جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۸
۲۶

جزئیات عجیب از حادثه اهواز/ ماجرای تیر خلاص

چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب: 642779
اظهارات تامل‌برانگیز نماینده مجلس درباره ضعف شدید امنیتی در حادثه تروریستی اهواز: وقتی که تروریستها 12 دقیقه با خیال راحت شلیک کردند و حتی تیر خلاص به مجروحین زدند.
جزئیات عجیب از حادثه اهواز/ ماجرای تیر خلاص
به گزارش جهان نيوز، سیدحسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طی گفت‌وگویی با خانه ملت در خصوص جلسه بررسی حادثه تروریستی رژه اهواز در این کمیسیون که با حضور وزرای کشور و اطلاعات، نمایندگان دستگاه‌های ذیربط از جمله ارتش، سپاه و نیروی انتظامی و نیز استاندار خوزستان برگزار شد، ضمن انتقاد از وضعیت امنیتی مراسم رژه گفت: در این جلسه دو فیلم تأثرآور به نمایش گذاشته شد که بسیار همه ما را متأسف کرد چون چهار تروریست به راحتی 12 دقیقه تیراندازی کرده، رفت‌وآمد داشتند، خشاب خود را عوض کردند و با هم صحبت می‌کردند و هیچ کس به آنها حتی شلیک هم نکرد. نقوی حسینی افزود: این جای تأسف دارد که اینها در این مدت به راحتی حرکت کردند و حتی به مجروحین تیر خلاص می‌زدند.

وی خاطرنشان کرد: ما در عین حال که می‌دانیم این تروریست‌ها توسط حکومت‌هایی مثل عربستان سعودی و امارات حمایت شده و آمریکا نیز این نوع تروریسم را تشویق می‌کند اما در تأمین امنیت، حراست و حفاظت محیط برنامه ضعف‌های زیادی بود و این ضعف از خود ما است. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه باید امنیت کامل این مراسم تأمین و رفت‌وآمدها کاملاً کنترل می‌شد اظهار داشت: فضای سبز پشت جایگاه خالی از هر نوع نظارت بود و تروریست‌ها به راحتی می‌آیند و با اسلحه به سمت مردم شلیک می‌کنند.

وی تأکید کرد: این ضعف‌ها در کمیسیون امنیت مورد بررسی قرار گرفت و ما تأکید کردیم که از این خطاها نمی‌گذریم و دستگاه‌های مربوطه باید پاسخگو باشند. نقوی حسینی اظهار داشت: افرادی که در تأمین امنیت مراسم رژه کوتاهی کرده‌اند را مشخص و اعلام می‌کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: طبق آنچه در فیلم نشان داده شد، یکی از این تروریست‌ها صبح روز قبل از رژه می‌آید و کاملا محیط را براندازی عملیاتی می‌کند؛ یعنی از ابتدا تا انتهای خیابان را می‌رود و می‌آید و هیچ نیروی امنیتی و نظارتی آنجا حضور ندارد. وی اضافه کرد: گفته می‌شود خانه تیمی این تروریست‌ها کشف و ۲۲ نفر از مرتبطین با آنها دستگیر شدند، حالا سؤال این است که چرا این اتفاق بعد از عملیات می‌افتد؟ نقوی حسینی گفت: اطلاعات که نباید بعد از عملیات برود و اینها را کشف کند.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال در این موضوع ضعف‌های جدی وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد تا نقاط ضعف امنیتی ما برطرف شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یعنی واقعا انقدر سخته یه لینک دانلود گذاشتن
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه همین ایرادهای به ظاهر کوچیک باعث میشه مردم منبع خبرشون رو عوض کنن، چون هیچ کسی برنمیتابه خبر اینقدر خودخواهانه لینک دانلود نداشته باشه
Iran, Islamic Republic of
منم نتنستم فیلم و ببینم جدیدا فیلمهایی که جهان نیوز میذاره اصلا باز نمیشن
Iran, Islamic Republic of
....
محمد
Iran, Islamic Republic of
...
رر
Switzerland
جهان نيوز مدتي است شده سايت فرمايشي بي خاصيت!؟
Iran, Islamic Republic of
از اول بود
يا علي
Iran, Islamic Republic of
خدارا شكر تو مملكت هيچي نداريم ولي امنيت داريم ...!!!
Iran, Islamic Republic of
اینقدر با گفتن اینکه امنیت ما بی نظیره دشمن را تحریک کردیم بیاد ببینه چقدر محکمه !!!!!متاسفانه اینو نباید تو بوق می کردیم به نوعی آبروریزی شد.
Iran, Islamic Republic of
هر کشور دیگری به جز ایران بود ده برابر خراب تر از عراق و سوریه میشد.
در مقابل میزان و تعداد و نوع مجموع تهدیدات در مقابل ایران میتوانیم بگوییم ایران فوق العاده امن است.
متاسفانه گاهی یک یا دو تا تهدید هم عملی میشود.. نگاه کن ببین چند درصد عملی شده. چیزی که غرب و تکفیری ها در نظر دارند صدبرابر بدتر از سوریه و عراق برای ایران است.
اگر بتوانند به معنای واقعی ایران را با خاک یکسان میکنند. 40 سال است تلاش میکنند ولی نمیتوانند چونکه اینجا جان دادن آسان است.
محمد
Iran, Islamic Republic of
خدایی دم بچه های اطلاعات سپاه و اداره اطلاعات گرم . حداقل بالای چند ده عملیات تروریستی رو در سالهای اخیر خنثی کردند .
محمد
Iran, Islamic Republic of
قبلاً هم توضيحاتي داده شده بود مبني بر اينكه تروريست‌ها از چند روز قبل از آن روز اسلحه و مهماتشون رو توي پارك روبروي جايگاه مخفي كرده بودند. الآن هم كه گفتند يكي از آنها صبح همان روز در كمال آرامش و اطمينان خيال از عدم حضور نيروهاي امنيتي، كل خيابان را ارزيابي عملياتي كرده‌اند. لذا با اين توضيحاتي كه آقاي نقوي دادند، الآن ديگه خيلي اينطور نيست... يه زماني ريگي رو هوا نعل مي‌كردن.......
محمد
Iran, Islamic Republic of
چرا نصف بيشتر كامنت من رو حذف كرديد؟؟؟؟ دروغ بود يا تهمت و بهتان؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
نه تهمت بوده نه بهتان بلکه حقیقت بوده
Iran, Islamic Republic of
مردم درحوزه امنیت به نیروهای امنیتی اطمینان داردوکم کاری ندیده این آقامعلوم است برروی صندلی نشسته که تخصصش رانداردبرفرض صحت سخنشان نباید آنراعلنی بیان کندشمادرمجلس به دنبال معیشت مردم باشیدامنیت رانیروهای امنیتی باکمک مردم برقرارکرده اند
اگه کم کاری نبوده پس این اتفاق چرا افتاده؟
Iran, Islamic Republic of
مانور که نبوده رژه بوده تو رژه دست نیروها اسلحه خالی میدن
Iran, Islamic Republic of
وقتی تمام انتصابها بواسطه روابط و وابستگیهای گروهی است نه شایستگی و لیاقت وضعیت همین می شود که می بینید . خون مردم بیگناه به گردن مجلس و دولت می باشد .
Romania
انصافاً بچه‌ها ی اطلاعات تا حالا خیلی خوب کار کردن دستشون درد نکنه،کاش عزیزان تو زمینه های اقتصادی هم اینقدر پیگیر حل مسایل و سهل انگاری آقایان بودند تا ببینند چه به سر مردم میارن...
United Arab Emirates
...
علی
Switzerland
من یک درخواستی دارم. فکر کنید همین حادثه با این جژییات در امریکا یا کشورهای اروپایی اتفاق میفتاد. کما اینکه اونجا هم حوادث تروریستی اتفاق افتاده. حالا میخوام بدونم واکنش ما چی بود در اون صورت؟ رو چه چیزهایی مانور میکردیم و فوری میگفتیم کار خودشونه. به خصوص که فیلم تماس تلفتی یکی از فرمانده های سپاه هست که میگوید، یک نفر دستگیر شده. پس چی شد؟؟ چرا بعدش گفتند هر چهار نفر کشته شدند؟ خوب این سوال بزرگیه. یا همین که میگویند 12 دقیقه خیلی. احت همه را به رگبار گلوله بسته بودند. چرا هیچ کس وارد نشد؟؟ اینها و خیلی جزئیات عجیب غریب تر همون سوالاتی است که شماها میکردید اگر همین اتفاق در امریکا یا اروپا رخ میداد و نتیجه گیری هم میکردید. احتمالا خیلی از کامنتهای نقطه چین همین سوالات است. ولی خوب لابد نباید اصلا کسی به این حرف ها بپردازد. بیایید حالا دیگه راجع به این چیزها بحث کنیم.
شکرنیا
Iran, Islamic Republic of
سلام، چرا اینقدر راحت همه چیز رو زیر سئوال می بریم؟ اگه وارد نشدند، پس این چهار تروریست چه جوری و توسط چه کسانی کشته شدند ؟....
به قول دوست مون این نماینده مجلس بهتر بود قبل از محرز شدن چیزی، اتهامی به نیروهای اطلاعاتی وارد نکنه ... سالی چندتا تیم و نقشه تروریستی در کشور کشف و خنثی میشه .... تضعیف این نیرو ها باعث میشه انگیزه و موفقیت این نیرو ها کم بشه ...اگر هم ضعفی هست باید بدون جنجال بررسی و برطرف بشه ...
دانا
Iran, Islamic Republic of
با اعلام همدردی با بازماندگان جنایت تروریستی اهواز، کلا از قبل قرار بود طرحی در محرم اجرا گردد این طرح ابتدائا با ضربه زدن و از بین بردن به شعائر و نمادهای اسلامی توسط برخی افراد ناشناس و تبلیغ رسانه های بیگانه و اعمال مجهول و زنجیروار رسانه های داخلی و برخی افراد معلوم الحال آغاز گردید و باجنایت تروریستی در اهواز پایان یافت دو موج کوتاه امنیتی با تحریک به شورش داخلی با اختلال و ابهام در مراسم های حسینی و گره زدن ناتوانی دین و حکومت برای حل مشکل اقتصاد و موج دوم انجام عملیات تروریستی آن هم جا و مکانش از قبل مهیا شد ولی شباهت عملیات به عملیات منافقین چیز عجیبی نیست فراموش نکنیم حالا منافقین جزئی از سازمان امنیت عربستان محسوب می شود منافقین و عربستان و امارات مسئول این حملات هستند ولی اطلاعات را از سرویس اطلاعاتی خارجی دریافت نموده اند به نظر می رسد محمد تولایی هم توسط منافقین برای از بین بردن نماد حکومت اسلامی شهید شده فراموش نکنیم شعائر و نماد اسلام در محرم هر سال زنده می شود برای همین این ماه انتخاب شده
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
در حالیکه دشمنان ما 24 ساعته ، در حال برنامه ریزی و اقدام بر علیه امنیت ما هستند ! و با وجود تجربیات متعدد گذشته ! چرا باید شاهد اینگونه حوادث باشیم ؟!!
Denmark
قا تلا ن بدو ن تقصیر ملت شریف:

تصا د فا ت ترا فیکی
نزا ع و تجا وز
قر ص بر نج
غذا ها ی أ لو ده در رستو را ن ها
+
الکل که غا یب بود
____________

جمیعا=

فر هنگ و ا خلا ق ا جتما عی صفر

تقصیر را هم گر دن همد یگر بیندا زیم
و ا حتما لا خو د را قر با نی جهالت خویش
یا همدگر بدا نیم

تر بیت و آ مو زش = صفر

از زما ن حا جی کو رو ش هخا منشی همین بوده
خا لی نبندید

کتا ب ها ی تا ریخ وا قعیت ها پنها ن کنند
و این وا قعیت ها ی تلخ از بین نخوا هد رفت

عقل و علم و دین با همدیگر می توا نند با شند

ا گر عقل و اخلا ق تشریف دا شته با شد

قر ص ها را سر وقت بخو رید حتما
سام
Iran, Islamic Republic of
سهل انگاری بوده...