سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۳
۱۱۷

احتمال اخراج اتباع افغانستان از ایران

پنجشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب: 685520
احتمال اخراج اتباع افغانی در صورت افزایش تحریم ها از سوی آمریکا.
https://jahannews.com/vdcdxk09zyt0jk6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdxk09zyt0jk6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
دستان درد نکنه
بردیا همافر
Italy
استاد سرزمین سخن پارسی سعدی (بوستان):
تبه گردد آن مملکت عن قریب/ کزو خاطر آزرده آید غریب
Romania
اخه اخراج اتباع افغانی چه ربطی به برجام داره. اگه قرار بود اروپا رو تهدید کنن ۶۰ روز مهلت نمیدادن یا اینکه تهدید به خروج از برجام تا ۷ روز اینده میدادن. اومدن یه بحث انحرافی رو پیش بکشن(خروج اتباع افغانی) و حواس مردم بره اون سمت اونوقت خودشون کارای مخفیانشون رو شروع کنن. جنابان تکنوکرات بچه های شماهم در یه کشور دیگه ساکن و جز اتباع خارجی اون کشور محسوب میشن ، امیدوارم همین کارو با بچه هاتون انجام بدن. پرتشون کنن بیرون! آمین.
United States
نادان هیچ کشوری که در تحریمه چند میلیون مهاجر خارجی رو پناه نمیده بیشتر افغانهای مقیم ایران غیرقانونی ایران هستند وقتی افغانستان حق آبه هیرمند و نمیده چرا باید چند میلیون مهاجر غیرقانونی افغان در ایران باشن بیشترین فحاشی در فضای مجازی علیه ایرانیها رو هم همین مهاجران افغان دارن برن افغانستان یا ترکیه که هیچکدومشون تحریم هم نیستن نباید چند میلیون مهاجر غیرقانونی افغان در ایران باشن
گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری
Iran, Islamic Republic of
آقای عراقچی گناه اصلی این بازی به گردن شما و همفکرانتان است که علیرغم هشدارهای داده شده باز به لبخندهای کدخدایتان اعتماد کردید و ایران و مردم را در مخمصه انداخته اید و الان برای فرار از پاسخگویی به افکار عمومی دارید فرافکنی می کنید. پس در صورت شکست برجام شماها باید جوابگوی خسارت مادی و سیاسی به کشور باشید.
Iran, Islamic Republic of
نادان کسانی هستند که گول ظاهر برجام را خوردند و ندانسته در خیابانها به رقص و پایکوبی پرداختند.
Iran, Islamic Republic of
منفی دادم ، به اخراجشان./کاش افق نگاه برخی آدمها از حد شکم فراتر رود.
United States
همون افق نگاه شما فراتر رفته که باعث اینهمه خسارت و اینهمه بیکاری کارگران ایرانی شد ...
Iran, Islamic Republic of
بجای عمل کردن طبق رضای خدا که خیر دنیا وآخرت را در پی دارد، آمریکا پسند عمل کردن است که مشکلات فراوان درست کرده و میکند. راستی امضاء چه کسی تضمین بود؟؟!!!!!
Iran, Islamic Republic of
باید کمکشان کنیم که به اروپا مهاجرت کنند.
علی
Iran, Islamic Republic of
عنوان کردن مطلب بیشتر سیاسی هست / بگذارید سیاستمداران کار خودشان را بکنند چون نوعی پیشدستی برای اتفاقات احتمالی آینده است / صادرات ما که محدود شده بیشتر به غیر نفتی از جمله فلزات و پتروشیمی از طریق مرز زمینی افغانستان و عراق هست که آمریکا سعی خواهد کرد این دو کشور را تحت فشار قرار دهد و عنوان کردن این موضوع برای هشدار به مسئولین افغانستان است
سجادحاج هاشمی
Iran, Islamic Republic of
بایداخراج افغان ها باشد چون ما 8سال جنگ کردیم وتا8نسل ما عقیم یا عقب افتادگی داریم وهمینطورفرزنددانمان ازدواج نکرده اند ویا کاربرایشان نبوده حتی فرزنددان جانبازن وایثارگران وخوانواده شهدا و...
Romania
مردحسابی نمی دانی اسمان ریسمان بهم نباف.اخراج اتباع افغانی در واقع یک تهدید برای اروپا بود....
ص ق
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم و از خدای متعال در این ماه عزیز رمضان می خواهم هرچه زودت وضعیتی پیش بیاید که ملت زودتر از خدمات رسانی شما و امثال همفکران شما زودتر خلاص شود. چون هرچه می گذرد انسانیت را بیشتر لگدمال می کنید
آمین آمین آمین یا رب العالمین
M.sh
Romania
شمایی که با پرچم غیر ایران امدی، اگر از vpnاستفاده میکنی که هیچ، در غیر اینصورت در یک کشور دیگه اقامت داری. خوبه مسئولین اون کشور هم شمای مهاجر رو اخراج کنه. منم خوشحال میشم!
United States
جناب ام اش بله از وی پی ان استفاده میکنم‌ مثل خودت که از وی پی ان استفاده میکنی و پرچم کشور دیگری افتاده نخیر مهاجر نیستم مثل خودت دارم از وی پی ان استفاده میکنم مشکلی داری خودتم استفاده نکن
M.sh
Romania
بنده از وی پی ان استفاده نمیکنم ولی نمیدونم چر باا پرچم غیر ایران کامنتم منتشر میشه
نرسی یوریان
Italy
پرچم نشانگر من هم پرچم کشور ایتالیا است اما من در ایران زندگی می کنم؛ بنده از سیاست داخلی و نحوه مدیریت سایت محترم بی خبرم اما این نکته را به شما، منتقد گرامی می گویم در دامنه های با پسوند com. می توان با اندکی دستکاری در نحوه چینش بعضی الـمـانـها (همانند رنگ پرچم کشورها در این سایت)، این شائبه را به وجود آورد که کاربر احتمالی از نوعی VPN یا فیلتر شکن استفاده می کند. چیزی که به راحتی با زبان HTML، حتی با دیگر دامنه ها نیز امکان پذیر است به راحتی با کمی دانش رایانه ای. ضمناً به عرض می رساند هیچ گاه با لپ تاپ شخصی خود از هیچ VPN یا فیلتر شکن و ابزار دورزنی، استفاده نمی کنم. پس هر آن چه را که به ظاهر دیدی، نپذیر و هر فکر و نیتی را نیز به زبان نیاور. سپاسگزارم.
کاربران عزیز با تشکر از نظرات شما مستحضر باشید که این رسانه هیچگونه دخالتی در این امر ندارد. جهان نیوز
سعید۱۱۰
Iran, Islamic Republic of
این اصلاح طلبان اگر یک دوره دیگر بر قدرت بماند، شک نکنید که مدارس پولی می شود و فقط پولدارها و آنها که مستعد تفکرات لیبرالی هستند، از فرصت آموزش برخوردار می شدند!
Iran, Islamic Republic of
بعید نیست که دلشان بخواهد پولی کنند. غربزدگی جز ضرر چیزی ندارد.
United Arab Emirates
اگر افغانی ها برن دستمزد کارگر ساده روزی ۲۰۰ هزار تومن میشه
هاشمی
United Arab Emirates
به هر حال باید حواس مردم را با یه چیزی از شکست برجام پرت کرد
هاشمی : بحث اخراج افغانی ها حاشیه سازی جدید دولت پس از شکست برجام
United Arab Emirates
بابا دولت در برجام شکست خورده
مجبور است حاشیه سازی کند
یک روز بحث ورود خانم ها به استادیوم ها
یک روز بحث انتقاد از معصومین
و امروز بحث اخراج افغانی ها
United States
اگر مهاجرین اروپایی بودن همین جور حرف می زدید؟
United States
اتفاقا مهاجران اروپایی (لهستانی) زمان جنگ جهانی ایران اومدند و ۳ سال هم موندن و بعدش برگشتن هنوزم که هنوزه از ایران به نیکی نیکی میکنن اما افغانها از سال ۵۷ و بیشترشون از دهه ۷۰ اومدن به طور مداوم به ایران فحش میدن و همیشه حالت طلبکار دارن جز چند هزار نفرشون مابقی اصلا دشمن ایرانن برای خودشونم بهتره که برن
Romania
یک حساب سر انگشتی بکنیدخودتان فقط در مورد نان.اقلا پنج میلیون افغانی در ایران زندگی می کنند.روزی سه عدد نان که هر نفر مصرف کند روز نیم کیلو ارد می خواهد.با یک حساب سر انگشتی روزانه چند میلیارد فقط یارانه اردی است که اینها مصرف می کنند دریگر به بقیه چیزها کارنداریم.این حق چه کسی است که حکومت جمهور ی اسلامی به اینها بخشیده دراین سالها.کدام کشور تا حالا یک ارزن به ما ایرانیها کمک کرده اند که ما باید این قدر سخاوت مندانه به اینها کمک کنیم.از کیسه خلیفه می بخشید.
Iran, Islamic Republic of
پول نفت جنوب محروم از امکانات دارن می بخشند
United Arab Emirates
وای خدای من، آدم از این همه انفعال دیوونه میشه. مگر شما برای اداره کشور برنامه ندارید؟ با اقتصاد مقاومتی چه کردید؟ مگر نمی گویید تاثیر تحریم روی وضعیت اقتصادی نهایتا 20 درصد است. ما در کشور چه کم داریم که نتوانیم با درایی های خود کشور را اداره کنیم؟ به جای اینکه ابتکار عمل داشته باشید و نسخه اقتصاد مقاومتی را اجرا کنید، منتظرید ببینید کجا تحریم میشویم تا عقب نشینی کنید. روی قدرت خدای بدر و احد و صحرای طبس و والفجر 8 و نبرد سی وسه روزه حساب باز کنید. کی شیطان را یارای مقابله با یاران خداست؟
علی
United Arab Emirates
آقای عراقچی
ظاهرا راحترین کار پس از به بن بست خوردن مذاکرات باخت باخت اخراج یک عده اواره است
Iran, Islamic Republic of
مذاکرات باخت باخت نبود باخت فقط با ایران‌ بود
Iran, Islamic Republic of
ساده نباش بنده خدا. این حرفو واسه منحرف کردن اذهان از نجاست و تعفن برجام زده
هاشمی
United Arab Emirates
آفرین
بحث اصلی همین است
به حاشیه بردن شکست برجام
Iran, Islamic Republic of
بهتره به جای اتباع افغانی که در هشت سال جنگ با صدام و دفاع حرم کنار ما بودن
دو تابعیتی های قسم خورده به حفظ منافع دشمن رو اخراج کنید
Colombia
در ضمن اگر آقازاده ها و بستگان ایشان را از آمریکا و کانادا و انگلیس اخراج کنند هم بد نیست.
United States
بخش عمده مهاجران افغان از دهه ۷۰ وارد ایران شدن که اصلا اونموقع جنگ نبود اون عده شونم که جنگیدن مثل بقیه شهدای خودمون عزیز هستن جمعیت ۲تا ۳۰۰ نفری رو با جمعیت چند میلیونی افغان که مقیم ایرانن و کار و از کارگر ایرانی گرفتن یکی میگیری ؟
Iran, Islamic Republic of
بهتره بجای فشار بر روی مهاجران هم زبان و هم دین افغانستانی که تا قبل از یک قرن پیش هموطن ما بودند اولا: ضعف مرزهای خودمان را برطرف کنیم. ثانیا: دوست دارید با میلیون ها ایرانی که در کشورهای دیگر زندگی می کنند، اینطور برخورد شود.ثالثا: اگر قرار به بیرون کردن باشد باید تمام خائنین و وطن فروشانی که با شلیک یک تیر فرار می کنند را بیرون کرد. نه کسانی که در راه این کشور از جانشان می گذرند.
United States
...
United States
...
United States
افغانها زبانشون دری هست همزبان تاجیکهان نه ایرانیها
Singapore
...
United Arab Emirates
بیشتر از یک میلیون افغان زمان جنگ در ایران بودن و از این تعداد فقط ۲هزارتاشون جنگیدن اگر ایران راهشون نمیدادن خودشون تو جنگ کشورشون کشته میشدن
Iran, Islamic Republic of
حقوق نجومی بگیرهای لواسان نشین رو اخراج کنید مشکل اقتصادی حل میشه نیازی به اخراج اتباع افغانی نیست
Iran, Islamic Republic of
گویا ۹۰% درآمد کشور صرف امور جاری کشور میشود و فقط ۱۰% در عمران و پژوهش و ساخت و ساز زیر ساختها و غیره هزینه میشود.
امور جاری مثلا: حقوق کارمندان دولتی.
اگر دولت دست از بنگاه داری بردارد و خصوصی سازی واقعی صورت گیرد چندین برابر آن ۸ میلیارد یورو که عراقچی گفت عاید کشور میشود. شاید بیش از ۹۰۰هزار میلیارد تومان عاید شود. چه کارهای بزگی میشود کرد. درسته؟
اگر دنبال راه حل هستید، دولت دست از بنگاه داری بردارد و کمتر انشاء بخواند.
Iran, Islamic Republic of
مسلمان افغانی مگر با مسلمانان سوریه تفاوت دارد!
نا امید از هر گونه تدبیر و امید
Italy
یک قطره کوچک در برابر اقیانوسی بزرگ از دانش و دانایی و معرفت در حوزه فرهنگی و تمدنی ایران بزرگ هستم، تمدنی که بیش از 7 هزار سال در حکمت خسروانی یا به تعبیری دیگر حکمت پهلوانی پیشینه دارد که بعدها به وسیلهء دانشوران اسلامی{حکیمان و فیلسوفان} به حکمت نور و حکمت متعالیه تعبیر و تغییر یافت. این حوزه فرهنگی و تمدنی سرزمین پهناوری از غرب چین امروزی تا شرق یونان امروزی، از قزاقستان امروزی و جمهوریهای شمال دریای کاسپین (مازندران)، منطقه قفقاز تا جنوب شبه جزیره عربستان، یمن و حتی زنگبار و دارالسلام در آفریقای شرقی و شبه قاره (شامل بنگلادش، هندوستان و پاکستان) را در بر می گیرد. که در بعضی مقالات از آن به عنوان ایـــران فـــرهـــنـــگـــی نیز یاد می شود. این امر با کمی پژوهش و بررسی و جستجو قابل اثبات است. بنده کوچک تنها از گلهای این گلستان زیبا و بوستان جان فزا، کمی نفس کشیدم همین و بس. پاینده و سرفراز باشید. زیاده اگر تعریف و تمجید کنیم از سوی برخی کاربران متهم به نوشابه باز کردن برای همدیگر می شویم. خدا نگهدارتان باد.
فرق می کنه
Iran, Islamic Republic of
فرق می کنه
مسلمان افغانی زمان جنگ کنار ما جنگید
در دفاع حرم با نام فاطمیون در کنار ما جنگید
از طرفی افغانستان و ایران و چین مرز مشترک زمینی دارن و ایران و چین به آب های آزاد دسترسی دارن یعنی یک جاده اقتصادی در بهترین نقطه از نظر منابع ، یعتی تحریم های آمریکا از بین میره ، افغانستان از دست آمریکا خارج میشه و رونق می گیره و با حذف دلار از مبالادت این منطقه ضربه مهلکی به آمریکا وارد میشه

توجه کنید که آمریکا یک حکومت فدرالی است که کشورهای آمدند و با هم حول پنج محور متحد شدند و این دولت تشکیل شد یکی از اون موارد استفاده پول مشترک است
حالا اگر واحد پولی آمریکا ضربه بخوره با توجه به مشکلات شدید فرهنگی و بدهی بالای مالی آمریکا در معرض فروپاشی قرار می گیره
M.sh
Romania
اینا منظورشون سیگنال به وحشی های کروات و ادکلن زده در اخراج تیپ فاطمیون بوده یعنی به عبارتی اجرای fatf و برجام منطقه ای
United States
بله فرق داره سوریها به کشورهای عربی مهاجرت نکردن بیشترشون به اروپا و ترکیه مهاجرت کردن چون میدونستن تو کشورهای عربی و خاورمیانه ای هر آن احتمال جنگ وجود داره اما افغانها به ایران و پاکستان مهاجرت کردند از همه بیشتر هم به ایران و پاکستان فحش میدن
آجرلو از گل‌زمين
عجب دولت‌مردان فکوري داريم؛
گنه کرد در بلخ آهنگري به شوشتر زدند گردن مسگري....
Iran, Islamic Republic of
خدارا شکر که حداقل افغانی ها هستن تا زور گوی امریکا را سر ان بدبختها تلافی کنیم!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
کلا لیبرال ها با افغانی ها مشکل دارن
زمان خاتمی هم بدترین نوع رفتار با افغانی ها از طرف دولت رو شاهد بودیم
وای از این دولت تدبیر و امید
Italy
گنه کرد در بلخ آهنگری/ به شوشتر زندند گردن مسگری؛ قابل توجه آقای سید عباس عراقچی مردی با استراتژیهای خاکستری: ما به عنوان یک مسلمان باید عقاید و باورهای دینی خود که مبتنی بر شرع مقدس و همچنین اخلاقیات است را به عنوان یک هنجار برتر رعایت کنیم. هـر گـونـه نـاهـنـجـاری هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت به زیان ما خواهد بود. در هر پست و مقام و جایگاهی که باشیم اول خودمان آسیب می بینیم بعد همه مردم. پس الگوی خوبی باشیم.
Colombia
شرع شما برای خودتان مقدس است ، این چه ربطی به دین و شرع و.. دارد ، اروپایی ها دهها میلیون مسلمان که از کشورهای مسلمانشان گریخته اند را پناه داده اند ، حالا این بیچاره های افغانی در ایران دارند با کار و کوشش و بدون توقع و با فروتنی زندگی ساده ایی را میگذارنند.
United States
خودت داری میگی کشورهای اروپایی ایران کشور اروپایی نیست ایران کشوری که توسط کشورهای اروپایی تحریم شده کشورهای اروپایی هم اینجوری نیستن که یه مهاجر بلافاصله از مرز بگذرن و بیان از پایتختشون تا بقیه شهرها ساکن بشن اول به کمپ‌ میرن بعد از ۱ تا ۵ سال اگر پذیرش شدند حق دارن وارد شهرهای اروپایی بشن نه مثل مهاجران افغان که از مرز میگذرن از تهران که پایتخته گرفته تا شمال و جنوب ساکن میشن فحشم میدن که تو ایران بهشون بد میگذره افغانها هم برن همون کشورهای اروپایی هرچند که کشورهای لروپایی هم از مهاجران افغان به ستوه اومدن طوریکه آلمان با ۲ هواپیما مهاجران افغان رو دیپورت کرد که احتمالا بازم آولر میشن سر ایران در فرانسه هم در کمپ ا مهاجران اریتریایی درگیر شدن
کاظم
Iran, Islamic Republic of
به خودت فشار نیار اقای عراقچی هنوز نقض فاحش نشده.!!
این حرفهای عراقچی خیلی بوداره .ایا فتنه ۹۸ در راه است؟
Japan
...
دانا
Iran, Islamic Republic of
با بیانیه ای که رئیس جمهور خوندن و حرف های آقای عراقچی حل پازل اونقدرها سخت نیست یک مبادله و مذاکره جدید با دول اروپایی با شروط جدید به نفع اروپا وگرنه چرا باید یک مقام انگلیسی علنا کشور ما رو به مجازات تهدید کنه؟در واقع این حرف ها جاده صاف کنه اینستکسه که الان چند ماهه آقایون دارن زحمتش رو می کشن یکبار برای همیشه می گم ما تو جنگ سوریه برنده شدیم تو نفوذ تو منطقه برنده شدیم بنابراین اروپا در حال مذاکرات برای محدود کردن گسترش منطقه ای ماست خوب دقت کنید داخل افغانستان جریاناتی در حال وقوعه که اروپا و آمریکا در حال انجامشن بنابراین باید ارتباط ایران و افغانستان رو قطع کنن در ضمن داعش هم اونجا در حال اقداماتیه برای زدن جرقه منطقه ای باز هم زیر پوشش اروپا و آمریکا ممنون آقای رییس جمهور، ممنون آقای عراقچی، ممنون آقای ظریف که وزارت خارجه مون رو از حمایت کشورهای منطقه به سمت حمایت از طرح های منطقه ای غرب می برید، هزینه ای که گفتید خیلی بالاست ولی هزینه ای که با جدایی از حمایت افغانستان و منطقه خواهید داد بالاتر خواهد بود یکبار برای همیشه تمام کشورهای منطقه می توانند سرباز ما باشن برادر ما باشن حامی ما باشن ولی غرب و آمریکا جز تکه تکه کردن کشور ما و استعمار نوین برای ما چه خواهند داشت؟
United States
نظر شما در مورد سفر مریم رجوی به کابل و پایگاه مجاهدین خلق در هرات افغانستان نزدیک مرزهای ایران چیه ؟ پارسال چند تن مواد مخدر در ایران کشف شد این مواد از کجا وارد شد ؟ چه مقدار مواد مخدر همین امسال در دو ماه اول سال از مرز با افغانستان کشف شد ؟ نظرت در مورد قاچاق بالای ۱۰۰ کیلو پیاز زعفران از ایران به افغانستان که پارسال اتفاق افتاد که امسال هم حتما مثل پارسال افغانها پیاز زعفران و قاچاق میکنن چیه ؟ نظرت در مورد بستن آب هیرمند به روی ایران توسط افغانها چیه؟ تو یا خودت افغانی یا بیش از حد پرتی فکر کردی افغانها مثل ایرانن سال ۸۰ که آمریکا میخواست به افغانستان حمله کنه ایران بهش پایگاه نداد اما آمریکا مجاهدین خلق عربستان یا هر کشور دیگه ای بخواد به ایران حمله کنه افغانها بهش کمک هم میکنن شاهدشم کمکهاشون به مجاهدین خلق
Iran, Islamic Republic of
همانطور که همه ایرانی ها یک جور نیستند، افغانستانی ها هم همینطور. خوب و بد همه جا هست.
شما که خیلی فکر میکنی بیداری، اینو بدون که اگر جریان غربزده طی ۴۰ سال گذشته همانقدر که تلاش کرد تا مردم را تحت ولایت آمریکا و غرب ببرد، تلاش میکرد تا مردم تحت ولایت الله به معنای واقعی قرار بگیرند، به احتمال فراوان الان ایران جزو ده کشور پیشرفته دنیا شده بود و تقوای مردم بیش از این بود‌.
United States
من جزو جریان غربگرا یا عرب و افغان گرا نیستم بخاطر شرایط اقتصادی ایزان تحریم بیکاری رکود و فحاشیهای خودشون خواستار اخراج مهاجران افغان از ایران هستم
Iran, Islamic Republic of
اگر با رفتن افغانها این مشکلات اقتصادی و رکود حل میشد چرا حدود ۱۸ ماه سر هسته ای مذاکره کردید؟!!!قرار بود فعالیتهای هسته ای کم و محدود بشه و آنها تحریم ها را بر دارند‌./
این حرفها رو هم من میدونم و هم شما میدونی قاعدتا. پس خودت رو گول نزن‌.
United States
من جزو مذاکره کنندگان هسته ای نبودم اما شاهد آثار زیانبار حضور چندین میلیونی مهاجران افغان در ایران هستم شما که چند هزار شهید افغان رو می بینی چرا نیروهای اطلاعاتی افغان در ایران و نمی بینی چرا ادعای ارضی افغانها بر مشهد و نمی بینی چرا بستن رود هیرمند و نمی بینی
Iran, Islamic Republic of
مظلوم تر از این مردم افغانستان پیدا نکردید. اینا هم مسلمانند و برادرای ما. چطور زمان جنگ سوریه فاطمیون و افغانستانی ها دلیر و خوب بودنند ، اما الان باید از ایران برند.
خدا جوابتون رو میده ایشالا

در ضمن ب این اوضاعی که دولت تدبیر شما برای مملکت درست کرده اصلا همین که اونا ایران بمونند تعجب داره
United States
شما فیلم اظهارات اون مهاجران دلیری رو که میگی ببین ان شاءالله که منتشر بشه
Iran, Islamic Republic of
اون شخص رو ندیدم. ولی اگر یک یا چند افغان بد باشند، یعنی همه افغانستانی ها بدند؟!! عجب منطقی!! من دیگه حرفی ندارم.
United States
دوست عزیز فیلم فاطمیون و گفتم و اظهاراتشون و که آبروی ایران و برد !!!!جهدن نیوز ممنون میشم منتشر کنید
Singapore
و....
Mohamad
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا باید این نجومی بگیران از کشور اخراج بشن ، نه افغانیهایی که ۸ سال در کنار مردم ایران با صدام جنگیدند و لشکر فاطمیونشون زبانزده ، باید مسؤلین بی عرضه و بی لیاقت از کشور خارج بشن ، باز خدارو شکر همه مشکلات حل شده الان مونده فقط ۳ میلیون افغانی
United States
این لیبرال ها افسار پاره کردن. هر مزخرفی دهنشون بیاد میگن
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
این لیبرالهاهمیشه تحلیهایشان براساس درآمدوهزینه مادی است .آقای عراقچی اولامروت وجوانمردی ایرانی ورحمت اسلامی که یک خصوصیت غیرمادی است اجازه نمیدهدکه باجماعتی که پناهنده شده انداینگونه رفتارشود ثانیا اینهاوبرادران اینهاکسانی هستندکه درکناررزمندگان اسلام درزمان جنگ بادشمن ایران می جنگیدندوشهیدهم داده اندوامروزدردفاع ازحریم حرم ولایت به عنوان مدافعان حرم میجگندوشهیدمیدهند.وبه عنوان برادران دینی مامطرح هستند.ثالثاچراگناه عدم توانایی های دولت خودتان درتوسعه اقتصادی ووضعیت بوجودآمده درنتیجه اختلاس وارتشاوریخت وپاش وعدم برنامه ریزی صریح وشفاف سراین بندگان خدادرمی آورید.یعنی این سه میلیون نفرباعث ضعف معیشت نودمیلیونی جمعیت ایران شده اند.وقتی رهبری می فرمایند.استعدادبالقوه ایران درهمین حدمیتواندبیش ازصدوپنجاه میلیون جمعیت راکفاف کند.ایرادازخودشماست .اگرشمابرکشورچندمیلیاردی چین یاهندوستان باهمه تنوع ملیتهاحاکم میشدیدچکارمیکردید.این یک اصل اساسی است که همیشه مغزهای کوچک وقلبهای تنگ وتاریک دربرخوردهای بیرونی تنگ نظرانه وکوته بینانه عمل میکنند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
در مقابل امریکا و اروپا بعد از کل خسارت که به بهانه برجام به این کشور وارد کردید حالا در مانده اید و این بندگان خدارا سپر قرار میدهید حیف به این کشور که تو و امثال تو این مملکت را 100 سال عقب بردید و 100 سال دیگر نیاز است تا کمی از این خسارتها جبران شود
سعید
Iran, Islamic Republic of
...
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
زورتان به این دوستان گرامی رسید؟...یعنی حتی پیاز وسیب زمینی را سامان ندادید که بگویید فقط برجام...
شما مقصر نیستید مقصر کسانی هستند که ساده لوحانه به شما رای دادند...
Iran, Islamic Republic of
کلاً خمیر مایه این قوم کدخدا پسند با تکبر و نخوت شکل گرفته...
سینا
Iran, Islamic Republic of
گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری
United States
ورود غیرقانونی به خاک یک کشور خودش جرم و گناهه بیشتر قاجاق مواد مخدر به ایران توسط همین برادران افغان انجام میشه چند ماه دیگه تابستونه قاچاق پیاز زعفران از ایران به افغانستان انجام میشه خودشونم که مدام به ایرانیها فحش میدن خب برن یه جایی که به مردمش فحش ندن
هاشمی
United Arab Emirates
عزیزمن عراقچی بحث از هزینه دانش آموزان و دانشجویان افغانی کرد
افغانی های بدون مجوز که جزء اینها نیستند
United States
عراقچی از ۳ میلیون مهاجر افغان حرف زد که مهاجران قاچاق هم جزوشون میشن جناب هاشمی
Iran, Islamic Republic of
قبل از برجام میگفتند اگه فناوری هسته ای را کم کنیم مشکلات اقتصادی و تحریم حل میشه. الان میگی اگه افغان ها برن حل میشه. و بعد از آن ، با سابقه ای که از غربزده ها دیدم ، نوبت صده وعده پوچ غربزده ها میرسد‌ که اگه فلان اگه بهمان... ‌. ای بابا بس کنید فریب کاری را‌.
عبداله
France
...
Iran, Islamic Republic of
🚩ما و افغانستانی‌ها؛ پاسخی به ادعاهای «عراقچی» درباره مهاجران

«سید حسام رضوی»کارشناس مسائل سیاسی در یادداشت ارسالی به دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم:
🔹بی‌شک بر آقای عراقچی پوشیده نیست که حضور سه میلیونی مهاجران افغانستانی خود به خود نمی‌تواند منجر به اشغال دو میلیون شغل شود کما اینکه کودکان، نوجوانان، زنان و دختران افغانستانی مهاجر در ایران به تبع اشغال کننده فرصت شغلی نیستند.
🔹از سوی دیگر نگاه کوتاه و اجمالی به آمار مرکز آمار ایران در طول حداقل سه سال گذشته نشان داده استان‌هایی که بیشترین حجم مهاجر افغانستانی را در خود جای داده‌اند با کمترین میزان بیکاری روبرو هستند و بالعکس در استانهای ممنوعه برای حضور این عزیزان با درصد بالای بیکاری روبرو هستیم.
🔹همین چند وقت پیش بود که محمدرضا کلائی شهردار مشهد مقدس اعلام‌ کرد که افغانستانی ها چیزی حدود 15 هزار میلیارد تومان درمشهد سرمایه‌گذاری کرده‌اند. حال این موضوع را تعمیم‌دهید به سایر استان‌های میزبان مهاجران افغانستانی که بی شک حجم گسترده‌ای را در برمی‌گیرد.
🔹اکنون آقای عراقچی به عنوان یک دیپلمات باسابقه باز همان سخنان عوامانه و رادیکال برخی ناسیونالیست‌های افراطی را آن هم در برابر دستور صرح مقام معظم رهبری تکرار می‌کنند.
🔹آقای عراقچی و‌ دوستان‌شان در وزارت امور خارجه شاگردان خوب و قابلی در درس دیپلماسی بوده‌اند و امروز آنچه از متون غربی در سال‌های تحصیل خوانده‌اند را اجرا می‌کنند؛ آری همین نگاه غلط به ایشان می‌گوید تو هم مثل ترکیه عمل کن و همانگونه که او از اهرم‌فشار مهاجران علیه اروپا استفاده کرد تو‌ هم این کار را انجام بده و اینگونه رفقای برجامی‌ات را تهدید کن.
https://tn.ai/2007788
📡. @TasnimNa
United States
تعداد مهاجران افغان ۳ میلیون نیست بیشتره نزدیک ۳ میلیون که فقط بچه هاشونن پاسخ به شما خودشون که مینالن از بودن در ایران فیلم اظهارات دختر افغان مقیم تهران که موجوده که گریه میکنه اونا خودشونم از ایران بدشون میاد ژست انسان دوستی نگیرید بذارید برن
آرش
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا کاملا حرف درستیه بدون نگاه حزبی ببینید
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
شما با چه نگاهی دیدید؟ این صحبت در این زمان یا برای بافرافکنی
یا با ناواردی یا نوعی عمد مطرح شد: نیروی انسانی دوستان افغانستانی دربسیاری مواردبا وجدان کاری وسخت کوشی سرمایه ی بزرگ
معنوی ومادی بوده
United States
جناب دلواپس افغانهای مقیم ایران همگی نیروهای کاری و سختکوش نیستن بعضی خلافکار و سارق و ...ان بعضی کارگرن که همون کارگران هم کار کارگران ایرانی رو اشغال کردن وقتی با مدرک لیسانس جوانان مردم میرن ثبت نام رفتگری شهرداری تازه این چند سال پیش بود الان که تعداد فارغ التحصیلان بیکار بیشتر هم شده بیشتر مردم این سرمایه مادی و معنوی ادعایی شما رو نمیخوان ضمنا بعضی افغانها در ایران اطلاعاتی و جاسوس هستن و به قاچاق پیاز زعفران و ...مشغولند
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
توی هرقشری خوب وبد هست
قطعا با شناخت سرکارگر یاپیمانکار نیروهای قوی به جای ضعیف باید جایکزین شود خود من شاهد بودم کاری که دوکارگر افغانی در2 روز انجام دادند 3کارگر ایرانی با تنبلی تمام برای حقوق بیشتر 5روز طول دادند
اما بحث نوع نگاه عراقجی است: فرافکنی... با اخراج 3میلیون افعانستانی مشکل بیکاری وبرجام وکشاورری و... حل نمی شود
United Arab Emirates
آقای دلواپس سرکارگرها و پیمانکارها بخاطر ارزانتر ساختن ساختمان اینا رو به کار گرفتن که حق بیمه ندن نه بخاطر کار خوبشون و البته به طور واضح داریم می بینیم کیفیت ساخت مسکن در ایران به نسبت دنیا چقدر پایینه و عمر ساختمان در ایران ۵۰ ساله و چه افت کیفیتی داشتیم در ساخت مسکن ..
Iran, Islamic Republic of
والا گناه افغانی ها چیه.به گفته جومونگ باید اواره های چوسان قدیم رو به هر نحوی شده بیاریم و آنها هستن که به درد ما میخورن.خدایی از ۳ میلیون افغانی حداقل یک میلیون شدن برای ایران بجنگن کافیه.اخراج اینها مشکل رو حل نمیکنه.اصلا به ما چه
Iran, Islamic Republic of
جومونگ!؟ عمق تحلیلت منو کشته! خخخخ
صادق
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخخ.افغانی رو نداشتین میخواستین کیا رو اخراج کنین.
حمید
Iran, Islamic Republic of
در مقابل آمریکا واروپای زورگو خاضع وسربه زیر هستید وتن به هرذلتی میدهید وساکت هستید اما در مقابل یک عدهافراد ضعیف وستم دیده فریادتان بلند است فاین تذ هبون ؟!۰۰۰۰
Japan
این آقا بزرگترین ضربات را از لحاظ سیاست غلط بر مردم ایران وارد کرد ...!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا دولت داره از افغانی ها درامد کسب می کنه.هرسال اونها بابت تمدید کارت اقامت در ایران به دولت پول میده.
United States
میزان ضرری که به اقتصاد ایران با بیکاری کارگران ایرانی و قاچاق مواد مخدر و جنایاتی که کردن زدن چند برابر درآمدی که به واسطه کارت آمایش ایجاد میکنن میشه نبودشون بهتر از بودشون
Germany
چرا مفتخورهای لیبرال شما شهر تهران را بیرون نمی کنید؟
محسن
Iran, Islamic Republic of
خواهشا با دقت بخوانید و جهان کامل منتشر کن.

بزک کنندگان برجام به جایی رسیده اند که اخراج برادران و خوهران افغانستانی را تجویز میکنند.
میخواید اصلا ۲۰ میلیون ایرانی را بریزید تو دریا تا فشارهای تحریم کاهش یابد!!! کی به کیه!!/

ضمنا بجای اخراجشان، به محله های شمال تهران(زعفرانیه،فرمانیه،کامرانیه،باغ فردوس،نیاوران و ...)بروید و ببینید چه کسانی آنجا ساکنند و چه سرمایه های هنگفتی دارند. جیبشان را بتکانید احتمالا خیلی بیشتر از آن ۸ میلیارد یورو که گفتی پیدا میکنید.(منظورم آنهایست که از حرام جمع کرده اند به ویژه سیاسیونی که برده اند.)
اگر واقعا دغدغه رفع فشارها از مردم است، به جیب شمال شهری های یاد شده برسید. این کار مربوط به داخل کشور است و دیگه نمیتوانید بگویید غربی ها نمیگذارند به جبیشان برسیم.
Iran, Islamic Republic of
راستی اگر اخراجشان کنید (که مخالفم) اونوقت چطوری درس برجام و مذاکرات را در مدرسه به دانش آموزان افغانستانی میاموزید؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
غربزدگی و خوشبینی به دشمنان مشکلات فراوان در پی دارد.
United States
آخرش همان حرفهای ترامپ را می زنند!!!!
Iran, Islamic Republic of
مدل گزینه های روی میز غربزده ها : ببین اروپا یا به برجام عمل میکنی یا ما افغانستانی ها رو اخراج میکنیم. حالا دیگه خود دانی.
عجبب!! انقدر اروپا را لای منگنه قرار ندید‌‌‌‌.!!!!
Iran, Islamic Republic of
۹۴ توافق کردند. الان هنوز بعد از چند سال آفتاب تابان نتابیده؟! بس کنید دیگه خوشبینی به غرب را. نوجوان ها جوان شدن. بعضی ها پیر شدند. بعضی وفات کردند. اینها هنوز دنبال التماس کردن از غرب هستند.
جت لی
Iran, Islamic Republic of
آقای عراقچی ، خدا شاهده اگه شما حرف نزنی هیچ مشکلی پیش نمیاد.
شما و ظریف و دارودسته ی دولتِ تبخیرِ امیدتون بچسبید به برجام و وعده های پوچه اش و کاری به این چیزا نداشته باشید.
راستی از احمد عراقچی معاون ارزی رئیس کل بانک مرکزی !!!!!!! و آقای سیف و حسین فریدون و مهدی جهنگیری و ..... چه خبر!؟ از اینا بگی بهتره اخوی
حسین
Iran, Islamic Republic of
شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه خوش به حال امریکا دوستان داخلیش براش سنگ تمام گذاشتن احتیاج به حمله نیست
Iran, Islamic Republic of
...
ایران
Iran, Islamic Republic of
دولتی ها بی ارزگی و ول انگاری و تنبلی و راحت طلبی خودشونو علت مشکلات اقتصادی نمیدونند. تحریم! آمریکا! یونان چرا ورشکست شده جزیره هاشو گذاشته واسه فروش؟ اینم تحریمه؟. آمریکا بیشترین بدهی جهانی داره. تاریخ جهان
رضا
Iran, Islamic Republic of
1: لطفا بفرمایید منافعی که از حضور برادران افغانستانی در جنگ ایران با صدام و جنگ اسلام با داعش برای ایران داشت رو هم اعلام بفرمایید، اگه همین مجاهدان افغانستانی نبودند امروز در شیراز و تهران چند میلیارد دلار یا یورو برای مبارزه با داعش خرج میکردیم را هم بفرمایید.
۲: مرزبندی جغرافیایی از کشورهای استکباری منشا گرفته شما چرا بدان پایبندید? بلاد اسلام مرز ندارد.
3: مهمان حبیب خداست خرج مهمان را خدا میدهد نه بودجه کشور.
Iran, Islamic Republic of
...
ali
Iran, Islamic Republic of
صادرات غیر نفتی که در حال حاضر ارز آوری دارند و کمک به اقتصاد فلج ما هست عمدتا از طریق عراق و افغانستان هست که آمریکا با طرق مختلف این دو کشور را تحت فشار قرار خواهد داد .
بحث اخراج افغانها هم در همین رابطه و سیاسی و نوعی پیشدشتی ایران برای اتفاقات احتمالی است
Iran, Islamic Republic of
.... بااین مدیریتتون
Iran, Islamic Republic of
هِی عمو....توچیکاره ای میگی باید برن؟...
بي تدبيري
Iran, Islamic Republic of
نيازي به فرمايش شما نيست دكتر ! با اين بلايي كه شما سر ارزش پول آوردين با برجام بي فرجامتان ؛ افغاني كه هيچي ؛ قربطي ها و كاولي ها هم امگيزه اي براي ماندن ندارن عزيزم !؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
تو اول برو خراب کاری تو برجام زدی رو جمع کن بعد بیا نظر تازه بده !!!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
راست میگه تمام بازار کشور گرفتند تو این بیکاری بخصوص،این افغانیا اینقدر بی رحمند که 20 سال حق آبه سیستان رو نمی دند و مردم بدبخت کردند و تازه الانم سیلاب اومده مجبور شدن سیل رها کردند
India
چند صد هزار نفر فقط در سیستان و بلوچستان دارن از ظلم افغانها آسیب می بینن میلیونها ایرانی دارن از واردات مواد مخدر این بزرگترین کشور تولید کننده مواد مخدر جهان که در دنیا به کشور تریاک معروفه دارن آسی می بینن خسارات و آسیبهایی که افغانها به میلیونها ایرانی زدن قابل مقایسه با تعداد شهداشون نیست ما نمیخوایم افغانها ایران باشن مردم خودمون میرن سوریه افغانها رو به اروپا یا افغانستان بفرستید افغانها اگه مدافع بودن از کشور خودشون فرار نمیکرد واقعیت اظهر من الشمسِ و با بازی با کلمات تغییر نمیکنه
Iran, Islamic Republic of
....