جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
۳

خاطره رهبری از تلاوت غلوش+ماندگارترین تلاوت

جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب: 613011
تلاوت مجلسی راغب مصطفی غلوش از آیات ۷۶ تا ۸۱ سوره نساء که در سال ۱۳۶۸ در مدرسه شهید مطهری اجرا شده است، ارائه می‌شود.
خاطره رهبری از تلاوت غلوش+ماندگارترین تلاوت

به گزارش جهان نيوز، دهه فجر از راه می رسد و جشن های باشکوه پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر کشور برگزار می شود و 29 سال پیش راغب مصطفی غلوش و محمد احمد بسیونی برای اولین بار به میان مردم ایران آمدند و جشن های پیروزی انقلاب را با تلاوت های خود عطرآگین کردند.

در همان سال یعنی بیستم بهمن سال 68 این دو قاری به دیدار رهبر معظم انقلاب شتافتند و حضرت آیت الله خامنه ای با گرامی داشت ورود قاریان مصری، خوشحالی خود را از این دیدار ابراز داشته و افزودند: سال هاست که من با صدا و تلاوت شیخ راغب مصطفی آشنا هستم و شرف شما به قرآن است و تلاوت قرآن بزرگترین شرف است؛ همچنان که پیامبر (ص) فرمود «اشراف امّتی حملة القرآن» و «انتم حملة القرآن و الحمدلله»

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه به بیان خاطره ای از راغب مصطفی غلوش پرداخته و گفتند: ما حدود سال های 46 یا 47 در مشهد دنبال خواندن شیخ مصطفی اسماعیل در رادیوهای کشورهای عربی- مخصوصاً رادیو مصر- به دقت می‏گشتیم تا بلکه خواندن او را پیدا کنیم. البته نوارهایش هم در بازار نبود و در ایران هم رادیو قرآن وجود نداشت و ما مجبور بودیم از رادیوهای خارجی گوش کنیم.

ایشان افزودند: ما عاشق تلاوت شیخ مصطفی اسماعیل بودیم. تلاوت‏های او را پیدا می‏کردیم و گوش می‏کردیم. در آن زمان رفیقی داشتم- مرحوم آقا جعفر- که آقایان او را می‏شناسند. آن هم با من همین‏طور پای رادیو می‏نشست و گوش می‏کرد. یک روز من را دید و گفت «امروز در رادیوی مصر، صدای پسر شیخ مصطفی اسماعیل را پیدا کردیم!» گفتم چه طور، از کجا فهمیدی پسرش است؟ گفت «نام او راغب مصطفی است که پسر شیخ مصطفی اسماعیل است! (او را به نام غلوش نمی‏شناخت).

رهبر انقلاب اضافه کردند: رفیق من، صدای فرزند مصطفی اسماعیل را ضبط کرده بود. من که گوش کردم، گفتم که قاعدتاً باید همان پسر شیخ مصطفی اسماعیل باشد؛ چون صدایش شبیه شیخ مصطفی اسماعیل است! تلاوت هم، تلاوت همان آیات معروف بود «و استمع یوم یناد المناد من مکان قریب».




فیلم/ فرازی مشهور و شاهکار از آیه شریف تطهیر اهل بیت علیهم السلام با صدای استاد راغب مصطفی غلوش که موجب تشویق های انفجاری مستمعین می شود.این تلاوت شاهکار در سال 1368 و در مدرسه عالی شهید مطهری تهران اجرا شده است.

دریافت.mp4

تلاوت مجلسی راغب مصطفی غلوش از آیات ۷۶ تا ۸۱ سوره نساء که در سال ۱۳۶۸ در مدرسه شهید مطهری اجرا شده است، ارائه می‌شود.
دریافت.mp3





 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Arab Emirates
رحمت الله علیه. اذان مرحوم غلوش هم از جمله اذانهای ماندگار و دلنشینه.
رحیم
Iran, Islamic Republic of
با سلام و ممنون از این که این تلاوت های زیبا را گذاشتید تو سایت. البته قرائت آیه تطهیر در مسجد اعظم قم هست و در سال های نزدیک به سال 80 است نه سال 1368.
رحیم
Iran, Islamic Republic of
با سلام مجدد. البته درسته این قرائت با این شکل در مسجد اعظم قم هم انجام شده. علی اظاهر این تلاوتی که شما گذاشته اید مسجد اعظم نیست. با عرض پوزش