جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵

تورات‌مسروقه از‌عراق،سرازتل‌آویو درآورد!

دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۵۰
کد مطلب: 403844
قدیمی‌ترین نسخه تورات به سرقت رفته از عراق که قرار بود به این کشور بازگردانده شود به تل آویو برده شد.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، قدیمی‌ترین نسخه تورات که در سال ۲۰۰۳ توسط نیروهای ارتش آمریکا از عراق به سرقت شده بود سر از تل آویو درآورد.

طبق توافق صورت گرفته میان عراق و آمریکا قرار بود این نسخه که از آن به عنوان قدیمی‌ترین نسخه تورات در جهان نام برده می‌شود پس از ترمیم به بغداد بازگردانده شود اما کارشکنی صورت گرفته در این میان منجر به ارسال آن به سرزمین‌های اشغالی شده است.

وزارت فرهنگ عراق در این‌باره اظهار کرد: کتاب تورات به همراه میلیون‌ها نسخه باارزش در زمان حضور نیروهای ارتش آمریکا در عراق از کشور خارج شده و در سال ۲۰۱۰ برای بازگرداندن آن با مقامات آمریکایی توافقاتی حاصل شده اما سه روز پیش (۲۲ ژانویه) خبر ورود این کتاب به تل آویو منتشر شد.

وزارت فرهنگ عراق با ابراز تعجب از این اقدام صورت گرفته گفت: قرار بود کتاب تورات طی هفت ماه مرمت و ترمیم شده و به بغداد بازگرداننده شود اما با جشنی که اسرائیلی‌ها نسبت به ورود این کتاب به تل آویو گرفته‌اند بعید است دیگر بازگشتی در کار باشد.




نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *