جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲۳

دیدار تاریخی ترامپ و کیم جونگ اون

سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب: 619144
دیدار رسمی رئسای جمهور آمریکا و کره شمالی در سنگاپور.
دیدار تاریخی ترامپ و کیم جونگ اون
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Germany
عمیقا با سایت محترم جهان نیوز تمام همفکراتون ابراز همدردی میکنم. مصیبت سختیه و اجرتون با خدا.
Turkmenistan
اتفاقا باید به شما و همفکراتون که آرزو به دل ماندند با اوباما ملاقات کنند و به مکالمه تلفنی و قدم زدن وزرای خارجه اکتفا کردند تسلیت بگوییم . اگر به حرف رهبر گوش کرده بودند آنها هم الان از موضع قدرت و با التماس ترامپ ملاقات میکردند .
Iran, Islamic Republic of
دقیقاً درست گفتی، باید از موضع قدرت مذاکره کرد مثل کره شمالی(برد-برد) نه از موضع ضعف و ذلّت مثل لیبی(برد-باخت)، تمام نکته صحبتها و مواضع مقام معظم رهبری هم همین است که اگر هم خواستید مذاکره کنید نباید از روی ضعف و ذلّت و زبونی و التماس باشد، باید با قدرت و عزّت و اقتدار ایرانی پیش رفت، در واقع نرمش هم باید قهرمانانه باشد. چیزی که ما در عمل از دولت فعلی ندیدیم. اگر طی این سالیان به رهنمودهای مقام معظم رهبری گوش میدانند و عمل می کردند و چرخ صنعت هسته ای را کُند و ایستا نمیکردند، الآن با قدرت و عزّت به مذاکراتی که آرزویش را دارند هم میرسیدند. اما گوش ندادند و کار خودشان را کردند. به مرگ نگرفتیم که آنها به تب راضی شوند بلکه آنها بودند که ما را به مرگ گرفتند که به تب راضی شویم. در واقع برجام بر خلاف ادعا (برد-برد) نشد بلکه (باخت-برد) شد.
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
کره شمالی چه از موضع قدرت چه از موضع ضعف مذاکره کند الگوی ما نیست
الگوی ما امامان ما هستند
الگوی ما امام حسین (ع)است
ما درس آزادگی را از امام حسین و قمر بنی هاشم باید بگیریم
هیهات مِنَّاالذِّلَّه شعار حسینی است
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
که چی مثلا؟ شما خیلی خوشحالی یه گوش مخملی دیگه به جمع کدخدا باوران اضافه شده؟
Iran, Islamic Republic of
ما به روزی فکر میکنیم که کره شمالی توسط موشکهای زیبا ، جدید و هوشمند آمریکایی در حال زیر و رو شدن است.
دیگه کره شمالی قدرت دفاعی مفید و قوی ندارد. حالا که با عمو ترامپ دست دادند تاوانش را پس خواهند داد. بدعهدی آمریکا با ایران را دیدند ولی باز هم عبرت نگرفتند.
Turkmenistan
اشتباه فکر کردی عزیزم ! سایت جهان نیوز اونی نیست که فکر میکردی ! اونم از خودتونه فعلا رو نمیکنه !!! فقط گاهی حواسشون نیست دم خروس از زیر شال عبانماشون میزنه بیرون .
Germany
...
Germany
بنده هم برای برجامیون بسیار متاسفم. فقط با زور هسته ای است که می شود کدخدا را وادار به اجرای عهد و پیمان کرد، نه با برجام.
Iran, Islamic Republic of
خوشحال نباش چون نتیجه این مذاکرات در هر صورت "باخت" برای "وادادگان" است
چرا که
1- اگر مذاکرات به نتیجه برسد ثابت خواهد کرد کسانی در مذاکره پیروز خواهند بود که شدیداً به طرف مقابل بی اعتمادند (حتی خودکار و هم ضد عفونی کردند).
2- اگر مذاکرات به نتیجه نرسد ثابت خواهد کرد مذاکره با آمریکا و غرب از اساس اشتباه است.
Canada
اينا انقدر پررو هستند كه بعيده كم بيارن و از رو برن. از فردا دوباره كيهان مينويسه اين بدل كيم جونگ اون بوده و اصليه رو بن سلمان شبونه با جرج سوروس كشتنش!
ولى نهايتا منم به نوبه خودم به دلواپسها تسليت ميگم و براشون صبر جميل از خدا ارزومندم!!
...
پیشگو
Iran, Islamic Republic of
شما همیشه با تحلیل‌های آبکی فقط قصد هدف دادن به افکار عمومی و تهییج اونها رو دارید و در واقع الان بنده منتظرم ببینم نظر شما در باره این دیدار که باعث شد به یکباره به جای رهبر کره از اسم طرف استفاده چیست ؟
البته مطمئنا باز هم به دنبال درج یک سری تفکرات عقب مانده و هیجانی هستید و هیچ گاه به دنبال بیان واقعیات دنیا و سیاست نبوده اید .
کاملا روشن و واضح است که همیشه در مناسبات جهانی صرفه اقتصادی و جهانی مطرح بوده و دیگران ( همه جز ما ) به دنبال تبعیت از سیاستهای کلان جهانی هستند و نه دنبال تخیلاتی در حد فیلم ۳۰۰ یا جنگ ستارگان .
برای هزارمین بار مینویسم :
به زودی نوبت ما هم می‌رسد که به جریان جهانی بپیوندیم . البته ای کاش بدون هزینه این کار را میکردیم . مثل کره جنوبی ! و نه کره شمالی .
بدیهی است اگر تمام سانترفیوژهایمان را روشن کنیم و تمام استخرهای ایران را پر از آب سنگین کنیم و حتی به بمب اتم هم دست پیدا کنیم عاقبتمان بهتر از مردم کره شمالی و رهبر کره نخواهد بود .
پس از کاش نگذاریم کار به صلح مذبوحانه یا به اصطلاح قهرمانانه و ورزشکارانه بکشد .
به امید عقلانیت .
Iran, Islamic Republic of
این چه استقلالیه که به سگ و گربه تو این دنیا وابسته ایم؟
Iran, Islamic Republic of
پسره ی ابله رفته اتاوا اون دختره هم رفته ونکوور حواسشون نیست من از بس صف اول نماز جمعه نشیستم خسته شدم. ما مشت بر دهان ابرقدرتها میزنیم تا اونا تو کانادا راحت درس بخونن.!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
خاوذی هم مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل زیاد میگفت. بیچاره مردم
Turkmenistan
کلاس درس کره شمالی یک مبصر دارد و کلاس درس ایران صد مبصر . در کره شمالی یک نفر حرف می زند و صد نفر عمل میکنند . در ایران صد نفر حرف می زنند و یک نفر عمل نمیکند . ضریب هوش کره ای ها به مراتب از ایرانی ها کمتر است اما اتحاد همدلی و مقاومت و جان سختی و بچه نه نه بازی در نمی یارن . در ایران ضریب هوشی بالا همه میخوان زرنگ بازی در بیارن لذا همیشه ته چاه اند .
Turkmenistan
ما با کره شمالی با هم روند هسته ای را شروع کردیم .
ما با کره جنوبی همزمان مونتاژ اتومبیل را شروع کردیم .
آیا وقتش نشده مسئولین تکنو کراتی که در ایران از قبل از انقلاب تا کنون امورات اجرایی کشور را در اختیار داشته و دیگران را به نابلدی متهم و همواره پزه مدارک مهندسی شون از دانشگاه های مغرب زمین و آمریکا را داده اند و نان آن را خورده اند به حماقت و بلاهت و خیانتشان اعتراف کنند و از خدا رهبر ملت نظام و شهدا خجالت بکشند !!!!
United States
می بینم که سایت ها و خبرگزاری ها اصولگرا و دلواپس روزه سکوت گرفتن در مورد این خبر مهم روز دنیا . باز خوبه شما یه عکس گذاشتین . فارس که کلا انگار تو دنیا نه آمریکایی هست نه کره شمالی . موندم الان حرف شریعتمداری در مورد کار قبله شون کره شمالی چیه ؟ یادش بخیر چقدر ازش تعریف می کرد
Iran, Islamic Republic of
هنوزم نفهمیدی در تفکر اسلامی و انقلابی معیار شناخت حق و باطل تعداد طرفدارانش نیست!!!!!!
همیشه تعداد همراهان حق کم است زیرا که شناخت میخواهد. همراهی از سر شناخت و اعتقاد و ایمان .
اگر فهمیدی چی گفتم ترجمه اش کن به انگلیسی یک تک پا ببر دم در کاخ سفید .بنویس روش برسد به دست ترامپ.
M.sh
Iran, Islamic Republic of
اشتباها منفی دادم
Germany
شما در امریکا اگر دسترسی به اینتر نت داری ، برو گزارشهای توافقات قبلی بین این دو کشور یا حداقل عکس های البریت وزیر خارجه وقت آمریکا با رهبر کره شمالی را ببین.
هیچکدام از طرفین موجود در این فیلم خبری بالا به طرف مقابل ذره ای اعتماد ندارد و هر دو طرف خیلی خوب می دانند که این دیدار تنها نمایش هر طرف برای جنگ تبلیغاتی است.
در وزارت خارجه کره شمالی، شما می توانی یک مجموعه کامل از قردادها و امضاهای رئیس جمهور، وزیر خارجه و تصویب نامه های مجالس سنا و نمایندگان آمریکا را پیدا کنی ، که هیچکدام هم اجرا نشد.
آن جوانی که کنار جناب کدخدا می بینی ، همه این امضاها را توی قاب عکس گذاشته دور تا دور اتاق کارش آویزان کرده است و تمام وقت تماشا می کند. امضاها و عهد پیمان های که خیلی قرص محکمتر، صریحتر از این فعلی بودند و هیچکدامش را هم آمریکا انجام نداد.
اگر او را آنجا کنار «کدخدا» ی اعتدالیون و اصلاحات و امثالهم می بینی ، برای این است که به بنده و شما بفهماند که فقط با زور و قدرت هسته ای است که می شود ، کدخدا را وادار کرد، «سر تعظیم فرود بیاورد»، نه با برجام.
Iran, Islamic Republic of
بی اعتمادی در دیدار آنقدر زیاد است که حتی از خودکار ترامپ برای امضاء استفاده نمی کند
ولی در مذاکرات ما خودی ساعتی می بندد که مذاکرات به بیرون درز کند!
مطمئن باشید اون جایی نمی نشیند که آب زیرش برود ، کمتر از برد برد مذاکره نمی کند
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
ای باباااا. اینم از الگوی اقتصادی ما. کره شمالی که اسطوره ما بود تو زرد از آب در اومد.