شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۱۱

پاسخ کدخدایی به یک موضوع بحث برانگیز

دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 627198
سخنگوی شورای نگهبان در برنامه گفت‌وگو محور «۱۰:۱۰ دقیقه» درباره رد صلاحیت مینو خالقی پس از پایان رای گیری صحبت کرد.
پاسخ کدخدایی به یک موضوع بحث برانگیز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بنام خدا. با کارنامه... روحانی در دوره اول پس چگونه صلاحیت او را برای دوره دوم انتخابات ریاست جمهوری تائید کردید و مردم و مملکت و اسلام با این روز رساندید پس می توان گفت یکی از مسببین شرایط فعلی عملکرد غیر قابل دفاع شورای نگهبان بوده است و باید پیش مردم خودت جوابگو باشد
علی
Iran, Islamic Republic of
ایضا دکتر احمدی نژاد!!!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
جالبه اول مثال مدرک رو میزنه بعد میگه در مورد این خانم به هردلیلی واقعا که مردم رو چی فرض کردید!!!!
آقاي كدخدايي! اين رويه خلاف قانون است!
Iran, Islamic Republic of
آقاي كدخدايي، رويه همين بوده كه شما مي فرماييد اما اين رويه پشتوانه قانوني ندارد. چون مرحله تصويب اعتبارنامه ها كاملاً بعد از انتخابات است نه جزئي از آن و لذا مشمول نظارت استصوابي شوراي نگهبان نمي شود. بعد از سوت پايان مسابقه، داور حق ندارد نتيجه را عوض كند حتي اگر ثابت شود كه بازيكني سه اخطاره بوده و يا دوپينگ كرده است (يا هر تخلف ديگري كه صورت گرفته باشد) در اين زمان، كميته ديگري بايد در اين خصوص نظر دهد. در قانون نيز پيش بيني شده كه شوراي نگهبان (يا هر نهاد ديگري كه تخلف را بعد از خاتمه انتخابات كشف كرده است) بايد اطلاعات را در اختيار مجلس قرار دهد تا با رأي نمايندگان مجلس، اعتبارنامه نماينده مذكور ابطال گردد. اما ظاهراً شوراي نگهبان با توجه به تركيب مجلس فعلي، خيلي به ابطال اعتبارنامه خانم خالقي در مجلس اميدوار نبود و لذا رأساً دست به كار شد و رأي وي را ابطال نمود.
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز ساعت ۱۷:۸
تفسیر قانون اساسی به عهده من و شما نیست
بلکه به عهده شورای نگهبان است
تشخیص اینکه نظارت شورای نگهبان شامل چه مقاطعی می شود نیز به عهده خود شورا می باشد
Netherlands
تِسْعَةُ أَشْيَاءَ قَبِيحَةٌ وَ هِيَ مِنْ تِسْعَةِ أَنْفُسٍ أَقْبَحُ مِنْهَا مِنْ غَيْرِهِمْ ضِيقُ الذَّرْعِ مِنَ الْمُلُوكِ وَ الْبُخْلُ مِنَ الْأَغْنِيَاءِ وَ سُرْعَةُ الْغَضَبِ مِنَ الْعُلَمَاءِ وَ الصِّبَا مِنَ الْكُهُولِ وَ الْقَطِيعَةُ مِنَ الرُّءُوسِ وَ الْكَذِبُ مِنَ الْقُضَاةِ وَ الزَّمَانَةُ مِنَ الْأَطِبَّاءِ وَ الْبَذَاءُ مِنَ النِّسَاءِ وَ الطَّيْشُ مِنْ ذَوِي السُّلْطَان‏
نُه چيز زشت است، اما از نه گروه زشت‏تر: درماندگى و ناتوانى از دولتمردان؛ بخل از ثروتمندان؛ زود خشمى از دانشمندان؛ حركات بچگانه از ميانسالان؛ جدايى حاكمان از مردم؛ دروغ از قاضيان؛ بيمارى كهنه از پزشكان؛ بدزبانى از زنان و سختگيرى و ستمگرى از سلاطين.
دعائم الإسلام ج 1، ص 83
Iran, Islamic Republic of
...
مرگ بر آمریکا ، اسرائیل ان گلیس و فرانسه
Netherlands
...
Netherlands
...
مرگ بر آمریکا
Netherlands
کَما تَکُونُوا یوَّلی عَلَیکُم.
هر طور باشید ، همانگونه بر شما حکومت می شود.
نهج الفصاحه ص 616 ، ح 2182
شما با این عملکرد ، انتظار دارید که مسئولین تون بهتر از این باشند؟
خلایق هر چه لایق.
مرگ بر آمریکا
Netherlands
...