پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۶۲

دفاع افراطی بهنوش بختیاری از سگ‌ها

سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب: 670485
بهنوش بختیاری: این که سگ گردانی رو ممنوع کردن من خیلی ناراحتم. کسانی که این کار رو کردن خیلی دُگم‌اند.این اظهارات عجیب خانم سلبریتی در حالی زده شده است که چند روز پیش سگهای بی قلاده به کودک ده ساله حمله کردند و او را به شدت مجروح کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


19
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
فرمودند هرکسی یک جوری دگم است .
نوع دگم بودن خودشان را با رسم شکل توضیح دهید.
Iran, Islamic Republic of
بنده با رسم شکل توضیح می دهم:
ایشان هم دگم است برای اینکه حیوان خدا را دید اشرف مخلوقات را ندید
-
Iran, Islamic Republic of
همان خدا فرموده که این حیوان نجس است. جای بسی شگفتی و تاسف است که این خانم گفت: "هیچکس حق ندارد عقیده چرتش را به دیگران تحمیل کند" نجس بودن سگ این حیوان خدا، عقیده کسی نیست، حکم خدا است. صرفا جهت اطلاع!
ttt
Iran, Islamic Republic of
جالبه که خودشم داره نظرشو تحمیل میکنه، خیلی ها از جمله خود من و خانوادم از وجود سگ در اماکن عمومی بیزاریم ... پس دگم اصلی خودشه
Iran, Islamic Republic of
من هم حامی گاو ،گوسفند ، ماهیان و پرندگانی مخلوق خدا و بیگناه هستم که گوشت شان هر روز توسط این سلبریتی های خدا نشناس و سگ و گربه هایشان خورده میشود. لعنت به بر این افکار و عقیده چرت سلبریتی ها که می خواهید به امثال من تحمیل کنید.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
توطئه بود تا سگ های اصیل ایرانی را بکشند بعد سگ های خارجی فانتزی و آپارتمانی وارد کشور کنند .
هر روز شهرداری های کل ایران در تمام ایران سگها را به طرز فجیعی میکشند آنوقت سگهای فانتزی میلیونی وارد کشور می کنند و پول به جیب می زنند. بصیرت داشته باشید و به این دروغها توجه نکنید
منافقین از کفار بدترند
Iran, Islamic Republic of
انسان زمانی ااشرف مخلوقات است که از همه نظر برجسته باشد و به همه کمک کند و حتی به حیوانات هم کمک کند و آنها را نکشد و جنایت نکند.
شهرداری های کشور ایران سگها را به طرز فجیع می کشند . اگر راست می گویید سگهای خارجی میلیاردی وارد کشور نکنید . نه اینکه سگهای بومی را با توطئه و دسیسه به طرز فجیع بکشید تا سگ های خارجی آپارتمانی وارد کشور کنید؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
شما حق داری عقیده چرتتون‌ رو به مردم تحمیل کنید.
واقعا ما کجا میریم که یک مشت سلبریتی‌ بخوان‌ برا مملکت تصمیم بگیرن بچه‌بازی شده
محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
.....
محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
بحث اصلی درباره سگ همان حکمتی است که ما نمی دانیم. خیلی از دستورات اسلام حکمت هایی دارد که با عقل قابل فهم است و البته بخشی از آن هم برای انسان قابل فهم نیست. بسیاری از احکام شرعی برای دانشمندان که در لبه های مرز علم حرکت می کنند، به سختی قابل درک است. برای مثال کودکی که دستورات بزرگترش را درک نمی کند، باید آن را انجام دهد، هرچند به اشتباه در برخی اوقات از انجام آن طفره می رود اما کسی به او خورده نمی گیرد، چون درک درستی نسبت به حقیقت و دانایی بزرگترش ندارد.

نجاست سگ ربطی به وفاداری و یا بی گناهی آن ندارد. همانطور که نجاست بول، مدفوع و خون، ربطی به انسانیت انسان ندارد. انسانیتش محترم و عزیز، ولی خون و بول و مدفوعش نجس
Iran, Islamic Republic of
یکی نیست بگه خانم بختیاری این عقیده شما درباره آزادی سگ گردانی که از همه چرت تره! چرا پرت و پلا میگی!!!!!!!!!!!!
خدا یه عقلی بهت بده که انقدر ادعای روشنفکری نکنی!!!!!!!!!!!
شهروند
Iran, Islamic Republic of
اصلا ممنوعیت سگ گردانی در شهر ربطی به نجس و پاکی نداره فقط و فقط بحث امنیت و آرامش شهروندانه.
آیا در کشورهای غربی که تردد سگ به خصوص پیت بول ممنوع هست ربطی به نجاست اون داره !!!!!!!!!!!!!!!!
بیخودی مغلطه نکنید.
بهرامی
Iran, Islamic Republic of
پیت بول نام نژادی از سگ است پیشتر نژادهای پیت بول تریر آمریکایی، استفوردشایر تریر آمریکایی، بولی آمریکایی یا امریکن بولی و استفوردشایر بول تریر هم به عنوان پیت بول دانسته می‌شدند
کشورهای غربی مسلمان نیستند واکثر سگها هم وحشی نیستند و در کشورهای اسلامی فقط بخاطر نجس بودن سگ گردانی مشکل دارند
Iran, Islamic Republic of
کی گفته در کشورهای اسلامی فقط بخاطر نجس بودن سگ گردانی ممنوعه؟ لا اقل نظر خودت رو به اسلام نچسبون
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
روایات و احادیث زیادی در این زمینه وجود دارند. امام علی (ع) در مورد نجاست سگ می فرمایند: از نزدیک شدن به سگ ها بپرهیزید و کسی که سگ مرطوبی را لمس کرد، لباسش را بشوید و چنان چه سگ خشک بود، بر لباسش آب بپاشد.

همچنین محمد بن مسلم از امام صادق(ع) در مورد سگ سلوقی که نوعی سگ شکاری معروفی می باشد سوال کرد. امام فرمودند: چنان چه که او را لمس کرده ای دستت را بشوی.

شیخ صدوق ( ره) در مورد سگ های شکاری فرموده است: مقداری آب به محل ملاقات بپاشید، کافی است و شستن لازم نیست اما با این حال باز هم سگ را نجس می دانند.
Iran, Islamic Republic of
برخی افراد از "فلسفه نجاست سگ" سؤال می‌ کنند و می‌ خواهند بدانند آیا در اسلام، فقط "حکم نجاست سگ" بیان شده یا علاوه بر این، به فلسفه این حکم نیز اشاره شده است؟

عده ای نیز دم از حقوق حیوانات می زنند و حکم نجاست را بر خلاف حقوق سگ می دانند!، از نگاه آنان سگ یک حیوان با وفا است و همین را دلیلی برای طهارتش می دانند.

اگر مفید بودن و وفادار بودن سگ برای حکم به طهارتش کافی باشد، پس خون که حیات انسان با کمبود آن در خطر می‌افتد، نباید نجس باشد؟ آیا کسی در فواید و نیاز انسان به خون و همچنین در نجس بودن آن شک دارد؟ آیا به بهانه اینکه انسان اشرف مخلوقات هست، می‌توان نجاست خون او را انکار کرد؟
Iran, Islamic Republic of
مبارک باشه برمسئولین کشور (همه شد چرت)
محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
اسلام دین تعادل و میانه روی است. این اعتدال و میانه روی را به وضوح می توان در دستورات اسلامی مشاهده کرد. هرچند در اسلام، سگ حیوانی نجس است، امّا این سبب نشده تا حقوق او به عنوان یک حیوان، نقض شود. رعایت حقوق سگ به این نیست که به آن دست بزنی ، و او را مونس و هم بازی خود قرار دهی! بلکه با رسیدگی به آب و غذایش و آزار نرساندن به او، حقوقش را رعایت کرده ای.

در کتب فقهی آمده است: اگر شخصی، به مقدار وضو گرفتن آب داشته باشد، و بترسد که اگر با آن وضو بگیرد، دچار تشنگی شود، بر او واجب است که تیمم کند و آب را برای نوشیدن نگه دارد. صاحب جواهر(قدّس سرّه)، پس از نقل این فتوا می نویسد: «وکذا الحیوان اذا کان کذلک وان کان کلبا»(اگر از تشنگی حیوانی نیز بترسد، حکم همین است، گرچه آن حیوان، سگ باشد.)

در بعضی از روایات از اذیت و آزار سگ منع شده، در دسته ای دیگر به اطعام و سیراب‌ کردن سگ توجه شده است. علاوه بر این روایاتی هستند که قاتل سگ را ملزم به پرداخت دیه می‌کند. از این روایات نیز شاید بتوان حق و حقوقی برای سگ در اسلام ثابت کرد. هرچند عده‌ای می گویند: روایات دیه سگ، حقی را برای این حیوان ثابت نکرده بلکه تنها خسارت مالی صاحبش را جبران می‌کند،(۱۱) امّا با در نظر گرفتن همه روایات، خلاف این مطلب ثابت می شود چرا که دیه انسان را نیز به ولیّ او می پردازند امّا این سبب نمی شود خود آن شخص ارزش و قدری نداشته باشد. پس وقتی در دین اسلام برای سگ دیه قرار داده می شود، می توان نتیجه گرفت که به این حیوان، ارزش و بهایی داده شده است و پرداخت دیه به صاحب آن جبرانگر همین بهاء و ارزش فوت شده است.
Iran, Islamic Republic of
حالا اگر بچه شما بود آیا باز هم چرت بود قانون سگ گردانی درکشور
Iran, Islamic Republic of
صدا وسیما خواهشا وقتی برای ایشان بگذارید تا حرفهای خود را بزند مسئولین جراید هم به گوش باشید برای درج حرفهای ایشان
Iran, Islamic Republic of
پیامبر (ص) فرموده اند: خانه ای که سگ در آن باشد، ملائکه الهی به آن در نمی آید.

امام علی(ع) می فرمایند: از نگهداری سگ در خانه بپرهیزید.

به علت آلوده بودن و انتقال دادن میکروب ها، نگهداری این حیوان در خانه نهی شده است و برای رعایت بهداشت و نظافت های شخصی و عمومی و منزل و کودکان نباید سگ را در خانه نگهداری کرد. با این حال برخی افراد سگ های آموزش دیده را برای کارهایی مانند نگهبانی مزرعه ، کارخانه و ... نگهداری می کنند. چرا که امام علی (ع) می فرمایند: در نگهداری سگ خیری نیست، مگر در سگ شکاری برای نگهبانی و سگ همراه گله گوسفندان.
محمد جواد
Iran, Islamic Republic of
همون سگ كثيف كاري كنه به رويت خانم سلبريتي. (ملاحظه كردم محترمانه گفتم)
United States
محمد جواد از اسمت خجالت بکش.....
فرانک
United States
سگ برای پلیس و یا نگهبانی و یا چوپانی بسیار حیوان مفیدی است.
در محیط شهری باید قلاده داشته باشد و صاحبش کنترل کند. سگهای چوپان کنگل آناتولی ،قفقازی و ایرانی قویترین سگهای دنیا هستند که حتی با شیر می‌جنگند .سگها در نجات انسانها سابقه های زیادی دارند. بسیار هم موجودات باهوشی هستند.
ممنوعیت عبور و مرور سگها در محیطهای شهری کار درستی نیست. ولی باید قانونمند باشد تا افرادی که می‌ترسند احساس آرامش نمایند. در صورت تخطی از قانون ( بدون قلاده و بدون کنترل )صاحب سگ ( شناسنامه‌دار) باید با استفاده از کد ملی اش برگ جریمه دریافت کند.
از نظر نجاست هم صاحب سگ باید با دردست داشتن کیسه ی نایلون مدفوع سگ را به محض دفع شدن از معابر جمع آوری کند. این قسمتی از آداب و قوانین نگهداری حیوانات در کشور‌های دیگر است.
Iran, Islamic Republic of
تنها گروهی که سگ را نجس نمی دانند گروه "مالکی ها" می باشند که آن هم با این که سگ را نجس نمی دانند اما معتقد هستند که باید با سگ ها به صورت تعبدی عمل شود. یعنی اگرسگ از ظرفی آب و یا غذا خورده است باید آن ظرف را 7 مرتبه شست و شو دهند تا پاک شود.

کار هایی که اسلام انجام آن ها را منع کرده است یقینا به خیر مسلمانان می باشد، پس زمانی که نجاست سگ در روایات و احادیث فراوانی آمده است باید از آن دوری کنیم و به دستورات شرع عمل کنیم.
Iran, Islamic Republic of
روایات در باب بیان نجاست سگ در دو قالب بیان شده اند؛ روایاتی که به صراحت در آن واژه نجس آمده است و دسته ای دیگر روایاتی که واژه نجس در آنها ذکر نشده، امّا با قرائن موجود در آن، نجاست سگ اثبات می شود. در این روایات، روش برخورد با سگ همانند روش بر خورد با نجاسات دیگر، بیان شده است.

نجاست سگ به معنی پلیدی ظاهری است که تمام اجزاء سگ اعم از پوست، گوشت و موی آن نجس است و هر چیز مرطوبی که به سگ برخورد کند؛ نجس می شود. ولی در حقیقت و واقع، آیا سگ موجود پلید و بی خاصیتی است یا نه؟ نمی شود این را ادعا کرد. چون سگ مخلوق خداست. سگ مثل خون، نجس العین است. خون فواید زیادی دارد و بدون خون هیچ موجود زنده ای دوام نمی آورد؛ ولی نجس است. نجاست سگ ربطی به وفاداری و یا بی گناهی آن ندارد. همانطور که نجاست بول، مدفوع و خون، ربطی به انسانیت انسان ندارد. انسانیتش محترم و عزیز، ولی خون و بول و مدفوعش نجس
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
یکی هم باید جلوی ولنگاری این سلبریتی های پف کرده رابگیرد
مورد ((8 ))قابل توجه کسانی که سگ را نجس نمی دانند
Iran, Islamic Republic of
نجاسات يازده چيز است:
- 1 و2. بول و غائط : بول و غائط انسان و هر حيوان حرام گوشتى که خون جهنده دارد که اگر رگ آن را ببرند خون از آن جستن مى‏کند، نجس است.
- 3. منى : منى حيوانى که خون جهنده دارد نجس است.
- 4. مردار : مردار حيوانى که خون جهنده دارد، نجس است، چه خودش مرده باشديا به غير دستورى که در شرع معين شده، آن را کشته باشند.
- 5. خون : خون انسان و هر حيوانى که خون جهنده دارد، نجس است.
- 6و7. سگ و خوک : سگ و خوکى که در خشکى زندگى مى‏کنند، حتى مو و استخوان و پنجه و ناخن و رطوبت‏هاى آنها نجس است.
- 8. کافر: کسى که منکر خدا است، يا براى خدا شريک قرار مى‏دهد، يا پيغمبرى حضرت خاتم الانبيا محمد ابن عبدالله صلى الله عليه و آله و سلم را قبول ندارد،کافراست و نيز کسى که ضرورى دين يعنى چيزى را که مثل نماز و روزه، مسلمانان جزو دين اسلام مى‏دانند منکر شود، چنانچه بداند آن چيز ضرورى دين است و انکار آن چيز برگردد به انکار خدا يا توحيد يا نبوت، نجس مى‏باشد.
- 9. شراب : شراب و هر چيزى که انسان را مست مى‏کند، چنانچه به خودى خود روان باشد، نجس است.
- 10. فقاع : فقاع که از جو گرفته مى‏شود و به آن آبجو مى‏گويند، نجس است. ولى آبى که به دستور طبيب از جو مى‏گيرند و به آن ماءالشعير مى‏گويند، پاک مى‏باشد.
- 11. عرق شتر نجاست‏خوار: عرق شتر نجاستخوار نجس است. ولى اگر حيوانات ديگر نجاستخوار شوند، از عرق آنها اجتناب لازم نيست
محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
خانم بختیاری بهتره مورد 8 از نجاسات را از اینترنت سرچ کنه دیگه نگران سگ نیست بلکه کفار هم مصداق نجاسات می باشند و خوردن غذا با آنها حرام است و هرکجا دست یا بدنشان که خیس باشه بگذارند نجس بوده واگر وارد مسجد شوند بر مسلمانان است شستن جای انها
Iran, Islamic Republic of
حکم کافر و سگ یکی است کسی که احکام اسلام را قبول نداره هم نجس است
Iran, Islamic Republic of
نجاسات 11 مورد است از جمله سگ و کافر
کافران از نظر فقهی، احکامی ویژه دارند. در فقه شیعه، کافر به صورت مطلق، نجس شمرده شده است.
البته برخی فقهای شیعه، کافران ذمّی را پاک می‌دانند. (اهل ذمّه) در باب جهاد با کفّار نیز احکامی در فقه آمده است. کافران از این نظر، یا حربی‌اند، یعنی کافر غیر اهل کتاب‌اند و اینان به اسلام دعوت می‌شوند و در صورت نپذیرفتن اسلام، کشته می‌گردند و یا کتابی‌اند. کافران کتابی، یهود و نصارا و مجوس‌ اند. اگر اینان اسلام نیاورند، باید جزیه بپردازند. بدین سان، می‌توانند در بلاد اسلامی با مسلمانان زیست کنند
Iran, Islamic Republic of
پرسش: هم غذا شدن با کفار چه حکمی دارد؟
پاسخ: اگر کافر بت پرست ومشرک باشد وبا رطوبت دستش یا بدنش با غذا تماس بگیرد نجس است وغذا خوردن اشکال دارد ودر غیر این صورت نجس نیست پس اگر شک بکنیم در تماس با رطوبت پاک است وهمچنان اگر کافر کتابی (یهودی یا نصرانی باشد) طاهر است.
Iran, Islamic Republic of
فکر میکردم تو یکی یه ذره با بقیه فرق داری ولی تو هم از همون قماشی.
یه کلمه "دگم" رو معلوم نیست از کجا کپی پیست کردی، فکر میکنی خیلی میفهمی و روشنفکری و اونو تو یک جمله 20 بار تکرار کردی!
اگه خودت مورد حمله اون سگ با صاحب هارش قرار میگرفتی، الان دنیا رو روی سر همه خراب میکردی که این سگ و صاحبش چرا آزادند؟!
نمیدونم چرا شما جماعت بازیگر هیچوقت عاقبت بخیر نمیشید.
Iran, Islamic Republic of
چرت و دگم خودتی آدم بی هنر عقیده چرت رو تو داری که فرهنگ کشورتو رها کردی و به فرهنگ غرب چسبیدی اونوقت اسم خودتو گذاشتی هنرمند از سرمایه این کشور ارتزاق می کنی و از فرهنگ بیگانه دفاع می کنی
حرف تو چه ارزشی داره که مگی من حرف دارم
فرانک
Iran, Islamic Republic of
ضروری دین، به آن دسته از احکام و عقایدی گفته می‌شود که برای همه مسلمانان کاملا واضح و بدیهی است که جزء اسلام هستند. انکار ضروری دین، مستلزم تکذیب پیامبر(ص) و یکی از عوامل ارتداد است. وجوب نماز، روزه، حج و زکات از ای«وَ مَنْ لَمْ یحْکمْ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولئِک هُمُ الظَّالِمُونَ»

و کسانی که به آن چه خدا نازل کرده حکم نمی کنند آنان ستمگران اند.

«وَ مَنْ لَمْ یحْکمْ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولئِک هُمُ الْفاسِقُونَ»

و کسانی که به غیر آن چه خدا نازل کرده حکم نمی کنند آنان فاسق اند.

در این که چرا در آیه نخست درباره کسانی که بر طبق احکام الهی حکم نکنند حکم به «کفر» شده است، ولی در آیه دوم چنین کسانی تنها «ظالم» شمرده شده اند و در آیه سوم حکم به «فسق» آنان شده است، برخی از مفسران گفته اند: حکم به کفر در صورتی است که فرد به طور کلی حکم خدا را انکار کند و آن را حلال شمارد.

از ابن عباس نیز چنین نقل شده است: کسی که حکمی از احکام خدا را منکر شود کافر، و کسی که به آن اقرار داشته باشد و بر طبق آن عمل نکند فاسق است.ن جمله‌اند
مجتبی
...
Iran, Islamic Republic of
به اعتقاد علمای شیعه و سنی، انکار ضروری دین اسلام، موجب کفر است.[۱۹]

در ارتداد کسی که ضروری دین را انکار می‌کند، اختلافی بین فقها نیست، اما بین فقها اختلاف است که آیا انکار ضروری دین به خودی خود موجب ارتداد است، یا چون انکار ضروری دین مستلزم تکذیب پیامبر(ص) و رسالت اوست، موجب ارتداد و کفر می‌شود؟ در این باره چهار قول را می‌توان در بین فقها یافت:

انکار ضروری دین به خودی خود سبب مستقل کفر است و انکار ضروری دین، همانند انکار خدا و رسالت پیامبر، سبب تامّ کفر است؛ هر چند ناشی از شبهه باشد یا مستلزم تکذیب پیامبر نباشد. برخی این قول را به علامه حلی نسبت داده‌اند.[۲۰]
انکار ضروری دین به شرطی موجب ارتداد می‌شود که مستلزم تکذیب پیامبر و رسالت او، و حاکی از انکار از روی عناد باشد. بنابراین اگر کسی از روی جهل مرکب حکمی را با اعتقاد به اینکه جزء شریعت نیست انکار کند، مرتد نیست. با این حال باید قرائنی دالّ بر شبهه و جهل مرکب در فرد انکارکننده دیده شود.[۲۱] سید مرتضی، ملاهادی سبزواری، سید بحرالعلوم، آیت‌الله خویی و امام خمینی، از قائلان این نظریه دانسته شده‌اند. به ادعای برخی، مشهور فقهایی که به مسئله منکر ضروری پرداخته‌اند و حتی برخی از کسانی که نظریه اول را پذیرفته‌اند، صورت شبهه را استثنا کرده‌اند.[۲۲]
منکر ضروری دین اگر در سرزمین اسلامی متولد شده و تا دوره جوانی در همان جا زندگی کرده و ضروریات اسلام را دانسته باشد و پس از آن انکار کند، کافر است. اما اگر منکر ضروری دین، از سرزمین‌های دور از اسلام است، به گونه‌ای که احتمال مخفی ماندن ضرورت بر او پذیرفتنی است، انکار ضروری دین موجب کفر او نمی‌شود. این نظریه از صاحب جواهر دانسته شده است.[۲۳]
منکر ضروری دین به شرطی مرتد است که شبهه‌دار مقصر باشد، وگرنه اگر غیرمقصر باشد، مرتد نیست. این نظریه، از آن شیخ انصاری دانسته شده است. او تصریح می‌کند که اگر کسی عقاید ضروری را انکار کند، بی‌هیچ قید و شرطی کافر است، اگر یکی از احکام ضروری دین را انکار کند و جاهل مقصر باشد، باز هم کافر است، اما اگر یکی از احکام ضروری دین را از روی جهل ناشی از قصور انکار کند، کافر نمی‌شود.
Iran, Islamic Republic of
منکر ضروری دین اگر در سرزمین اسلامی متولد شده و تا دوره جوانی در همان جا زندگی کرده و ضروریات اسلام را دانسته باشد و پس از آن انکار کند، کافر است. اما اگر منکر ضروری دین، از سرزمین‌های دور از اسلام است، به گونه‌ای که احتمال مخفی ماندن ضرورت بر او پذیرفتنی است، انکار ضروری دین موجب کفر او نمی‌شود. این نظریه از صاحب جواهر دانسته شده است
منکر ضروری دین به شرطی مرتد است که شبهه‌دار مقصر باشد، وگرنه اگر غیرمقصر باشد، مرتد نیست. این نظریه، از آن شیخ انصاری دانسته شده است. او تصریح می‌کند که اگر کسی عقاید ضروری را انکار کند، بی‌هیچ قید و شرطی کافر است، اگر یکی از احکام ضروری دین را انکار کند و جاهل مقصر باشد، باز هم کافر است، اما اگر یکی از احکام ضروری دین را از روی جهل ناشی از قصور انکار کند، کافر نمی‌شو
احمد
Iran, Islamic Republic of
آیا ظاهرشدن سلبریتی ها با این وضعیت درملاء عام به تنهایی کافی نیست ؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
مردم وقتی قیافه امثال شما را در کوچه و بازار میبینند به اندازه کافی زجر میکشند چه رسد سگ هم همراهتان بگردانید، چه شود؟؟؟!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
ممنوعیت آوردن سگ به محل زندگی انسانها شد چرب و حرف این خانم شد عین روشنفکری؟!
مصطفی
....
عقیده ی چرت!!!
Iran, Islamic Republic of
خانم! لطفاً تو هم عقیده ی چرت خودت (سگ گردانی) را بر دیگران تحمیل نکن.
یه نفر...
Iran, Islamic Republic of
شما هم لطفا عقاید چرت خودت رو تحمیل نکنید.
خدا رو شکر اداره امور مملکت دست اعجوبه‌هایی مثل شما نیست. وگرنه باغ وحش درست می‌کردید.
نتیجه دوری از معنویت از دست دادن تدریجی مشاعر است.
به داد خودتون برسید.
Iran, Islamic Republic of
وقتی میگه شاخ و دم نداره روسریش رو جابجا میکنه. شاید بخاطر شاخ باشه
ب
Iran, Islamic Republic of
وقتی اجازه می دهند شما بااین وضع دراماکن عمومی رفت وآمد کنی سگ زبون بسته با قلاده بی قلاده باید آزاد باشده این یک ظلم بزرگی هست که نباید بگذرید
Iran, Islamic Republic of
من فکر کنم این لغت رو تازه یاد گرفته دنبال بهونه بوده کجا استفاده کنه...
Iran, Islamic Republic of
...
Romania
چطوره گردش بچه ها رو ممنوع کنن تا سگ ها راحت باشن !!!!
United States
...
United States
حمله سگ به کودک و حمله بهنوش بختیاری به مخالفان سگی شدن جامعه. امیدوارم یک سگ خوبی یک درس خوبی به ایشان بدهد که جایش هم بماند.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
توطئه بود از طرف شهرداری و پیکانکاران شهرداری تا مجوزی بشود برای کشتار سگ های بومی ایرانی.
سگها هم حق حیات دارند. نباید حیوانات بخصوص سگها را کشت . حیوانات چه گناهی کردند که توسط افراد قاتل کشته می شوند.
در ثانی سگ پتی بول وقتی فردی را بگیرد کاملا عاش و لاش میکند نه اینکه فقط گاز بگیرد. دروغ نگویید. دین ندارید آزاده باشید و دروغ نگویید.
مجید
Iran, Islamic Republic of
...