سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۵
۱۸

ماجرای نوجوانی که در تقلید از برنامه عصر جدید زندگیش پایان یافت

سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۲
کد مطلب: 694618
فرزندم؛ پسر بازیگوش و کنجکاوی بودبه تقلید از برنامه عصر جدید، از خلوتی خانه استفاده کرد و پارچه‌ای را به گردن بست، بالای بلوک رفت و پارچه را به حلقه‌ ستون آویزان کرد و این کار به پایان زندگی‌اش منجر شد.
تقلید از برنامه عصرجدید باعث مرگ نوجوان شد
به گزارش جهان نيوز، در روزهای اخیر اخباری مبنی بر مرگ نوجوانان 12 ساله بابلی به‌دلیل تقلید از برنامه تلویزیونی عصر جدید شنیده شده و در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد، برای پیگیری واقعیت این مسأله به سراغ پدر این نوجوان، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران و یکی از کارشناسان مسائل اجتماعی رفتیم.
خسرو نصیرایی پدر نوجوان فوت شده با بیان اینکه فرزندم؛ پسری بازیگوش و کنجکاو بود، اظهار کرد: زمان پخش برنامه تلویزیونی عصر جدید که شرکت کنندگان حلقه دور گردن گذاشته و دور می‌زدند، از من پرسید آیا افرادی که چنین کارهایی انجام می‌دهند خفه نمی‌شوند؟ در پاسخ گفتم: درست است این افراد در صحنه مسابقه و اجرا تنها هستند اما افراد زیادی در اطراف مراقب‌شان هستند؛ ضمن اینکه آنها ورزشکار و آموزش‌دیده نیز هستند و برای انجام این کار تمرین زیادی کردند. با این سؤالات نگران شدم و بارها خطاب به پسرم تاکید کردم دست به چنین کاری نزند چرا که این اجرا به اندازه‌ای خطرناک است که حتی داوران برنامه چشمان‌شان را بسته بودند.
وی ادامه می‌دهد: سهیل در روز حادثه از خلوتی خانه استفاده کرده و پارچه‌ای را به گردن می بندد، یک بلوک را به روی یک سطل کنار ستون فلزی پارکینگ خانه قرار داده و بالای آن رفته و پارچه را به حلقه‌ ستون آویزان می کند و قصد می کند که خود را دور ستون بگرداند، اما  این کار به پایان زندگی‌اش منجر می شود، فرزندم خیلی بازیگوش بود و دنبال امتحان برنامه‌های هیجان‌انگیز بود.

دریافت فیلم

علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران  هم در اینباره به خبرنگار فارس می گوید: بررسی کارشناسان ما فوت نوجوان 12 ساله در شهرستان بابل را تاییدمی کند و علت فوت هم خفگی اعلام شده است.
در همین خصوص قاسم حیدرآبادی عضو هیأت علمی دانشگاه‌های مازندران نیز به عنوان کارشناس مسائل اجتماعی در توصیه به نوجوانان و والدین آنها می‌گوید؛ کسی که این برنامه‌های هیجانی را اجرا می‌کند حتما مهارت‌های کافی در این زمینه دارد و  چندین بار تست می‌دهد.  از طرفی برای چنین کارهایی رعایت شرایط مهارتی و ایمنی لازم و ضروری است.
حیدرآبادی با تاکید بر اینکه این نوجوان قصد داشت؛  تکرار رفتاری را داشته باشد که نسبت به آن آگاهی کافی نداشت و همین عدم آگاهی وی برایش مشکل‌ساز شد، اضافه کرد: این مسأله ممکن است به دلیل عدم آگاهی و کپی‌برداری غیرمنطقی از هر رفتار رخ دهد. ضمن اینکه ارتباط این  مسأله به برنامه تلویزیونی چندان مستند نیست که آیا این رفتار 100 درصد از این برنامه‌ الگوبرداری شده است.
وی با اشاره به اینکه مراقبت بیشتری باید از سوی خانواده‌هایی که فرزندان نوجوان دارند صورت گیرد، می‌گوید؛ این اتفاق را به خانواده داغدار این کودک تسلیت می‌گویم ولی باید این آگاهی را در فرزندان خود ایجاد کنیم که برنامه تلویزیونی اولا نمایشی است و ثانیا در حضور چندین نفر به عنوان داور و حتی در صورت ضرورت اورژانس برای نجات افراد برگزار می شود. 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدا صبرشون بده .بچه گی کرده البته من هم به عنوان یه پدر که دوتا بچه همین سال دارم از اون بخش عصر جدید وحشت کردم وحدس می زدم که یه بچه بلاخره شیطنت می کندوجانش را خواهد داد...
United Arab Emirates
...
56
Iran, Islamic Republic of
عصر جدرید با تمام ارزش هایش در این مورد دچاراشتباه شد .حک دایره قرمز با علامت 14- تنها توجیه نمایش این قبیل صحنه هاست .متاسفانه غالب کودکان در این امر ازهشدار تلویریون و والدین خود تبعیت نمی کنند .البته اگر هم رعایت شود امروزه هر کودکی دردست خود گوشی هوشمندی دارد با امکان دسترسی به فضای لجام گسیخته ی مجازی وتماشای این قبیل ویدیوها و چه بسا خطرناکتر از آن.
United Arab Emirates
....
کار نادرست نمایش این تصاویر است!
Iran, Islamic Republic of
این کارهایی که مرگ را به دنبال دارد که شجاعت نیست!
این که استعداد نیست!
خوب است هموطنان و بچه‌ها و برادر و خواهرهایمان این طوری بشوند؟!

کار نادرست نمایش این تصاویر است. نه این که انتظار داشته باشیم نگاه نکنند. الان به هزار وسیله بچه‌ها می‌تونند دسترسی داشته باشند و پناه بر خدا یک وقت، به طور طبیعی الگوبرداری کنند!!!

زنگ بزنید 162 و پیگیری را دنبال نمایید...
تا این روش‌های جلب توجه به هر وسیله‌ای در تلویزیون‌مان باب نشود...
Iran, Islamic Republic of
هشدار واقعی به خانواده‌هایی که با علاقه و تشویق به دیدن این‌گونه برنامه‌های بی‌محتوا می‌پردازند، مشاهده می‌کنید که هیچ کسی درباره نمایش این صحنه‌های خطرناک و عواقب آن مسئولیتی نمی‌پذیرد، پس لااقل خودتون نگران تقلید افراد خانواده‌تون باشید، تماشای شما بزرگسال به این برنامه‌های غیرعقلانی، به اطرافیانتان پیام مورد تایید بودن این رفتار خطرناک را می‌رساند، برای حفظ خانواده، احساس مسئولیت کنید...
اله کرم
Iran, Islamic Republic of
اگه بنا به تقلید باشه فیلم هم نباید نشون بدن عین مرد عنکبوتی.
((((((ولی از این گذشته ای کاش استعداد یابی راجع به اشتغال با کمترین هزینه رو فرا خوان میدادن با توجه به شعار سال هم مثمر ثمر میبود.))))))
رضا
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اولین بار که من این برنامه را دیدم فهمیدم که این برنامه نمیتواند بدون قربانی باشد.
Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
یکی از مزخرف ترین برنامه های عصر جدید کار همین‌پسر هست خودش دار میزنه چاقو پرتاب میکنه بهش هم افتخار میکنند بهش رای سفید میدن این چه کاریه آخه کجاش استعداد هس
Iran, Islamic Republic of
برنامه عصر جدید
نگاه نژاد پرستانه : دارد
آزادسازی فضای ارتباطی جنس مخالف : دارد
ترویج خشونت: دارد
قربانی : دارد
ترویج تیپ ها، شکل وشمایل غیر اسلامی : دارد
اما وقتی نگاه میکنیم ، گاندو بجز بیان واقعیات هیچ مشکلی ندارد.
حال بنای این همه هجمه وانتقاد بر سریال گاندو وبی تفاوتی نسبت به عصر جدید کجاست!
Iran, Islamic Republic of
احسنتم!
مهرسا
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای هزاران تامل داره حرفتون
افرین
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه جامعه ما ظرفیت همچین برنامه هایی رو نداره فرضا عصر جدید ترویج بد میکنه اگه این برنامه نباشه دنیا ختم به خیر میشه؟؟؟؟؟؟؟؟ نمیشه جلوی تکنولوزی رو گرفت بلکه باید اگاهی خانواده ها زیاد بشه. گناه خودتون به اسم کسی دیگه ننویسین لطفا.
سرباز صفر
Iran, Islamic Republic of
نوجوانی که پای یک برنامه مهیج استعدادیابی نشسته با دیدن این حرکات تحریک میشه که با تقلید از این حرکات خطرناک که اسمش رو گذاشتن استعداد خودنمایی کنه(تا تشویق بشه). نوجوانی که هنوز به بلوغ فکری نرسیده نمیتونه عواقب خطرناک تقلید این حرکات رو درک کنه چون با چشم خودش دیده که یک نفر این حرکت رو انجام داد ولی هیچ اتفاق بدی براش نیفتاد.
Iran, Islamic Republic of
باسلام اقای علیخانی همیشه برنامه تون برای نجات جان انسانها بود این برنامه تون باعث مرگ انسانی شد ....
خدا صبر بده و کمکشون کنه..