پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اوضاع اسف‌بارسيل‌زدگان‍‌‌‌‌‌‎پاكستاني؛ هزاران نفرآواره وبي‌خانمان+عكس

جمعه ۲۵ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب: 186566
تداوم بارندگی‌های موسمی و جاری شدن سیل در مناطق جنوبی پاکستان، ۲۷۰ کشته بر جای گذاشته و‌ صد‌ها هزاران نفر را آواره کرده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس،‌ مقامات دولتی پاکستان اعلام کردند جاری‌شدن سیل در مناطقی از ایالت سند تاکنون ۲۷۰ کشته برجای گذاشته و صد‌ها هزاران نفر را بی‌خانمان کرده است.

شیوع بیماری‌های کشنده و مسری در مناطق سیل‌زده پاکستان

آژانس‌های امدادی هشدار دادند سیل‌زدگان پاکستانی با خطر شیوع بیماری‌های کشنده و مسری روبرو هستند به طوری که تاکنون ۸ نفر بر اثر تب شدید و نبود امکانات بهداشتی کافی جان خود را از دست دادند.
«حافظ ممون» مدیر کل دپارتمان بهداشت ایالت سند دراین‌باره گفت تاکنون وجود ۲ هزار مورد ابتلا به بیماری مالاریا از سوی مقامات بهداشتی تایید شده و این میزان در حال افزایش است.

اعزام نیرو‌های ارتش برای امدادرسانی به افراد سیل‌زده؛ نجات هزاران نفر و توزیع مواد غذایی

شبکه الجزیره گزارش داد نیرو‌های ارتش پاکستان با عزیمت به مناطق سیل‌زده، علاوه بر نجات هزاران نفر که در میان جریان سیل گرفتار شده، بیش از ۶۰ تن مواد غذایی را با استفاده از بالگرد در ۳۰ روستای محصور در آب توزیع کردند.
«وحید بخاری» یک سرگرد ارتش گفت: «سربازان ارتش موفق شدند در منطقه بدین،‌ ۳ هزار نفر و در منطقه پینجیرو ۱۰ هزار نفر را نجات دهند.»

احتمال افزایش شمار آوارگان سیل پاکستان به ۱۰ میلیون نفر

این گزارش افزود: «جاری‌شدن سیل در این مناطق، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار خانه را تخریب کرده و در حدود ۴.۵ میلیون هکتار زمین زراعی را به زیر آب برده است. روستا‌ها به طور کل زیر آب رفته به طوری که تنها سقف خانه‌ها و شاخه درختان قابل مشاهده هستند.»
گزارش‌های رسیده حاکی است در صورتی که اقدامات مناسب از سوی مقامات دولتی در مناطق سیل‌زده صورت نگیرد شمار سیل‌زدگان آواره به ۱۰ میلیون نفر خواهد رسید.

افزایش انتقادها از عملکرد ضعیف دولت پاکستان

الجزیره اعلام کرد با افزایش میزان آسیب‌ها و خسارات ناشی از سیل، انتقاد‌ها از عملکرد دولت پاکستان برای امدادرسانی به مناطق سیل‌زده افزایش یافته است. در حدود ۸۰ مرد با مسدودکردن جاده اصلی به سمت «حیدرآباد» بزرگترین شهر در کنار مناطق سیل‌زده، خواستار کمک فوری مقامات دولتی شدند.
«مرادخان» سخنگوی سابق ارتش پاکستان گفت: دولت نتوانسته برای کمک‌رسانی به افراد سیل‌زده، اقدامات مناسبی را صورت دهد.
وی تصریح کرد: «دولت پاکستان بسیار ضعیف شده، چرا که از یک سو با شورشیان و طالبان می‌جنگد و از سوی دیگر شرایط اقتصادی مناسبی ندارد.»
از آنجا که آثار سیل مخرب سال ۲۰۱۰ هنوز در پاکستان به وضوح به چشم می خورد و این کشور با بحران اقتصادی روبروست، دولت هدف انتقادات شدید مردم قرار گرفته است.
در سال ۲۰۱۰ جاری شدن سیل در پی باران‌های موسمی شدید و بالا آمدن سطح آب رود سند، استان‌های سرحد، سند، پنجاب و بلوچستان از کشور پاکستان را در بر گرفت. بیش از ۲٬۰۰۰ نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند و بیش از یک میلیون خانه ویران شدند.
https://jahannews.com/vdcjmmevmuqeoiz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjmmevmuqeoiz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *