کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فیلم/ تمسخر مقدسات اسلامی با ۷۵۰۰ یورو!

29 مهر 1398 ساعت 11:46


به گزارش جهان نیوز، پس از اعلام محکومیت کیومرث مرزبان در دادگاه تجدیدنظر به حبس (به‌گفته وکیل متهم)، آقاسی، وکیل مدافع او در توییتر نوشت: "‏حکم کیومرث مرزبان، جوان نویسنده خوش‌ذوق در شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر تأییدشد! باورکردنی نیست که یک انسانی را فقط برای نوشتن به یازده سال مجازات حبس محکوم کنیم.

دانلود فیلم/ تمسخر مقدسات اسلامی با ۷۵۰۰ یورو!

همزمان رسانه‌های ضدانقلاب از جمله بی‌بی‌سی به این بهانه شروع به هجمه علیه قوه قضاییه و تبلیغ این به‌‌اصطلاح نویسنده و طنزپرداز پرداختند، اما کیومرث مرزبان کیست و چرا محکوم شده است؟

براساس اسناد موجود در پرونده، مرزبان در قالب دو قرارداد، 50 مقاله با عنوان «نامه‌هایی برای خدا» برای سایت حلزون نوشته و بابت نگارش هر مقاله 125 دلار و در مجموع 6250 دلار به‌عنوان دستمزد از خانه آزادی آمریکا دریافت کرده است؛ محتوای این نامه‌ها «تشکیک در دین و جسارت نسبت به خداوند، تمسخر احکام الهی و سیاه‌نمایی علیه نظام» بود.

مرزبان، پس از راه‌اندازی وب‌سایت "رادیو سنگتاب" در حوزه حمله به مقدسات ملی و مذهبی ایران به عضویت مؤسسات و رسانه‌های معارض جمهوری اسلامی در آمده و بابت 8 سال همکاری خود 90 هزار دلار دریافت کرده است!

تمسخر مقدسات اسلامی با 7500یورو!
کیومرث مرزبان برنامه کارآگاه پورآرا را در 24 قسمت 20 الی 30 دقیقه‌ای ساخت و به‌خاطر نویسندگی و مجری‌گری این برنامه 7500 یورو از بنیاد رسانه‌ای زمانه دریافت کرد. او در این برنامه تلاش کرده بود در جهت دفاع از فرقه ضاله بهائیت و بررسی مسائل فمینیستی و جنسیتی در ایران، برنامه تولید کند؛ تمسخر مقدسات و ارزش‌های اسلامی و سیاه‌نمایی علیه مقدسات ملی و مذهبی ایران محور این برنامه بود.

دعوت 30هزاردلاری رادیو به‌خاطر توییت‌های توهین‌آمیز!
مرزبان سپس به‌خاطر مطالب تخریبی و توهین‌آمیزی که در مورد ایران در توییتر خود می‌نوشت به رادیو فردا وابسته به سیا رفت و بابت نویسندگی برنامه پولیتیک 30 هزار دلار گرفت.

مرزبان در دو سال فعالیت خود (سال‌های 92 و 93) برای سایت ضدانقلاب ایران وایر 100 مقاله نوشته و بابت هر مقاله 100 دلار گرفته است؛ تأکید ویژه او در این مقاله‌ها توهین به مقدسات ملی و مذهبی بوده است.

کیومرث مرزبان در سال 94 و 95، به‌مدت 5 ماه در دفتر مالزی جم‌تی‌وی به‌عنوان نویسنده همکاری می‌کند و 5700 رینگت به‌طور ماهیانه و در مجموع 28500 رینگت دریافت می‌کند.
 


کد مطلب: 704679

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/video/704679/فیلم-تمسخر-مقدسات-اسلامی-۷۵۰۰-یورو

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com