جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۷
۲۶

چرا کنار رفتن قالیباف غلط بود

شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب: 522110
پرویز امینی؛ تحلیل‌گر سیاسی می‌گوید تصمیمی که منجر به کنار رفتن محمدباقر قالیباف از رقابت‌های انتخاباتی شد شرایطی را فراهم کرد که امکان پیروزی حسن روحانی را بسیار تقویت می‌کرد.
چرا کنار رفتن قالیباف غلط بود

به گزارش جهان نيوز، کنار رفتن محمدباقر قالیباف از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم یکی از مهمترین تصمیمات اتخاذ شده توسط یک جریان سیاسی در انتخابات گذشته است. این تصمیم همچنان مدافعان و البته منتقدان بسیاری دارد، مدافعانی که همچنان از آن دفاع می‌کنند و منتقدانی که برخی پس از انتخابات می‌گویند این تصمیم غلط بوده است و بعضی دیگر از همان زمان مطرح شدن احتمال اتخاذ این تصمیم نسبت به تبعات منفی آن هشدار داده‌اند. پرویز امینی جزو دسته سوم است.

دریافت.mp4
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقاي دكتر اشاره نداشتند بالاخره در مرحله دوم به اين دو قطبي مي رسيديم
ضمنا اگر همين راي شانزده ميليون بين كانديداي اصولگرا تقسيم مي شد بدتر بود
اتفاق خوب اين بود حزب اله به اتحادي كه سالها منتظر بوديم رسيد و انشااله قدم به قدم پيشروي داشته باشيم
سرور
Iran, Islamic Republic of
این کار اشتباه و خلاف نظرسنجی ها بود.
ائتلاف در قلوب باید باشد که بود.پس زدن روحانی خوب داشت پیش می رفت.
افشین
Iran, Islamic Republic of
علت شکست ما در انتخابات داشتن اتحاد و یا نداشتن ان نبود برنامه نداشتند برای افرادی بود که طرفدار ما نبودند نتوانستیم اعتماد عمومی را به سمت خودمان سوق دهیم چون در سابقه اجرایی رد پای خوبی از خودمان برای همه اقشار جامعه بجا نگذاشتیم باید تیروی جدید جذب کنیم و افراد مورد دار را از خودمان دور کنیم تا دوباره اعتماد عمومی را جلب کنیم .....
حسین
Netherlands
""این کار اشتباه و خلاف نظر سنجی ها بود""
این کار صحیح بود چون هدف وسیله را توجیح نمی کند. ما فقط باید به فکر انجام وظیفه باشیم چون دنیا ماندنی نیست. نگاه کنید به تاریخ: خلافائی که هیچ ابری از سرزمینشان خارج نمی شد و پادشاهانی که آفتاب در سرزمینشان غروب نمی کرد که هم آنان رفتند و هم سرزمینهایشان.
فقط تقوی
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
در مرحله دوم همين دو قطبي بوجود مي آمد ولي آراي خاكستري بدليل خستگي كمتر خواهد شد.واين آقاي رييسي بود كه بالا مي آمد چون طرفداران آقاي رييسي انگيزه بيشتري براي راي دادن دارند تا قشر خاكستري انتخابات.اينها حتي براي ايستادن در صف راي گيري هم مشكل دارند.بنابراين تجربه نشان داده آراي خاكستري كمتر در دور دوم راي مي دهند.
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
هدف های انتخاباتی و کار سیاسی صفر یا صد نیست. بلکه بین صفر تا صد است. اگر انتخابات به دور دوم می رفت خودش یک پیروزی نسبی برای جریان رقیب و یک شوست نسبی برای روحانی به عنوان رییس جمهور مستقر بود. ضمن این که دور دومی شدن یک شکنندگی به لحاظ روانی و اجتماعی برای روحانی ایجاد می کرد و رییسی را از نظر روانی در موقعیت برتر قرار می داد. سوم این که رییسی فرصت پیدا می کرد حالا از طریق رسانه ملی با جانعه خرف بزند و یک فرصت یک هفته ای پیدا می کرد تا تهاجمات روحانی را دفع و به ضدش تبدیل کند.
Iran, Islamic Republic of
چی میگی من خودم خیلی از ارای خاکستری رو سراغ داشتم که وقتی قالیباف کنار رفت ،،،به روحانی رای دادن روحانی چون سیاسی نبودن و دنبال کار و عملکرد افراد بودن....
سید هادی موسوی
Iran, Islamic Republic of
به نام خدای شهدا
طرح این مسئله که کنار رفتن آقای قالیباف به نفع آقای رئیسی غلط بوده است سخنی است که دشمن در فضای جامعه به راه انداخته است تا انسجام قریب به بیست میلیونی جبهۀ ولایتمدار و انقلابی را از هم بپاشد و یک گروه رئیسی شوند و یک گروه قالیابافی. دوستان مبادا فریب بخورید آنها در پی شکستن اتحاد مبارک و بی سابقه جبهۀ انقلابی هستند. سرباز امام خامنه ای
میوه این اتحاد در مجلس آینده و ریاست جمهوری 1400 چیده می شود و با انتحار دولت در اخلاق و سیاست کار راحت تر هم شده.
Iran, Islamic Republic of
به شرطی که کسی وسیله ایی چیزی را با رنگ اون وری ها ست نکنه !وشورای نگهبان هم به واقع صیانت کند از رای مردم ومسئله با یه توبه حل نشود...وگرنه تا 1440 باید خون دل خورد!
یار
Iran, Islamic Republic of
به همین خیال باش!
رضا
Iran, Islamic Republic of
چند دستگی اصولگرایان در انتخابات 92 و اتحاد در 96 هر دو غلط و به ضرر اصولگرایان بود.
Iran, Islamic Republic of
احسنت. موافقم. متأسفانه، اصولگرایان، برنامه ریز و تحلیل گر آمار و مهندس صنایع ندارند که دو تا سناریو و استراتژی بشناسند. فقط ادعا.
اما افسادطلبان چی؟ از همه جا بهشان کمک میشه. ندیدید خوب سر ملت را شیره میمالن؟
اما راه حل‌؛ همه جوانان و متخصصان انقلابی و مؤمن به خدا، بروند به کمک جریان انقلابی و علم روز را، به حریان انقلابی تزریق کنند و کمک اسلام باشند.
اصولگرایان هم، لطفا حضور نیروهای متخصص را بپذیرند.
جواد
Iran, Islamic Republic of
یکی ازمشکلات جریان اصول گرایی اینه که اقتدار گراهستن وخیال وتوهم دارند که چون مثلن مجالس امام حسین شلوغ میشه وکلی آدم تو این مجالس شرکت میکنه میتونن بهره برداری سیاسی کنن و ازاون به نفع خودشون بهره ببرن اما این بزرگترین اشتباهه وانقلاب وامام حسین وشخص حضرت آقا متعلق فقط به اونا نیست واینه که جریان اصلاح طلب تواین رابطه خیلی خوب عمل کرده وبه نظرم به لحاظ مبانی کمک زیادی به حفظ انقلاب تاحالا کرده رای اصولگرایان کلن همین شونزده میلیونه نسل جدید که به رای دهنده ها اضافه میشن تفکر اصولگرایی رو نمیپسندن واین باعث میشه رای اصولگرایی کم وکمتربشه
عرفان
Iran, Islamic Republic of
به شخصه افرادی رو دیدم که میخواستند به آقای قالیباف رای بدند و بعد انصرافش گفتند به روحانی رای میدیم!
Iran, Islamic Republic of
بنظر میرسه تو انصراف قالیباف افرادی رو در نظر گرفتن که تکلیفشون با خودشون مشخص بوده!! وگرنه چه وجه تشابهی بین قالیباف و روحانی در رای دادن بود؟!
Iran, Islamic Republic of
به نظرم انصراف هم برا اتحاد جمنا خوب بود وهم به نفع آقای قالیباف بود با توجه به دو شکست قبلی .ما باید واقعیتی رابپذیریم که بدنه اجتماعی اصولگراها را پس میزنه به خصوص در کلانشهر ها و باید تو این دوسال کار کنید واینکه از جوانان مومن انقلابی بااخلاص استفاده کنید واز تجربه های سنتی
Iran, Islamic Republic of
اگر عالم وادم بودند مهندسی تعرفه روحانی را رییس می کرد
Iran, Islamic Republic of
متوهم!
Iran, Islamic Republic of
باتخلفات گسترده از سوی رقیب اتحاد می‌شد یانه فرقی نمی کرد الان حداقل اتحادراداریم
Iran, Islamic Republic of
مهم رفتن قالیباف نیست گر چه در اجرای تاکتیک ها باید دقت بیشتری میشد ایشان فعلا قهرمان این دورا هستند، مهم ماهیت وروحیات طرف مقابل است که آمده تا رئیس جمهور شود با هر تعداد رای! لذا برای اولین بار با پیروی از بت بزرگ امریکا ، همه ترفندهای ضد اخلاقی وحتی امنیتی را بکار میگیرد تا با هرچند طرفدار بازی را ببرد عزای امروز ما نبردن رئیسی نیست عزا بر سر قابل اطمینان نبودن نگهبانان دژهای اخلاق،سیاست ،امنیت، دفاع و فرهنگ این کشور است چه کسانی میخواهند سرنوشت این ملت ۸۰ میلیونی را در دست بگیرند؟ چه کسانی میخواهند با دشمن مقابله کنند برای دفاع از حقوق این مرز و بوم؟ وقتی خودشان مفت ومسلم گرا به دشمن میدهند
مرتصی
Iran, Islamic Republic of
بنده علی رغم آنکه به جامعه شناسی جناب امینی اعتقاد دارم وبا وجود آنکه از حامیان قالیباف بودم ولی تحلیل جناب امینی را درست نمیدانم.
واقعیت آن است که همانطور که روحانی رقیب هراسی کرده بود، بخشی از نیروهای ارزشی سالهاست قالیباف هراسی کرده اند وبطور حتم خیلی از آنها بواسطه ی عدم درک درست از شرایط به قالیباف رای نمیدادند وطرف مقابل هم او را با هجمه های مختلف ناکار کرده بود.لذا ماندن ایشان ابهت او را مخدوش وشعار 4 درصدی ایشان را برعکس محقق میکرد ودرمجموع دوکاندیدای ما فضای مظلومیتی برای روحانی ایجاد کرده بودند ودرلحظات آخر رای مردم را روحانی قویتر تصاحب میکرد.
Iran, Islamic Republic of
کدام نیروی به اصطلاح ارزشی است که رای به روحانی را ارجح به رای به قالیباف بداند نکته اینجاست که همه میدانستند در صورت کناره گیری قالیباف بخشی از آرای اوبه سمت روحانی میروند ولی آیا خواص مثلآ ارزشی وانقلابی هم تا این حد نسبت به قالیباف عنود بودند که در در صورت کناره گیری رئیسی به قالیباف رای ندهند وبه سمت روحانی بروند؟؟؟
چرا بخاطر تفکرات خشک برخی باید 4 سال سرنوشت کشور در برهه ای حساس را با بی تدبیری به دست نااهلان بسپاریم؟
Iran, Islamic Republic of
به نظر من بهترین کاری که آقای قالیباف کردند کنار رفتن ایشان بود که نشان داد ایشان هم انقلابی هستند و هم برای پیروزی اسلام و مسلمین حاضرند هر کاری را انجام دهند
Iran, Islamic Republic of
اصل چند کاندیدایی غلط است
روی یک کاندیدا تمرکز و همه از او حمایت کنند
البته اگر کاندیدایی از ابتدا برای یاری دیگری آمده باشد و مردم هم بدانند اشکال ندارد و حالت بی سرانجامی و بلا تکلیفی نخواهد بود
مثل وضعیت میرسلیم تقریبا