پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تصاویر زیباترین غارهای جهان

چهارشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب: 241805
مناطق زیبای بسیاری در جهان وجود دارد که انسان آرزوی دیدن آنها از نزدیک را دارد، اماکنی چون غارها و موزه‌ها و سواحل و دریاچه‌ها و غیره .. اما درباره غارها چه می‌دانید؟
به گزارش جهان به نقل از فارس، در این تردید نیست که مناطق زیبای بسیاری در جهان وجود دارد که اسنان‌ها آرزوی دیدن آنها از نزدیک را دارند، اماکنی چون غارها و موزه‌ها و سواحل و دریاچه‌ها و غیره .. اما درباره غارها چه می‌دانید؟

در این تصاویر شما را در سفری تصویری به زیباترین غارهای جهان خواهیم برد:

1- غار کریستال در مکزیک  این غار در کشور مکزیک قرار دارد و در سال 2000 کشف شد. غار کریستال 300 متر زیر زمین و 11 متر طول و 4 متر قطر دارد. بزرگترین کریستال جهان در این غار قرار دارد و با وجود زیبایی خیره کننده‌اش اما بیش از 10 دقیقه نمی‌توانید در آن دوام بیاورید، چون دمای هوا در این غار به 58 درجه و رطوبت بین 98 تا 100 درصد می‌رسد.

2- غار جعیتا در لبنان  این غار متشکل از دو بخش علیا و سلفی است و در کشور لبنان قرار دارد.   این غار براثر نفوذ آب در کوه به وجود آمده و موجب شده تا اشکال عجیب و دل‌انگیزی در این غار به وجود آید. تاریخ کشف این غار به قرن 19 باز می‌گردد.  

3- غار سکوکجن در اسلواکی  در این غار بزرگترین تپه‌های جهان قرار دارد که زیبایی خاصی به این غار بخشیده است. این غار در سال 1986 توسط یونسکو به عنوان یک میراث فرهنگی ثبت شد.  این غار همچنین دارای بزرگترین دره‌های جهان است.

4- غار فونگ نها در ویتنام  مساحت این غار 7729 متر و 14 غار بسیار زیبای تو در تو را تشکیل می‌دهد که در آن رودهای کوچک جریان دارد تا پس از پیوستن به هم به دریا بریزند.  عمق این غار 44.5 کیلومتر است، اما به گردشگران تنها اجازه داده می‌شود تا عمق 1.5 کیلومتری آن گردش کنند. 

5- غار یخ در استرالیا  این غار یکی از بزرگترین غارهای جهان به مساحت 42 کیلومتر و بزرگترین غار یخی جهان است.  این غار در شهر ورفن استرالیا قرار دارد که از یخ بستن آب در آن اشکال بسیار زیبایی تشکیل شده است.

6- غار چراغ شب در نیوزیلند  برعکس غارهای دیگر این غار از نور طبیعی بهره می‌برد که از حشرات موجود در آن که از سقف این غار آویزان هستند، تامین می‌شود و همین موجب می‌شود تا به این غار زیبایی خیره‌کننده‌ای بدهد.    تحقیقات صورت گرفته تاکید می‌کند که عمر این غار به حدود 30 میلیون سال می‌رسد و هنگامی‌که به سقف آن نگاه می‌کنید، اینگونه به نظر می‌رسد که به آسمان نگاه کرده‌اید.

7- غار لیچگیلا در آمریکا این غار پنجمین غار بزرگ جهان به شمار می‌آید. مساحت این غار به 203 کیلومتر و عمق آن 489 متر زیر زمین است.  صخره‌های موجود در این غار از جمله صخره‌های نادر روی زمین است که در غارهای دیگر مشاهده نشده است.

8- غار علی صدر  در ایران عمر این غار به 70 میلیون سال و ارتفاع آن به 40 متر می‌رسد.از جمله ویژگی‌های این غار دریاچه‌هایی است که در آن وجود دارد به همین دلیل تردد و رفت و آمد در این غار توسط قایق صورت می‌گیرد. در این غار همچنین نقش‌ و نگارهای قدیمی و کهن نیز به چشم می‌خورد.

9- غار نای در چین این غار در شمال غربی چین قرار دارد و عمر آن به 180 سال می‌رسد.  طول این غار 240 متر است و در آن منظره‌های بسیاری زیبا و خیره‌کننده‌ای وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *