چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۶
۱۷

مامذهب رافقط درزیارت وعزاداری خلاصه کردیم

يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب: 564819
به گزارش جهان نیوز،رحیم‌پور ازغدی :مامذهب را فقط در زیارت و عزاداری خلاصه کردیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عبدالله
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای رحیم پور ازغدی
باسلام
متاسفانه در این دوره ی آخرالزمان بلندگوها و میکرفنها اغلب در دست انسانهای کوتاه بین در حق فضایل ومقامات اهل بیت(ع) قرار گرفته که دین را فقط در مناسک واعمال ظاهری واخلاق خلاصه نموده اند.
البته گزیری نیست که خداوند هر آنکس را بخواهد هدایت مینمایدچرا که خداونددرقرآن میفرمایدیُضِلُّ مَنْ یَشَاءُ وَ یَهْدِی مَنْ یَشَاءُ
ولیکن باید دانست که امام صادق علیه السلام فرمود: «ان الله جعل ولایتنا اهل البیت قطب القرآن و قطب جمیع الکتب
خداوند، ولایت ما اهل بیت را مدار قرآن و جمیع کتب آسمانی قرار داده است
لذا یکی از مصادیق اعظم ولایتمداری زیارت وعزاداری برای اهل بیت است.
Iran, Islamic Republic of
یکی از بزرگترین مشکلات کشور ما این است که همه اشکال را میدانیم مثلا تمام علما میدانند که بانکها از مردم ربا میگیرند و یا در مسایل ازدواج و مهریه همه میدانند که اشتباه است ولی هیچ کس راه حل عملی و اجرایی آن را بلد نیست همه فقط میتواند پند دهند اندرز دهند روایت بخوانند حدیث بگویند اما افسوس از یک راه حل قابل اجرا همه فقط بلد هستند کلی گویی کنند یا از اینو آن مثال بیاورند
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
آن دین و مذهبی را که راه حل نشان نداده باشد دین نیست و ما به خدای آن دین کافریم.
البته که مکتب اهل بیت ع راه حل واضح و روشن را بیان نموده اند ولیکن کجاست آن کسی که فقط و فقط گوش به فرمان و مطیع محض اهل بیت ع باشد و سر تسلیم درمقابل این مکتب حقه بساید .البته مدعیان تشیع بسیارند ولی حتی وقتی وارد کانون مدعیان تشیع یعنی حوزه های علمیه میشوید میبینید که کلام یونانیان (فلسفه)از کلام امامان معصوم ارج وقرب بیشتری دارد لذاست که تدریس اصول کافی وبحارالانوار در حوزه جایگاهی ندارد .
راه حل فقط وفقط این است که زانوی ادب در محضر مکتب اهل بیت ع بزنیم و حداقل یک دور کتب اصول وفروع کافی وبحارالانوار را خالصانه مطالعه نماییم وخود را در اختیار کامل امام ع و عبد رق امام شدیم بعد وقتی با نورانیت کلام امام ع مانوس شدیم و معاریض کلام امام ع را فهمیدیم دیگر دچار چنین غلطهایی نمی شویم که زیارت وعزاداری که اصل دین است را از بد عهدی های بازار مسلمین و ...(که البته این صفات ، بسیار مذموم است)پایین تر بدانیم.
یا اینکه قضیه ی شهادت حضرت محسن ع را به سخره بگیرند و یکی از بالاترین مصیبت اهل بیت ع که هجوم به خانه ی وحی بوده ومنجر به سقط حضرت محسن ع شده بجای تشویق وترویج عزاداری در این ایام ، آقایان! عزاداری این ایام را نهی می فرمایند.
ویا اینکه بدعت واژه ی شیعه ی انگلیسی را رواج دادند.اگر اعتقاد به کلام امام داشتند میفهمیدند که طبق احادیث و کلام امام ع کلمه ی شیعه یعنی شعاع نور امیرالمومنین ع.
حال آقایان بگویند که بین نور امام و انگلیسی کافر چه سنخیتی وجود دارد. این است که آقایان میبایست یک دوره احادیث شیعه را مطالعه فرمایند و قبل آن سکوت بفرمایند.
Iran, Islamic Republic of
یعنی شما میگویید علما 40 سال است دارند راه حل برون رفت از معضلات اجتماعی را پیشنهاد میدهند و مسولین کشور ان را نمی پذیرند بعید میدانم چنین باشد علما و فقها باید نو اوری داشته باشند و احکام اسلامی را نسبت به نیاز جامعه بروز رسانی کنند و فتواهای جدید صادر کنند تا کشور از این بن بستهای فقهی بیرون بیاید
مهدی
United Kingdom
واژه شیعه انگلیسی بسیار دقیق و صحیح است. یعنی بعضیها در لباس دین رفتاری انجام میدهند که ایجاد تفرقه و گمراهی میکند که در راستای اهداف انگلیس است. و همینطور اسلام آمریکایی.
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
ضمن تأیید نظر جنابعالی اما نظر بنده فراتر از نظر شماست...
عقیده ی بنده این است که ما اشکال را می دانیم اما همان آسیب و ایرادی را که اعتقاد داریم، خودمان هم انجام می دهیم...
در واقع هیچوقت از خودمان شروع نمی کنیم...
راه حل برطرف شدن بسیاری از آسیب های اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و حتی سیاسی این حدیث گوهربار است که باید با آب طلا نوشته و قاب شود:
هرچه را برای خود می پسندی، برای دیگران هم بپسند و هر چه را برای خود نمی پسندی، برای دیگران هم مپسند...
Iran, Islamic Republic of
ما دین نداریم و دروغ می گوییم. فقط شهدا و عده ای از اهل اخلاص راستگویانند. باقی دروغگو و ریاکار و ...هستیم. خدایمان همه چیز است غیر از خدای قرآن. دقیقا وضع زندگیمان گواه دروغگوییمان است.
Iran, Islamic Republic of
باید فکر کنیم ریشه ی این رفتارها چیه?
بهمن
Iran, Islamic Republic of
اقای ازغندی .شما همیشه با شیوه زیبای سخنوری وبا علم سخن می گویید .به خدا قسم راست می گویید .همین دیشب که اربعین به پایان رسید در بسیاری از ماشین ها با صدای بلند موزیک گوش می دادند وعده زیادی از مردم هم که اصلا چه اقایان وچه خانم ها به هیچ وجه انگار نه انگار این مملکت مثلا اسلامی است .البته همه دولت مردان ونظام در این زمینه فرهنگی مقصر هستند .اصلا هیچ کس نمی داند چه بکند .همه چیز شده سیاسی .پس جای تعجب نیست اسلام به این شکل در امده .
Iran, Islamic Republic of
بهمن آقا شاید سن شما آنقدر نباشد ولی دقیقا برگشته به زمان شاه. زمان شاه همین طور بود مردم سطحی و توخالی و بدون عمق جز عده ای. یعنی حسابشده مردم را برده اند به زمان شاه. ذائقه شان را عوض کرده اند. مردم فکر می کنند مسلمونن اما نیستن. تازه اگر یک مسلمون واقعی ببینن مسخره می کنن و حتی شاید بهش حمله هم بکنن. دشمن در این زمینه با کمک دولت ولنگار و غربزده و سکولار و علاقه مردم به این شیوه موفق شده است. البته این هل دادن مردم به جهنم از زمان هاشمی رفسنجانی شروع شد. امام راحل اومدند و به این احساسات عمق و معنا بخشیدند و توانستند یزید زمان را ساقط کنند. وقتی مردم سطحی باشند زیر بار نابودی هسته ای و موشکی و برگشت امریکا و...خواهند رفت کما این که زمان شاه رفتند. حرف ولی فقیه را هم گوش نمی دهند.
Iran, Islamic Republic of
کی گفته این مملکت اسلامی است؟ با کدام معیار سنجیدید؟
Iran, Islamic Republic of
پس اگر اسلامی نیست چرا حوزه های علمیه در خواب خرگوشی هستند و کسی به وضعیت موجود اعتراضی نمیکند ربا دین و خانمان مردم کوچه و بازار را نابود کرده است بالا بودند مهریه زندانها را پر کرده است عده ای از قضات با اتکا به فقه جعفری رای صادر میکنند و عده دیگر با اتکا به قانون به هیچکدام هم نمیتوان گله ایی کرد
Iran, Islamic Republic of
مقداری از این مساپل مربوط به حکومت است که مشوق این گونه دینداری است موقعی که ما قرآن را کنار میگذاریم که هدفش پرورش انسان های متقی است و ما به جایش واژه قرآنی با تقوا از واژه های جعلی چون حسینچی استفاده میکنیم متیجه همین میشود باید برگردیم به قرآن
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
رسول الله فرمود حسین منی وانا من حسین
یعنی قرآن حسین است و حسین قرآن .
پس هیچ جعلی صورت نگرفته و عین حقیقت است لذا تفکرات ذهنی شما جعلی است
Iran, Islamic Republic of
بیچاره اسلام که گیر افتاده دست این جماعت کاسب و دین معاش.
محسن
Iran, Islamic Republic of
🔻مادامی که متولّیانِ اسلامِ مراسمی، اقدام به توجیهِ تن پروریِ به نام اهلبیت و ترویج کج فهمیِ دينی و تئوريزه كردن خرافات در میان جوانان می کنند، جایگاه اسلام_انقلابی در جامعه از زبانها فراتر نخواهد رفت!!!
🔻جوامع گوناگون با ادبیات و رفتارهای احساسی، مناسکْ محوری، لفّاظی و شعارزدگی اسلامی نمیشوند!!!

زیارت_عزاداری_فقط!
مرجئه_گری_شیعی!

نکته مهم در این مسئله این است که این آسیب فقط مختص به تشیع لندنی نیست
بسیاری از هیئت های حزب اللهی و ارزشی هم طوری افراد رو دارن تربیت می کنند که زندگیشون می شه فقط مراسم
دینی که صد و بیست روزش عزاداری و مراسم باشه این ننگه برای اون دین و اسلام ناب محمدی این را نمی پذیره

من خودم یه طلبه هستم و می دونم که دیدگاه آقا همینی است که آقای رحیم پور ازغدی مطرح می کنند و به درستی و با قدرت به جنگ کسانی شعائر بی مغز را ترویج می دهند ، رفته اند.
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
شما چگونه طلبه ای هستید که نمیدانیدمعنی کلامتان به چه کسی مرتبط میشود.
بدانید که راس این متولیان مراسمی حضرت آقا هستند وشما به ایشان توهین نموده اید.
مگر شما اعتقاد ندارید که ایشان در راس جهان اسلام و متولی کلیه ی امور دینی هستند .
ولیکن بدانید اگر شما وامثال شما در حوزه های علمیه بجای پرداختن واهمیت دادن به کتابهای یونانیان(فلسفه)وکتابهای صوفیه(امثال ابن عربی ملعون ...)وکتابهای اسماعیلی مذهبان(امثال ابوعلی سینا و ...)
وکتابهای ناصبی های ملعون امثال تفسیرفخر رازی .ابن ابی الحدید و ...
صرفا به کتب روایی شیعه امثال اصول کافی ،بحارالانوار ، تفسیرالبرهان ، کامل الزیارات،بصائرالدرجات میپرداختید می فهمیدید که هر زیارت و عزاداری از اعظم عبادات است بلکه عباداتی از این بالاتر نداریم.