پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

جنایت در یمن ادامه دارد.....

سه شنبه ۳ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب: 78244
عملیات زمین سوخته (به عربی: عملية الأرض المحروقة) نام یک عملیات نظامی ارتش یمن در درگیری با مبارزان حوثی در شمال این کشور است. این عملیات از اوت ۲۰۰۹ آغاز شده‌است.
ارتش یمن پس از کشتن حسین بدرالدین حوثی رهبر شیعیان یمن در سال ۲۰۰۴، موضعی سرسختانه را در مقابل شیعیان این کشور اتخاذ نموده‌است. مبارزان حوثی که نام خود را از رهبر خود یعنی حسین بدرالدین حوثی گرفته‌اند از همان زمان در این درگیری با دولت یمن وارد جنگ شده‌اند.

نیروهای عربستان برای پشتیبانی از دولت یمن وارد جنگ با نیرو‌های حوثی شده.

محمد عبدالسلام سخنگوی رسمی گروه حوثی ادعای عربستان مبنی بر ورود نیرو‌های حوثی به خاک عربستان را رد کرد و عنوان کرد زمانی با نیروهای صعودی وارد جنگ شدند که آنها می‌خواستند به خاک یمن وارد شوند. منابع محلی یمن می‌گویند که جنگنده‌های عربستان سعودی در روزهای گذشته به پشتیبانی از ارتش یمن، بارها اقدام به بمباران مناطق شیعه‌نشین مرزی یمن کرده‌اند. در مجموع و بنا بر گزارش نهاد‌های رسمی و غیررسمی در ماه‌های گذشته، بیش از صد هزار شیعه یمنی آواره و صدها تن نیز کشته شده‌اند.

در همین باره، «الجزيره» در گزارشی گفت: يمن در حالی به استقبال ماه رمضان رفت كه صد ‬هزار نفر از مردم اين كشور در چند ماه اخير، به دليل نبردهای سنگين در منطقه «صعده» میان نیروهای دولتی یمن با شیعیان معترض به نام یاران «حوثی»، از شهر و ديار خود آواره شدند. این در حالی است که صندوق حمايت از كودكان سازمان ملل متحد (يونيسف) و چندين سازمان امدادی ديگر، نگرانی شديد خود را نسبت به وضعيت وخيم در شمال يمن ابراز داشتند.

همچنین برپایه برخی گزارش‌ها، عربستان، بمب فسفری علیه مرزنشینان غیرنظامی شیعه بکاربرده است. کشتار شیعیان صعده می رود که به فاجعه ای انسانی تبدیل شود
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *