پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳

بازتاب‌عکسی‌ازفرگوسن‌در رسانه ها

جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۲۱
کد مطلب: 376348
در تظاهرات سیاه پوستان شهر فرگوسن، یکی از معترضان پلاکاردی را حمل می کند که از دولت آمریکا می خواهد به جای کشتن آنها، با گروه تروریستی داعش بجنگد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، در تظاهرات سیاه پوستان شهر فرگوسن، یکی از معترضان پلاکاردی را حمل می کند که از دولت آمریکا می خواهد به جای کشتن آنها، با گروه تروریستی داعش بجنگد.

 مردم شهر فرگوسن شب گذشته نیز در خیابان ها دست به اعترض زدند.


شهر فرگوسن در حومه سنت لوییس در روزهای اخیر صحنه شدیدترین اعتراضات نژادی در سال های اخیر بوده است.

یکی از شهروندان معترض با چهره ای ناامید و مستاصل پلاکاردی در دست دارد که روی آن خطاب به دولت آمریکا نوشته: بروید داعش را بکشید و ما را به حال خود بگذارید.

این عکس در شبکه های خبری و اجتماعی در اینترنت بازتاب زیادی داشته است.

اعتراضات مردمی در شهر فرگوسن پس از قتل مایکل براون جوان ۱۸ ساله سیاه پوست توسط یک مامور پلیس سفید پوست از ۹ اوت تاکنون ادامه داشته است.

برخی ساکنان فرگوسن بر این باورند که مرگ براون نمادی از رفتار ناعادلانه ای است که با سیاه پوستان توسط اقلیت سفید پوست در این شهر می شود.

قوانین تبعیض‌آمیز در آمریکا علیه سیاه‌پوستان همواره مورد اعتراض گروه‌های حقوق بشری قرار داشته است. فعالان می‌گویند احتمال رفتار تبعیض‌آمیز پلیس با سیاه‌پوستان بیشتر است و آنها دو برابر بیشتر احتمال دارد در دادگاه‌ها محکوم شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *