پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

نگاهی به فاجعه 30 مرداد، روزی که نباید آن رافراموش کرد

دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب: 543053
در این روز یک یهودی تندرو و جنایتکار به نام "مایکل دینس روهن" بخش شرقی مسجد الاقصی را به آتش کشید و طی آن قسمت‌های مختلفی از جمله منبر تاریخی معروف به "منبر صلاح‌الدین" در آتش سوخت. شعله‌های آتش تا نزدیکی گنبد تاریخی مسجد که از جنبش نقره خالص بود، نیز کشیده شد.
نگاهی به فاجعه 30 مرداد، روزی که نباید آن رافراموش کرد
به گزارش جهان نيوز،در این روز یک یهودی تندرو و جنایتکار به نام "مایکل دینس روهن" بخش شرقی مسجد الاقصی را به آتش کشید و طی آن قسمت‌های مختلفی از جمله منبر تاریخی معروف به "منبر صلاح‌الدین" در آتش سوخت. شعله‌های آتش تا نزدیکی گنبد تاریخی مسجد که از جنبش نقره خالص بود، نیز کشیده شد.
از جمله آثار و نشانه‌های مسجد الاقصی که در این آتش سوزی خسارت دیدند، می‌توان به "مسجد عمر" که سقفی گلی و پل‌هایی چوبی داشت، نام برد. آتش گرفتن این مسجد مصادف بود با روز ورود عمر بن خطاب (رض) به شهر قدس و فتح این شهر. علاوه بر این، محراب زکریا در مجاورت مسجد عمر، مقام اربعین در مجاورت محراب زکریا، ۳ راهرو از مجموع ۷ راهرو امتداد یافته از جنوب به شمال و ستون‌ها و نمادهای زینتی در این مکان نابود شد و بخشی از سقف نیز در جریان آتش سوزی فرو ریخت و خسارت‌های زیادی هم به درها و پنجره‌های مسجد وارد شد.

دریافت.mp4
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *