چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۳
برای شهید حسین قجه‌ای؛

قهرمان کشتی، فاتح بیت‌المقدس

يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 220107
در مقطع دبیرستان فعاليت ورزشي خود را در رشتة كشتي شروع كرد. در كشتي به سرعت پيشرفت كرد و در وزن ۴۸ كيلوگرم ، مقام اول را كسب نمود. حسین، پس از پيروزي انقلاب، كميتة انقلاب اسلامي زرين شهر را به همره چند نفر از دوستانش تشكيل مي دهد.
جهان: حسين به سال ۱۳۳۷ در خانه کشاورزی از اهالی «زرين شهر» اصفهان متولد شد. در مقطع دبیرستان فعاليت ورزشي خود را در رشتة كشتي شروع كرد. در كشتي به سرعت پيشرفت كرد و در وزن ۴۸ كيلوگرم ، مقام اول را كسب نمود.

حسین پس از پيروزي انقلاب، كميتة انقلاب اسلامي زرين شهر را به همره چند نفر از دوستانش تشكيل مي دهد اما با تشکیل سپاه پاسداران، به عضويت سپاه در آمد.

با شروع غائلة كردستان، حسین عازم آنجا مي شود و تا دو سال بعد در جبهه غرب ماندگار می شود. بخش عمده زمان حضور حسین در کردستان، به عضویت در سپاه مریوان گذشت. در این شهر به جمع یاران حاج احمد متوسلیان پیوست و تا آخرین روز حیاتش در رکاب این سردار دشمن شکن بود.

حسین در زمان شهادت، فرماندهی گردان سلمان از لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) را بر عهده داشت. صاحب نظران دفاع مقدس معتقدند که اگر مقاومت سرسختانه گردان سلمان در جاده اهواز خرمشهر نبود، مراحل بعدی عملیات «الی بیت المقدس» محقق نمی شدند.

حسین قجه ای سرانجام در روز ۱۶ ارديبهشت ۱۳۶۱ در جریان مرحله اول عملیات «الی بیت المقدس» پس از مقاومتی تاریخی در محور جاده اهواز-خرمشهر، شربت شهادت نوشید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
درود خدا بر فاتح خرمشهر سردار حسین قجه ای
حسن
درود بر روان پاک فاتح خرمشهر سردار رشید حسین قجه ای که با مقاومت اسطوره ای 300 تن از یارانش که در محاصره کماندوهای عراقی شربت شهادت نوشید باعث فتح خرمشهر و برگشت آن به دامن وطن شد.
رزمنده
درود خدا بر سردار فاتح خرمشهر شهید حسین قجه ای که با 300 نفر از یاران شهیدش فتح خرمشهر را رقم زدند.
درود خدا بر گوشهای شکسته غرق در خون از غرش آرپیجی