پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۳

بیانات آیت‌الله مکارم شیرازی درباره سند ۲۰۳۰

پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب: 521644
بیانات آیت‌الله مکارم شیرازی درباره سند ۲۰۳۰

به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله مکارم شیرازی بندهای مختلف سند ۲۰۳۰ یونسکو را نقد و بررسی کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
من قبلاً متن سخنان آقاي مكارم را خوانده بودم (دوبار) الان هم به طور كامل گوش كردم. مطمئن شدم كه در اين سند هيچ چيزي كه با دين، مذهب، فرهنگ و قوانين ما مغاير باشد وجود ندارد وگرنه ايشان قطعاً به آن اشاره مي كردند. البته قبلاً هم متن كامل سند را دانلود كرده بودم و مطمئن شده بودم هيچ چيزي كه بخواهد فرهنگ سكولار را ترويج كند، آزادي جنسي يا همجنسگرايي را به رسميت بشناسد، يا آموزشهاي مذهبي را محدود كند در آن نيست. ضمناً برخلاف نظر آقاي مكارم در اين سند واژه "خانواده" همجنسگرايان را در بر نمي گيرد چون تا امروز از كل 195 كشور جهان فقط 19 كشور ازدواج همجنسگرايان را به رسميت شناخته اند و بيش از 90 درصد كشورهاي جهان چنين چيزي را قانوني نميدانند. در مورد محتويات گزارشهاي ساليانه نيز متن گزارشات در اختيار خود ما است. ضمناً اين گزارشات در مورد تمام شئون كشور نيست بلكه فقط در مورد پيشرفت پياده سازي برنامه هاي آموزشي براي دانش آموزان است و قرار است ما بابت حق عضويتي كه به يونسكو ميدهيم از آنها مشاوره دريافت كنيم و البته در خصوص پياده سازي اين مشاوره ها هم هيچ الزامي در كار نيست. همچنين اينكه پرسيده اند چرا در حالي كه اين سند به رفع فقر و گرسنگي و خشونت عليه كودكان اشاره مي كند اما كسي به فكر كودكان يمن نيست را نيز نميتوان بعنوان يك دليل موجه براي نادرستي اين سند به حساب آورد.
يا علي
مهدی
Iran, Islamic Republic of
چرا دولت مراجع قانونی را برای اجرا سند دور زده است؟
دبیر
Iran, Islamic Republic of
برادرعزیز اینده جهان از ان مکتب اسلام است وقراراست با امدن امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف عالم تحت حکومت الهی ان حضرت قرار گیردان وقت ما به دست خودمان برویم زیر سلطه اموزش استکبارسرتاپا کفر به جای این حرفها برخیزید وبا کارهمه جانبه از دل متون اصیل دینی برنامه سعادت بشر رااستخراج کنید وقدمی در راه زمینه سازی ظهور بردارید فرهنگ اسلام ناب بالاترین فرهنگ است هیهات زیر سلطه کفربرویم ظاهراین متن بسیارشیک ومجلسی است اما مطمئن باشیدمثل برجام هسته ای اقایان .درزهای زیادی برای سواستفاده دشمن دران وجود دارد...