پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۵

تصاویر پسر هندی با دستانی غول آسا

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۰۸
کد مطلب: 376149
پسر هشت ساله هندی با نام "کلیم" با دستانی غول آسا زندگی می کند که او را از ریتم عادی زندگی خارج کرده و با مشکلات متعددی مواجه شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، کلیم پسر هشت ساله هندی است که با دو دست معمولی و نورمال متولد شد اما اکنون دستان وی غول پیکر شده اند و وزنی بیش از دو سنگ را به پسر هشت ساله تحمیل می کنند.



 
این پسر کوچک قادر به گره زدن بند کفش یا حتی کارهای کوچکتر نیز نیست زیرا دارای دستانی بزرگتر از حد معمولی است که زندگی را برای وی دشوار کرده است. مادر ۲۷ کلیم با نام "هالما" می گوید: "پس از مدتی به تغییراتی که در فرزندم ایجاد شد، پی بردم اما نمی توانستم کاری برای او انجام دهم."



این پسربچه هندی می گوید: "من دوست دارم بتوانم کارهای روزمره ام را به تنهای انجام دهم یا به بازی کریکت بپردازم اما دوستانم بخاطر اینکه من بازی آنها را خراب می کنم، مرا بازی نمی دهند. من حتی به مدرسه نیز نتوانستم بروم زیرا معلم و مدیر مدرسه معتقد بودند که من بچه های مدرسه را می ترسانم و از پذیرش من در مدرسه اجتناب کردند."


پدر و مادر این پسر هندی درآمد ناچیزی دارند و نمی توانند هزینه درمان و عمل جراحی فرزندشان را تقبل کنند. مادر این پسر بچه که فرزندان دیگری نیز دارد، می گوید : "زمانی که کلیم متولد شد ، دستانش شکل طبیعی داشتند. دستان او به مرور رشد کردند و بزرگ شدند."



دکتر راتان، پزشک محلی می گوید: " تا آنجا که دانشم به من اجازه می دهد، وضعیت این پسر بچه کاملا موردی نادر است. من مجلات متعدد و همینطور مطالب مختلف در اینترنت را بررسی کردم اما چنین موردی را ندیدم اما تا زمانی که تحقیقات ژنتیکی انجام نشوند نمی توان به علت این بیماری پی برد. در حال حاضر، کلیم در سلامت کامل به سر می برد اما رشد بی اندازه و غیر نورمال دستانش می تواند با عملکرد نامناسب ریه ها، قلب یا فشار بیش از حدی را به سیستم قلبی و عروقی وارد کند که نتیجه ای جز کوتاه شدن عمر پسر بچه ندارد.



دکتر Krishan Chugh یکی دیگر از پزشکان می گوید:"من فکر می کنم که کلیم از بیماری هامارتوم یا لنفانژیوم رنج می برد. لنفانژیوم، یکی از ناهنجاری های سیستم لنفاتیک است و علت مستقیم لنفانژیوم انسداد سیستم لنفاتیک هنگام رشد جنینی است، اگر چه امکان دارد که نشانه‌ها تا بعد از به دنیا آمدن نوزاد قابل مشاهده نباشند. این انسداد توسط یکسری از عوامل شامل: مصرف الکل توسط مادر و عفونت‌های ویروسی در طول حاملگی ایجاد می‌شود.


علت اینکه چرا کیسه‌های لنفاوی جنینی غیر متصل به سیستم لنفاوی باقی‌مانده‌اند هنوز مشخص نیست. این ناهنجاری می‌تواند در هر سنی و در هر قسمتی از بدن، انسان را درگیر کند. اما در بیش از ۹۰ در صد موارد کودکان زیر ۲ سال و ناحیه سر و گردن را درگیر می‌کند. اکثر لنفانژیوماها توده‌های خوش‌خیمی هستند که تنها منجر به تشکیل یک توده نرم با رشدی آهسته و خمیری می‌شود.



هامارتوم، اختلال مادرزادی کانونی و توموری خوش‌ خیم مرکب از بخشی نامرتب از بافت است. این بخش نامرتب از بافت٬ در محل خود از نظر بافتی طبیعی است. این بخش از بافت به رشدی طبیعی ادامه می‌دهد ولی چیدمان بافتی آن غیر طبیعی خواهد ماند.

 
پزشکان در پایان می گویند: "ما تلاش هایمان را برای نجات زندگی این پسربچه آغاز کرده ایم."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


انشاءالله خدا شفاش بده
Iran, Islamic Republic of
خدايا شكرت بابت سلامتي كه به ما دادي
لااله الا الله. خدا به همه سلامتی بده و برای هیچ کسی این بیماریها رو نیاره انشاء الله
بیچاره!
لا اله الا الله
اللهم اشف کل مریض
یامن اسمه شفا وذکره دوا