کردیم که باید شرایط اقتصادی، روند اقتصادی، تعامل مردم و فعالیت اقتصادی علیرغم اینکه ما با کرونا مواجه هستیم و پروتکل‌هایی را از نظر بهداشتی باید مورد توجه قرار دهیم، اما باید فعالیت اقتصادی عادی باشد و نگذاریم در زمینه فعالیت اقتصادی مشکلی ایجاد شود.

روحانی بیان داشت: البته در بعضی کسب و کارها به طور طبیعی شرایط مشکلاتی برا ی آنها ایجاد کرده و ما در جلسه دنبال این بودیم بتوانیم به ‌آنهایی که در این شرایط دچار مشکل هستند، کمک کنیم.

وی ادامه داد: ما چیزی به نام قرنطینه نداریم اصلا اینکه شایع شده در تهران یا بعضی شهرها برخی فروشگاه‌ها و برخی مشاغل قرنطینه هستند،‌اصلا چنین چیزی وجود ندارد. نه امروز قرنطینه است، نه ایام نوروز، نه بعد و قبلش و همه در کسب و کار و فعالیت خود آزادند.خدمات دولت هم به طور معمول به مردم خواهد رسید.

رئیس جمهور اضافه کرد: همه تلاش ما این است فعالیت اقتصادی وخدمات دولت به گونه ای باشد مردم بیشتر در خانه بمانند و یا اگر اقدامی انجام می شود در چهارچوب پروتکل بهداشتی باشد. نسبت به اینکه کاری تعطیل شود، روز و ساعتی تعطیل شود، کسب خاصی مورد محدودیت قرار بگیرد، مرجع آن فقظ ستاد ملی در تهران است.

وی در این باره تاکید کرد: استان ها به هیچ عنوان حق تصمیم گیری ندارند نه استانداران نه بخشهای بهداشتی. هرگونه محدودیت در ستاد ملی در تهران تصمیم گیری می شود بنابراین در استانها در این زمینه نباید اقدامی صورت بگیرد.

روحانی تاکید کرد: مردم مطمئن باشند کالای مورد نیاز آنها اعم از کالاهای مربوط به مسائل بهداشتی و درمانی یا کالاهای مصرفی و روزمره تامین خواهد شد و ذخایر ما به اندازه کافی وجود دارد و هم خریدهای لازم انجام شده  و بنادر ما پر از کالا است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اگر نیاز به ثبت سفارش جدیدباشد، بانک مرکزی ارز لازم آن را تامین کرده و بعد هم تامین خواهد کرد، بیان داشت: ما با کشورهای همسایه برای رفت و آمد در حال مذاکره هستیم،  مخصوصا برای نقل و انتقال کالا در مرزها که با پروتکل‌های بهداشتی که مورد توافق ما قرار می‌گیرد و در چارچوب و مدنظر سازمان بهداشت جهانی در حال انجام است وزارت خارجه هم در این زمینه فعال است.

رییس جمهور گفت: در جلسه امروز دو نوع تصمیم اتخاد شد؛ یک نوع به کسب و کارهایی که در این ایام بیشتر تحت فشار قرار گرفتند اعم از اینکه در شرایطی تعطیل شدند یا اینکه فعالیت آنها عملا خیلی زیاد نیست؛ حمایت از این کسب و کارها ضروری بود. در بخش مالیات هم تصمیات خوبی اتخاذ شده که برای پرداخت مالیات فرصت سه ماهه به آنها داده شود و مقرراتی که راجع به مالیات است، تصمیم گیری شد که شاید فردا اعلام کنیم، چون برخی موارد را باید فردا در ستاد ملی مطرح و در مورد آن تصمیم گیری کنیم.

رییس جمهوری تاکید کرد: امهال سه ماهه در زمینه مالیات انجام می‌شود.در این جلسه تصمیم گرفته شد به مردم در زمینه آب، برق، گاز و عوارض شهرداری و بدهکاری‌هایی که در این سه ماه خواهند داشت را به تعویق بیندازند و این مهلت هم داده شد. یکی از موضوعات مورد بحث مربوط به افراد خیلی کم درآمد است و دچار مضیقه هستند و در این روزها آنها بیشتر دچار مضیقه می‌شوند مانند دست‌فروشان یا افرادی که به شکل موقت کار می‌کردند که شامل ۳ میلیون نفر هستند و لیست آنها مشخص است؛ پیش‌بینی شده که در ۴ نوبت بسته حمایتی به آنها پرداخت شود.

روحانی با بیان اینکه نخستین حمایتی در این هفته یعنی تا قبل از پایان سال پرداخت می‌شود، گفت: سه بسته حمایتی دیگر نیز در ماه‌های بهار ۹۹ پرداخت خواهد شد که مبالغی از ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان را شامل می‌شود و به شکل تفصیلی از سوی سازمان برنامه و بودجه و وزارت رفاه بیان می‌شود.

دانلود فیلم روحانی: ما چیزی بنام قرنطینه اصلا نداریم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
.....
Romania
...
ب
Iran, Islamic Republic of
...
حقیقت گو
Iran, Islamic Republic of
باسلام - من که در مکان مناسبی هستم . شما مردم هم هرکاری خواستید انجام دهید با خودتان!!!!؟؟
Iran, Islamic Republic of
.
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
کشتار حلبچه؛ خشن‌ترین نسل‌کشی تاریخ....
Iran, Islamic Republic of
قطر به دنبال ارسال کمک‌های بیشتر به ایران است
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
کار بسیار درستی است. چه معنی دارد مردم در خانه بخوابند و دولت هزینه زندگی آنها را بدهد؟ مگر مردم عادی آقازاده هستند
Iran, Islamic Republic of
همین رو بگو
ما مردم عادی خیلی پر رو شدیم
Iran, Islamic Republic of
.....!!!!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
هرچه ضربه می‌خوریم از دولت روحانی است....!!!!
Iran, Islamic Republic of
اعتماد روحانی به آمریکا و سه کشور اروپایی کار به دست روحانی داد.....
United States
اصلا چيزي بنام ويروس ما نداريم !
Iran, Islamic Republic of
احسنت احسنت احسنت
Iran, Islamic Republic of
بارها برخی مسئولان و نمایندگان مجلس در رسانه ها و... اعتراف کردند 60 و 70 درصد مشکلات اقتصادی کشور مربوط کم کاری دولت است.!!
مسئله یا شیخ!
Iran, Islamic Republic of
اگه چیزی به نام قرنطینه نداریم پس شما چرا جلسات رو از طریق ویدئو توی خونت برگزار می کنی خوب برو محل کارت ؟
Iran, Islamic Republic of
اگر ما چیزی به نام قرنطینه نداریم پس چرا
معاون اول شما از تاریخ 10 اسفند به بهانه سرماخوردگی خودش را در منزل قرنطینه کرد ...
Iran, Islamic Republic of
......
جواد
Iran, Islamic Republic of
....