سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

تصاویر تکان‌دهنده از کودکان یمنی گرسنه

چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب: 229505
یک پایگاه خبری یمنی با انتشار تصاویری از کودکان یمنی درباره قحطی و فاجعه انسانی که جان یک میلیون کودک در این کشور را تهدید می‌کند، هشدار داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، شبکه‌های اجتماعی مختلف اینترنتی اقدام به تشکیل کمپینی برای کمک‌رسانی به منظور نجات جان 5 میلیون یمنی و از جمله یک میلیون کودک در این کشور از قحطی کرده‌اند.

"علی الظفیری" خبرنگار و یکی از کاربران شبکه اجتماعی "توییتر" خواستار نجات یمن از کابوس مرگ و قحطی شد و در این شبکه نوشت: اگر ما از یمن حمایت نکنیم ، هیچ خیری در ما نخواهد بود. اگر من روزنامه‌نگار و دوستدار یمن باشم و هیچ توجهی به وضعیت دشوار و استثنایی خانواده‌های یمنی نداشته باشم، وای به حال دیگران!

وی در ادامه خواستار اقدامی عملی و جدی برای جلوگیری از وقوع فاجعه‌ای انسانی در یمن شد.

این کمپین به اسم «برای یمن» که با پیشنهاد ظفیری به وجود آمده است با کمپین‌های دیگری با نامهای «YemenFamin»،

«کمک به یمن»، «قحطی در یمن»، «به یمن کمک کنید» و چندین کمپین ایجاد شده دیگر در شبکه‌های توییتر و فیسبوک همراه شده است.

این اقدام با استقبال چشمگیری محلی، منطقه‌ای و خارجی مواجه شده است و اصحاب رسانه‌های عربی، شخصیت‌های سیاسی مختلف و نیز زنان برای کمک‌رسانی اعلام آمادگی و حتی پیشنهادکرده‌اند که شماره‌حساب‌هایی برای کمک‌رسانی به کودکان یمنی باز شود و جمعیت‌ها و سازمان‌های امدادرسان برای نجات یمن از کابوس قحطی وارد عمل شوند.

در این میان پایگاه خبری یمنی "مارب‌پرس"  نیز تصاویری تکان دهنده از رنج و مشکل کودکان یمنی منتشر کرد که با واکنش‌های متعددی در سطح منطقه‌ای مواجه شده است که در پی می‌آید.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *