جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

مصر: آلمان‌ها ما را فریب دادند / عکس

دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب: 84500
مقامات مصر سرگرم گفت‌وگو با مقامات آلمان هستند تا مجسمه نفرتیتی ملکه مصر باستان را از آلمان به امانت بگیرند.
به گزارش واحدمرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی مجسمه ملکه باستانی مصر یکی از زیباترین های تاریخ مصر است اما هم اکنون این مجسمه در برلین پایتخت المان نگهداری می شود. این مجسمه سه هزار و چهارصد سال قدمت دارد و حدود یکصد سال است که در المان نگهداری می شود.

این مجسمه کمی پس از انکه توسط باستان شناس المانی در کرانه رودخانه نیل کشف شد به المان منتقل شد. در مصر فقط چند قطعه مربوط به ملکه های فراعنه مصر وجود دارد که هیچ کدام به زیبایی و کاملی مجسمه نفرتیتی در المان نیست.

وفا الصدیقی مدیر کل موزه مصر تاکید کرد مصر سالهاست که از المان خواسته تا این مجسمه را به مصر پس دهد زیرا مصر معتقد است که هنگام کشف این مجسمه المانها مقامات مصر را فریب دادند و درباره ارزش واقعی این مجسمه به انها چیزی نگفتند گرچه مقامات المان این اتهام را رد می کنند.

هم اکنون در موزه مصر در قاهره پایتخت این کشور بیش از یکصد و چهل هزار قطعه باستانی و هنری به نمایش گذاشته شده است. البته اگر المان این مجسمه را به مصر امانت دهد قرار است این مجسمه در موزه جدیدی که در سال دوهزار و سیزده تکمیل خواهد شد نمایش داده شود.

شایان ذکر است این تنها اثر باستانی مصر نیست که به سرقت رفته و هم اکنون در موزه های غرب نگهداری می شود بلکه تاکنون هزاران قطعه از این اثار به سرقت رفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *